PDA

Bekijk Volledige Versie : OpenDomainRegistry ervaringen



Ingvald
08/03/06, 18:41
Hallo,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met www.opendomainregistry.net ? Ik zou als beginnende webhoster gebruik willen gaan maken van hun domeinregistratie systeem.

Ik heb me exact een week geleden geregistreerd op hun website, maar tot op heden kan ik nog steeds niet inloggen. Omdat ik helemaal geen bevestigingsmail kreeg van mij registratie (wat normaal toch gebruikelijk is bij zo'n zaken) en ik twee dagen later nog steeds niet kon inloggen, stuurde ik (vorige week vrijdag dus) een mailtje naar informatie@opendomainregistry.net.

Hier kreeg ik tot op heden ook nog geen antwoord op. Omdat ik vreesde dat ik misschien verkeerde gegevens had ingegeven, probeerde ik zonet nog eens te registreren met hetzelfde email adres, maar dan kreeg ik de boodschap dat het al bestond. Dus de registratie moet vorige week toch gelukt zijn.

Zijn er hier mensen die deze firma gebruiken voor het reggen van domeinen en misschien een idee hebben hoe ik zo snel mogelijk mijn account in orde kan krijgen?

royen99
08/03/06, 18:46
Met de registraties zelf (domeinen) nog nooit 1 probleem gehad met ODR (afgezien van wat eigen tikfouten), wat dat betreft zeker een aanrader (al doen we enkel .nl en .be via hun gezien hun prijzen voor de overige domeinen).

Als je problemen heb, mail harm gewoon even en over het algemeen krijg je dezelfde dag nog antwoord (eigen ervaring).

Ingvald
08/03/06, 18:51
Als je problemen heb, mail harm gewoon even en over het algemeen krijg je dezelfde dag nog antwoord (eigen ervaring).
Heb je toevallig een email adres van deze persoon? Alvast bedankt.

HighFly
08/03/06, 18:52
Ingvald,

Misschien harm@opendomainregistry.net ;)

paas
08/03/06, 19:19
Goede ervaringen mee. Is een onderdeel van ISE (Internet Service Europe) net als dutchwebhosting.

Geert-Jan
08/03/06, 19:36
Slechte ervaringen mee.
Ook meerdere malen geregistreerd, nooit reactie van gehad. Heb sterk de indruk dat Harm alleen aan het begin van de maand even wakker is om te factureren, daarna niet meer.....

Mij niet gezien daar......

smurf
08/03/06, 19:43
Mailtjes naar harm worden tijdens de kantooruren binnen het uur geregeld... Dus niet te klagen daarover.

Let wel goed op je facturen, soms loopt er iets mis maar dat wordt dan ook snel gecorrigeerd.

4Design
08/03/06, 19:49
Wij hebben nog geen ervaring met opendomain maar wel al heel wat aanvaringen met ISE vroeger.
We hadden daar een server gehuurd die om de week wel even 24 uur offline was.
Bij de vraag dit dringend te willen nakijken kregen we steeds trage en zeer onprofessionele (arrogante) antwoorden.
Aan te raden voor domeinen is Openprovider. Veel betere service en vriendelijk zoals het hoort.

Ingvald
08/03/06, 20:21
Ok, alvast bedankt voor jullie snelle hulp :)

Dicky
08/03/06, 20:23
Goede ervaringen mee.

Technotop
08/03/06, 20:28
2 x geregistreerd 2x nooit iets mogen ontvangen.. fijnn....

AlfaHosting
08/03/06, 22:10
Soms snel, soms traag .. is echt wisselvallig. Alhoewel het de laatste maanden enorm verbeterd is.

Dromer
08/03/06, 22:19
Goede ervaringen mee eigenlijk.
Het aanmelden bij mij ging ook wat moeizaam maar na een mailtje naar Harm was dit zo geregeld.
Bellen kan uiteraard ook.
Verder, snelle registraties en weinig gezeur, persoonlijk hou ik daar wel van.

muaddib
08/03/06, 22:36
Bij mij duurde het ook 2 weken na mijn registratie, nadat ik dan weer twee maal een mailtje had gestuurd om te vragen wanneer ik kon inloggen kreeg ik eindelijk antwoord.

Vanaf dat ik mijn inloggegevens had werkte alles perfect, de support is ook heel snel.

Ondanks het slechte begin toch een heel goed bedrijf dus :)

jvdheuvel
08/03/06, 23:56
ik heb me er niet aan willen wagen.... ben zelf naar Zorin gegaan.... snelle service en goede prijzen....

snaaps
09/03/06, 01:15
Zeer goede ervaringen met ISE.

Ik geef toe, de aanmeld procedure liep wat moeilijk, maar na 1 telefoontje en gezegd dat ik nu wel eens zou willen beginnen was alles rond.
Hierna heb ik vrijwel nooit problemen gehad.

middels hebben wij 3000+ domeinen geregistreerd.
De reden waarom wij gebruik maken van ISE en niet via enom, SIDN, DNS.BE, EURID is dat wij nu alles in 1 overzicht hebben en onze resellers ook in realtime kunnen registreren. Alle administratie werkzaamheden wordt dus eigelijk overgenomen door ISE, hierdoor hebben wij wat meer tijd voor onze klanten.

Systeem werkt ook goed, zijn wel een paar kleine dingetjes maar als je die eenmaal weet dan werkt het gewoon lekker, goed en snel.

Ionstar
09/03/06, 06:44
Gezien de manier waarop ik via mail te woord ben gestaan door ODR, alsook de onprofessionele werkwijze, zou ik er, zelfs al zou het gratis zijn, geen klant meer van willen worden. Ik ben er overigens geen klant. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op de aanmeld procedure en de manier van afwijzen.

jvdheuvel
09/03/06, 07:48
@snaaps: wie bedoel je met ISE?

royen99
09/03/06, 08:36
@snaaps: wie bedoel je met ISE?

ODR = ISE (Internet Services Europe).

xYnta
09/03/06, 08:42
Tevens goede ervaring mee, tijdelijk enkele dedicated server daar gehad. We werden altijd goed geholpen dus zeker een aanrader.

hires
09/03/06, 08:56
Ik denk dat mensen die verstand van zaken hebben en weten hoe ze domeinnamen moeten registreren (met name .nl) dat je dan goed zit bij ODR; maar met beginnende vragen moet je niet aankomen heb ik het idee. En als het eenmaal fout is gegaan lijkt het ook niet meer goed te kunnen komen (in mijn geval met twee domeinnamen).

Henky!
09/03/06, 12:17
Gewoon even bellen is het handigst. Ze zijn soms inderdaad wat arrogant aan de telefoon maar als je blijft glimlachen wordt je daarna wel goed geholpen.

snaaps
09/03/06, 16:11
Ik denk dat mensen die verstand van zaken hebben en weten hoe ze domeinnamen moeten registreren (met name .nl) dat je dan goed zit bij ODR; maar met beginnende vragen moet je niet aankomen heb ik het idee. En als het eenmaal fout is gegaan lijkt het ook niet meer goed te kunnen komen (in mijn geval met twee domeinnamen).

wel een beetje mee eens, zoals ik al zij.
als je weet hoe het werkt werkt het goed.

wwwer
09/09/08, 23:48
Ik weet het het is een oud topic..

Maar hoe zijn de ervaringen nu? Is de service al beter?

Is het een aan of een afrader? Aangezien ik mijn huidige partij meer dan zat ben....

Snef
10/09/08, 02:19
Ik werk er nu zo'n jaar mee. Wordt altijd vrij snel geholpen, zelf met de meest 'stomme' vragen.
De werkwijze in ODR was voor mij even wennen, net zoals de 'GUI' van de applicatie ;) maar als je het eenmaal door hebt is het prima.

Desmond
10/09/08, 07:56
Ik werk er al jaren mee ondertussen, echt een aanrader! Scherpe prijzen, top support, snelle service (vaak direct binnen 5 minuten op de mail) en ze denken mee met de klant ;)

parmaweb
10/09/08, 16:16
hier ook zijn de ervaringen positief.

In het begin een paar problemen geweest ivm met btw maar dat is nu keurig opgelost

vennoot
12/09/08, 16:58
Wij hebben er ook goede ervaringen mee. Zeker met V2 is het een aanrader.

wwwer
12/09/08, 16:59
dank dank,

ik ben inmiddels overgestapt en tot nu toe ben ik ook enthousiast!

MartijnWilbers
19/09/08, 00:45
Ook ik ben aan het overwegen over te stappen op ODR, ga eerst nog verder orienteren. Gelukkig zijn er nu alleen nog maar positieve reacties, in tegenstelling tot paar jaar geleden.

mauer
19/09/08, 07:22
ODR is een goed bedrijf om mee te beginnen. De api valt ons heel erg tegen, je word echt in een diepe put gegooit hiermee. Mail over de api word totaal niet beantwoord, tenzij je er voor betaald. Verder een erg betrouwbaar bedrijf.

reef
19/09/08, 11:27
erg goede ervaringen mee. zit er al 5 jaar naar tevredenheid met 130 domeinen.

had eerst ook een dedicated server daar, heeft er nog nooit uitgelegen.
wel heb ik daar eens een half jaar gewacht op een beloofde installatie van iets op de server. dat hebben ze dus onlangs de belofte nooit gedaan, dus na een half jaar wachten de knoop doorgehakt en dat contract opgezegd.

dat je in mail soms niet al te vriendelijk te woord wordt gestaan (beetje bot, kortaf of zelfs wat arrogant) herken ik wel. ook al valt het de laatste tijd best mee. antwoord op mail is kortaf, maar zakelijk en komt op dezelfde dag. ik werd ook een keer heel snel teruggebeld op een mailtje terwijl ik daar niet eens om gevraagd had. ze waren toen erg vriendelijk en duidelijk, en namen goed de tijd.

maar he, wat kan er nou misgaan met het registeren van domeinen? en zelfs als je een exotisch domein naar ze wil verhuizen wat nog niet in hun control panel staat dan helpen ze je nog handmatig. en dat tegen deze prijzen. ze maken iets van 25 cent winst op een .nl domein. als ik daarvoor voor 600 euro per jaar lid moet worden van de SIDN dan moet ik 2400 domeinen hebben geregistreerd. .com/.net/.org doe ik bij godaddy.com, maar voor de rest blijf ik nog wel even zitten bij ODR/ISE.

p4ubenl
24/12/08, 18:51
De problemen rondom de arrogante/gebrekkige communicatie ODR/ISE is ons ook erg bekend en was de hoofdreden om naar MijnDomeinreseller over te stappen; vergeleken bij ODR was dit ook op gebied van de sitewerking een hele opluchting en de contacten lopen er stukken vriendelijker.
Voor ons geen ODR meer.

Desmond
25/12/08, 11:56
De problemen rondom de arrogante/gebrekkige communicatie ODR/ISE is ons ook erg bekend en was de hoofdreden om naar MijnDomeinreseller over te stappen; vergeleken bij ODR was dit ook op gebied van de sitewerking een hele opluchting en de contacten lopen er stukken vriendelijker.
Voor ons geen ODR meer.

Geen problemen mee, nooit gehad ook, zodra ik een mail stuur dan heb ik ALTIJD binnen 60 minuten een antwoord (vaak veel sneller). Zonder uitzonderingen, ook in de avonden en weekenden.

Ben uiterst tevreden met ODR, erg goede service en support (altijd geheel gratis) en scherpe prijzen. Zit er al jaaaaaaaren en zal daar niet meer weggaan. Zeer betrouwbaar bedrijf en staat altijd klaar om je kosteloos en te adviseren en te helpen, zijn zelfs bereid om je op zondag even op je mobiel te bellen om het e.e.a. beter uit te leggen.

Kortaf zijn ze inderdaad soms wel in de e-mail als ik een vraag stel en zeg: "Joh moet ik A doen of B doen" verwacht dan geen diepgaande uitleg in de e-mail over het onstaan van A of B en wie de uitvinders waren maar dan krijg je gewoon, 'ik zou voor optie B gaan' :)

Ik neem daar overigens alleen domeinnamen af, geen servers!

X-Hosted
26/12/08, 18:10
Ooit eens proberen aan te melden, er was een aktie dat het zonder setup fee kon, nou.. kunnen we mooi even zien wat het zoal is bij ons lokale collega(dachten we).

Aanmeld formulier ingevuld, wachten.. wachten... wachten :dots:
Na een week eens een e-mail verzonden hoe het er mee zat, kregen we een e-mail terug met een niveau nederlands waarbij ik grote vraagtekens zette met erin ''we zijn ermee bezig, mvg harm''

Dit niveau is overigens ook terug te vinden in de site. ''Pre payed systeem'' ''Na aanmelden even een e-mail sturen aan harm (at) opendomainregistry.net mvv uw e-mail adres'' ... het zal wel.

Na nog een week gewacht te hebben en niets gehoord te hebben hoefde het voor ons niet erg meer en hebben we dat kenbaar gemaakt. Zonder excuus voor het lange wachten of het toch meteen proberen te regelen kregen we wederom zoeen ''dan cancellen we de order. mvg harm'' rare e-mail.

Ik mag hopen dat de service naar bestaande klanten beter is dan die naar nieuwe klanten, het lijkt iig alsof ze geen nieuwe klanten willen :whistling:

PeterT
26/12/08, 19:44
Dit niveau is overigens ook terug te vinden in de site.

Het spijt me zeer maar voordat je daar commentaar op hebt, raad ik je aan om je eigen site eens na te kijken:


X-Hosted is een jong en dynamisch bedrijf dat potenties heeft om door te groeien tot de top van de Nederlandse budgethosters (...) wij leveren snelle en betrouwbare service op een gemoedelijke sfeer.

Anyway, ik heb lang geleden ook gebruik gemaakt van ODR; de interface was niet om over naar huis te schrijven, de API ook niet fantastisch maar de support en service was prima. Altijd snel antwoord, misschien niet het meest uitgebreide maar meer dan voldoende :)

rayden
26/12/08, 22:00
Ook veel ervaring met ODR (+3 jaar)

- Interface is niet om over naar huis te schrijven, erg 'wazig'..

Maar zoals gesteld service/support is goed, alleen wilt facturatie nog eens misgaan.. maar 1 mailtje dat is dan weer OK

Snef
27/12/08, 09:36
Ook ik werk al weer geruime tijd met ODR. Altijd snelle service (gister nog: de mail was bij wijze van spreke de deur nog niet uit of een reactie/oplossing was alweer retour).

De interface heeft inderdaad wat gewenning nodig maar als je het eenmaal weet hoe het werkt dan is er prima mee te werken (maar dat is altijd zo toch?).

De antwoorden in de mails zijn soms was lastiger te lezen door het gebrek aan punten en comma's ;) maar waarschijnlijk komt dat door de typ snelheid ;)

Ach, al met al prima te doen en goeie service!

smurf
28/12/08, 22:23
We werken al met ODR sinds 2003 (in het begin bijna alle extensies, nu enkel nog actief voor .de namen). Men was erg hulpvaardig bij de migratie naar de eigen agentenprotefeuilles toen we zelf .be agent werden in 2005 en .nl deelnemer datzelfde jaar.

Harm is ook bijna altijd bereikbaar (vandaag zelfs snel een reply ivm de verhuizing van enkele namen). Dit is echt een pluspunt, ik weet niet hoe hij het doet.

We hadden wel een paar keer een issue gehad over de facturatie, iets wat mijn mede vennoot al de gordijnen heeft ingejaagd en voor wat argumenten tussen hem en ODR gezorgd heeft. Maar dat was vnl te wijten aan een misverstand. Goed communiceren is de boodschap, dan komt het wel voor elkaar.

Een leuk bedrijf om mee te starten dus en je business mee uit te bouwen.

t.bloo
28/12/08, 22:42
De antwoorden in de mails zijn soms was lastiger te lezen door het gebrek aan punten en comma's

als je weinig betaalt dan kan dat er niet meer vanaf hè :)


ik weet niet hoe hij het doet.

gezien die punten en comma's en korte replies vermoed ik dat hij een smartphone gebruikt