PDA

Bekijk Volledige Versie : FTP standaard dir?



thrunx
08/03/06, 11:16
Hoi,

Ik heb een eigen colocated plesk server draaien en vroeg me af of het mogelijk was om in te stellen dat zodra je via de ftp connect naar een site dat hij gelijk in de httpdocs terecht komt? Ik kan het nu wel instellen in mijn ftp-client per domein, maar het zou nog mooier zijn als dat gewoon via plesk te regelen was.

Groetjes,
Steven

Triloxigen
08/03/06, 14:52
Via plesk is het niet te regelen, ik meen wel dat je dit in de ftpd config files kunt aanpassen.
(maar geen ervaring mee)

blaaat
08/03/06, 14:57
Er zijn ftp-clients die automatisch naar een bepaalde map kunnen gaan..
Weet niet zeker welke. maar ik zou zeggen check je settings van je ftp-client of google wat rond naar clients die dit wel kunnen.

thrunx
08/03/06, 22:21
Mijn ftp-client (FileZilla) kan dat wel, het zou natuurlijk mooier zijn als je dat zoals Triloxigen beschrijft in de ftpd config files kunt aanpassen. Dan hoef je dat niet per domein in te stellen in FileZilla.

Bedankt, ik zal anders eens navragen bij mijn hoster naar die config bestanden.

blaaat
08/03/06, 22:33
ik zal anders eens navragen bij mijn hoster naar die config bestanden.
Als het niet je eigen server is zou deze regeling dus ook gelden voor alle andere klanten, tenzij je per domein instelt..maar dan kan je net zo goed per domein dit instellen in je ftp-client

Triloxigen
09/03/06, 01:52
Als het niet je eigen server is zou deze regeling dus ook gelden voor alle andere klanten, tenzij je per domein instelt..maar dan kan je net zo goed per domein dit instellen in je ftp-client

Ik ging er van uit dat de persoon een dedicated server heeft.
Als het om shared hosting gaat zal degene die niet zomaar aanpassen.