PDA

Bekijk Volledige Versie : Backup van linux ?



Elpatri
08/03/06, 08:13
Goedemorgen mensen,

Ik heb een vraag met betrekking tot backuppen van Fedora.
Ik heb een fedora core 2 machine draaien met plesk 7.3.1 erop.
Ik backup momenteel de map /etc, /home/httpd/vhosts, /var/lib/mysql,/usr/local/psa,/var/named,/var/qmail
Maar onlangs heb ik gemerkt dat als ik deze bestanden allemaal terug zet op
een nieuw geinstaleerde linux fedora core 2 met plesk dat hij zijn fstab niet meer lezen kan,
Backup ik gewooon veel te veel ??
Kan iemand me vertellen of ik bv de complete map etc wel moet backuppen ?
Zo ook de map named ?
Ik heb deze mappen gekozen na wat onderzoek op internet maar ben er niet compleet zeker van dat het allemaal correct is.
Ik denk dat namelijk als je password en shadow uit de etc map haalt het wellicht ook genoeg is ?

Alle hulp en opmerkingen zijn van harte welkom,

Bedankt alvast.

Grt.

Sander-
08/03/06, 11:18
de map ETC bevat alle configuratiebestanden waaronder de fstab etc. Als je deze gaat overschrijven met een andere versie dan overschrijf je dus eigenlijk ook je fstab met die van een andere server. En zo met nog een hoop config's. Niet slim dus. In mijn ogen moet je even kijken of je control panel geen backup functie heeft en die gebruiken zodat je backups hebt van een user + db's en mail. De instellingen van een nieuwe server moet je toch zelf doen.

Dieter@be
11/03/06, 10:48
hangt er ook vanaf hoe je backupt... met tar blijven de permissies zoals ze zijn, maar dat kan niet van elke tool gezegd worden

ik zou btw zeker (minstens) volledig /etc backuppen. Eigenlijk zelfs gewoon alles (inclusief MBR), behalve dan mss /tmp (en proc?)

Unixboy
11/03/06, 17:07
Geachte topicstarter,

Het backuppen van de plesk data kunt u het beste doen per ´psadump´.
/etc zou u dagelijks een tarball van kunnen maken.