PDA

Bekijk Volledige Versie : game hosting



ticom
07/03/06, 23:00
ik ben van plan een dedicated server te huren en er dan een game server van te maken.
ik weet alleen niet hoeveel dataverkeer zo'n server dan gaat verbruiken.
weten jullie hoeveel programma's aan dataverkeer gaan gebruiken?:

1. enemy territory
2. teamspeak
3. vertello (weet niet precies hoe je het schrijft)
4. call op duty
5. counterstrike 1.6

gjtje
08/03/06, 00:04
ventrilo ;)

Da's vrij makkelijk uit te rekenen, neem de rate/netspeed/bandbreedte waarmee mensen connecten x aantal spelers x tijd = verkeer.
Wij hebben zelf een clanserver en die wordt per dag maar 1 uur gebruikt da's natuurlijk heel wat anders dan een 32slots public die de hele dag 4mb trekt.

Jij weet het beste hoe het gebruik gaat zijn.

Stewie
08/03/06, 00:12
ventrilo ;)

Da's vrij makkelijk uit te rekenen, neem de rate/netspeed/bandbreedte waarmee mensen connecten x aantal spelers x tijd = verkeer.
Wij hebben zelf een clanserver en die wordt per dag maar 1 uur gebruikt da's natuurlijk heel wat anders dan een 32slots public die de hele dag 4mb trekt.

Jij weet het beste hoe het gebruik gaat zijn.
LET OP: legale ventrilo kan slechts 8 slots aan, tenzij je een licentie van Ventrilo hebt.
Ventrilo is zo'n typische amateurtoko

royen99
08/03/06, 00:15
Hij had het over een GAME server, niet ventrillo.

Hij noemde enkel de naam ventrillo omdat de TS de naam ervan niet wist....

(waarom blijven sommige mensen proberen andere hosters zwart te maken ??? )

Stewie
08/03/06, 00:33
-zo'n domme insinuatie is niet de moeite van het reageren waard-
:)

ticom
09/03/06, 00:30
ventrilo ;)

Da's vrij makkelijk uit te rekenen, neem de rate/netspeed/bandbreedte waarmee mensen connecten x aantal spelers x tijd = verkeer.
Wij hebben zelf een clanserver en die wordt per dag maar 1 uur gebruikt da's natuurlijk heel wat anders dan een 32slots public die de hele dag 4mb trekt.

Jij weet het beste hoe het gebruik gaat zijn.

maar hoe weet je met hoeveel bandbreedte iemand connect?

gjtje
09/03/06, 00:33
Dat stel je meestal in de op de game server, iig de maximale waarde.

Neo123
09/03/06, 02:56
teamspeak gebruikt zo'n 6 GB max per maand ! Je game server zal op het moment dat je servertje vol zit meer data genereren dan dat hij leeg is !

ik heb een server lopen met Delta Force black hawk down , teamspeak en battlefied 2 ! max 150 GB ;)

SF-Jeroen
29/03/06, 18:21
indien ik een BF2 server zou willen draaien, met 24 slots, hoeveel zou dat per dag aan dataverkeer gaan kosten?

Euro-Servers
29/03/06, 19:13
Test & ervaar, daar kan je geen vaste hoeveelheid op plakken.

swedendedicated
29/03/06, 19:17
uit ervaring weet ik dat de battlefield series veel cpu en ram in beslag nemen en tevens veel dataverkeer

MikeN
29/03/06, 19:49
Mensen, gebruik die search nou eens ;)
Echt, volgens mij is voor iedere genoemd game/voiceprog het bandbreedte gebruik wel een keer voorbij gekomen.

Euro-Servers
29/03/06, 22:08
Een keer? Ik denk dat dit al MEERDERE keren voorbij is gekomen ;)

xxlservers
30/03/06, 23:31
Ben het met EURO-Servers eens. Test en Ervaar. Er zitten zoveel verschillen in. Dat geldt ook bij ons (xxlservers). Maar 8GB kom je boven, dat beloof ik je...;)