PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS "praten" met DNS



The_cobra666
12/03/06, 10:34
Hooi,

Nu moet ik telkens zelf doorgeven aan de host van het domain dat er een nieuwe record moet bij gevoegd worden in de dns van een domain. Nu zou ik liever hebben dat mijn VPS spreekt met de dns server van hem zo dat dit automatisch gaat en dit niet de hele tijd moet worden doorgegeven. Iemand enig idee hoe dit te doen?

Controlle paneel is DA, OS is CentOS 4.2

Groeten

blaaat
12/03/06, 10:45
Wat bedoel je precies? Wat voor records moeten worden toegevoegd?

Directadmin draaid zelf al dns, deze doet gewoon automatisch, gebruik je de dns van je host ofzo?

The_cobra666
12/03/06, 10:50
A records denk hier aan subdomainen.

Het probleem is, ik heb 2 hosten. Het domain staat bij een andere en de "server" ook bij een andere.

Host 1 ==> DNS ==> host2 Server.

De nameservers van host 1 zijn ingesteld in directadmin. Als ik op de server een subdomain aanmaak bv. moet ik gewoon die gegevens door geven aan host 1 en dan werkt het subdomain uiteindelijk.

Ik maak even een schets van hoe ik het nu moet door geven:

IK Email ==> host 1 DNS.

Wat ik wil:

Host 2 "Server" ==> Host 1 DNS. Zodoende dat ik Host 1 niet meer betrekken bij het toevoegen van records in de dns.

Voor de 1 of andere reden praat de server dus niet met de dns servers van host 1 waardoor het niet automatisch gaat.

blaaat
12/03/06, 10:52
Waarom zet je het domein dan niet gelijk op de nameservers van de goede server? dus de nsjes bij je domain registry? dan gaat alles lijkt me wel automatisch? anders ooit gekeken naar multi-server dingen van directadmin (admin-level)

Mikey
12/03/06, 10:53
Dit kan op moment de dns server van host1 ingesteld wordt als slave server en bekend is dat jouw server ips een notify mogen sturen naar host 1. Ook zul je jouw DA server aan moeten passen zodat de nameserver op je server een notify stuurt dat er zones gewijzigd worden.

blaaat
12/03/06, 10:55
Stel dat op 'server2' je website draaid en je domein staat op de nameservers van server1. Laat je host van server1 dan instellen in de dns.

domeinwebsite.nl. NS ns1.server2.nl
domeinwebsite.nl. NS ns2.server2.nl

en de andere NS records verwijderen.. dan moet het ook wel gaan werken.