PDA

Bekijk Volledige Versie : NeoWorld/EasyRacks - Server kwijt?



LH-Online
10/03/06, 10:10
Hallo WHT,

Ik kom hier even mn hart luchten over NeoWorld/EasyRacks. na een flink gedoe met het aanvragen van een Dedicated server staat ie er dan nu ongeveer een week. Tot zover geen enkel probleem.

Plotseling vloog eergister de server eruit, rond de middag. Er was niks vermeld over werkzaamheden ofzo. Ik bellen naar NeoWorld: "Ja, jullie server wordt verplaatst". Was niet de eerste keer, toern hij er net stond werd hij ook verplaatst. Ik een dag wachten, en gisteren was de server NOG niet online. vergeten aan te zetten ofzo, dacht ik. Ik weer bellen. Na zon 15 ker proberen kreeg ik wonderbaarlijk iemand aan de lijn. Heb de situatie uitgelegd, en er werd naar gekeken. Ik zou teruggebeld worden. Tot op nu nog gen telefoontje teruggehad of whatever. Ook de server is nog niet online.

Meer mensen met dit soort ervaringen? Wat nu te doen? Help?

(Server staat in Redbus, besteld via NeoWorld (NeoWorld.nl) maar heeft volgensmij iets te maken met EasyRacks (Zelfde eigenaren)?)

Swiftway-UK
10/03/06, 10:13
Neoworld is geen easyracks. Neoworld Limited dat zijn wij. Easyracks is een reseller van ons. Zij nemen verder eigen cabinets af.

LH-Online
10/03/06, 10:18
Voor zover ik weet is onze server besteld via NeoWorld, maar kreeg deze toch echt de naam (Toen hij geisntalleerd werd) "EASYRACKS***"

Easyracks
10/03/06, 10:18
De server is weer upgekomen na de verhuizing, maar enkele uren later weer offline gegaan. Een reboot heeft niet geholpen. Ik heb er een monitor op aan laten sluiten, maar meneer van Redbus kreeg geen beeld. We zijn het nu verder aan het onderzoeken.

Tevens, het gedoe met het aanvragen lag niet aan onze kant, weet u zelf ook.

gjtje
10/03/06, 10:21
Neoworld Nederland is Easyracks, denk dat daar de verwarring zit.

WilloW
10/03/06, 10:21
Voor zover ik weet is onze server besteld via NeoWorld, maar kreeg deze toch echt de naam (Toen hij geisntalleerd werd) "EASYRACKS***"


Ik wilde net zeggen.. Volgens mij zijn het 2 de zelfde personen maargoed maakt niet uit zolang de services goed is.

LH-Online
10/03/06, 10:21
Dat zeg ik ook niet (Het aanvraagprobleem lag idd aan onze kant). Alvast bedankt!

Easyracks
10/03/06, 10:22
Ik laat het u vandaag nog weten wat het resultaat van het onderzoek is.

LH-Online
10/03/06, 10:24
Ok, bedankt :)

AlfaHosting
10/03/06, 10:47
Neoworld is geen easyracks. Neoworld Limited dat zijn wij. Easyracks is een reseller van ons. Zij nemen verder eigen cabinets af.

Je moet toch toegeven dat dit erg verwarrend is. Dus easyracks is eigenlijk neoworld.nl maar niet neoworld ltd. Dat is dan de hoofdmaatschappij. Wat ik niet goed begrijp is dat een hoofdmaatschappij het toelaat dat een reseller gebruik maakt van zijn eigen naam ?

LH-Online
10/03/06, 11:05
Als ik het begrijp zit het zo (Correct me if = wrong)

NeoWorld Limited (Hoofd, heeft allemaal resellers)
NeoWorld NL (Officiele Reseller, zelfde eigenaren als EasyRacks/E-Dentofy)

t.bloo
10/03/06, 12:03
ik ken het probleem, de service is wat stroperig en vooral niet communicatief.
momenteel wacht ik ook op een dedicated die down is bij hun, het is een hardware probleem maar er naar kijken ho maar.

LH-Online
10/03/06, 12:14
Ik wacht het maar af. Als er vandaag geen telefoontje komt bel ik wel weer eens.

Easyracks
10/03/06, 12:24
Aangezien er een tijdelijk rack is opgezet op E0 (vanwege de belasting op F1) moet alles via mijn netwerkleverancier; ik heb zelf geen toestemming om er een monitor op aan te laten sluiten. Vandaar dat het allemaal wat vertraagt.

Digital World Solutions
10/03/06, 12:26
Ik heb niet zoveel problemen met de gozers =) Mja ik zit niet Dedicated maar Colocated. En heb bijna dagelijks contact met R. van de Ouden van E-Dentify dus tja ik merk niet zoveel slechte service.

LH-Online
10/03/06, 12:26
Ok. Gaat dit wel snel opgelost worden? Zijn nogal wat mensen van afhankelijk dat ie werkt :)

Mikey
10/03/06, 12:32
Aangezien er een tijdelijk rack is opgezet op E0 (vanwege de belasting op F1) moet alles via mijn netwerkleverancier; ik heb zelf geen toestemming om er een monitor op aan te laten sluiten. Vandaar dat het allemaal wat vertraagt.

En dat noemt zich dan de reseller van neoworld ?

Easyracks
10/03/06, 12:37
En dat noemt zich dan de reseller van neoworld ?

Ik ben toch niet de afnemer bij Redbus?

Mikey
10/03/06, 12:39
Jullie suggereren wel de afnemer te zijn van neoworld. En dan mag je niet bij je eigen spullen komen ?

Easyracks
10/03/06, 12:43
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.

Wij zijn de afnemer van Neoworld Ltd. Neoworld Ltd. is de afnemer bij Redbus. Wegens de te hoge vloerbelasting op F1 heeft Neoworld Ltd. een reserverack beschikbaar gesteld op E0 voor de klanten van Neoworl Ltd. op F1. Dit is dus een shared rack. Omdat ik (Easyracks) nu dus een server van een andere klant van Neoworld Ltd. zou kunnen laten beheren, ik zie permissie er alleen voor de directe afnemer, die kan namelijk altijd alles, de afnemer is de baas van de afgenomen diensten.

Snap je?

DutchTSE
10/03/06, 13:31
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.

Wij zijn de afnemer van Neoworld Ltd. Neoworld Ltd. is de afnemer bij Redbus. Wegens de te hoge vloerbelasting op F1 heeft Neoworld Ltd. een reserverack beschikbaar gesteld op E0 voor de klanten van Neoworl Ltd. op F1. Dit is dus een shared rack. Omdat ik (Easyracks) nu dus een server van een andere klant van Neoworld Ltd. zou kunnen laten beheren, ik zie permissie er alleen voor de directe afnemer, die kan namelijk altijd alles, de afnemer is de baas van de afgenomen diensten.

Snap je?
ik wel :D

dus jij gaat met neoworld ltd om tafel zitten zodat die regelen dat je toegang krijgt tot dat shared rack op E0?

LH-Online
10/03/06, 13:32
ok, nu nog antwoord op mijn vraag, kan dit snel opgelost worden of gaat het nog lang duren?

Digital World Solutions
10/03/06, 13:33
Ze dwalen zeker af van het onderwerp =P

ErikKosters
10/03/06, 13:47
Tja, voordeel is van colocated.. ze moeten met de tengels eraf blijven :p

Swiftway-UK
10/03/06, 13:55
Easyracks is een belangrijke reseller van Neoworld Limited. Neoworld gebruikt overigens naar buiten toe de handelsnaam Swiftway, dus wij zien geen problemen in gebruik van onze firma naam door een reseller.

Neoworld is een soort holding, waaronder diverse werkmaatschappen vallen.

Ik heb vernomen dat er gezocht word naar oplossingen voor de klant.

LH-Online
10/03/06, 13:59
Ok, mooi. Dan hoop ik maar dat ik daar per telefoon over wordt ingelicht, zoals de afspraak was.

t.bloo
10/03/06, 14:11
volgens mijn info wordt er ondertussen hard aan oplossingen gewerkt!

Digital World Solutions
10/03/06, 14:12
Dubbele bericht niet t.bloo?

crazycoder
10/03/06, 14:17
Easyracks is een belangrijke reseller van Neoworld Limited. Neoworld gebruikt overigens naar buiten toe de handelsnaam Swiftway, dus wij zien geen problemen in gebruik van onze firma naam door een reseller.

Neoworld is een soort holding, waaronder diverse werkmaatschappen vallen.

OT..

Omdat het verwarrend is en vooral onduidelijkheid in de hand werkt.

LH-Online
10/03/06, 14:22
--- Dit topic mag gesloten worden, verdere disucssie is niet nodig - Probleem is/wordt opgelost.

LinQ
10/03/06, 16:25
Easyracks, gaan jullie je andere klanten van te vooren inlichten als je ook hun server (en misschien de mijne) gaat verplaatsen?

®on
10/03/06, 16:58
Grappig dat een topic op WHT binnen 15 minuten het gewenste resultaat geeft (communicatie), terwijl dat toch anders zou moeten zijn......

M-BahZ
10/03/06, 17:16
OT..

Omdat het verwarrend is en vooral onduidelijkheid in de hand werkt.
Valt mee. In de telecom- en postsector zijn er wel lastigere naamsconstructies bekend

Verder worden er naar buiten toe, als ik het goed begrijp, gewoon de namen Swiftway en Neoworld gebruikt.

Easyracks
10/03/06, 17:37
Easyracks, gaan jullie je andere klanten van te vooren inlichten als je ook hun server (en misschien de mijne) gaat verplaatsen?
Er zaten maar 2 servers in dit rack, waarvan 1 van onszelf. Verhuizing was niet vooraf gepland.
We zijn niet van plan meer servers te verhuizen.

Easyracks
10/03/06, 17:43
Grappig dat een topic op WHT binnen 15 minuten het gewenste resultaat geeft (communicatie), terwijl dat toch anders zou moeten zijn......

We waren al lang bezig met de oplossing hoor.. Gisteren met Redbus contact gehad maar dat leverde dus niet veel op, dus vandaag engineer geregeld.

®on
10/03/06, 22:02
We waren al lang bezig met de oplossing hoor
Die oplossing was niet aangekomen bij LH-Online, en hoe je het went of keert: daar draait het om. Dat had een topic als deze voorkomen, vandaar mijn opmerking.

't Is niet aanvallend/vervelend oid bedoeld :)

Djuri
15/03/06, 21:35
Ik heb geen dedicated server maar een colocated server bij EasyRacks, ik merk wel dat de communicatie met EasyRacks niet altijd even soepel verloopt. Zo heb ik al 3x een mailtje gestuurd waarop ik na een week nog geen antwoord heb gehad. Ook heb ik al vaker gehad dat er een mailtje "ingeschoten" was, erg vervelend...
Ook als ik ze probeer te bellen nemen ze nooit op.