PDA

Bekijk Volledige Versie : Imago



Santario
09/03/06, 18:47
Hallo WHT-ers,

Graag jullie mening over het volgende. Wij hebben alle teksten voor onze telefooncentrale in laten spreken door Jeroen Nieuwenhuize (van Radio 538, filmtrailers) etc. Nu is mijn vraag: wat zouden jullie voor imago aan deze stem 'plakken'?

WilloW
09/03/06, 18:53
Hallo WHT-ers,

Graag jullie mening over het volgende. Wij hebben alle teksten voor onze telefooncentrale in laten spreken door Jeroen Nieuwenhuize (van Radio 538, filmtrailers) etc. Nu is mijn vraag: wat zouden jullie voor imago aan deze stem 'plakken'?


Hoe bedoel je? Imago? Je hebt het toch al inlaten spreken? ... Imago van de stem kun je beter in het begin al bepalen zo kan de voiceover (Inspreker) zich een beetje inbeelden in die rol en zo klinkt het gewoon beetje zoals je wilt.

Wij hebben zelf hier alles laten inspreken daar Dave Albers

Santario
09/03/06, 19:00
Hoe bedoel je? Imago? Je hebt het toch al inlaten spreken? ... Imago van de stem kun je beter in het begin al bepalen zo kan de voiceover (Inspreker) zich een beetje inbeelden in die rol en zo klinkt het gewoon beetje zoals je wilt.

Wij hebben zelf hier alles laten inspreken daar Dave Albers

Ja klopt, het is al ingesproken voor ons zelf, maar een klant van ons wil dat ook voor zijn bedrijf. Wij vinden het qua imago voor ons wel passen (klanten vinden dat gelukkig ook, heel goed zelfs) maar mijn vraag komt meer uit een klein onderzoekje van wat WHT-ers voor image zouden plakken bij het horen van deze stem.

De stem van Dave Albers heb ik destijs bijvoorbeeld ook naar gekeken, echter vind ik deze bijvoorbeeld niet passen bij ons bedrijf (te heavy, goed voor B2C, niet voor B2B), maar idd wel bij een adventure company. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Swiftway-UK
09/03/06, 20:17
Voor ons imago is het gebruikelijk dat personeelsleden de telefoons opnemen als klanten bellen ;)

Apoc
11/03/06, 23:05
Hallo WHT-ers,

Graag jullie mening over het volgende. Wij hebben alle teksten voor onze telefooncentrale in laten spreken door Jeroen Nieuwenhuize (van Radio 538, filmtrailers) etc. Nu is mijn vraag: wat zouden jullie voor imago aan deze stem 'plakken'?

Persoonlijk denk ik dat het beter is als een klant de indruk heeft dat de teksten ingesproken zijn door iemand wie daadwerkelijk voor het bedrijf werkt, maar that's just me :)

Even een vraagje: puur uit nieuwsgierigheid: hoe heb je dit geregeld en hoeveel betaal je voor zoiets?

SITE24
12/03/06, 17:00
Ik zou wel eens willen weten wat zo'n Jeroen Nieuwenhuize kost..?!

Nielz
13/03/06, 22:06
Idd, zou ik ook wel willen weten, lijkt me nog al prijzig....

Dillard
13/03/06, 23:09
Voor ons imago is het gebruikelijk dat personeelsleden de telefoons opnemen als klanten bellen ;)

Heel ouderwets, maar wij nemen we de telefoon ook gewoon op :D

Santario
14/03/06, 02:01
Heel ouderwets, maar wij nemen we de telefoon ook gewoon op :D

Wij ook ;) Alleen als wij de klant niet direct te woord kunnen staan gaat hij kennismaken met een IVR :)

Kosten vallen, vinden wij althans, erg mee. Het ligt er natuurlijk ook aan of je het er voor over hebt natuurlijk. Maar denk gemiddeld aan 1 EUR per woord, hoe meer woorden hoe goedkoper :)

Phu
14/03/06, 02:56
ik moet gelijk denken aan sohosted omdat ze radio538 gesponsord hebben/hadden

en jeroen denk ik gelijk aan 538

persoonlijk neem ik liever de telefoon op ,kom je wat personlijker over op je klanten en ben je geen nummertje dat in de wacht staat

snaaps
14/03/06, 03:02
jemig bel ik een hosting bedrijf krijg ik een of andere radio deejee aan de lijn!

tja tis jouw keuze, ik zou liever voor een onbekende vrouwenstem kiezen maar goed.

Santario
14/03/06, 12:02
jemig bel ik een hosting bedrijf krijg ik een of andere radio deejee aan de lijn!

tja tis jouw keuze, ik zou liever voor een onbekende vrouwenstem kiezen maar goed.

Waarom een onbekende vrouwenstem? Dat is zo ontzettend standaard. Het inspreken van een centrale moet, naar onze mening, gewoon perfect zijn, juiste intonatie etc. Niet iedereen kan dat, sterker nog: de meeste mensen kunnen dat niet. Terwijl telefonisch contact wel vaak het eerste contact is met een mogelijke klant. Maar dat is mijn mening :)

Dit topic was bedoeld om te vragen wat voor imago je bij Jeroen in gedachte hebt. En Jeroen is zeker niet alleen Radio 538, hij is meer bezig met totaal andere opdrachten dan alleen 538, al is hij daar idd. wel bekend mee geworden.

eMiz0r
14/03/06, 16:13
Ik denk niet dat veel mensen werkelijk waarde hechten aan de telefoonstem. Zolang deze maar niet irritant of langdradig is. Wij hebben Barry Paf op de telefoon zitten (vrolijk en enthousiast), maar het doet ons meer dan onze klanten.