PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat ik nu toch weer krijg..



Toon
10/03/06, 14:13
Wat ik nu toch weer binnen krijg per mail, mensen die zich meteen bedreigd voelen als ze concurrentie zien;



Geachte heer, mevrouw,

Via Google maakt u zonder toestemming van *verborgen* B.V. (bekend onder de merk en handelsnaam *verborgen* ) gebruik van het merk en de handelsnaam *verborgen* ten einde traffic te genereren welke naar uw website loopt via zogenaamde Google ad-words.

Eigendom van het merk en handelsnaam “*verborgen* ” kan via de KvK, als ook via de website van de OAMI eenvoudig worden bevestigd.


Het gebruik van het merk danwel de handelsnaam *verborgen* , welke in de lokale en Europese markt grote bekendheid geniet op het gebied van o.a. webhosting, email en domeinnaamregistratie, zal zeker leiden tot verwarring bij gebruikers van Google daar u adverteert onder onze naam en tevens dezelfde diensten aanbiedt, danwel hierin bemiddelt en *verborgen* hierin niet vertegenwoordigt.



Middels dit schrijven verzoek en zo nodig sommeer ik u, binnen 72 uur enige verwijzingen naar uw bedrijf en uw gelieerde bedrijven, door gebruik van handels- danwel merknamen op naam van *verborgen* danwel op naam van enige van haar zusterbedrijven, te verwijderen. Voor zover van toepassing in ieder geval op Google alsook op enig ander on- danwel off-line medium welk *verborgen* mogelijk gemist heeft.



Mocht *verborgen* constateren dat u over 72 uur alsnog inbreuk maakt op haar handels- danwel haar merknamen zal zij genoodzaakt zijn zonder verdere waarschuwingen direct over te gaan tot rechtsmaatregelen.


*verborgen* ontvangt graag per email, danwel middels regulier schrijven, een bevestiging dat uw bedrijf, bekend onder doch niet noodzakelijk beperkt tot uw bedrijf, zich zal onthouden van verdere inbreuk op *verborgen* haar handels- en merknamen waaronder in ieder geval doch niet enkel: *verborgen* ,*verborgen* ,*verborgen* ,*verborgen* ,*verborgen* ,*verborgen* ,*verborgen* ,*verborgen*


Mocht u van mening zijn dat u wel gerechtigd bent om gebruik te maken van *verborgen* haar handels- danwel merknamen, verneem ik dit uiteraard ook graag binnen 72 uur van u.



Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.





Hoogachtend



*verborgen*
Juridische Zaken

*verborgen*



Blijkbaar zijn ze erg bang dat gebruikers ons aanzien voor hun bedrijf.
Nou, geloof me, dat wil je niet eens! :D

crazycoder
10/03/06, 14:31
Wat ik nu toch weer binnen krijg per mail, mensen die zich meteen bedreigd voelen als ze concurrentie zien;



Blijkbaar zijn ze erg bang dat gebruikers ons aanzien voor hun bedrijf.
Nou, geloof me, dat wil je niet eens! :D
Dan snap ik niet dat je hun bedrijfsnaam wil gebruiken om klanten te trekken..

Toon
10/03/06, 14:44
Dan snap ik niet dat je hun bedrijfsnaam wil gebruiken om klanten te trekken..

Het was ook niet de naam, maar een deel van de naam.
Bijv: jan media BV en dan MEDIA gebruiken .

Ik zal de naam maar niet noemen hier ;)

Ruffneck
10/03/06, 16:55
Waar ik werk ontvingen we gisteren deze mailing ook, ik heb ze veel succes gewenst met de eventuele rechtzaak die ze claimen te gaan starten.

WebSiteNet
10/03/06, 18:22
Ik snap die taal niet echt.. Maken ze er een probleem va dat als je hun sitenaam intoetst op google je jouw url zullen zien?

Ach gut...

WebXtra
10/03/06, 18:32
En ga je op het dreigement in? Ga je dat (deel) handelsnaam verwijderen?

Triloxigen
10/03/06, 18:48
Ach, zulke huillies heb je er wel meer.
Heb zelf ook wel paar van binnen gehad ;)

WebXtra
10/03/06, 19:29
Ik kreeg last ook een pm hier van een mede hoster waarom ik zijn handelsnaam in onze metatag had staan.
Is niet verboden lijkt mij..
Ik schaad zijn bedrijf niet...

Luuc
10/03/06, 19:37
Ik kreeg last ook een pm hier van een mede hoster waarom ik zijn handelsnaam in onze metatag had staan.
Is niet verboden lijkt mij..
Ik schaad zijn bedrijf niet...
Je hebt de complete database van webhosters.nl in je meta staan...?! :D

crazycoder
10/03/06, 21:26
Ik kreeg last ook een pm hier van een mede hoster waarom ik zijn handelsnaam in onze metatag had staan.
Is niet verboden lijkt mij..
Ik schaad zijn bedrijf niet...
Toch mag dit niet....

jagermaster
10/03/06, 21:48
Ik kreeg last ook een pm hier van een mede hoster waarom ik zijn handelsnaam in onze metatag had staan.
Is niet verboden lijkt mij..
Ik schaad zijn bedrijf niet...
toch vind ik dit wel een beetje raar dat je dit doet. Zelf zou ik het liefst ook zien dat me bedrijfsnaam uit die lijst van je verdwijnt, maar ik gok erop dat je het toch nie zo zal verwijderen..

Mark17
10/03/06, 21:55
Je hebt de complete database van webhosters.nl in je meta staan...?! :D

Dat is dan overigens een oude database maar dat terzijde.

Zal ik dan nu maar iedereen verzoeken die "stream" en/of "service" op zijn pagina heeft staan dit te verwijderen? Als dat zou kunnen dan word dat een beetje werk voor een advocaat lijkt mij, maar serieus: het moet niet gekker worden zeg!

Overigens mag iedereen mijn bedrijfsnaam op zijn site zetten mits er geen incorrecte informatie bij staat en een link naar mij op die pagina staat wat mij betreft. Zet je hem dus in de metatags dan ook een correcte link zichtbaar op de pagina en het is geen bezwaar.

®on
10/03/06, 22:13
Zelf zou ik het liefst ook zien dat me bedrijfsnaam uit die lijst van je verdwijnt, maar ik gok erop dat je het toch nie zo zal verwijderen..
Mijn bedrijfsnaam ontbreekt....:D

royen99
10/03/06, 22:35
Als dat soort dingen per email binnenkomen is de DEL toets gauw gevonden, laten ze maar een aangetekende brief van een advocaat sturen. Deze laatste hebben we tot nu toe nooit ontvangen.

crazycoder
10/03/06, 22:35
Ik kreeg last ook een pm hier van een mede hoster waarom ik zijn handelsnaam in onze metatag had staan.
Is niet verboden lijkt mij..
Ik schaad zijn bedrijf niet...
Ik neem aan dat ik je niet uit hoef te leggen dat deze posting van jou niet bepaald snugger is of was.

Maandag neem ik even contact op met een advokaat. Ik zal de uitkomst zeker hier op het forum posten.

M-BahZ
11/03/06, 02:07
Ik kreeg last ook een pm hier van een mede hoster waarom ik zijn handelsnaam in onze metatag had staan.
Is niet verboden lijkt mij..
Ik schaad zijn bedrijf niet...
Metatags bevatten keywords die relevant danwel gelieerd zijn aan jouw website/bedrijf.

Als jij niet gelieerd bent aan jouw collega hoster, maar wel diens handelsnaam gebruikt en nog wel om mensen te misleiden ben je fout bezig. Maar goed, ik geef je het voordeel van de twijfel en zal er vanuit gaan dat het je niet om misleiding te doen is. In dat geval vind ik het alleen maar heel erg laag dat je het zo aanpakt.

Metatags met keywords zijn overigens zo 1995.

Dieter@be
11/03/06, 11:01
google gebruikt zelfs geen keywords meta tags ...

EWS
11/03/06, 15:35
Ik kreeg last ook een pm hier van een mede hoster waarom ik zijn handelsnaam in onze metatag had staan.
Is niet verboden lijkt mij..
Ik schaad zijn bedrijf niet...

Graag zie ik ook mijn bedrijfsnaam uit je metatags verwijderd. Hoewel ik het nut er niet van inzie dat ik erin sta, kan ik dit toch wel hooguit merkwaardig noemen. Een beetje lopen adverteren met andermans bedrijfsnaam? Ik word liever niet met andere bedrijven in verband gebracht zonder daarvan op de hoogte te zijn, en het ermee eens ben.

Dat je dit zelf al post hier geeft geen blijk van snuggerheid overigens.

lifeforms
11/03/06, 16:04
WebXtra, tegenwoordig is de officiele spelling "BV" en niet meer "B.V.", wij gebruiken tegenwoordig dan ook BV, graag onze naam even bijwerken in je meta tag!

(Wanneer komt er een API zodat we dit online kunnen?)

host3000
11/03/06, 16:24
Ik kreeg last ook een pm hier van een mede hoster waarom ik zijn handelsnaam in onze metatag had staan.
Is niet verboden lijkt mij..
Ik schaad zijn bedrijf niet...
Nou ja, ik vind je eigenlijk maar gewoon een eikel door dit te doen.

Trouwens, Superracks is een beschermde naam, dus je handelt in strijd met het merkenrecht door dit telefoonboek in je metatags op te nemen. Je bent dus schadeplichtig. Wat is precies de rechtsvorm van deze wereldzaak?

Ik zal je een briefje schrijven om jouw statistieken op te vragen. Kan ik even de hoogte van de schade berekenen.

Pinvert
11/03/06, 17:01
Nou ja, ik vind je eigenlijk maar gewoon een eikel door dit te doen.

Trouwens, Superracks is een beschermde naam, dus je handelt in strijd met het merkenrecht door dit telefoonboek in je metatags op te nemen. Je bent dus schadeplichtig. Wat is precies de rechtsvorm van deze wereldzaak?

Ik zal je een briefje schrijven om jouw statistieken op te vragen. Kan ik even de hoogte van de schade berekenen.Dan ga ik met je mee want mijn handelsnaam staat er ook in :(

®on
11/03/06, 17:19
(Wanneer komt er een API zodat we dit online kunnen?)
Is er ook nog zoiets als een mailinglist waar ik me op kan aanmelden, zodat ik op de hoogte ben van de vorderingen van de API? Mijn bedrijfsnaam ontbreekt en wil graag toegevoegd worden :D

Toon
11/03/06, 17:22
Zeg, gaan jullie nu ook detelefoongids voor de rechtbank slepen? hier staat immers ook je 'beschermde' handelsnaam in! :D

host3000
11/03/06, 17:38
Zeg, gaan jullie nu ook detelefoongids voor de rechtbank slepen? hier staat immers ook je 'beschermde' handelsnaam in! :D
Oh ja, jij bent de TS ...

Nou ja, als in de telefoongids jouw telefoonnummer bij ons bedrijf staat, hebben we toch wel een probleem denk ik.

Maar goed, als je niet snapt (of wilt snappen) dat je niet zo maar een naam die ingeschreven is in het Benelux merkenregister kan gebruiken voor eigen voordeel, is het hoog tijd om de opleiding een beetje bij te schaven of een goede adviseur te nemen.

Is het nou zo moeilijk om op eigen naam een paar klantjes binnen te halen? Zo niet, wat is dan de reden hiervan?

Het zal wel zo zijn dat het grootste gedeelte van deze jongens die dit doen, onder de categorie kiddo's valt die met hosting de brommer onderhoudt. Dan vallen de reakties met verbazing ook wat beter te plaatsen.

Luuc
11/03/06, 17:49
Mijn bedrijfsnaam ontbreekt....:DJe bent blijkbaar niet door de strenge keuring gekomen :D ;)

Hoewel 1/3 van de naam ontbreekt zou ik toch graag zien dat ons naam wordt verwijderd, bedankt!

edit: Ron, je bent goedgekeurd, gefeliciteerd! :D
of is de API inmiddels klaar...

Pinvert
11/03/06, 17:50
Zeg, gaan jullie nu ook detelefoongids voor de rechtbank slepen? hier staat immers ook je 'beschermde' handelsnaam in! :DGaaap...
Beste Toon, alleen al het feit dat je als bedrijf de telefoongids zelf toestemming geeft je daarin op te laten nemen (inclusief je adresgegevens en telefoonnummers) is heeeeel wat anders dan wanneer een of ander bedrijf ongevraagd je handelsnaam gebruikt om mee te liften (stiekum in de bron en zonder vermelding van overige gegevens). Dan pleeg je inbreuk.
Probeer jij maar eens Coca Cola in je bron te zetten. Denk dat je binnen de kortste keren een vette claim aan je broek hebt.

Overigens, wees eens eerlijk en vertel eens op welke site jij in de broncode die naam van die BV hebt staan? Kan ik ff kijken of mijn handelsnamen er ook bij staan... Of durf je dat niet.

Toon
11/03/06, 17:57
Gaaap...
Beste Toon, alleen al het feit dat je als bedrijf de telefoongids zelf toestemming geeft je daarin op te laten nemen (inclusief je adresgegevens en telefoonnummers) is heeeeel wat anders dan wanneer een of ander bedrijf ongevraagd je handelsnaam gebruikt om mee te liften (stiekum in de bron en zonder vermelding van overige gegevens). Dan pleeg je inbreuk.
Probeer jij maar eens Coca Cola in je bron te zetten. Denk dat je binnen de kortste keren een vette claim aan je broek hebt.

Overigens, wees eens eerlijk en vertel eens op welke site jij in de broncode die naam van die BV hebt staan? Kan ik ff kijken of mijn handelsnamen er ook bij staan... Of durf je dat niet.

Dat van de telefoongids was een grap, pak toch niet alles zo serieus op..

Ik heb helemaal geen handelsnamen in broncodes staan, dus ik weet niet waar jij het allemaal over hebt, ik denk dat je even de topic moet doorlezen!

Toon
11/03/06, 17:59
Oh ja, jij bent de TS ...

Nou ja, als in de telefoongids jouw telefoonnummer bij ons bedrijf staat, hebben we toch wel een probleem denk ik.

Maar goed, als je niet snapt (of wilt snappen) dat je niet zo maar een naam die ingeschreven is in het Benelux merkenregister kan gebruiken voor eigen voordeel, is het hoog tijd om de opleiding een beetje bij te schaven of een goede adviseur te nemen.

Is het nou zo moeilijk om op eigen naam een paar klantjes binnen te halen? Zo niet, wat is dan de reden hiervan?

Het zal wel zo zijn dat het grootste gedeelte van deze jongens die dit doen, onder de categorie kiddo's valt die met hosting de brommer onderhoudt. Dan vallen de reakties met verbazing ook wat beter te plaatsen.

Snap het prima, wij staan zelf ook ingeschreven bij het Benelux merkenregister hoor (niet dat dat zo'n moeilijke opgave is), en mijn opleiding is slecht, ik volg geen opleiding, ik werk fulltime

En ik denk dat ook jij even de topic moet lezen, we hebben het hier over een deel van de naam welke in google adwords stond.
En laten we dan het ook maar zeggen:

We hadden 24 in onze adwords staan, van 24/7, je weet wel.. en je mag 1 keer raden welke partij hierover begon te mailen!

jagermaster
11/03/06, 18:04
Snap het prima, wij staan zelf ook ingeschreven bij het Benelux merkenregister hoor, en mijn opleiding is slecht, ik volg geen opleiding, werk fulltime

En ik denk dat ook jij even de topic moet lezen, we hebben het hier over een deel van de naam welke in google adwords stond.
En laten we dan het ook maar zeggen:

We hadden 24 in onze adwords staan, van 24/7, je weet wel.. en je mag 1 keer raden welke partij hierover begon te mailen!
ieder kan ook wel bedenken dat dit nooit opgaat. Als je bedrijfsnamen gaat gebruiken van concurrenten is het toch wel iets anders. Als je Douwe Egberts koffie verkoopt dan mag je wel douwe Egberts er in zetten. (was dacht ik laatst nog een uitspraak over).

host3000
11/03/06, 18:16
<knip>, ik volg geen opleiding, ik werk fulltime

<knip>

Het een sluit het ander volgens mij niet uit....

Je hebt gelijk, ik heb jou 'aangevallen' op de situatie van 'die andere' in deze thread. Dat deed ik overigens omdat ik de indruk kreeg dat je het daar volledig mee eens was/bent.

Mwah, prestaties hebben we het niet over. Het is zo gebeurd, maar dat is niet zo relevant.

Triloxigen
11/03/06, 19:21
Zeg, gaan jullie nu ook detelefoongids voor de rechtbank slepen? hier staat immers ook je 'beschermde' handelsnaam in! :D
Ze zijn verplicht de gegevens eruit te halen als het niet gewenst is ;)

WebSiteNet
11/03/06, 19:40
Waarom reageert webxtra zo plotseling niet meer...... ;)

TSG-Hans
11/03/06, 19:45
Waarom reageert webxtra zo plotseling niet meer...... ;)

Bezig een API te ontwikkelen voor de metatags ;)

ThePostman
11/03/06, 20:31
Haha, heerlijk topic :D Kun je mijn site er ook even inzetten? Niet geregistreerd ;) Scheelt weer toch!