PDA

Bekijk Volledige Versie : Mysql probs op Plesk 7.5 for windows



AlphaXS
10/03/06, 00:39
Goeden avond allen...

daar ik momenteel er even niet uit kom bij deze een kleine probleem stelling.
Ik zoek me rot, maar kan niets vinden, misschien dat dit iemand anders al bekend in de oren klinkt:

Momenteel, ervaren we erg hinder van problemen met MySQl op ons windows platform (i.c.m. Plesk 7.5)
Gedurende ieder uur (zal het ongeveer wezen) vliegt MySQl er plotsklaps uit.
Met als gevolg dat ook de mailserver en het control panel geen reactie geven.
(beiden maken klaarblijkelijk gebruik van MySQL).

Echt een directe vermelding valt niet in de log bestanden uit te lezen.
en de reden waarom dit gebeurt is me al helemaal vreemd.
Met name omdat er niets is geconfigureerd, vandaag. (wel afgelopen nacht, meer dan 12 uur terug, een tweetal ip's gewijzigd)

MySQl gaat gewoonweg onderuit, een herstart van alle services lost het probleem vervolgens ook pas weer op.

Klinkt dit iemand bekend in de oren en zou deze persoon mij dan ook kunnen berichten m.b.t. waar ik moet zoeken.?

Stewie
10/03/06, 01:06
MySQL upgraden naar 4.1.18, zie plesk/swsoft forum :)
Bekende bug, hebben wij ook last van gehad

AlphaXS
10/03/06, 01:35
Kijk... daar kunnen we wat mee.
Heb er waarschijnlijk op het forum over heen gelezen, maar had de info m.b..t. het updaten nu snel te pakken in de k.b.

Thanx for the support!

AlphaXS
10/03/06, 22:26
helaas heeft het alleen niet het gewenste effect. Iemand anders misschien nog?

Ben dr nu v*domme al twee dagen mee bezig, en niets schijnt te helpen.
En een nieuwe schone installatie zit ik niet echt op te wachten.

Ook de support desk van sw soft is nou niet echt vlotjes.. en conform de berichten op het forum, zullen ook zij geen oplossing voor dit probleem hebben... :S

Toepes
12/03/06, 20:57
Ik heb hetzlefde probleem gehad ! Nadruk op gehad. Na updaten van MYSQL waren alle problemen opgelost.
Gewoon in de map MYSQL van de users de nieuwe bestanden kopieeren, let wel er op dat je niet de databases en ini files overschrijft.

Ik ben er maanden mee bezig geweest en uiteindelijk kwam in het forum van SWSOft iemand met de oplossing. (Zie topic MYSQL Freezing everyday)

Unixboy
12/03/06, 23:15
Al de laatste PSA ? 7.5.6? zo nee upgrade daar eens heen.

AlphaXS
13/03/06, 02:09
Enig effect had het ook wel... nu 8 uur achtereen goed gegaan.

Ben het zoeken nu zat. Herinstall draaien, mysql update dan nog eens doen...
Kan dit zo niet hebben... teveel downtime in te korte tijd.

Blijkt wel weer een ding uit... Duurkoop is absoluut niet altijd een goede koop.
Dit valt me behoorlijk tegen.. Dure prijs, en meer troubles mee gehad dan met DA in drie jaar tijd :S

GS2K1
13/03/06, 11:43
Het is ook erg fijn dat klanten op de hoogte worden gesteld van problemen....

Ik zal vanavond hierover ook contact opnemen met alphaxs.
Heb nu al dagen lang problemen met websites en mail. Dit moet vandaag opgelost zijn anders ben ik genoodzaakt een andere provider te zoeken.

AlphaXS
13/03/06, 11:52
Beste;

Alpha XS Doet haar best om dit probleem bij de horens te pakken.
D.w.z. dat momenteel de server geheel plat is gegooid, om o.a. de distribiteur er naar te laten kijken, en een laatste aantal oplossingen aan te grijpen.

Als laatste oplossing zal er vannacht een herinstallatie uitgevoerd worden als alle andere zaken geen oplossing bieden.

Dit betekent dat vooralsnog uiterlijk morgenochtend alles weer zou moeten werken.

=-=-=-=-=-=-

Stewie
13/03/06, 12:30
Update je wel de klanten database mysql? Je weet dat er twee mysql servers draaien (een voor plesk, de ander voor de klanten)

AlphaXS
13/03/06, 12:49
Beiden zijn al geupdate.
Het mocht niet baten. Ook andere systemen zijn nu plat gegaan.
Zelfde fout. Deze zijn reeds geupdate en werken weer.

Alleen het shared systeem, wil niets meer doen.
heb het systeem nu op zijn gat liggen, en zal vannacht een schone instal krijgen.
MySQL nu meteen updaten en hopen dat het dan goed gaat.

ben zeer benieuwd.

WilloW
13/03/06, 13:14
Beiden zijn al geupdate.
Het mocht niet baten. Ook andere systemen zijn nu plat gegaan.
Zelfde fout. Deze zijn reeds geupdate en werken weer.

Alleen het shared systeem, wil niets meer doen.
heb het systeem nu op zijn gat liggen, en zal vannacht een schone instal krijgen.
MySQL nu meteen updaten en hopen dat het dan goed gaat.

ben zeer benieuwd.

Succes, hopen dat de boel weer snel allemaal up and running is.

AlphaXS
13/03/06, 13:28
Dank je :S

Unixboy
13/03/06, 13:29
AlphaXS, zoiezo succes maar draaide je nou al reeds de nieuwste plesk of niet?

AlphaXS
13/03/06, 13:39
Jah, 7.5.6. Misschien dat er iets anders fout zat. Geen idee, we zullen het nooit weten.
He zal wel weer een erg lange nacht gaan worden, maar goed.
Afwachten.
Belangrijkste is voorals nog nu dat alle klanten vannacht weer up and running zijn, daar baal ik nog het meeste van.

heb er o.a. ook erg spijt van dat we toen over gegaan zijn naarplesk 7.5.
Onder 7.0 nooit problemen gehad.
En alle problemen die er nu zijn, zijn allemaal de kop op komen steken sinds de upgrade naar 7.5

Erg jammer. Ook met name dat support op plesk voor windows erg marginaal is, duur eeuwen, en voor het meeste sta je er alleen voor.

Maar goed, het is onze eigen keuze geweest, dus zullen we er ook zelf voor moeten boeten ben ik bang.

Basic-it
13/03/06, 15:29
Als je partner(gold ect.) bent van sw-soft kan je rekennen op uitstekende support heb je alleen een productje besteld bij sw-soft dan kan je op support erg lang wachten.