PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat voor server?



izdesign
05/03/06, 13:15
Ik heb een vraagje, iemand bij me op msn heeft een site -> www.superprofile.nl
De site heeft circa 100.000 leden, of dat moeten er 100.000 worden, en zijn vraag is met wat voor server dit haalbaar is.
Zo dat de site lekker snel is.

Weet iemand van jullie wat voor server hij dan ongeveer nodig heeft?

Mvg, Ivo

Alerd
05/03/06, 13:17
Ik heb een vraagje, iemand bij me op msn heeft een site -> www.superprofile.nl
De site heeft circa 100.000 leden, of dat moeten er 100.000 worden, en zijn vraag is met wat voor server dit haalbaar is.
Zo dat de site lekker snel is.

Weet iemand van jullie wat voor server hij dan ongeveer nodig heeft?

Mvg, Ivo
Hangt ervan af wat die leden doen natuurlijk, als ze niet veel doen heb je niet veel nodig.
Hoeveel leden zijn er echt actief?

Mikey
05/03/06, 13:26
Op wat voor server zit hij nu dan ?

izdesign
05/03/06, 15:20
Hij ging het even nakijken maar wat denken jullie dat er ongeveer nodig is voor zo'n site?

Swiftway-UK
05/03/06, 15:22
Hangt helemaal ervan af of je klant goed coderen kan of bagger code maakt en hoe hij zijn database optimaliseert. Verder natuurlijk afhankelijk van bezoekersaantallen, actieve leden etc.

Ik denk dat we met zo weinig informatie geen goed advies kunnen geven over de hardware benodigdheden voor deze site, die voldoende schaalbaar is om groei op te vangen.

JayvD
05/03/06, 15:31
Wat je hem wel kan adviseren als hij je klant wordt dat het misschien een optie is om zijn site te clusteren als hij denkt explosief nog te gaan groeien maar zoals Swiftwat-UK al zegt moet zijn coding wel optimaal zijn.

Voordeel van een cluster is dat je voor webserver een goedkoper systeem kan gebruiken en enkel een dure database server. Geen last van trage websites door de load van de database.

Snelheid van zijn site kan er nu nog mee door, is alleen wel beetje trage kant.

SebastiaanStok
13/03/06, 17:03
Wanneer lergen mensen nu is dan fotos verklijnen met HTML niet je traffic en snelhijd tengoede komt...

Gewoon met een script verklijnen!
http://www.superprofile.nl/leden/fotos/1136723092_96bcf3752a3ff0c586935c8fd6fb73c91145277 996.jpg
Van de voorpagina.


Dus eerst is goed de scripting door laten lopen en dan gaan denken aan iets meer :)

Triloxigen
13/03/06, 17:49
Ligt echt aan het script.
Maar ik ken er een aantal met verschillende profielen sites en die zijn zo slecht geprogrameert dat ze bijv. 2 servers nodig hebebn ipv een shared hosting account.