PDA

Bekijk Volledige Versie : Servers voor LANPARTY



Err0r!
08/03/06, 19:04
Hallo mensen,

Binnenkort wil ik met een paar anderen een lanparty organiseren voor ongeveer 150 man.

Het netwerkapparatuur gaan we huren bij een bekend bedrijf voor een leuk prijs (switches, kabels, backbones)

Echter, hebben wij ook een nog een server (of meerdere nodig) om als gameserver te fungeren. Ik heb alleen geen flauw idee wat voor capaciteit we nodig hebben en waar ik eventueel fysieke servers zou kunnen huren (en ja ik heb flink wat gegoogled en gezocht op forums).

Misschien dat een wijsneus mij wijzer kan maken. :9

WebXtra
08/03/06, 19:19
Gameparty.net ?
Die verhuren toch ook gameservers voor op lanparty's?

Hollanda
08/03/06, 19:22
150 man, ligt aan de games en hoe groot je de servers wil maken maar reken zeker op 2 dual opteron 248.

Je zou het eens bij www.gservers.nl kunnen proberen, die heeft nog een dual 275 over...

bakkerl
08/03/06, 19:25
Een tetrinet server heeft stukken minder nodig als een transport tycoon server.
Een transport tycoon server heeft weer stukken minder nodig dan een quake server.
.... zo kan ik nog wel even doorgaan. Afhankelijk dus welke games er gespeelt gaan worden.

Mag ik vragen waar het netwerk apparatuur gehuurd wordt?

gjtje
08/03/06, 21:10
CompTechWorld verhuurt ook voor evenementen als dit, maar daar zijn er wel meer van.

Err0r!
08/03/06, 23:55
Vast bedankt voor de reacties tot zover.

De spellen die gespeeld zullen worden zijn:
Counterstrike 1.6, Condition Zero, en Source.

Waarbij met nam de middelste het meest gespeeld zal worden.

Het netwerkapparatuur willen we gaan huren bij gameparty.net of lanrental.nl

ErikKosters
09/03/06, 01:24
ikzelf weet als geen ander hoe er vaak met servers wordt omgegaan @ lan party's (vooral kleinere) en leen hier geen servers aan uit :D

Triloxigen
09/03/06, 01:56
Vast bedankt voor de reacties tot zover.
Het netwerkapparatuur willen we gaan huren bij gameparty.net of lanrental.nl

Gameparty.net is de grootste verhuurder van de benelux, ze organiseren zelf ook.
Gewoon daar aankloppen :)

TiMMiEJ
09/03/06, 10:07
Gameparty.net verhuurt geen servers.

Triloxigen
09/03/06, 10:08
Gameparty.net verhuurt geen servers.

Klopt, maar die krijg je er meestal gewoon bij als je spul huurt.

Dieter@be
11/03/06, 11:52
voor dergelijke games zou ik maar rekenen op degelijke cpu's (dual opteron oid), op een degelijk bord (met grote i/o bandwith), en een degelijke intel( of 3com) Gb NIC