PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijfje starten



-Flip-
05/03/06, 12:50
Ik ben misschien van plan om een eigen server te kopen, dus een 1U colocated ergens bij in een rack plaatsen.
De software installatie/monitoring/herstelling bij defect,... zou ik willen overlaten aan degene vanwie dit gehuurd word (kan dit eigenlijk? een dedicated met eigen server?)

Dus zou ik ook een hostingbedrijfje willen starten, maar eerst wil ik even weten of ik wel het nodige geld enzo heb...

De kosten:
2000 --> server (een nieuwe met genoeg hd&geheugen, in overleg met degene waar hij geplaatst word, omdat hij er tenslotte meer van kent als mij|Ik weet dat je voor €1000 ook al een goede server hebt, maar ik wil toch ietsje meer [denk ik])
250 --> lifetime DA licentie
1250 (p/j) --> collocatie (is dit een goede prijs voor 1000gb/m?)
----------
3500

Hierbij komen dan nog de kosten voor de inschrijving van het bedrijf (wat zijn de kosten, en wat met hiervoor allemaal gebeuren?)

Dus de vraag, is dit een goede prijsinschatting (hoeveel komt hier nog bij)?

JayvD
05/03/06, 12:59
Ik ben misschien van plan om een eigen server te kopen, dus een 1U colocated ergens bij in een rack plaatsen.
De software installatie/monitoring/herstelling bij defect,... zou ik willen overlaten aan degene vanwie dit gehuurd word (kan dit eigenlijk? een dedicated met eigen server?)

Je kan een service contract nemen maar weet niet uit mijn hoofd wie dat allemaal aanbiedt (weet dat proserve.nl het doet).

Alerd
05/03/06, 13:15
Ik ben misschien van plan om een eigen server te kopen, dus een 1U colocated ergens bij in een rack plaatsen.
De software installatie/monitoring/herstelling bij defect,... zou ik willen overlaten aan degene vanwie dit gehuurd word (kan dit eigenlijk? een dedicated met eigen server?)

Dus zou ik ook een hostingbedrijfje willen starten, maar eerst wil ik even weten of ik wel het nodige geld enzo heb...

De kosten:
2000 --> server (een nieuwe met genoeg hd&geheugen, in overleg met degene waar hij geplaatst word, omdat hij er tenslotte meer van kent als mij|Ik weet dat je voor €1000 ook al een goede server hebt, maar ik wil toch ietsje meer [denk ik])
250 --> lifetime DA licentie
1250 (p/j) --> collocatie (is dit een goede prijs voor 1000gb/m?)
----------
3500

Hierbij komen dan nog de kosten voor de inschrijving van het bedrijf (wat zijn de kosten, en wat met hiervoor allemaal gebeuren?)

Dus de vraag, is dit een goede prijsinschatting (hoeveel komt hier nog bij)?

Kvk kost afhankelijk van de rechtsvorm een bedrag, ga uit van een bedrag tussen de €50 en €90,-.

CharlieRoot
05/03/06, 13:17
Redelijke schatting;


De kosten:
2000 --> server (een nieuwe met genoeg hd&geheugen, in overleg met degene waar hij geplaatst word, omdat hij er tenslotte meer van kent als mij|Ik weet dat je voor €1000 ook al een goede server hebt, maar ik wil toch ietsje meer [denk ik])
250 --> lifetime DA licentie
1250 (p/j) --> collocatie (is dit een goede prijs voor 1000gb/m?)
----------
3500

Mijn idee:

De kosten:
1100 (Supermicro P4 3.0 Ghz, 1 GB ram, 2x 80 GB RAID1)
250 --> lifetime DA licentie
1100 (in ons geval 1U colocatie + 500 GB dataverkeer)
----------
2450

Je kunt nu wel direct een dual xeon aanschaffen met 1000GB dataverkeer per maand maar die krijg je als beginner toch niet vol. Ik raad je aan om een gewone standaard server te nemen (bijv een P4 3.0) en maximaal 500 Gb dataverkeer. Zelfs 500 GB is al veel voor een webserver als ik kijk naar onze machines zou 250 GB al meer dan voldoen bij een gemiddelde server.

Vergeet niet dat onderhoud en installatie een redelijk kostenplaatje met zich meebrengt, wij bieden hier ook contracten voor dus ik weet dat dat een redelijke inslag kan zijn op de kosten.

Kosten voor de KVK bedragen ongeveer 80 euro per jaar. Daarbij komen eventueel nog kosten voor de jaarrekening en andere zaken.

Dennie-DeTi
05/03/06, 13:24
Wellicht ook nog kosten voor accountant/boekhouder, verzekeringen en verder lijkt het me ook handig wat geld achter de hand te hebben voor algemene kosten.

- Dennie

Alerd
05/03/06, 13:24
verzekering voor e.e.a. is wellicht ook handig.
Maar dat hangt heel erg van je situatie af, en hoe belangerijk het bedrijf voor je inkomen is straks.

-Flip-
05/03/06, 13:41
Omdat ik niet echt van plan ben meerdere servers te kopen zou ik het wel bij een server van deze prijsklasse willen houden. (hoewel je wel gelijk hebt...)
En hosting met meer gb spreekt meer aan, en (hopelijk) zijn de kosten voor (extra) traffic niet te hoog.

In woon in België, dus de website van de kvk is http://www.nkvk.be/?

Ik ben vooral geïnstresseerd naar de extra kosten (ook de kleine), zeker voor instalaties en onderhoud, hoeveel gaat dat ongeveer kosten?
Verzekeringen zijn niet echt nodig denk ik, omdat het maar over 1 server (misschien later 2) gaat (en de server zelf is verzekerd door degene bij wie hij geplaatst word, niet?)

Of een accountant nodig was, was ik nog vergeten te vermelden.
Wat zijn hiervoor ongeveer de kosten?


Voor alle duidelijkheid, ik ga hiervan niet leven!

Alerd
05/03/06, 13:44
Omdat ik niet echt van plan ben meerdere servers te kopen zou ik het wel bij een server van deze prijsklasse willen houden. (hoewel je wel gelijk hebt...)
En hosting met meer gb spreekt meer aan, en (hopelijk) zijn de kosten voor (extra) traffic niet te hoog.

In woon in België, dus de website van de kvk is http://www.nkvk.be/?

Ik ben vooral geïnstresseerd naar de extra kosten (ook de kleine), zeker voor instalaties en onderhoud, hoeveel gaat dat ongeveer kosten?
Verzekeringen zijn niet echt nodig denk ik, omdat het maar over 1 server (misschien later 2) gaat (en de server zelf is verzekerd door degene bij wie hij geplaatst word, niet?)

Of een accountant nodig was, was ik nog vergeten te vermelden.
Wat zijn hiervoor ongeveer de kosten?


Voor alle duidelijkheid, ik ga hiervan niet leven!

Als je er niet van gaat leven hoef je denk ik geen arbeidsongeschiktheid e.d. te verzekeren.
Meer gigabyte staat leuk ja, maar zonde als niemand het gebruikt, denk dat 500gb idd wel genoeg is voorlopig.
Accountant lijkt me ook niet echt nodig nog.

-Flip-
05/03/06, 13:46
Redelijke schatting;
Vergeet niet dat onderhoud en installatie een redelijk kostenplaatje met zich meebrengt, wij bieden hier ook contracten voor dus ik weet dat dat een redelijke inslag kan zijn op de kosten.



Hoeveel bedragen deze kosten dan ongeveer?
Ik zou onderhoud en instalatie willen overlaten aan degene waarbij de server staat... of begrijp ik dit helemaal fout?

Luuc
05/03/06, 13:56
Ik ben vooral geïnstresseerd naar de extra kosten (ook de kleine), zeker voor instalaties en onderhoud, hoeveel gaat dat ongeveer kosten?
Verzekeringen zijn niet echt nodig denk ik, omdat het maar over 1 server (misschien later 2) gaat (en de server zelf is verzekerd door degene bij wie hij geplaatst word, niet?)

Of een accountant nodig was, was ik nog vergeten te vermelden.
Wat zijn hiervoor ongeveer de kosten?


Voor alle duidelijkheid, ik ga hiervan niet leven!
Een SLA voor het onderhoud van je server(s) kan nogal wat gaan kosten, evenals een accountant. Wil je écht 24/7 support of moet er binnen een x aantal uren naar je serverprobleem gekeken worden. En kies je voor een professioneel accountantsbureau, een goede student of parttimer.. maakt nogal een verschil.

Ga er maar vanuit dat je server niet wordt verzekerd door je co-locater, zelf heb ik de ervaring dat verzekeraars de risico's niet goed kunnen inschatten, wat een eventuele verzekering zéér prijzig maakt. Je hebt natuurlijk wel een contract welke een aantal gevaren moet uitsluiten.

Vircon
05/03/06, 14:03
Wanneer je kiest voor een reseller account of (virtuele) dedicated server (om mee te beginnen), hoef je niet direct een (grote) investering te doen en leg je de hardwarematige verantwoordelijkheid bij je provider neer. Je kunt ook het software onderhoud dan waarschijnlijk tegen een redelijke prijs uitbesteden.

3j3ct
05/03/06, 14:05
als je in belgie woont kan je toch geen bedrijf starten zonder een bedrijfsdiploma of iets derg.?!

-Flip-
05/03/06, 14:06
Een SLA voor het onderhoud van je server(s) kan nogal wat gaan kosten, evenals een accountant. Wil je écht 24/7 support of moet er binnen een x aantal uren naar je serverprobleem gekeken worden. En kies je voor een professioneel accountantsbureau, een goede student of parttimer.. maakt nogal een verschil.

Ga er maar vanuit dat je server niet wordt verzekerd door je co-locater, zelf heb ik de ervaring dat verzekeraars de risico's niet goed kunnen inschatten, wat een eventuele verzekering zéér prijzig maakt. Je hebt natuurlijk wel een contract welke een aantal gevaren moet uitsluiten.

Wel, ik dacht hem ergens onder te brengen in een rack van een ('bekend') hostingbedrijf, dus als er problemen zijn, dat zij ernaar kunnen 'kijken'.
Dus zeg maar dat het is zoals 1 van hun (eigen) servers de geest zou geven. (ik weet niet of dit realitisch is). --> weet iemand daar dan het prijskaartje van (dus voor het plaatsen/instaleren/monitorren/herstellen/onderhouden)?
[indien er hardwarematige problemen zijn is dit natuurlijk voor mijn rekening]

Verzekeren is dus ook geen opties, maar omdat het maar om 1 server gaat (onder garantie?), is dit niet echt nodig denk ik...

-Flip-
05/03/06, 14:07
als je in belgie woont kan je toch geen bedrijf starten zonder een bedrijfsdiploma of iets derg.?!

Dit wou ik dus ook weten, klopt dit?

Mark17
05/03/06, 14:10
Op zich een goede schatting, echter adviseer ik je dan eerder om voor een P4 3,0 GHZ 1GB ram 2X80GB hardeschijf te gaan en dan zit je op nog geen 800 euro (ex btw) als je goed inkoopt.


De kosten:
2000 --> server (een nieuwe met genoeg hd&geheugen, in overleg met degene waar hij geplaatst word, omdat hij er tenslotte meer van kent als mij|Ik weet dat je voor €1000 ook al een goede server hebt, maar ik wil toch ietsje meer [denk ik])
250 --> lifetime DA licentie
1250 (p/j) --> collocatie (is dit een goede prijs voor 1000gb/m?)
----------
3500

Hierbij komen dan nog de kosten voor de inschrijving van het bedrijf (wat zijn de kosten, en wat met hiervoor allemaal gebeuren?)

Dus de vraag, is dit een goede prijsinschatting (hoeveel komt hier nog bij)?

Management van je server kun je in overleg met je coloboer altijd wel een partij voor vinden (ten minste als je coloboer belang bij je heeft). Zelf adviseer ik je om met minder dataverkeer te beginnen en eventueel in het contract een groei optie vast te leggen. Bijvoorbeeld beginnen met 100GB met verschillende prijzen tot 1TB waarbij je gratis kunt upgraden aan het begin van de maand of zelfs tijdens de maand. Veel partijen hier zullen dat wel bieden lijkt mij.

Management kan ook voor je gedaan worden door meerdere partijen hier (tijdje terug een offerte gehad van iemand die er nog geen 50 euro per server per maand voor rekende uit mijn hoofd). Zolang je maar meer dataverkeer mag gebruiken dan dat je vooraf inkoopt is het op zich geen bezwaar om bijvoorbeeld 200GB vooraf in te kopen terwijl je 10 klanten hebt die 100GB mogen gebruiken, maar die in de praktijk nog geen 10GB gebruiken per klant. In dit geval is overselling geen ramp (aangezien als het nodig is je het gewoon kunt leveren!).

Colocate zou op nog geen 30 euro per maand uitkomen bij verschillende partijen als je met 100GB begint, let echter goed op de groei mogelijkheden en de uptime garantie's (en compensatie's). 1000GB maand zal voor een 150 euro/maand zeker in te kopen zijn als je goed vergelijkt.

Overleg eens met mogelijke toekomstige afnemers wat die voor mogelijkheden bieden en je komt er achter wat een goede partij kan zijn. Kijk bijvoorbeeld naar onderstaande punten:
-e-mail reactie binnen 24 uur?
-telefonisch bereikbaar? (een aantal uur per dag die ze ook op de website hebben staan is toch wel een minimum lijkt mij)
-reageren ze serieus op alle vragen?
-probeer andere contact methode's indien van toepassing ook.

Plaats bijvoorbeeld een aanvraag in het daarvoor bestemde forum en neem contact op met al deze bedrijven om de service te testen en vergelijk ook de prijs en kwaliteit. Wij bieden het ook echter ga ik hier onze prijzen niet hanteren ivm forum regels, deze liggen overigens wel onder de eerder genoemde bedragen.

EDIT:
De prijs voor onderhoud + remote hands verschillen nog al, dit hangt ook af van de urgentie en het tijdstip waarop het moet gebeuren.

crazycoder
05/03/06, 14:16
Dit wou ik dus ook weten, klopt dit?
Voor zover ik weet wel ja. Dat hebben diverse mensen uit Belgie ook op dit forum geschreven.

-Flip-
05/03/06, 14:18
EDIT:
De prijs voor onderhoud + remote hands verschillen nog al, dit hangt ook af van de urgentie en het tijdstip waarop het moet gebeuren.
Ok, dit is moeilijk in te schatten, maar weet iemand hoeveel het kan/gaat kosten indien mijn server het opeens begeeft?
En voor het onderhoud, welke bedragen moet ik me daarbij voorstellen?

CharlieRoot
05/03/06, 14:47
Hoeveel bedragen deze kosten dan ongeveer?
Ik zou onderhoud en instalatie willen overlaten aan degene waarbij de server staat... of begrijp ik dit helemaal fout?


Ok, dit is moeilijk in te schatten, maar weet iemand hoeveel het kan/gaat kosten indien mijn server het opeens begeeft?
En voor het onderhoud, welke bedragen moet ik me daarbij voorstellen?

Nouja dat hangt er vanaf waar je het laat doen.. ik denk dat voor een simpele server installatie je al wel op 100+ kan rekenen, management minimaal 50 per maand (voor OS management) en dan moet je nog je software laten beheren, wat veelal op uurbasis gaat.

Ik zou zeggen, ga met wat partijen emailen welke het wil doen. Je kunt het vaak op een akkoord gooien. Misschien is in dit geval Dedicated een betere oplossing omdat ze dan meer aan je verdienen dus sneller wat flexibeler zijn.

Een gemiddelde systeembeheerder kost toch al snel 60 euro per uur, tijdens werkuren, tot maximaal 150-170 euro per uur in de weekenden e.d

-Flip-
05/03/06, 14:53
Nouja dat hangt er vanaf waar je het laat doen.. ik denk dat voor een simpele server installatie je al wel op 100+ kan rekenen, management minimaal 50 per maand (voor OS management) en dan moet je nog je software laten beheren, wat veelal op uurbasis gaat.

Ik zou zeggen, ga met wat partijen emailen welke het wil doen. Je kunt het vaak op een akkoord gooien. Misschien is in dit geval Dedicated een betere oplossing omdat ze dan meer aan je verdienen dus sneller wat flexibeler zijn.

Een gemiddelde systeembeheerder kost toch al snel 60 euro per uur, tijdens werkuren, tot maximaal 150-170 euro per uur in de weekenden e.d
Bedankt, trouwens voor iedereen die zo snel heeft gereageerd!

B4rr13
05/03/06, 14:59
Dit wou ik dus ook weten, klopt dit?

UITERAARD heb je een attest bedrijfsbeheer nodig alvorens je zelfstandig kan beginnen, maar dit wist je natuurlijk al wel na je eerste gesprek met je accountant in verband met het opstarten van een vennootschap hé. Hier heb je toch al wel aan gedacht? Je BTW nr aanvragen? Handelsregister? Opstarten vennootschap en publicatie in staatsblad? Kosten al eens nagevraagd hiervan? Wat voor boekhouding ga je voeren in .be? ..

-Flip-
05/03/06, 15:05
UITERAARD heb je een attest bedrijfsbeheer nodig alvorens je zelfstandig kan beginnen, maar dit wist je natuurlijk al wel na je eerste gesprek met je accountant in verband met het opstarten van een vennootschap hé. Hier heb je toch al wel aan gedacht? Je BTW nr aanvragen? Handelsregister? Opstarten vennootschap en publicatie in staatsblad? Kosten al eens nagevraagd hiervan? Wat voor boekhouding ga je voeren in .be? ..

Neen dus, maar mijn vader is zelfstandige geweest dus die wist mij het meeste wel te vertellen.
Daarom vroeg ik ook naar de kosten voor een accountant, maar voor een klein bedrijfje is dit niet nodig... zelf kan ik het ook wel
Hoeveel bedragen deze kosten dan?

B4rr13
05/03/06, 15:10
Neen dus, maar mijn vader is zelfstandige geweest dus die wist mij het meeste wel te vertellen.
Daarom vroeg ik ook naar de kosten voor een accountant, maar voor een klein bedrijfje is dit niet nodig... zelf kan ik het ook wel
Hoeveel bedragen deze kosten dan?


De kosten van een consultatie van een accountant moet je niet op gaan letten, de kosten voor het opstarten van een vennootschap misschien best wel. Heb je zelf al kapitaal? Voor een gewone vennootschap heb je startkapitaal nodig en ben je aansprakelijk tot 18.000 en nog wat euro's dus houdt daar rekening mee. Het opstarten van een vennootschap zelf moet je rekening houden met de kosten voor de notaris + de administratiekosten per jaar, die administratiekosten komen per jaar op zo'n 1.250€, zelfs al gebeurt er niets binnen de vennootschap, het opstarten zelf mag je rekenen op ongeveer hetzelfde of meer, in sommige gevallen kan je accountant je aan een afgedankte vennootschap uit een faillissement helpen, die kan je overnemen, dikwijls voor een appel en een ei, je hoeft dan enkel notariskosten te betalen om het statuut van die vennootschap om te laten zetten naar bvb internet-diensten in plaats van lastechnieken ofzo..
Als je je vennootschap opstart moet dit gepubliceerd worden in het staatsblad, dat kost je ook nog eens een ruw geschatte 300€, ergens in die buurt. En er zijn vast nog meer kosten die ik vergeet..

-Flip-
05/03/06, 15:16
De kosten van een consultatie van een accountant moet je niet op gaan letten, de kosten voor het opstarten van een vennootschap misschien best wel. Heb je zelf al kapitaal? Voor een gewone vennootschap heb je startkapitaal nodig en ben je aansprakelijk tot 18.000 en nog wat euro's dus houdt daar rekening mee. Het opstarten van een vennootschap zelf moet je rekening houden met de kosten voor de notaris + de administratiekosten per jaar, die administratiekosten komen per jaar op zo'n 1.250€, zelfs al gebeurt er niets binnen de vennootschap, het opstarten zelf mag je rekenen op ongeveer hetzelfde of meer, in sommige gevallen kan je accountant je aan een afgedankte vennootschap uit een faillissement helpen, die kan je overnemen, dikwijls voor een appel en een ei, je hoeft dan enkel notariskosten te betalen om het statuut van die vennootschap om te laten zetten naar bvb internet-diensten in plaats van lastechnieken ofzo..
Als je je vennootschap opstart moet dit gepubliceerd worden in het staatsblad, dat kost je ook nog eens een ruw geschatte 300€, ergens in die buurt. En er zijn vast nog meer kosten die ik vergeet..
Mmm... voor enkel 1 servertje lijkt me dit toch een beetje teveel van het goede, waarom woon ik nu niet gewoon wat verderop in Nedereland.

Dus volgens u komen bij die (ongeveer) €3500:
- Startkapitaal (is hier een minimum?).
- Opstartkosten: min. €1250
- administratiekosten: €1250 p/j
- Publicatie in staatsblad: €300
Dit maakt dan: €3500+€2800+het startkapitaal

Mark17
05/03/06, 15:17
Even een vraag een de Belgen op dit forum:
Hebben ze in België ze niet iets vergelijkbaars met een eenmanszaak in Nederland? Dit lijkt mij namelijk voor TS veel handiger om te starten (lagere startkosten en het is immers voor slechts 1 server in het begin).

Diewy
05/03/06, 15:51
In belgie kan je ook een eenmanszaak startten!

http://www.google.be/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl-NL%3Aofficial_s&hl=nl&q=eenmanszaak&meta=cr%3DcountryBE&btnG=Google+zoeken

CharlieRoot
05/03/06, 16:07
Flip,

Kosten voor een accountant hoef je nog niet te veel mee te tellen aangezien het om zeer minimale bedragen gaat. Een jaarrekening ligt normaal rond 1000 euro, ik denk dat in jouw geval dit wel naar beneden gaat gezien het kleine financiele verkeer.

Is het niet een beter idee om te beginnen met een huurserver? Hoge startkosten zit niemand op te wachten lijkt mij..

Trouwens:
http://www.startersservice.be/viewobj.jsp?article=26129

Goed startpunt !

-Flip-
05/03/06, 20:37
Flip,

Kosten voor een accountant hoef je nog niet te veel mee te tellen aangezien het om zeer minimale bedragen gaat. Een jaarrekening ligt normaal rond 1000 euro, ik denk dat in jouw geval dit wel naar beneden gaat gezien het kleine financiele verkeer.

Is het niet een beter idee om te beginnen met een huurserver? Hoge startkosten zit niemand op te wachten lijkt mij..

Trouwens:
http://www.startersservice.be/viewobj.jsp?article=26129

Goed startpunt !

Inderdaad, bedankt voor de site. De startkosten lijken me toch ni zo hoog...

AlfaHosting
05/03/06, 23:25
Dit wou ik dus ook weten, klopt dit?

Je moet een attest van bedrijfbeheer hebben. Let wel op dat bepaalde studierichtingen waar je bedrijfsbeheer gekregen hebt ook meetellen. Best kan je dit even navragen bij je boekhouder.

AlfaHosting
05/03/06, 23:26
Kvk kost afhankelijk van de rechtsvorm een bedrag, ga uit van een bedrag tussen de €50 en €90,-.

Dat ligt in Belgie wel hoger :p

AlfaHosting
05/03/06, 23:30
De kosten van een consultatie van een accountant moet je niet op gaan letten, de kosten voor het opstarten van een vennootschap misschien best wel. Heb je zelf al kapitaal? Voor een gewone vennootschap heb je startkapitaal nodig en ben je aansprakelijk tot 18.000 en nog wat euro's dus houdt daar rekening mee. Het opstarten van een vennootschap zelf moet je rekening houden met de kosten voor de notaris + de administratiekosten per jaar, die administratiekosten komen per jaar op zo'n 1.250€, zelfs al gebeurt er niets binnen de vennootschap, het opstarten zelf mag je rekenen op ongeveer hetzelfde of meer, in sommige gevallen kan je accountant je aan een afgedankte vennootschap uit een faillissement helpen, die kan je overnemen, dikwijls voor een appel en een ei, je hoeft dan enkel notariskosten te betalen om het statuut van die vennootschap om te laten zetten naar bvb internet-diensten in plaats van lastechnieken ofzo..
Als je je vennootschap opstart moet dit gepubliceerd worden in het staatsblad, dat kost je ook nog eens een ruw geschatte 300€, ergens in die buurt. En er zijn vast nog meer kosten die ik vergeet..

Nu spreek je over een vennootschap. Die kosten zijn inderdaad hoog. Maar voor één server lijkt me een eenmanszaak of iets in bijberoep voldoende, en dan bedragen de kosten niet zoveel.

Ik zou toch eens met aan boekhouder gaan praten hierover. Hij helpt je echt een stuk op weg.

Danger
06/03/06, 23:33
[QUOTE=-Flip-De software installatie/monitoring/herstelling bij defect,... zou ik willen overlaten aan degene vanwie dit gehuurd word (kan dit eigenlijk? een dedicated met eigen server?)[/QUOTE]

Managed colocation servers zullen er handig wel zijn.

Verder denk ik dat je qua kosten wel erg veel geld telt. 2000 euro voor een server is wel erg veel als je mijn mening vraagt. 1000 GB dataverkeer is erg veel voor 1 server en zeker op het begin. Je kunt het beste beginnen met 100 of 200 GB en zodra je meer klanten krijgt gewoon je dataverkeer upgraden.

-Flip-
07/03/06, 16:56
Managed colocation servers zullen er handig wel zijn.

Verder denk ik dat je qua kosten wel erg veel geld telt. 2000 euro voor een server is wel erg veel als je mijn mening vraagt. 1000 GB dataverkeer is erg veel voor 1 server en zeker op het begin. Je kunt het beste beginnen met 100 of 200 GB en zodra je meer klanten krijgt gewoon je dataverkeer upgraden.

Ja, dit is ook de bedoeling (met weinig starten), ik heb in het begin al vermeld dat ik alles ruim geteld heb, dit omdat er toch nog altijd andere (kleine) kosten bijkomen. En is 1000Gb dataverkeer teveel voor 1 server? (wat is ongeveer het maximum dataverkeer zodat de server toch nog snel is?)

tvm
07/03/06, 17:18
Hoi,

omin België een bedrijf op te richten heb je inderdaad je attest bedrijfsbeheer nodig. Als je dit hebtr raad ik je aan om lid te worden van Unizo en daar je ondernemingsnummer aan te vragen. Dezelfde dag krijg je deze nog mee, de kosten zijn +- € 150 voor het oprichten plus € 70 jaarlijkse bijdrage aan unizo. Met starterscheque's kan je je eenmanszaak zelf 100% gratis opstarten ;) .

Als je geen diploma bedrijfsbeheer hebt raad ik je het volgende aan:

- Het bedrijf op naam van een van je ouders zetten
- Er niet aan beginnen
- Een ltd oprichten

Danger
07/03/06, 18:46
Ja, dit is ook de bedoeling (met weinig starten), ik heb in het begin al vermeld dat ik alles ruim geteld heb, dit omdat er toch nog altijd andere (kleine) kosten bijkomen. En is 1000Gb dataverkeer teveel voor 1 server? (wat is ongeveer het maximum dataverkeer zodat de server toch nog snel is?)

De snelheid van een server heeft niks met dataverkeer te maken. De snelheid van de server heeft te maken met het type processor en geheugen.

1000 GB is zowieso veel te veel voor het begin. Start met 100 GB om geld te besparen. Die 1000 GB gebruik je nooit en zeker niet als je pas net bezig bent met je bedrijf.

-Flip-
07/03/06, 19:57
De snelheid van een server heeft niks met dataverkeer te maken. De snelheid van de server heeft te maken met het type processor en geheugen.

1000 GB is zowieso veel te veel voor het begin. Start met 100 GB om geld te besparen. Die 1000 GB gebruik je nooit en zeker niet als je pas net bezig bent met je bedrijf.

Dit is dus wat ik bedoelde in mijn vorige post, starten met weinig (100GB) en zo opbouwen...


1000 GB dataverkeer is erg veel voor 1 server en zeker op het begin. Je kunt het beste beginnen met 100 of 200 GB en zodra je meer klanten krijgt gewoon je dataverkeer upgraden.
Waarom is 1000GB dataverkeer dan teveel voor 1 server?

Voor mij mag hier dan eigenlijk een slotje op... mijn vraag is beantwoord, bedankt iedereen!

frvge
07/03/06, 20:51
Een beginnende webserver gebruikt nooit meer dan 100GB per maand. En dit is met redelijk wat grote downloads. Het tienvoudige nemen is dan onnodig.
Vergelijk het met het inslaan van 200 autobanden (voor prive). Je hebt er niet veel per jaar van nodig, dus het is zonde van je geld.

-Flip-
07/03/06, 22:17
Een beginnende webserver gebruikt nooit meer dan 100GB per maand. En dit is met redelijk wat grote downloads. Het tienvoudige nemen is dan onnodig.
Vergelijk het met het inslaan van 200 autobanden (voor prive). Je hebt er niet veel per jaar van nodig, dus het is zonde van je geld.
Weer dezelfde reactie: ik was al van plan om met max 100GB te starten en dan op te bouwen.