PDA

Bekijk Volledige Versie : Moederbord verwisseling



ErikKosters
09/03/06, 15:03
Hallo,

Ik zat mij zo eens af te vragen of dit uitmaakt voor de OS (fc3 atm). Dat als ik de hardware (moederbord) vervang dit uitmaakt voor de werking van het systeem? Is het slim om juist alles opnieuw te installeren wat zal zorgen voor meer downtime of kan ik gewoon alles erop laten en het moederbord vervangen (zit namelijk nu een asrock in (bleh) en er komt een asus in).

Graag jullie antwoord.

djalken
09/03/06, 15:14
Ik had het een keer met een server die onstabiel was, hardeschijf in een andere server geprikt (redelijk vergelijkbaar) en draaide meteen, heb echter wel herinstall gedaan omdat er toch een ander OS op moest....

ErikKosters
09/03/06, 15:16
Maar is het niet anders met een nieuw moederbord?

djalken
09/03/06, 15:17
dat moederbord was niet exact hetzelfde.... en draaide wel :)

ErikKosters
09/03/06, 15:18
hm, gaat mij erom of het dan ook stabiel draait :D

djalken
09/03/06, 15:20
deed het bij mij dus wel, maar omdat er een ander OS op moest heeft het maar een paar uur gedraaid (server was gecrashed, hd in andere bak gestopt en toen t bleek te draaien eind van de dag herinstall gedaan ;))

ErikKosters
09/03/06, 15:21
Oke, dus zou moeten werken neem ik aan. Anders heb ik wel een backup servertje gelukkig, zal a.s. Zondag gewoon ff alles meenemen om verhindering te voorkomen.

iig. Bedankt.

Wido
09/03/06, 15:51
Voor Linux moet dat geen enkel probleem zijn, als je een kernel hebt met de juiste drivers voor dat mobo en chipset draait het daarna zonder problemen.

crazycoder
09/03/06, 15:54
Voor Linux moet dat geen enkel probleem zijn, als je een kernel hebt met de juiste drivers voor dat mobo en chipset draait het daarna zonder problemen.
Windows doet het meestal ook wel.

Denk dat voor alle besturingssystemen geldt dat de juiste drivers aanwezig moeten zijn....

Wido
09/03/06, 15:55
Windows doet het meestal ook wel.

Denk dat voor alle besturingssystemen geldt dat de juiste drivers aanwezig moeten zijn....
Windows gaat er toch vaak van onder zeik, dat is mijn ervaring met Windows XP in ieder geval.

Sander-
09/03/06, 15:59
Euh, ik zie dat je heel blij bent met de overgang van AsRock naar Asus... Nou hoop ik dat je wel weet dat het uit de zelfde farbiek komt? Support is iets beter op de Asus borden en is gewoon een iets duurdere lijn, zitten meer opties in enzo. Kwaliteit is in mijn ogen gewoon vrijwel identiek, en heb al aardig wat pc'tjes met Asrock en Asus bordjes gebouwd....

starfix
09/03/06, 15:59
Bij windows is het zo dat je eenzelfde merk chipset moet hebben (je hebt uitzonderingen). Met linus lijkt me dat dit ongeveer hetzelfde is, als je maar de drivers geinstalleerd hebt van dat chipset.

ErikKosters
09/03/06, 16:03
Euh, ik zie dat je heel blij bent met de overgang van AsRock naar Asus... Nou hoop ik dat je wel weet dat het uit de zelfde farbiek komt? Support is iets beter op de Asus borden en is gewoon een iets duurdere lijn, zitten meer opties in enzo. Kwaliteit is in mijn ogen gewoon vrijwel identiek, en heb al aardig wat pc'tjes met Asrock en Asus bordjes gebouwd....

Wie zegt heel blij? :o