PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe verzorgen jullie digitale mailings ?



BoX
07/03/06, 18:13
Hallo,

Hoe verzorgen jullie digitale grafische (opt-in) mailings. Momenteel doe ik het niet via de ISP (@Home) omdat daar teveel beperkingen zitten voor wat betreft veeel (B)CC's en teveel anti-spam maatregelen.
Ook durf ik niet een van onze servers in te zetten als SMTP want je loopt altijd kans dat ze in een blacklist komen te staan (ook al is het opt-in).
Ik gebruik dus een Linux / Postfix SMTP'tje op kantoor. Alleen moet ik dan sommige mails alsnog handmatig via de ISP verzenden ivm die SORBS Dynamic IP list.

Verder gebruik ik MS Publisher voor de layout.

Dus mijn vragen aan jullie :

- wat voor SMTP gebruiken jullie ?
- wat voor ontwerpprogramma ? Het gaat dus niet om text-mails die je via mail() kunt verzenden, maar om grafische (plaatjes embedded) mailings die ik in een programma 'ontwerp'.

Hollanda
07/03/06, 20:01
http://www.mailfx.be/

BlackHorse
08/03/06, 11:37
Ik ben informatie aan het verzamelen voor een totaal opensource pakket voor de webhosting branch/MKB misschien is het een idee om dat ook in zo'n pakket op te nemen.

Je kan mijn topic vinden op: http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/88070-opensource-applicatie-bouwen.html

Mark17
08/03/06, 15:38
Hallo,

Hoe verzorgen jullie digitale grafische (opt-in) mailings. Momenteel doe ik het niet via de ISP (@Home) omdat daar teveel beperkingen zitten voor wat betreft veeel (B)CC's en teveel anti-spam maatregelen.
Ook durf ik niet een van onze servers in te zetten als SMTP want je loopt altijd kans dat ze in een blacklist komen te staan (ook al is het opt-in).
Ik gebruik dus een Linux / Postfix SMTP'tje op kantoor. Alleen moet ik dan sommige mails alsnog handmatig via de ISP verzenden ivm die SORBS Dynamic IP list.

Verder gebruik ik MS Publisher voor de layout.

Dus mijn vragen aan jullie :

- wat voor SMTP gebruiken jullie ?
- wat voor ontwerpprogramma ? Het gaat dus niet om text-mails die je via mail() kunt verzenden, maar om grafische (plaatjes embedded) mailings die ik in een programma 'ontwerp'.

Je wilt als ik het dus goed begrijp een mail met als inhoud html versturen via smtp? Indien dat het geval is kun je het net zo oplossen als wij het hebben gedaan met phpmailer. Bijlages zijn geen probleem en html is geen probleem. SMTP moet je aangeven (staat standaard op mail()).

lifeforms
08/03/06, 15:40
PEAR:Mail.

Zenda
08/03/06, 17:08
Wij maken gebruik van een zelf ontworpen nieuwsbriefsysteem. Dit werkt gewoon via PHP en maakt gebruik van de mail() functie. Via deze manier is het gewoon mogelijk om HTML te versturen met afbeeldingen (die op de server staan). De mailings worden gemaakt/bewerkt d.m.v. een WYSIWYG-editor.

Wido
08/03/06, 17:26
phpmailer is een goede keuze.

Als MTA kan ik je Qmail aanraden, zeer betrouwbare en snelle MTA.

Je moet hem even doorhebben, daarna raak je er op verliefd ;)

Best4U
08/03/06, 22:51
Wij maken gebruik van een zelf ontworpen nieuwsbriefsysteem. Dit werkt gewoon via PHP en maakt gebruik van de mail() functie. Via deze manier is het gewoon mogelijk om HTML te versturen met afbeeldingen (die op de server staan). De mailings worden gemaakt/bewerkt d.m.v. een WYSIWYG-editor.

Idem hier. Werkt perfect!

SebastiaanStok
11/03/06, 20:30
Voor de mailing in php gebruik phpmailer prima te gebruiken :)