PDA

Bekijk Volledige Versie : Beroepsaansprakelijkheidsverzekering



Santario
06/03/06, 21:27
Beste WHT-leden,

Graag jullie mening :) Wie van jullie heeft een BEROEPSaansprakelijkheidsverzekering en zoja, waar afgesloten en onder wat voor globale condities? Hier zijn meerdere topics over geopend echter toen wisten sommige WHT-leden nog niet het verschil tussen een aansprakelijkheidsverzekering en een BEROEPSaansprakelijkheidsverzekering voor webhosters. Een aansprakelijkheidsverzekering is niet zo moeilijk om af te sluiten (vergelijk het met het kopen van een pak suiker in de supermarkt) maar een BEROEPSaansprakelijkheidsverzekering is toch ingewikkelder.

Hoe hebben jullie ingedekt tegen eventuele claims (waar een beroepsaansprakelijkheidsverzekering 'ideaal' voor is)? Okay, goede Algemene Voorwaarden, maar stel een leverancier komt afspraken niet na waardoor jij in de problemen komt... is dit overmacht of.... Kortom: Info gewenst :)

Ik zit hier nu al een paar maanden over te denken, maar eerlijk gezegd kom ik er niet uit en hebben volgens mij barst weinig hostingproviders een BEROEPSaansprakelijkheidsverzekering.

Dennie-DeTi
06/03/06, 22:19
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. De meesten zullen het zoveel mogelijk afdekken in hun algemene voorwaarden, maar zou toch wel eens willen weten of er de mogelijkheid is om je ertegen te verzekeren.

- Dennie

crazycoder
06/03/06, 22:30
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. De meesten zullen het zoveel mogelijk afdekken in hun algemene voorwaarden, maar zou toch wel eens willen weten of er de mogelijkheid is om je ertegen te verzekeren.

- Dennie
Je kan jezelf overal tegen verzekeren.. vraag is wel of je de premie op kan en wil brengen.

Santario
06/03/06, 22:42
Verzekeren kan wel, maar tegen belachelijke tarieven :(

codillon
06/03/06, 23:17
een gewone aansprakelijkheid valt nog mee, maar intellectuele aansprakelijkheid is zeer duur en kom je nog niet ver mee als je probleem hebt met een groot bedrijf ofzo of een bank ed...

aansprakelijk: klant valt over uw ladder in uw bureau -> jouw schuld
intellectueel: je maakt een fout in de software die je aanlevert, ...

Best van al zijn zeer goede alg. voorwaarden...en een disclaimer en goed opletten natuurlijk

pionier
07/03/06, 10:49
Graag jullie mening :)

Ik zit hier nu al een paar maanden over te denken, maar eerlijk gezegd kom ik er niet uit en hebben volgens mij barst weinig hostingproviders een BEROEPSaansprakelijkheidsverzekering.

Wij hebben wel een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven lopen. Bij die van "wat er ook gebeurd".
Een en ander toen op advies van een collega. Toen wij de verzekering afsloten hadden wij een eigen risico van 1000 gulden per gebeurtenis. Bleek dat anderen die de verzekering al eerder afgesloten hadden maar 500 gulden eigen risico hadden. Onze tussenpersoon hefft dit voor ons geregeld en om kunnen laten zetten naar de toenmalige 500 gulden.
De premie is best wel hoog. Word berekend aan de hand van de jaarstukken en dan met name de omzet per firmant en de personeelsleden. Veel weet ik daar verder ook niet van omdat onze boekhouder dit allemaal verder regelt.

Waar we wel heel vaak al over hebben zitten denken is om dit te beƫindigen, maar er zit nog een looptijd van enkele jaren op. Wij betalen ruim 900 euro per jaar. En als ik dan kijk naar het schadeverloop.... helemaal niets.
We zitten te dubben of het niet beter is om een rechtsbijstandsverzekering te nemen. Of de premies die we nu steeds per jaar kwijt zijn te reserveren voor het geval dat.
Het blijft in elk geval moeilijk. En je zult inderdaad zien dat je er jaren voor niets voor betaald en dan ineens......

Kortom wat is wijsheid. Ook wij zijn daar nog steeds niet over uit. Ben ook benieuwd naar andere hosters wat zij doen of gedaan hebben.