PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijsvergelijking op deze wijze?



Santario
12/03/06, 22:43
Toevallig kwam ik vandaag op de volgende URL:

http://www.hostingscala-lite.com/index.php?id=prijsvergelijking

Afgezien dat de layout van deze site een exacte kopie is van http://www.WHMAutopilot.com gaat het me daar nu even niet om. Het gaat mij om de gedane prijsvergelijking op de bewuste site. Nou ben ik niet heel erg op de hoogte van prijsvergelijkingen, wat wel en niet mag etc. maar ik weet wel dat ALS je een prijsvergelijking maakt deze exact moet zijn.

Nou is mijn vraag: is dit wel legaal?

almar
12/03/06, 22:47
Ja, dit mag. Het is volledig legitiem om prijsvergelijkingen met concurrenten te maken. Of het echt netjes is, is een andere vraag.

Denk maar aan vergelijkbare zaken als KPN - TELE2 etc.

Stewie
12/03/06, 22:50
In een markt zo ondoorzichtig als een webhostingmarkt is dit alleen maar reclame voor de concurrent. Ik bedoel: waarom vergelijken met een ander klein bedrijf waar niemand ooit van gehoord heeft?
Doe het dan lekker tegen de gevestigde namen die iedereen toch al kent :)

Santario
12/03/06, 22:52
Ja, dit mag. Het is volledig legitiem om prijsvergelijkingen met concurrenten te maken. Of het echt netjes is, is een andere vraag.

Denk maar aan vergelijkbare zaken als KPN - TELE2 etc.

Ik denk dus dat het niet mag i.v.m. het volgende:

- De pakketten waarmee ze vergelijken zijn niet exact gelijk;
- Geboden support verschilt ook, alleen al naar de beschikbare mogelijkheden op beide sites;

KPN en Tele2 maken idd. ook prijsvergelijkingen, maar deze hebben het over specifieke delen van hun dienstverlening (bellen overdag, savonds en in het weekend etc.) terwijl in dit voorbeeld alles in een 'overzicht' wordt meegenomen.

Santario
12/03/06, 22:54
In een markt zo ondoorzichtig als een webhostingmarkt is dit alleen maar reclame voor de concurrent. Ik bedoel: waarom vergelijken met een ander klein bedrijf waar niemand ooit van gehoord heeft?
Doe het dan lekker tegen de gevestigde namen die iedereen toch al kent :)

Ja klopt, heb je ook gelijk in ;)

Mijn doelstelling van dit topic is overigens om een gezonde discussie te starten. Zo ken ik ook iemand die aan mij vroeg of hij middels Google Adwords mocht duidelijk maken dat de mening van het bedrijf was dat budgethosting slecht is en zijn hosting (geen budgethosting) goed. Je kan zeggen dat je een mening mag ventileren, maar in de marketing- en reclamewereld schijnt zo'n uitspraak toch verboden te zijn.

crazycoder
12/03/06, 23:02
Volgens mij heeft de eigenaar van deze site het al met deze en gene aan de stok gehad :)

Vergelijken mag op zich wel, maar zoals gezegd moet je daarbij zoveel mogelijk gelijkwaardige producten met elkaar vergelijking. Zolang het mogelijk is om van de concurentie compleet andere pakketten te kiezen om mee te vergelijken is de vergelijking niet helemaal correct.

Easyracks
12/03/06, 23:03
Als de prijzen kloppen mag dit gerust hoor.

Alerd
12/03/06, 23:08
prijzen en specs moeten overeenkomen, datum vergelijking moet erbij.
Denk aan de bonnetjes in de ads van c1000 vs ah

NWO
12/03/06, 23:51
Zelfde gebeurd in de supermarkten. (Uit ervaring)
Maar wat GSH ook al zegt, als ik dat zou zien, zou ik even kijken op die website of het echt klopte. Misschien kom ik daar dan wel zoiets leuks tegen, dat ik voor de ander kies. Maar zolang het systeem daar up to date blijft en dit niet eenmaal invoert en het daarna niet meer na gaat kijken, is het opzich het proberen waard voor hen :-)

snaaps
13/03/06, 00:48
hmm ik zou mij pakketten een klein beetje aanpassen en kijken wat er gebeurd op hub site. geloof niet dat zij dir volhouden om continu in de gaten te houden.

Maar goed, je kan het idd ook zo zien, het is ook weer gratis reclame voor de providers die op dat lijstje staan.
want zeg nou eerlijk, als bedrijf zijnde zal ik niet zo snel mijn site hier onder brengen. de andere providers (ehh) bieden mij toch niet iets meer support en zekerheid.

AlphaXS
13/03/06, 01:06
hmm ik zou mij pakketten een klein beetje aanpassen en kijken wat er gebeurd op hub site. geloof niet dat zij dir volhouden om continu in de gaten te houden.

Maar goed, je kan het idd ook zo zien, het is ook weer gratis reclame voor de providers die op dat lijstje staan.
want zeg nou eerlijk, als bedrijf zijnde zal ik niet zo snel mijn site hier onder brengen. de andere providers (ehh) bieden mij toch niet iets meer support en zekerheid.

Precies mijn gedachte...

Indien er een link naar onze site met het excte pakket (want die verplichting kun en mag je stellen bij wet) bij komt te staan, mogen onze producten gerust opgenomen worden. Prima vergelijkings methode...