PDA

Bekijk Volledige Versie : domeinen door laten verwijzen naar ander domein



jvdheuvel
11/03/06, 12:34
Ik heb nu een gebruiker die meerdere domeinen wil laten uitkomen op 1 en dezelfde website: Die van de hoofdsite.

Nu heb ik bij dezelfde gebruiker ook de twee andere domeinen opgegeven. Helaas krijg ik dan het standaard scherm te zien van DirectAdmin en kom ik niet uit op de hoofdsite waar het domein naar moet verwijzen.

Kan iemand me vertellen waar ik dit bij de betreffende gebruiker kan aangeven?

Alvast bedankt!

Bullcat
11/03/06, 12:40
domain pointers ! tenminste neem aand at je dit bedoelt dan komt pietje.nl terecht op hoofd account van jantje.nl etc etc

jvdheuvel
11/03/06, 13:35
Ik lees in de Help dat ik dan naar Advanced tools moet gaan, maar in mijn reselleraccount kan ik dat nergens vinden. Waar moet ik de domain pointers dan vinden binnen DA??

blaaat
11/03/06, 13:43
eerst naar user level gaan.. en daar vind je het -> rechts onderaan in Directadmin

Bullcat
11/03/06, 13:44
Je moet inloggen als die gebruiker, daarini staat wel die optie namelijk die staat niet in je reseller account dat is meer o gebruikers aan te maken of pakketten eigenlijk, je kunt ook even in je eigen user gedeelte kijken dan zie je het wel staan bij advanced !

jvdheuvel
11/03/06, 14:06
stom stom stom stom stom.... ik had ze niet aangezeet in de pakketten die ik toe wijs aan de gebruikers.... het is gelukt, bedankt voor jullie snelle hulp.

RPH
13/03/06, 10:40
Er zijn meerdere manieren in directadmin om een domein te verwijzen naar een domein.

1. je verwijst domein a naar domein b en domein a blijft in de adresbalk staan.
dit doe je met site redirection.
2. je verwijst domein a naar domein b en domein b wordt zichtbaar dit geloof ik met site domeinpointer.

voor site redirection dient er wel een apart accountje voor het domein te worden aangemaakt.

Richard