PDA

Bekijk Volledige Versie : totalin.com /nl Falliet?



Robert Beekman
08/03/06, 00:24
Ik heb al een tijdje geen facturen meer ontvangen van totalin en ik las ergens in een van de topics hier dat totalin falliet zou zijn.
Heeft iemand hier meer informatie over?
Word totalin overgenomen en zo ja, wie en wat gaat er eventueel veranderen?
Nu snap ik dat ik dit het beste met totalin zelf kan mailen, wat ik inmiddels ook heb gedaan, maar het valt me op dat er nog geen topic over is, terwijl er volgens mij toch redelijk wat klanten hier zitten. Ook is mij niets bekend gemaakt via de mail oid.

Xerious
08/03/06, 00:41
http://www.webhostingtalk.nl/679591-post27.html

Robert Beekman
08/03/06, 00:46
Had het inmiddels ook via de mail ontvangen, maakt een hoop duidelijk :)

NWO
08/03/06, 01:05
Tja, en toch vindt ik het geen stijl dat hij mij nog even netjes facturen opstuurd en ik vandaag nog 2 dedi's bij hem gekocht heb. Hopelijk betaal ik straks niet de volle pond bij die anderen :@

Stewie
08/03/06, 01:13
Tja, en toch vindt ik het geen stijl dat hij mij nog even netjes facturen opstuurd en ik vandaag nog 2 dedi's bij hem gekocht heb. Hopelijk betaal ik straks niet de volle pond bij die anderen :@
Dan ga je toch weer weg? Kunnen je moeilijk dwingen te betalen

NWO
08/03/06, 01:16
Daar ben ik zeer zeker al over aan het nadenken.

fplanjer
08/03/06, 23:48
Ik had ook een site bij totalin draaien... eigenlijk niet erg dat ze failliet zijn, want ze hadden super veel problemen om de server ook maar een maand zonder problemen te laten draaien.

Kent iemand overigens die "Ozgur Media Communication Systems" die totalin overgenomen heeft, of is dat gewoon een nieuwe naam voor dezelfde club... gewoon een manier om van schulden af te komen dus?

Mark17
09/03/06, 00:17
Ik had ook een site bij totalin draaien... eigenlijk niet erg dat ze failliet zijn, want ze hadden super veel problemen om de server ook maar een maand zonder problemen te laten draaien.

Kent iemand overigens die "Ozgur Media Communication Systems" die totalin overgenomen heeft, of is dat gewoon een nieuwe naam voor dezelfde club... gewoon een manier om van schulden af te komen dus?

Deze partij ken ik en deze partij is hier al minstens een half jaar actief.

NWO
15/03/06, 00:52
Ja we kregen vandaag een mail van deze geweldige host.
Klopte drie keer niks van die overname mail. Maargoed. Alles is goed afgelopen voor de mensen die dit nog wouden weten :-)

Triloxigen
15/03/06, 01:01
Euh, failliet?
Het is niet eens vindbaar onder de betreffende in de KVK, laat staan dat er staat dat het failliet is.
Helaas is de KVK website weer net dicht gegaan toen ik wilde zoeken op kvk 30199496 .

Beetje vreemd om na een jaar al failliet te zijn.

NWO
15/03/06, 01:11
Ze zijn niet Failliet voor de duidelijkheid, maar overgenomen door...
En ik heb de KVK ook wel voor je als je die graag wil hebben :P

Triloxigen
15/03/06, 01:26
Ze zijn niet Failliet voor de duidelijkheid, maar overgenomen door...
En ik heb de KVK ook wel voor je als je die graag wil hebben :P


Beetje vaag verhaal als ze dan praten over
"Hiermee willen u wij berichten over het faillissement van Totalin. "

Alerd
15/03/06, 11:32
Mja leek ze lekker makkelijk?

Mensen weten niet waar ze recht op hebben denk ik...

Stewie
15/03/06, 12:04
Beetje vaag verhaal als ze dan praten over
"Hiermee willen u wij berichten over het faillissement van Totalin. "
Dat gedeelte failliet zullen ze er zelf achter plakken, scheelt weer een hoop schuldeisers die weinig moeite willen doen :)

wwwer
16/03/06, 00:20
Het is een vreemde gang van zaken.

De prijzen naar de nieuwe host liggen zo'n 37% hoger (voor mij) dan ik betaalde bij Totalin. Ik weet niet of ze dit juridisch kunnen maken. Maar om even snel een Dedicated server te verhuizen met alle domeinen.. wordtje ook niet blij van.....
Blij wordtje hier niet van. Mijn server bij Totalin heeft een uptime van 99,95% (extern zelf gemeten) zelf server goed onderhouden. Netwerk was prima (193.238.27.2XX)

VvS
16/03/06, 01:04
Het is een vreemde gang van zaken.

De prijzen naar de nieuwe host liggen zo'n 37% hoger (voor mij) dan ik betaalde bij Totalin. Ik weet niet of ze dit juridisch kunnen maken. Maar om even snel een Dedicated server te verhuizen met alle domeinen.. wordtje ook niet blij van.....
Blij wordtje hier niet van. Mijn server bij Totalin heeft een uptime van 99,95% (extern zelf gemeten) zelf server goed onderhouden. Netwerk was prima (193.238.27.2XX)
Voor mij ook. Ik vraag me eigenlijk af wat ik hier tegen kan gaan doen. Gelukkig niet al teveel klanten op de server bij Totalin, dus verhuizen moet geen probleem zijn.

Mikey
16/03/06, 01:12
een overname is toch tevens een overname van de gemaakte afspraken, overeenkomsten tot einde overeenkomst / termijn ?

Mark17
16/03/06, 01:46
een overname is toch tevens een overname van de gemaakte afspraken, overeenkomsten tot einde overeenkomst / termijn ?

Was totalin een rechtspersoon? Zo nee, je moet bij de oude eigenaar zijn. Zo ja, je kunt de nieuwe eigenaar op de gemaakte afspraken wijzen en het contract beëindigen of de oude prijs betalen tot het einde van het contract indien de prijs wijzigt en je de nieuwe niet wilt betalen. Uiteraard dient de andere partij hier wel mee akkoord te gaan.

HooGLaNDeR
16/03/06, 09:10
Een wijziging van de prijs is ook een reden tot opzeggen. En een contractbreuk. Niet nagekomen diensten. Jezelf als failliet opgeven, terwijl je dat niet bent, neigt naar oplichting.

boesh
16/03/06, 11:48
Overgenomen door Ozgur Media.. ja, ja,

Ik ben vorige wek een keer gebeld door Ozgur Media, met de mededeling dat ze het beter dan Totalin zouden doen, 1 a 2 dagen om de DNS om te zetten
We zijn een week verder.. nog steeds niks "in de lucht".

Iemand wel een recatie en/of (positieve) evaring met www.OzgurMedia.com ?

Neo123
16/03/06, 20:55
Ik zat zelf colo bij totalin. Ik heb enige dagen geleden ook een mailtje van Ozgur Media gekregen en heb toen maar eens met ozgur media gebeld. Ze hebben inderdaad alles overgenomen van totalin. Totalin is niet echt failliet, maar het bedrijf zit er niet ver van af. De colo prijzen die totalin hanteerde waren echt zo goedkoop dat, dat echt bijna niet kon! € 20 euro voor 250Gb per maand. Ozgur Media heeft mij verteld dat die prijzen inkoop prijzen zijn. ook zijn dedicated servers prijzen waren tegen inkoop prijzen. Ik snap dan ook niet hoe totalin dit ooit heeft kunnen doen! Je hebt volgens mij een bedrijf om winst te maken en niet om verlies te draaien lijkt mij. Verder werd mij gevraagd welke server ik daar colo had staan, omdat er helemaal niks gelabeled was. De servers inclusief inclusief de mijne liggen gestapeld! Gelukkig kon ik bewijzen welke server van mij was, ik had er namelijkeen windows schijfje inliggen. De servers hadden iedergeval geen label en tot zover mogenlijk heeft Ozgur media alle servers gelabeled. Totalin kon ook niet aan de nieuwe eigenaar vertellen van wie al die servers waren, omdat er geen goede administratie gevoerd werd. Beetje lullig dat je moet gaan bewijzen welke server van jou is. Je hebt er immers een paar honderd pleuro voor betaald. Ik had nog wel een factuurtje en betalings bewijs van totalin dus dat zit wel goed. Ik weet wel dat Ozgur Media het goed probeert op te lossen met de klanten van totalin! Ze hebben het colo contract in redbus overgenomen. Ik raad iedere colo klant van totalin even contact op te nemen met Ozgur media, op dit moment is er van bepaalde colo servers de eigenaar nog niet bekend;)
Maar nogmaals de mensen van Ozgur media zijn erg beleeft en behulpzaam! Ik zou zeggen voor vragen moet je ze effe mailen of bellen. Ze hebben het op dit moment redelijk goed recht getrokken wat betreft de klanten van totalin

boesh
17/03/06, 00:15
Zal je net zien, kreeg ik vanmiddag een keurig telefoontje. Toch goed bezig die club van Ozgur Media.

IT-worX
17/03/06, 00:34
Hopelijk zijn ze verstaanbaarder aan de telefoon dan via hun website?
Compleet in het ... tja welke taal is het hé? Turks vermoedelijk?

boesh
17/03/06, 01:00
Hopelijk zijn ze verstaanbaarder aan de telefoon dan via hun website?
Compleet in het ... tja welke taal is het hé? Turks vermoedelijk?

:-) ja die website is duidelijk niet op NL gericht. Aan de telefoon is het prima te verstaan. Beter verstaanbaar dan plat achterhoeks, noord Fries, Oost Gronings en zuid limburgs.

Neo123
17/03/06, 01:02
turks inderdaad maar als je op de nederlandse vlag drukt, zie je alles in abn :)

NWO
17/03/06, 01:11
Boesh, hoho, beledig je mij nu? :P
Maar mijn ervaringen zijn geheel anders.
Wanneer ik met Faiz spreek (oude eigenaar) verteld hij dat alles aan hun is gegeven. Alles goed geregeld enz. Ze zijn ook samen geweest, en ik heb ze toen beide aan de phone gehad. Toen heel netjes, alles was geregeld, maar wanneer ik ze appart spreek maken ze elkaar zwart.

Heb alles op tape :-) Maar dat ga ik natuurlijk niet zomaar verspreiden.. Pm met goede reden, dan kan ik het even geven :-)
Ik ruik geen zuivere lucht, en ga denk ik alles verhuizen..

Daarbij moet ik wel zeggen, tot nu toe goede service, maar ik weet niet wie ik moet geloven. Faiz zegt niet failliet, Ozgur weer wel. Vreemd verhaal..

Neo123
17/03/06, 16:40
Boesh, hoho, beledig je mij nu? :P
Maar mijn ervaringen zijn geheel anders.
Wanneer ik met Faiz spreek (oude eigenaar) verteld hij dat alles aan hun is gegeven. Alles goed geregeld enz. Ze zijn ook samen geweest, en ik heb ze toen beide aan de phone gehad. Toen heel netjes, alles was geregeld, maar wanneer ik ze appart spreek maken ze elkaar zwart.

Heb alles op tape :-) Maar dat ga ik natuurlijk niet zomaar verspreiden.. Pm met goede reden, dan kan ik het even geven :-)
Ik ruik geen zuivere lucht, en ga denk ik alles verhuizen..

Daarbij moet ik wel zeggen, tot nu toe goede service, maar ik weet niet wie ik moet geloven. Faiz zegt niet failliet, Ozgur weer wel. Vreemd verhaal..

HEHEHE Ik lag me rot !!!
Dank voor je tapejes

Deze gaan voor de nominatie de grootste luchtkastelen van 2006 ;)

boesh
17/03/06, 16:44
:-) ik ben mijn pakketjes en gebruikers nu aan het opzetten .. so far alles goed !

Swiftway-UK
17/03/06, 16:57
Lijkt me niet dat de partij failliet is, dan zou er niet zomaar een overname zijn geweest, maar dan zou er ook een curator betrokken moeten zijn bij dit hele gebeuren.

Je kunt rustig vragen: als de zaak failliet was, mag ik dan even de naam en contactgegevens van de curator?

Dat Totalin geen winst maakte, lijkt me niet zo vreemd. Als ik soms aanbiedingen zie van partijen denk ik vaak "hoe doen ze het?" en dan weet ik dat ze weer eens een rekenfout in de marge hebben gemaakt of simpelweg hongeren naar klanten.

Reken altijd een vaste minimale marge, bereken die eerst zodat je weet dat die marge je kosten gaan dekken en je uurloon. Denk niet "later komt mijn uurloon eruit door de schaal" maar natuurlijk kun je je volledige uurloon ook niet op een klant verhalen, vind de juiste balans.