PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan geen fysieke hosting aanmaken



joriz
09/03/06, 16:28
Bij Plesk (voor linux) 7.5.4 heb ik het volgende probleem.

Als ik een hosting account aanmaak en daarvoor de fysieke hosting instel krijg ik daarna de volgende error (als voorbeeld de ftp naam justin):


Unable to assign variables for PHostingForm: Unable to get hardquota
state: vhostmng: Unable to getpwnam for user justin vhostmng:
Unable to getpwnam for user justin vhostmng: Error: Unable to find
user justin or bad uid
0: /opt/psa/admin/htdocs/domains/hosting/phosting_setup.php:290
psaerror(string "Unable to assign variables for PHostingForm:
Unable to get hardquota state: vhostmng: Unable to getpwnam for
user justin vhostmng: Unable to getpwnam for user justin vhostmng:
Error: Unable to find user justin or bad uid")

Als ik daarna ga kijken in de mapstructuur is daar alles wel goed aangemaakt (wat volgensmij al eerder gebeurd). Als ik ga kijken in /etc/passwd staat justin er nog niet bij.
Als ik daar handmatig justin invoer en daarna dezelfde handeling uitvoer krijg ik natuurlijk de melding dat deze al bestaat.

Ik denk dat dit een fout is in de database van Plesk. Maar ik wil hier niet zomaar in gaan prutsen. Heeft iemand dit probleem al eerder gehad en kan hij/zij mij vertellen hoe hij/zij dit heeft opgelost.

Bij voorbaad dank.

EDIT:
Hierdoor kan ik ook geen subdomeinen met ftp account aanmaken.

Ber|Art
10/03/06, 10:36
Welke Linux draait er?

joriz
10/03/06, 10:40
Debian Sarge stable

Ber|Art
10/03/06, 10:45
mss heb je hier (http://forum.sw-soft.com/showthread.php?threadid=21934) wat aan?

joriz
10/03/06, 14:43
Dat werkte niet en dat is ook een iets andere fout.
Bij mij is de mapstructuur al helemaal correct als ik een hosting account met fysieke hosting heb aangemaakt. Ook de andere oplossingen heb ik daar reeds bekeken.

flnet
15/03/06, 22:41
hoe heb jij plesk op debian geinstalleerd, kijk ik ben grote voorstander van debian sinds 2 weken, maar met plesk heb ik toch liever fedora