PDA

Bekijk Volledige Versie : Named 'vergeet' alles behalve A records



DutchTSE
12/03/06, 19:56
we hebben laatst een nieuwe DA server geinstalleerd, maar om de een of andere reden "vergeet" de dns server alle records, behalve de A records. Dit resulteert dus in het offline zijn van de MX records = geen mail kunnen verzenden en ontvangen.

domein + mail.domein.nl komen wel uit bij goede IP, maar via dnsstuff.com laat hij geen mx enz records zien, mail werkt ook niet.

test:
http://www.dnsstuff.com/tools/lookup.ch?name=clan-rtc.nl&type=A

en zo is het bij alle domeinen. Overigens werkte het tot het begin van het weekend wel, dus hopelijk doet hij het maandag weer (dat de DNS server slaapt in het weekend :D). (dit domein is al week geleden overgezet, is dus niet zo dat de dns nog niet zou zijn geupdate).

iemand die hier ervaring mee heeft/een oplossing weet?

blaaat
12/03/06, 20:05
http://www.dnsstuff.com/tools/lookup.ch?name=clan-rtc.nl&type=MX

Hij geeft wel een MX, je had alleen op dnsstuff gekozen om de A records te zien...

Goldeneye
12/03/06, 20:45
MX records duidelijk aan wezig:
Your 2 MX records are:
20 relay.transip.nl. [TTL=60] IP=80.69.67.19 (No Glue) [TTL=1800] [NL]
10 myh2oservers.com. [TTL=60] IP=80.69.83.74 (No Glue) [TTL=60] [NL]

miss zit hier het niet mail ontvangen probleem?
ERROR: I could not complete a connection to one or more of your mailservers:
myh2oservers.com: The mailserver terminated the connection before the transaction was complete (state 8). This is not RFC compliant, and therefore either due to an error, or it may be the result of a non-RFC-compliant
mailserver or non-RFC-compliant anti-spam program.

And:

myh2oservers.com claims to be invalid hostname 'ArGoSoft':
220 ArGoSoft Mail Server Pro for WinNT/2000/XP, Version 1.8 (1.8.8.2)

Mikey
12/03/06, 21:51
Al zouden er geen mx records zijn, je mail wordt dan afgeleverd op het A record clan-rtc.nl. A IP

DutchTSE
13/03/06, 01:15
over het kiezen van A records bij dnsstuff.... sliep ik? :$
geen idee hoe ik dat over het hoofd heb gezien :huh:

overigens gaat het niet om domein myh2oservers.com, draaiend op bagger maar werkende software (dat draait op de oude webserver (wil daar zeker geen mail van kwijtraken!)), het gaat om de nieuwe webserver, met DA erop, domein waar ik problemen mee heb is lama! waar ik geen mail van kan ophalen danwel verzenden.

DutchTSE
13/03/06, 01:28
sorry mensen voor het gebruik van jullie tijd... ik heb ongelofeloos liggen slapen geloof ik

probleem was:
- outlook zei dat hij host niet kon vinden, dus ik IP veranderd naar .74... terwijl dat de oude webserver is, en niet de nieuwe, daar ging het dus al fout
- wanadoo blockt poort 25, dus heb secondary smtp draaien... wel in exim maar niet in de firewall open staan, daarom kon hij host niet vinden, en daarom stond ik op verkeerde been omdat ik dacht dat het dns was

erg he :( spijt me :(

mag dicht dus :)