PDA

Bekijk Volledige Versie : mambo verliest sessies?



fre0n
08/03/06, 16:16
Ik ben aan het experimenteren op een testsysteem waarop centos 4.1, directadmin, apache 1.3 en php 4.4.0 draait. De setup is een basic setup waarop alleen de /tmp aangepast is tbv beveiliging (noexec)

Vervolgens heb ik de laatste stable versie van mambo geinstalleerd en geprobeerd in te loggen op de admin backend. Dit werkt niet, ik kom steeds weer direct bij dezelfde loginpagina terecht. Inloggen op het frontend werkt wel maar dan kun je dus geen administratie doen.

Joomla geprobeerd. Zelfde effect.

Xoops werkt wel voor wat betreft inloggen op de backend, echter zodra je daar op een link klikt komt je ook weer op de loginscreen terecht.

Een inspectie van /tmp leert dat de sessie files wel degelijk aangemaakt worden, toch lijkt het erop dat de sessies verloren gaan.

Postnuke draait overigens wel weer perfect op dezelfde server.

Wat kan hier aan de hand zijn? Iemand die hetzelfde heeft gezien met deze basic setups van DA en xoops ed?

paas
08/03/06, 16:47
Hoe verloopt de installatie van Joomla/Mambo. Gaat dat goed?

fre0n
08/03/06, 16:57
Ja dat loopt als een zonnetje. In eerste instantie een error dat configuration.php en een aantal directories niet schrijfbaar waren op de initiele check-pagina. Bleek te kloppen omdat die configfile helemaal niet meegeleverd wordt. touch configuration.php verhielp dat. De juiste files schrijfbaar gemaakt voor de webserver. /tmp werd in eerste instantie ook meteen gevonden en ok bevonden door die check-pagina.

De website zelf loopt ook gewoon goed, ik kan admin gewoon inloggen op de frontend, maar niet op de backend :s

Designerhosting
09/03/06, 12:58
Heb je het zelf handmatig geinstalleerd? Kun je een testlinkje sturen? Ik wil er wel eens naar kijken? En voldoe je ook aan alle eisen 'qua' instellingen voor mambo/joomla?

fre0n
13/03/06, 12:19
De systeem vereisten voldoet de server aan, daar kan het niet aan liggen. Ik heb het idee dat het ofwel een afwijking in php.ini is (ik gebruik zend op deze machine) ofwel dat het met de beveiliging van /tmp te maken heeft. Ook xoops heeft hetzelfde probleem. Hebben jullie xoops/mambo wel draaiend op een dergelijk beveiligd systeem of hebben jullie iets in php.ini veranderd en /tmp niet beveiligd?