PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting2go



[sou]
12/03/06, 12:17
Hej gaste!

Een tijdje terug heb ik een opmerkelijke reclame van een hosting aanbieder gevonden. namelijk Hosting2go (http://www.hosting2go.nl).

ik heb naar de specs gekeken, vanaf het eerste zicht dacht ik dat ze oplichters waren, toen ben ik samen met een vriend gaan kijken welke sites ze hosten en of hun servers wel snel zijn (qua ping, laadtijd van paginas etc.). het zag er alemaal niet verkeerd uit, dus toen ben ik zelf gaan verhuizen. bij het verhuizen heb ik een probleem ontdekt, namelijk als mijn website "volledig" verhuisd is, blijkt een foutje te zijn in de dns omgeving, maar dat werd al snel opgelost, wat de service inhoudt is:

voordelen:
750 mb space (web + mail)
19,5 GB dataverkeer
onbeperkt subdomeinen
onbeperkt webusers
onbeperkt mail adressen
Plesk controlpanel

nadelen:
10 Databases
DNS door hoster te configureren
geen softwarepakket (forum, Cms etc) en als je dat wél wilt, kost het je 10 euro per jaar.

dat allemaal voor 30 euri per jaar inclusief .nl, .org, .ne of .com domein


btw dit is m'n eertse post, k zou nie wete of t in deze board hoort :P

Diewy
12/03/06, 12:24
the point? :s

Triloxigen
12/03/06, 12:31
Website doet het niet eens.

blaaat
12/03/06, 12:39
h t t p : / / w w w . h o s t i n g 2 g o . nl < er zat een ) achter de url...
dit ruikt naar spam praktijken, eerste post van poster en nutteloosheid van de post, slotje?

FSCJasper
12/03/06, 12:40
Of een tevreden klant die nog niet precies weet waar dit forum voor dient. :)

izdesign
12/03/06, 12:47
Of slecht verkapte reclame

petert101
12/03/06, 12:47
Of een tevreden klant die nog niet precies weet waar dit forum voor dient. :)

Nah, zeer doorzichtige spam dit.

Triloxigen
12/03/06, 12:49
Ik meen dat ik hosting2go hier al zelf eens heb gezien. Dan zou dit dus best een klant kunnen zijn.

Xerious
12/03/06, 13:40
Een bedrijf dat heel hard schreeuwt dat ze de goedkoopste zijn vertrouw ik al niet. Dat straalt imo geen echte professionaliteit uit en is bovendien lastig waar te maken.

Energie
12/03/06, 13:52
Een bedrijf dat heel hard schreeuwt dat ze de goedkoopste zijn vertrouw ik al niet. Dat straalt imo geen echte professionaliteit uit en is bovendien lastig waar te maken.
Niet meer naar de supermarkt gaan dus.

XBL
12/03/06, 14:43
Plaats het op webhosters.nl, volgens mij is dit forum niet helemaal hiervoor bedoeld.

Jochem

Xerious
12/03/06, 15:07
Niet meer naar de supermarkt gaan dus.

Een supermarkt en een webhostingbedrijf is nog altijd een flink verschil. Ik kan me bovendien ook even geen supermarkt herinneren die altijd schreeuwt de goedkoopste te zijn.
Bij een supermarkt ligt het product voor je. Je ziet wat het is en bepaald of je het pakt of niet. Als je het wel pakt is het meestal binnen een week weer op en als het niet beviel dan koop je het volgende keer niet meer.
Bij webhosting zit je er meteen een jaar aan vast. Een jaar waarin veel kan gebeuren. Het bedrijf gaat failliet, kapt ermee, wordt verkocht of servers die er uitvallen. In zo'n geval moet het webhostingbedrijf een bepaalde prestatie gaan leveren om de servers weer op te krijgen. Lukt dat niet dan zit jij met de gebakken peren en een niet werkende website. En wellicht nog 11 maanden contract die je al betaald hebt...

Webhosting is meer iets in de dienstverlening, een supermarkt veel minder.
Ik zit ook niet in de goedkoopste zorgverzekering, omdat ik vermoed dat de prijzen nog wel gaan stijgen en als dat gebeurd dan weet je maar nooit hoeveel. Ik heb mijn zorgverzekering uitgezocht op gemiddelde waardering, betrouwbaarheid en geen nattevingerwerk met een nieuw bedrijf.

Dicky
12/03/06, 15:26
@ Xerious
amen

Easyracks
12/03/06, 15:44
Ze zijn niet eens de goedkoopste, liegen dus ook nog eens.

[sou]
12/03/06, 15:57
ej k wee nie maar k heb r achter gezet dat t mn eerste post was en wist nie waar t hoorde dus ga nou nie met nutteloze crap lope spamme :-/

blaaat
12/03/06, 16:04
']dus ga nou nie met nutteloze crap lope spamme :-/
AHum?

Enige die hier ook maar iets heeft gepost wat op spam lijkt ben jij...


']ej k wee nie maar k heb r achter gezet dat t mn eerste post was en wist nie waar t hoorde

Dit soort posts horen niet op wht maar op www.webhosters.nl, helaas staat
h o s t i n g 2 g o hier niet op vermeld!.

VvS
12/03/06, 16:04
']ej k wee nie maar k heb r achter gezet dat t mn eerste post was en wist nie waar t hoorde dus ga nou nie met nutteloze crap lope spamme :-/
We zitten hier op een webhostingforum en geen breezerforum waar je halve Nederlandse woorden gebruikt.

marijn79
13/03/06, 15:35
We zitten hier op een webhostingforum en geen breezerforum waar je halve Nederlandse woorden gebruikt.

Inderdaad zeg! Of de ts nou spamt of niet, een Nederlandse zin is lastig voor hem.

droopy_14
18/06/06, 20:35
Ach, spam of niet. Ik wil toch even mijn bevindingen kwijt over dat hosting2go.

Je neemt een goedkoop account. Dient die binnen 8 dagen te betalen wat bijna onmogelijk is met een overschrijving. na achtdagen BOEM, site weg. Te laat betaald. Vervolgens bannen ze je IP zodat je niet eens meer op hun site kan komen (lang leve de proxy's). Nadat je zeker weet dat je geld dus aangekomen moet zijn reageren ze nergens meer op, telefoon, mail, fax etc etc. Ze geven gewoon niet thuis.Ze geven je backup's en sites niet terug. Kortom. Geen site, Geen domein. (want je domeiin houden ze wel) Wel geld kwijt. Hosting2go is wat mij betreft een oplichter..! en niet zo een kleintje ook.

snaaps
18/06/06, 21:09
Nou ga jij lekker voor 30 euro per jaar naar die provider toe, maar val ons daar niet mee lastig!

p.s deze tarieven zijn alleen haalbaar bij zeer grote bedrijven
kleine bedrijven met dit soort pakketen is 1 hoop ellende!
EDIT: bedrijf staat niet eens vermeld bij de KVK

droopy_14
18/06/06, 21:11
Snaaps, ik val biemand lastig maar ventileer mijn bevindingen. Daar is dit forum toch voor?

eMiz0r
18/06/06, 21:29
Snaaps, ik val biemand lastig maar ventileer mijn bevindingen. Daar is dit forum toch voor?

Voel je niet aangevallen, want wat je post is precies het doel van dit forum. Helaas vergeten sommige mensen dat alleen :)

ter herinnering:



Webhosting Forum (25 Lezers)

Discussies over alle aspecten van web hosting zoals ervaringen (zowel negatief als positief mits onderbouwd op een volwassen manier), kiezen van een hosting provider, vragen, antwoorden en andere gerelateerde onderwerpen.

mahel
18/06/06, 21:38
Ze zijn niet eens de goedkoopste, liegen dus ook nog eens.

De pot verwijt de ketel is hier op zijn plaats denk ik. Jij doet hetzelfde met hack proof servers aanbieden.

Dus of je nu roept de goedkoopste van nederland te zijn, of hackproof servers aanbied...

Het is dezelfde bla bla

snaaps
19/06/06, 10:49
Snaaps, ik val biemand lastig maar ventileer mijn bevindingen. Daar is dit forum toch voor?

Ok, maar realiseer dat dit bericht verdomd veel op SPAM lijkt.
Ik kan me haast niet voorstellen dat 1 van onze klanten een dergelijk bericht zal plaatsen over ons bedrijf.

De tekst die hier wordt vermeld zou alleen ik kunnen verzinnen als ik me bedrijf zou willen promoten. (hmm?)

Maar goed, uiteraard mag je je bevindingen met andere delen op dit forum.
kwam alleen een beetje raar over...

Mijn excuses als ik je zou hebben beledigd

E-Projects
19/06/06, 10:55
Ze hebben een professionele layout:P



EDIT: bedrijf staat niet eens vermeld bij de KVK

Wist je het niet?? zolderkamerhostje

jouwnaam
19/06/06, 11:25
Beetje goed kijken alvorens oordelen zou geen kwaad kunnen. Wat een offtopic geblaat weer hiero.

Affijn:
ALGEMENE VOORWAARDEN van Hosting2GO, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Breda onder nummer 20121520
en dat klopt allemaal.

En ze zijn ook nog eens SIDN deelnemer dus zal wel meevallen met dat zolderkamerhostje gedoe.

JumpingJack
19/06/06, 11:27
EDIT: bedrijf staat niet eens vermeld bij de KVK
Geselecteerde inschrijving Help
Naam: Hosting 2 Go
Vestigingsadres: Middellaan 33
Vestigingsplaats: 4811VL Breda
KvK-nummer: 20121520
Soort inschrijving: Rechtspersoon
Kenmerk: Algemene voorwaarden

Via de site van de KVK

EDIT -> OEPS iemand was mij voor

FransVanNispen
19/06/06, 12:57
Dit ruikt idd meer naar spam dan een standaard user ervaring.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een klant eerst grondig onderzoek gaat doen om zo goedkoop mogelijk een behoorlijk pakket af te kunnen nemen, en vervolgens alle mogelijk moeite gaat doen om internet resources te vinden waar hij dit bedrijf dan kan gaan promoten. Zelfs de tijd neemt om er een nieuw account op een forum voor aan te maken.

De algemene tendens is namelijk dat veel mensen het laten afweten als er een registratie vereist is, zeker als deze via een mail bevestigd dient te worden (dit weten wij uit ervaring van diverse fora die wij draaien).

Maar goed, misschien is het wel een goed bedrijfje en een tevreden klant, en is mijn indruk fout.

Hoewel het zeker niet de goedkoopste aanbieder is, vind ik het wel een erg leuke pagina!

digi
19/06/06, 15:24
tijdje terug hadden ze MySQL platliggen, duurde 3 weken voordat ie weer up was.....

eMiz0r
19/06/06, 17:53
Jongens, het gaat niet alleen om die ene positieve reactie. Zoals je ziet lokt het meerdere (waaronder ook negatieve) reacties en ervaringen over het bedrijf uit. Zo kun je alsnog een evenwichtig beeld krijgen van de gang van zaken daar en dát lijkt me nu juist de bedoeling.

FransVanNispen
19/06/06, 18:41
Inderdaad. Spam of geen spam, als positief gepost wordt over een bedrijf zullen de mensen met negatieve ervaringen automatisch hun bijdrage leveren.

In die zin is het weer niet verstandig om te spammen op een forum als je je zaakjes niet goed voor elkaar zou hebben, en is het dus helemaal niet belangrijk of het nu wel of niet spam is.

TiMMiEJ
19/06/06, 20:58
Ze hebben een professionele layout:P



Wist je het niet?? zolderkamerhostje

Zucht, wat heeft dat er nou weer mee te maken?

snaaps
20/06/06, 01:36
Zucht, wat heeft dat er nou weer mee te maken?

Ga toch lekker in de woonkamer zitten:D

Goldeneye
20/06/06, 12:15
Ga toch lekker in de woonkamer zitten:D

Moest wel, want op de zolder zaten al 6 bedrijven :)