PDA

Bekijk Volledige Versie : Huisstijl ontwikkeling



hanzeman
11/03/06, 18:18
Ik loop op dit moment met het idee om briefpapier te laten drukken. Echter heb ik nog geen digitale huisstijl. Heeft iemand toevallig enig idee wat het ongeveer gaat kosten om dit te realiseren?

Hans

jagermaster
11/03/06, 19:08
Ik loop op dit moment met het idee om briefpapier te laten drukken. Echter heb ik nog geen digitale huisstijl. Heeft iemand toevallig enig idee wat het ongeveer gaat kosten om dit te realiseren?

Hans
de vraag die je daarvoor moet stellen is hoever je wilt gaan met je huisstijl. Is het alleen een briefpapier of ook een lettertype. Heb je al dingen zoals een logo digitaal?

hanzeman
11/03/06, 20:32
de vraag die je daarvoor moet stellen is hoever je wilt gaan met je huisstijl. Is het alleen een briefpapier of ook een lettertype. Heb je al dingen zoals een logo digitaal?

Logo heb ik voor elkaar, ook digitaal. Het is alleen een kwestie van ontwikkeling van een briefpapier opmaak.



Hans

Apoc
11/03/06, 22:54
Ik denk dat als je een echt goede huisstijl wilt laten realiseren door iemand anders, en als je iets origineels wilt (wat toch wel een belangrijk punt is op het gebied van een huisstijl) dat je moet rekenen op minimaal 1000 euro.

Je kunt er natuurlijk veel meer aan uitgeven; er zijn bedrijven die er miljoenen aan uitgeven, en zij doen dat natuurlijk alleen omdat de ROI zeer positief is (m.a.w het is een investering maar uiteindelijk krijg je er meer voor terug).

WilloW
12/03/06, 09:12
Ik denk dat als je een echt goede huisstijl wilt laten realiseren door iemand anders, en als je iets origineels wilt (wat toch wel een belangrijk punt is op het gebied van een huisstijl) dat je moet rekenen op minimaal 1000 euro.

Je kunt er natuurlijk veel meer aan uitgeven; er zijn bedrijven die er miljoenen aan uitgeven, en zij doen dat natuurlijk alleen omdat de ROI zeer positief is (m.a.w het is een investering maar uiteindelijk krijg je er meer voor terug).

1000,- :S neem aan dat je dan ook gelijk zootje briefpapier erbij krijgt want voor een huisstijl voor briefpapier is 1000 wel aardig aan de hoge kant hoor.

Wij hebben ooit eens 450,- betaald en daar zat al papier bij

crazycoder
12/03/06, 09:39
Voor een complete huisstijl is eur 500-1000 echt niet duur. Ik heb al aanmerkelijk hoger bedragen langs zien komen en dan zat er beslist geen stapel briefpapier oid bij inbegrepen..
Ik denk trouwens dat je de huisstijl niet tot briefpapier moet beperken maar dat je zoiets in alle gedrukte en digitale media tot uiting moet laten komen. Anders spreek je m.i. niet van huisstijl maar gewoon van briefpapier.

Laat je echt een huisstijl ontwikkelen dan krijg je gelijk een map met informatie over het te gebruiken lettertype en eventuele alternatieven daarvoor die je moet gebruiken voor alle uitgaande brieven faxen e.d. Ook gebruik van het logo staat daarin beschreven...

Ik neem eigenlijk aan dat bedrijven die zich met webdesign bezighouden dit zeker zullen (of zouden moeten) weten.

Apoc
12/03/06, 12:51
1000,- :S neem aan dat je dan ook gelijk zootje briefpapier erbij krijgt want voor een huisstijl voor briefpapier is 1000 wel aardig aan de hoge kant hoor.

Wij hebben ooit eens 450,- betaald en daar zat al papier bij

Zoals crazycoder al aangaf, 1000 euro is niet aan de hoge kant. Als je bij een ervaren bedrijf terecht wilt zou ik zeker rekenen op 50 euro per uur. Met 1000 euro zit je aan 20 uur. Het licht er natuurlijk aan wat je precies gedaan wilt hebben maar om echt een goede huisstijl te ontwikkelen heb je die tijd wel nodig.

hanzeman
12/03/06, 13:15
Het gaat niet om een totale realisatie van een huisstijl. Het enige wat eigenlijk gerealiseerd dient te worden is een briefpapier ontwerp.
Hiervoor heb ik een een idee in me hoofd.. Het is dus alleen de uitwerking nog..


Hans

HostServe
12/03/06, 16:50
Het realiseren van een compleet huisstijl met logo zal tussen de EUR 1000,00 / 2400,00 vallen.
Echter als je de logo en een schets al hebt zal het schat ik rond de EUR 150,00 kosten voor de briefpapier ontwerp.

Wij rekenen voor het ontwerpen van visitekaarten dubbelzijdig EUR 150,00.

Open anders een topic in de personeel gezocht topic =)

SITE24
12/03/06, 16:59
Beste Hans,

wanneer je reeds een logo hebt, en zelfs een idee hoe je briefpapier eruit moet gaat zien, ben je natuurlijk zo klaar. Ik kan deze ideëen omzetten in een formaat geschikt voor de drukker.

Mail even naar info@spiritz.nl mocht je interesse hebben!

Chill Creations
12/03/06, 22:17
Oefph, dat vind ik prijzig!

Kun je niet beter een student Grafisch werken nemen, daar heb ik goede ervaringen mee!

Kijk hier eens en vraag om wat eerder werk: http://www.karlijndesign.nl/

HostServe
13/03/06, 08:49
Oefph, dat vind ik prijzig!

Kun je niet beter een student Grafisch werken nemen, daar heb ik goede ervaringen mee!

Kijk hier eens en vraag om wat eerder werk: http://www.karlijndesign.nl/

'Vakmanschap' kost geld, net zoals wat systeembeheerders of PHP scripters kosten =)

crazycoder
13/03/06, 09:27
Oefph, dat vind ik prijzig!

Kun je niet beter een student Grafisch werken nemen, daar heb ik goede ervaringen mee!

Als je daadwerkelijk een huisstijl laat ontwikkelen dan moet men er wel op letten dat je logo e.d. uiteindelijk OOK voor andere media gebruikt zullen moeten worden.

Sommige studenten zullen dat wel kunnen, anderen niet. Dit gaat overigens ook voor afgestudeerden op.... niet iedereen is hier goed in..

Randy
13/03/06, 16:25
Voor het nieuw ontwikkelen van een logo met een basis-huisstijl reken ik 599,- euro excl. BTW. Hiervoor krijg je je logo (RGB/CYMK), Een ontwerp (cert. PDF) voor je visitekaartjes en een ontwerp (cert. PDF) voor je briefpapier/enveloppen.

Moet er een website inclusief CMS bij, reken is 899,- euro excl. BTW incl. domeinnaam en een jaar hosting. Een handboek 'gebruik huisslijl, 12 pag.' erbij brengt het totaal op 999,- excl. BTW. De prijzen varieren nogal merk ik. Een reclamebureau zal duurder zijn dan een student. Ikzelf zit er tussenin.

Ik neem geen losse opdrachten aan, maar op dit forum zijn mensen die het wel kunnen realiseren voor je. Berrie (Ber|art) bijvoorbeeld. Neem ens contact met hem op.

estebanmedia
22/03/06, 00:44
Ligt een beetje aan de aantallen, hoe meer hoe goedkoper.
Maar voor een paar honderd euro moet je het toch wel redden denk ik, tenminste dat is mijn ervaring. Wellicht als je een 3de partij ook je huisstijl laat ontwikkelen, dan kost het je waarschijnlijk het dubbele.

Randy
22/03/06, 02:43
Voor het nieuw ontwikkelen van een logo met een basis-huisstijl reken ik 599,- euro excl. BTW. Hiervoor krijg je je logo (RGB/CYMK), Een ontwerp (cert. PDF) voor je visitekaartjes en een ontwerp (cert. PDF) voor je briefpapier/enveloppen.

Moet er een website inclusief CMS bij, reken is 899,- euro excl. BTW incl. domeinnaam en een jaar hosting. Een handboek 'gebruik huisslijl, 12 pag.' erbij brengt het totaal op 999,- excl. BTW. De prijzen varieren nogal merk ik. Een reclamebureau zal duurder zijn dan een student. Ikzelf zit er tussenin.

Ik neem geen losse opdrachten aan, maar op dit forum zijn mensen die het wel kunnen realiseren voor je. Berrie (Ber|art) bijvoorbeeld. Neem ens contact met hem op.

Zie het bericht net weer en het lijkt een aanbieding. Wil echter benadrukken dat het niet zo is maar als indicatiegeldt. Zoals er staat, kun je lezen dat ik geen lossen aanbiedingen aanneem en thans ook niet open sta voor nieuwe opdrachtgevers, simpelweg omdat ik veel te druk ben.

Dit ter kennisgeving. Desalniettemin hoop ik dat je wat aan de indicatie hebt.

GS2K1
24/03/06, 10:43
tja hangt er beetje vanaf, maar minimaal €40,- per uur dan heb je redelijke prijs.

Beetje gerenommeerd bedrijf zal rustig op de 80 tot 100 euro/uur zitten.

Studenten zitten er natuurlijk vaak onder, maar bedenk dat dit je huisstijl is en dat dat echt overal goed moet werken/uitkomen. Je kan beter nu gelijk een goede huisstijl neerzetten dan dat je er achter komt over een jaar dat je problemen krijgt met bepaalde dingen.

Complete digitale huisstijl denk zo'n 1500 tot 2000 euro, afhankelijk van de wensen.

B4rr13
24/03/06, 10:48
Ik kan dit voor jou realiseren, zoals je het wilt, enkel het briefpapier realiseren naar jou wensen. Je kan me contacteren via kristof@webserv.be voor een offerte.

Mvg, De Beuckelaer Kristof

Iljan
03/04/06, 11:58
Zozo jullie laten er geen gras over groeien hé? Al eens gedacht aan stagieres in de design sector. Hij rond zn school af en jij bespaard 500 tot 100eurie...

crazycoder
03/04/06, 12:25
Zozo jullie laten er geen gras over groeien hé? Al eens gedacht aan stagieres in de design sector. Hij rond zn school af en jij bespaard 500 tot 100eurie...
Het idee om een student voor dit doel in te zetten is al eerder genoemd.
Zou ik zelf alleen overwegen als die student echt goed is..

B4rr13
03/04/06, 12:45
Het idee om een student voor dit doel in te zetten is al eerder genoemd.
Zou ik zelf alleen overwegen als die student echt goed is..

Volledig mee eens, het gaat hier niet om het logo van een speeleenspel.nl website..

De kwaliteit en de ervaring van een professional kan onmogelijk geëvenaard worden door een student, eveneens de oplevertermijn en het gangbaar zaken doen met elkaar..

crazycoder
03/04/06, 13:29
Volledig mee eens, het gaat hier niet om het logo van een speeleenspel.nl website..

De kwaliteit en de ervaring van een professional kan onmogelijk geëvenaard worden door een student, eveneens de oplevertermijn en het gangbaar zaken doen met elkaar..
Ik denk dat een student, al dan niet onder begeleiding van een goede en vaardige docent, zeer zeker goed werk af kan leveren.

Mijn posting kan mogelijk verkeerd worden gelezen. Een gevestigd bedrijf bied tov een student een aantal voordelen, denk daarbij ook aan de aansprakelijkheid als de persoon die het ontwerp maakt.. laten we zeggen.. zichzelf een beetje teveel door bestaande ontwerpen van derden laat inspireren.
De kosten van een nieuwe huisstijl en opnieuw drukken van briefpapier, enveloppen en visitekaartjes zijn vele malen hoger dan het geld wat je uitspaar als je het niet door een bedrijf laat doen..
Nog even afgezien van een eventuele rechtzaak..

B4rr13
03/04/06, 13:38
Ik denk dat een student, al dan niet onder begeleiding van een goede en vaardige docent, zeer zeker goed werk af kan leveren.

Mijn posting kan mogelijk verkeerd worden gelezen. Een gevestigd bedrijf bied tov een student een aantal voordelen, denk daarbij ook aan de aansprakelijkheid als de persoon die het ontwerp maakt.. laten we zeggen.. zichzelf een beetje teveel door bestaande ontwerpen van derden laat inspireren.
De kosten van een nieuwe huisstijl en opnieuw drukken van briefpapier, enveloppen en visitekaartjes zijn vele malen hoger dan het geld wat je uitspaar als je het niet door een bedrijf laat doen..
Nog even afgezien van een eventuele rechtzaak..

Dit hangt echt van persoon tot persoon af, ik zal de student in kwestie zoiezo eerst voor een verder bedrijf uitnodigen. Misschien is het puur toeval, maar ik zelf heb nog nooit goede ervaringen gehad met werken met studenten.
Ook een nadeel dat je ze niet constant kan bereiken, dat ze enkel 's avonds en in het weekend kunnen "werken".
Zo'n studenten zijn perfect voor bedrijven die in een wat lager segment hun doelgroep zoeken volgens mij.

Jorem
03/04/06, 15:28
Een student heeft ook vaak geen bedrijf en kan dus geen bon schrijven. Huisstijl is zakelijk neem ik aan en dan is een bon altijd wel prettig.

Ik laat huisstijlen altijd door iemand maken die hier al jaren ervaring mee heeft. Die denkt aan dingen waar je zelf niet aan zou denken omdat het zijn vak is. Student heeft nog niet de ervaring die een bedrijf vaak wel in huis heeft.

Waarom bezuinigen op een huisstijl. Het is iets waar je de rest van het bestaan van het bedrijf tegenaan moet kijken. Moet het toch gewoon goed zijn. Is in zo'n geval een paar honderd euro van belang? Ik denk het niet.

Ber|Art
03/04/06, 17:45
Ik neem geen losse opdrachten aan, maar op dit forum zijn mensen die het wel kunnen realiseren voor je. Berrie (Ber|art) bijvoorbeeld. Neem ens contact met hem op.Bedankt Randy!

Dit kunnen we idd voor u realiseren, u kunt onze portfolio op onze site (www.ber-art.nl) vinden.