PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostingbedrijf (80 accounts) ter overname aangeboden



Anoniem
03/03/06, 17:05
Ik denk erover mijn eenmanszaak te verkopen. Het gaat om een webhostingbedrijf, opgezet in 2000, waarvan ik de enige werkzame persoon ben. De kosten zijn dus laag. Het gaat voornamelijk om vhostingklanten (80 accounts), wat losse domeinen en een colocatieklant.

Kosten:
125 domeinen: EUR 630,- per jaar
1 dedicated server RedHat/Plesk met 50 accounts: EUR 350,- per jaar
1 resellerpakket Windows/ColdFusion met 25 accounts: EUR 300,- per jaar
2U colocatie + 40GB/maand: EUR 360,- per jaar
Totale kosten per jaar: EUR 1640,-

Opbrengsten:
Colocatie: EUR 2300,- per jaar
Vhosting en domeinen: EUR 8050,- per jaar
Totale opbrengst per jaar: EUR 10350,-

Winst per jaar: EUR 8710,-

Contract dedicated server en contract windows/coldfusion resellerpakket zijn in 3 maanden te beeindigen. Heb je dus al een infrastrucuur liggen dan is eigenlijk de opbrengst je pure winst.

Alle vhostingklanten betalen per jaar, met stilzwijgende verlenging. Prijs van vhosting verschilt van EUR 4,- tot EUR 25,- per maand. Alle klanten zijn erg trouw. Er vallen er per jaar 1-2 af, en de enige reden daarvan is dat zij stoppen met hun activiteiten of dat hun bedrijf wordt overgenomen door een ander bedrijf dat al een eigen hostingpartner heeft. Maar elk jaar komen er voor de klanten die afvallen veel meer terug.

Nogmaals, behandel de klanten goed en deze blijven jaren bij je. De 80 accounts zijn van vrijwel uitsluitend MKB bedrijven. Er zitten slechts 3 particuliere klanten tussen.

Ik denk zelf aan een overnamebedrag van 2.3 keer de jaarwinst: EUR 20000,-.

Luuc
03/03/06, 17:10
Heb je dus al een infrastrucuur liggen dan is eigenlijk de opbrengst je pure winst.Niet helemaal natuurlijk, hoeveel verstook je aan dataverkeer per maand? Dit moet je als eventuele koper natuurlijk ook gewoon betalen :)

Zeker interesse, zou je mij wat meer informatie kunnen toezenden?
- Bedrijfsnaam (om o.a. de algemene tevredenheid vast te stellen)
- Prijzen van de pakketten
- Eventueel nog meer informatie.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

Anoniem
03/03/06, 17:21
De bedrijfsnaam houd ik nog even voor me.

En ik zal in dit topic de vragen gaan beantwoorden, want ik heb nog geen uitgewerkte informatie klaarliggen naast de info die ik hierboven in dit topic gaf.

Traffic vhosting:
Bij de dedicated server is 500GB dataverkeer inbegrepen. Daarvan wordt 60GB per maand verbruikt. Het overige vhostinggebruik is niet veel. De totale vhosting traffic zal zeker onder de 75GB per maand liggen.

Colocatie:
Klant betaalt al jaren voor veel meer dan deze gebruikt. Verbruik is slechts enkele GB's per maand.

Rammboy
03/03/06, 17:26
Kan je me een richtprijs sturen, aub?

Ryan Kalkhoven
03/03/06, 17:33
Ik denk zelf aan een overnamebedrag van 2.3 keer de jaarwinst: EUR 20000,-.

Tip lees het bericht van de TS nog even goed door. Er staat meer in dan je denkt.

Anoniem
03/03/06, 17:38
Niet helemaal natuurlijk, hoeveel verstook je aan dataverkeer per maand? Dit moet je als eventuele koper natuurlijk ook gewoon betalen :)



Klopt, heb je gelijk in. Maar de totale traffic ligt op dit moment niet hoger dan 75GB per maand. Niet echt veel dus.

Maar een ander punt, over de dedicated server aanhouden of niet: ik vind het heel belangrijk dat er netjes wordt omgegaan met mijn klanten. Dus een eventuele verhuizing van mijn klanten naar een andere server zal zonder hinder voor mijn klanten moeten plaatsvinden. Van Plesk naar Plesk zie ik totaal geen problemen, maar indien er (nog) geen Plesk server aanwezig is dan zal de server misschien toch (een tijdje) moeten worden aangehouden. Het zijn allemaal kleine MKB-bedrijven die absoluut geen dag zonder e-mail kunnen zitten.

FSCJasper
03/03/06, 17:48
Bij welk bedrijf is die dedicated server gehuurd en welke specificaties heeft deze?

Anoniem
03/03/06, 18:15
Ik heb al een aantal priveberichten gekregen. Ik zal hier nog niet 1-2-3 op kunnen antwoorden. Maar ik zal hier wel veelgestelde vragen beantwoorden.

op welke termijn?
Ik denk aan een termijn van 3 maanden.

richtprijs?
Ik denk aan een overnamebedrag van EUR 20000,-. (dat is 2.3 keer de jaarwinst)
Dit moet het toch wel minstens worden, anders ga ik er zelf nog een tijdje mee verder om het verder uit te bouwen.

contracten
Vraag: Omdat het om een eenmanszaak gaat is de contractwaarde eigenlijk vrij laag omdat bij de overdracht de klanten hun contract per direct mogen opzeggen.
De handelsnaam van mijn bedrijf en de bijbehorende domeinnaam is uiteraard bij een overname inbegrepen. Als het bij de KvK niet mogelijk is om een handelsnaam van een eenmanszaak over te dragen dan zou ik hem wellicht kunnen opzeggen zodat de nieuwe partij hem direct kan registreren als extra handelsnaam. Het lijkt me in elk geval handig om ook bij een overname mijn huidige handelsnaam en domeinnaam nog even erbij te houden als nieuwe eigenaar. Wat dit juridisch voor de contracten betekent weet ik eigenlijk niet, ik dacht dat het geen probleem zou zijn. Misschien is er nog andere optie, om zeg 1 maand voor een daadwerkelijke overname een mailing erdoorheen te gooien waarin ik iedereen nog een keer iets laat tekenen?

In elk geval ligt er een aardig sterke troef op tafel waarom klanten zullen blijven. Veel van hun websites maken gebruik van een ColdFusion/MySQL CMS, een programmeertaal die niet veel hosters ondersteunen. En zoals gezegd, de meeste klanten zijn kleine bedrijven en die willen maar 1 ding: dat het werkt. "Geen gezeur en geen ge-verhuis, het draait nu goed dus ik blijf zitten", dat denken ze. En dan mag het best wel ietsje meer kosten. Zorg dat de uptime 99,9% is en je kan zeker (tientallen) jaren oogsten. Vanzelfsprekend wil ik bij een overname een concurrentiebeding tekenen.

lumomm
03/03/06, 18:24
contracten
Omdat het om een eenmanszaak gaat is de contractwaarde eigenlijk vrij laag omdat bij de overdracht de klanten hun contract per direct mogen opzeggen.



Volgens mij klopt dat niet, als het gehele bedrijf overgaat naar een andere parij dan blijven de contracten bindend. Als alleen het klanten bestand overgaat dan kunnen klanten opzeggen.

Ryan Kalkhoven
03/03/06, 18:27
Een eenmanszaak is geen rechtspersoon. De eigenaar van de eenmanszaak is de rechtspersoon. Dus bij het overdragen van een eenmanszaak veranderd de rechtspersoon. En bij het veranderen van de rechtspersoon kunnen de contracten worden ontbonden door de klant.

Anoniem
03/03/06, 18:37
Bij welk bedrijf is die dedicated server gehuurd en welke specificaties heeft deze?

Bij het bedrijf ODR

P4 2.4 Ghz 1024MB MEM 80GB HD
Red Hat Enterprise Linux AS
Control Panel: Plesk Reloaded 100 domains
Traffic: 500GB per maand
IP-adressen: 10
Extra: 4PSA Total Domains
Extra: 4PSA Total Backup

87 .nl/.be domeinen zijn ook bij ODR ondergebracht
38 .com/.net domeinen zijn bij GoDaddy ondergebracht

Anoniem
03/03/06, 18:55
Een eenmanszaak is geen rechtspersoon. De eigenaar van de eenmanszaak is de rechtspersoon. Dus bij het overdragen van een eenmanszaak veranderd de rechtspersoon. En bij het veranderen van de rechtspersoon kunnen de contracten worden ontbonden door de klant.

Alleen zullen mijn klanten dit niet doen want dan is hun website en e-mail uit de lucht. De meeste en vooral de duurdere klanten weten er zelf nauwelijks iets van af. Zij zijn het ook die rond de EUR 20-25 per maand betalen. Die hebben nog nooit een FTP programma aangeraakt en die willen maar 1 ding: geen gedoe en lekker blijven zitten want het werkt.

Maar goed, daar moet uit te komen zijn. Ik blijf wel bij mijn richtprijs.

Anoniem
03/03/06, 18:57
Wat betreft de termijn: ik had gedacht aan 3 maanden maar eerder is ook goed.

Ryan Kalkhoven
03/03/06, 19:01
Is niet om de prijs onder druk te zetten. Was ook puur ter info aan jou, zodat je niet onverwachte dingen om je oren krijgt en dat je het eventueel kan vastleggen bij de overname.

Jij vind dat je bedrijf een bepaalde waarde heeft waarvoor hij weg kan. Indien dit niet wordt bepaalt en je hebt de mogelijkheid om door te gaan dan is er natuurlijk weinig wat je tegenhoud om dit te vragen. En ik denk ook dat je het op die manier op een zeer goede manier aanpakt zeker omdat je zekerheid wil hebben voor je klanten.

Nog een vraag van mijn kant: Hoe is je administratie eraan toe? Up2date/nietaanwezig/een zooitje/ultiem netjes.

Swiftway-UK
03/03/06, 19:10
Ik heb interesse maar niet tegen 2.3 jaarwinst, even voor de duidelijkheid:

70% omzet
100 - 150% jaarwinst

Wat het laagste is, is gebruikelijk voor overname, omzet 70% is meest gebruikelijke formule. Let erop dat itt jezelf wij wel personeel moeten huren/betalen om jou klanten support e.d. te geven.

Jij quote overigens je bruttowinst (winst na inkoopskosten) maar normaal quoten mensen hun nettowinst, waarin ze ook hun uren uitbetalen meerekenen + alle bijkomende kosten (afschrijvingen, verzekeringen, belastingen, afdragingen, kantoor huur kosten etc etc)

Anoniem
03/03/06, 19:37
Is niet om de prijs onder druk te zetten. Was ook puur ter info aan jou, zodat je niet onverwachte dingen om je oren krijgt en dat je het eventueel kan vastleggen bij de overname.

Jij vind dat je bedrijf een bepaalde waarde heeft waarvoor hij weg kan. Indien dit niet wordt bepaalt en je hebt de mogelijkheid om door te gaan dan is er natuurlijk weinig wat je tegenhoud om dit te vragen. En ik denk ook dat je het op die manier op een zeer goede manier aanpakt zeker omdat je zekerheid wil hebben voor je klanten.

Nog een vraag van mijn kant: Hoe is je administratie eraan toe? Up2date/nietaanwezig/een zooitje/ultiem netjes.

Ja, dat van de richtprijs dat hoefde daar niet zo nodig bij inderdaad.

Dank je, dat zal wel mijn manier worden ja.

De administratie is ultiem netjes en up-to-date. Maar hij is natuurlijk ook eenvoudig. Op mijn zakelijke rekening komt alles binnen aan inkomsten van mijn hostingbedrijf en gaan alle kosten eraf. Eigenlijk alles wat ik in mijn eerste bericht al aangaf qua kosten en opbrengsten.

Anoniem
03/03/06, 19:52
Ik heb interesse maar niet tegen 2.3 jaarwinst, even voor de duidelijkheid:

70% omzet
100 - 150% jaarwinst

Wat het laagste is, is gebruikelijk voor overname, omzet 70% is meest gebruikelijke formule. Let erop dat itt jezelf wij wel personeel moeten huren/betalen om jou klanten support e.d. te geven.

Jij quote overigens je bruttowinst (winst na inkoopskosten) maar normaal quoten mensen hun nettowinst, waarin ze ook hun uren uitbetalen meerekenen + alle bijkomende kosten (afschrijvingen, verzekeringen, belastingen, afdragingen, kantoor huur kosten etc etc)

Klopt, ik werk vanuit huis, en mijn telefoon/adsl/thuiscomputer/uren reken ik hier niet mee. Dat gaat toch ook niet mee bij een overname. Maar okee, normaal gesproken heb je daar wel kosten aan, maar aan de andere kant heb je dat als bestaand bedrijf natuurlijk toch al liggen.

Het is hier wel zo geregeld dat ik er nauwelijks werk eraan heb. Het enige dat ik doe is nieuwe accounts aanmaken/upgraden voor een nieuwe/bestaande klanten of domeinen aanvragen dus dat werk brengt dan ook altijd wat op. Gelukkig hebben mijn klanten weinig vragen, ik denk gemiddeld dat een klant 1 vraag per jaar stelt over een bestaand pakket. Dus je hebt hier echt nauwelijks overhead aan.

Om die reden vind ik dat je overzicht van

70% omzet
100 - 150% jaarwinst

in mijn geval echt niet opgaat. En zeker niet de laagste van de 2, omdat mijn omzet bijna evengroot als de winst is. Als je na 70% v.d. omzet kijkt dan zal je met 8 maanden het bedrijf eruit hebben! Heb je 1 medewerker support/admi dan kunnen deze 80 accounts er makkelijk bij, ik heb misschien 1 vraag per week.

FSCJasper
03/03/06, 20:10
Kan me niet bezig houden met het overnemen van je volledig bedrijf, maar mocht de gelukkige niet jou dedicated server-contract willen overnemen kan je contact met me opnemen via PB. Kan hem wellicht gebruiken.

Stevenvdw
03/03/06, 20:19
Beste Silverback,

kan je even contact opnemen via steven.vandewalle@belgon.be ?
Wij hebben wel degelijk interesse in dergelijke overname.

Mvg,
Steven Van de Walle
Belgon ICT

Dillard
04/03/06, 02:21
Beste Silverback,

Ook wij van Odon Internet hebben mogelijk interesse. Graag zou ik even contact met je hebben om een afspraak te maken om de mogelijkheden uitgebreider te bespreken.

Je kunt mij bereiken via onderstaand telefoonnummer (tijdens kantoortijden) en email.

Ik hoor graag van je!

janwillem
06/03/06, 13:56
Hoi ik ben geinteresseerd in de klanten van jouw bedrijf. Ben je nog steeds aan het verkopen? graag hoor ik wat de bieding tot nu toe is.

mvg,

Jan Willem

Triloxigen
06/03/06, 14:04
Hier is ook serieuze intresse :)

Anoniem
07/03/06, 16:46
Er is een bieding gedaan van EUR 20.000,- excl. BTW.
Het gaat hierbij om de 80 webhostingaccounts, de domeinnamen en de 2x1U colocatie klant.

Indien er nog interesse is i.c.m. een hoger bod, dan hoor ik dat graag.

Let er a.u.b. wel op dat mijn klanten probleemloos geplaatsen kunnen worden.

- 55 accounts staan op dit moment op een Linux RedHat server met Plesk control panel. Contract van deze server kan worden overgenomen of niet. Gaat de dedicated server niet mee, dan dienen de klanten geen hinder te ondervinden van een overzetting. Van Plesk naar Plesk voorzie ik hierin geen problemen (met/naar andere pakketten heb ik geen ervaring).

- 25 accounts maken gebruik van ColdFusion 7 MX (standard version) en MySQL. Indien u niet de reselleraccount wilt overnemen, let er dan op dat uw server dit pakket van MacroMedia (inmiddels Adobe) ondersteunt, of dat u dit wilt aanschaffen (1200 dollar). Of dit op Windows is of op Linux dat maakt voor de accounts niets uit.

Indien de dedicated server en/of het ColdFusion resellerpakket niet meegaat, dan kan ik nog aanbieden om hiervan de kosten nog maximaal 6 maanden zelf te voldoen, zodat er ruim genoeg tijd is voor u om alles over te zetten naar uw eigen servers.

Stevenvdw
07/03/06, 17:33
Beste Silverback,

je claimt een bod te hebben van 20.000 euro, maar je neemt nog niet eens de moeite om contact op te nemen met ons zoals ik gevraagd heb enkele posts eerder ? Vind ik vrij bizar en onprofessioneel naar eigen mening.

Maar goed, indien u ook van ons een bod wenst te ontvangen, graag eerst een mailtje naar steven.vandewalle@belgon.be zodat we nader kunnen kennismaken. Dank u.

Mvg,
Steven Van de Walle
Belgon ICT

Anoniem
08/03/06, 14:09
Hoho, loop a.u.b. niet te hard van stapel. Ik bekijk alles wel degelijk en de prijs is niet mijn enige reden, ook hoe de klanten worden opgevangen. Ik moet met nog meerdere partijen contact opnemen. Ik wilde er gisteren al aan gaan zitten maar dat kwam er niet van.

Anoniem
08/03/06, 14:24
Stevenvdw, je hebt een persoonlijk bericht.

Ik zal morgen contact opnemen met degenen met wie ik nog geen contact had opgenomen.

Anoniem
09/03/06, 17:22
Er zijn zo ontzettend veel aanvragen binnengekomen dat ik de komende week nog wel bezig zal zijn met contact op te nemen met al die mensen. Voor zover ik kan zien heeft nu iedereen die tot vandaag heeft gereageerd wel een reactie gehad van mij. Ik ben er dus mee bezig, het kan alleen even duren.

Anoniem
14/03/06, 23:00
Ik krijg nog dagelijks biedingen binnen vandaar deze post. Met wat ik al eerder heb gepost moet dit het zijn. Meer info kan ik niet geven denk ik.

A.u.b. geen berichten meer verzenden indien niet aan mijn richtprijs van EUR 20.000,- voldaan kan worden!

==================================================


Opbrengsten:
**********


VHOSTING:
*********

55 klanten op een Linux RedHat Plesk server. Deze klanten gebruiken PHP,MySQL

24 klanten op een Linux ColdFusion server. Deze klanten gebruiken ColdFusion,MySQL
(deze 24 klanten zouden in elk geval probleemloos kunnen worden overgezet naar het onderstaande Windows/ColdFusion Resellerpakket)

1 klant op Windows/Coldfusion Resellerpakket. Deze klant gebruikt ASP. Deze klant moet perse op Windows gehost worden.

Verbruik van deze 80 klanten: minder dan 65GB per maand.
Pakketten van deze klanten varieren van 100MB tot 500MB en van EUR 5,- per maand tot EUR 29,95 per maand.
Deze 80 klanten brengen totaal op per jaar: EUR 8.138,- excl. BTW.


COLOCATIE:
**********

1 klant met 2x1U, verbruik minder dan 10GB traffic per maand.
Deze klant brengt op per jaar: EUR 2.300 excl. BTW.
Klant betaalt per jaar vooruit, steeds per 1 augustus.


Totale opbrengst van vhosting en colocatie is: EUR 10.438,- excl. BTW per jaar.


Alle klanten -95% MKB bedrijven- betalen per jaar vooruit. Mede om die reden zijn er ook geen 'echte' contracten, maar op elke factuur is onderaan te lezen "Met stilzwijgende verlenging voor eenzelfde periode (1 jaar). Opzegtermijn: 2 maanden". Dus wanneer iemand betaalt dan gaat deze hiermee automatisch akkoord. Ik kan alle klanten desgewenst nog wel iets laten tekenen. Op dit moment heb ik een eenmanszaak, dus ik ben de rechtspersoon, en bij een overdracht zal de rechtspersoon veranderen dus kunnen contracten sowieso ontbonden worden (met dank aan ryankalkhoven). Maar aangezien klanten steeds een heel jaar vooruit betalen, dus voor hun gehele contractperiode van 1 jaar, is dit toch al goed dichtgemetseld.


KOSTEN:
*******

130 domeinen: EUR 650,- per jaar (vorige week net een stuk of 50 van verlengd voor 1 jaar, EUR 300,- scheelt dat weer).

1 dedicated server RedHat/Plesk
-------------------------------
P4 2.4 Ghz 1024MB MEM 80GB HD
Red Hat Enterprise Linux AS
Control Panel: Plesk Reloaded 100 domains
Traffic: 500GB per maand
IP-adressen: 10
Extra module: 4PSA Total Domains
Extra module: 4PSA Total Backup
Op deze server staan de meeste accounts, de 55 linux klanten.
Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt in de prijs van deze server en ik heb ook gemerkt dat het contract tot 1 april 2007 loopt.
De prijs per maand voor deze server is EUR 70,95 excl. BTW. Maar de kosten van deze server, totaal EUR 851,40 zal ik gewoon doen tot het eind
van de contractperiode, 1 april 2007. Je hebt hier dus totaal geen kosten aan. En je kan hier dus nog een jaar mee voorruit, tijd voor een eventuele
verhuizing van alle klanten.

1 resellerpakket Windows/ColdFusion
-----------------------------------
Dit pakket is groot genoeg om eventueel alle ColdFusionklanten (meeste staan nog op een andere dedicated server) en de Windows klant onder te brengen.
Dit pakket kost EUR 75,- per kwartaal waarvan ik zojuist de periode april-mei-juni voldaan heb. Hier hoef je dus voorlopig ook geen kosten aan te hebben.

1 2U COLO + 40GB traffic
------------------------
Voor de klant die 2x 1U heeft en nog geen 10GB per maand verbruikt. Kosten: EUR 35,- per maand. Voldaan t/m september 2006. Ook hier dus voorlopig geen
kosten.

Al met al zijn eigenlijk alle grote kosten al betaald voor het komende jaar.
De dedicated server is betaald tot 1 april 2007, de colocatie tot oktober 2006 en het resellerpakket tot juli 2006.
Blijven alleen de domeinen over (waarvan er zojuist ook alweer 50 zijn betaald voor een jaar).


Even resumerend:
================
Opbrengst klanten is zoals gezegd EUR 10.438,- per jaar.
Nagenoeg alle kosten zijn betaald (althans voor komende periode).
Ik ga er daarom vanuit dat alle omzet ongeveer gelijk is aan de winst.
Bedrijf bestaat sinds 2000 en daarvan dateren ook de eerste klanten.
95% van de klanten is MKB. Erg trouw. Willen maar 1 ding: dat het werkt.
Zorg voor een goede uptime en deze klanten blijven nog (tientallen) jaren bij je.

Mijn richtprijs is EUR 20.000,-. Die heb je er dus binnen 2 jaar uit.
Dit is ook wat al geboden is door een bedrijf (dat overigens niet op WHT actief is).

Meer dan dit kan ik er niet van maken. Dit is zo'n beetje alle informatie die ik kan geven.

Ik heb erg veel reacties gehad, maar er blijven ook reacties komen met biedingen onder mijn richtprijs van EUR 20.000,-. Biedingen zoals 70% v.d. winst worden niet op prijs gesteld. Ik heb al gezegd dat wat ik in 5 jaar heb opgebouwd, dat ik dat niet in 7 maanden erdoorheen ga jagen. Zo was er ook iemand die 150 euro bood voor de colocatieklant die EUR 2.300,- per jaar waard is... :)

Een overnamebedrag van 2,5x de waarde van een klantenbestand heb ik al meerdere malen voorbij zien komen bij overname's van andere bedrijven. En ik zit hier onder met 1,9. Lijkt me dus een zeer redelijke deal.
Alles moet in 1 koop weg, aan een stabiele partij. Je kan dan (tientallen) jaren oogsten.

Indien je een bedrag van rond de EUR 20.000,- reëel vind, dan kunnen we een afspraak maken.
Zo niet, reageer dan a.u.b. niet, dat zou zonde van de effort zijn.

Er kan geboden worden vanaf EUR 20.000,-. Gelieve dan een pb te sturen.

Anoniem
15/03/06, 12:57
Correctie op de laatste regel: er hoeft natuurlijk niet meteen definitief geboden te worden zonder dat we ook maar persoonlijk contact hebben gehad. Maar ik bedoel dat er toch zeker aan een bedrag in de orde van grootte van EUR 20.000,- gedacht moet worden, want voor minder doe ik de zaak niet weg.

Als laatste kan ik nog vermelden dat er tussen de klanten 2 webdesigners zitten die telkens voor nieuwe klanten zorgen. Ik zelf stop helemaal met de webhosting, maar zal nog wel veel in contact komen met mensen die hosting nodig hebben. Die zal ik dan uiteraard blijven doorsturen in de toekomst.

Op 31 maart zal ik de knoop doorhakken.

Triloxigen
15/03/06, 13:02
Eerst was er al een minimum bod van 20.000,- en nu is dit de minimum prijs die je ervoor wilt hebben.
Beetje vreemde gang van zaken.

Mocht je een reeeler minmum prijs stellen, dan zullen we erover nadenken :)

Anoniem
16/03/06, 16:57
Vreemde gang van zaken? Is hetzelfde toch?

Er is inderdaad 1 bod gedaan van EUR 20.000,-. Maar er zijn nog een aantal partijen over die ook geinteresseerd zijn rond die prijs. Wanneer er nu iemand meer biedt, dan zal die dus een hogere kans maken het te worden. Aan de andere kant, ik kijk niet alleen naar de prijs, maar natuurlijk ook hoe mijn klanten zullen worden opgevangen. Dus een hoger bedrag staat er niet automatisch garant voor dat die bieder het ook wordt.

1.9x de waarde van een klantenbestand IS een reëel bedrag. Voor minder dan dat doe ik het absoluut niet. Het zijn geen wispelturige scholieren die ik als klant heb, alleen bedrijven die nog vele jaren lang klant zullen blijven.

Swiftway-UK
16/03/06, 18:03
Ik wil je zeker niet afkraken, maar 0,75 of 1 maal de omzet is gebruikelijk. Ons werd door active24 0,75 x omzet geboden in Polen, wij gingen hier niet op in maar een aantal providers wel, Active24 heeft inmiddels al ruim 7000 klanten zo binnengekregen, dus 0,75 is zeer realistisch.

Tha_Wiz
22/03/06, 20:56
Mocht het Windows / Coldfusion resellerpakket een blok aan je been zijn bij de verkoop dan wil ik het wellicht wel overnemen. Het kan een leuke aanvulling zijn voor onze Windows hosting.

Hoeveel brengt de individuele klant die de Windows / Coldfusion nodig heeft per maand op?

Anoniem
26/03/06, 22:07
Ik wil je zeker niet afkraken, maar 0,75 of 1 maal de omzet is gebruikelijk. Ons werd door active24 0,75 x omzet geboden in Polen, wij gingen hier niet op in maar een aantal providers wel, Active24 heeft inmiddels al ruim 7000 klanten zo binnengekregen, dus 0,75 is zeer realistisch.

Om me heen zie ik dat 2 tot 2.5 keer de jaaropbrengst van een klantenbestand wordt geboden. Dat Active24 slechts 0,75 biedt zal mij een worst zijn, en zo te zien was het jullie dat ook :) KPN/Xs4all bood 2.5 keer de waarde van de Cistronklanten. Ik ken een bedrijfje dat 4x de omzet heeft gekregen.

Maar goed, er zijn naast het bedrijf dat mijn richtprijs al geboden heeft nog 4 serieuze partijen over, die ik voor het eind van deze maand nog zal mailen.

vippie
26/03/06, 23:58
Beste,

Indien u nog interesse heeft voor een serieuze verkoop, willen wij graag een keertje met u om de tafel zitten. Graag uw gegevens naar adsl655858@tiscali.nl. Dan nemen wij snel contact met u op.

Santario
27/03/06, 12:50
Is het nou echt zo moeilijk om normaal op de TS te reageren? Hij vraagt 20.000, dan lijkt het me zinvoller dat je niet reageert als je dit niet er voor over wilt hebben.

//ontopic: wij hebben ook interesse als het nog mogelijk is.

Anoniem
27/03/06, 21:47
Beste mensen,

De komende maand zit ik helemaal vol (met iets totaal anders) waardoor ik helaas geen tijd meer kan vrijmaken voor een eventuele overname.

Ik zal het om die reden nog een maandje moeten uitstellen allemaal. Rond 27 april zal ik contact opnemen met de geinteresseerden die nog over zijn gebleven, en natuurlijk ook met de 2 (nieuwe) bovenstaande geinteresseerden.

infadi
27/03/06, 23:59
kun je mij meer info mailen op info@concepto.nl

M-BahZ
28/03/06, 03:18
KPN/Xs4all bood 2.5 keer de waarde van de Cistronklanten. Ik ken een bedrijfje dat 4x de omzet heeft gekregen.

Cistron had dan ook een goed bekende naam en een redelijk marktaandeel. Plus overdraagbare contracten.

Anoniem
28/03/06, 14:41
kun je mij meer info mailen op info@concepto.nl

Alle info die ik op dit moment kan laten zien staat in deze thread. Dat is zo ongeveer alles behalve de adressen van mijn klanten.

rkuijf
30/03/06, 18:43
Ik heb interesse om er verder over te praten, kun je contact opnemen:
info@interforce.nu

purehosting
02/04/06, 02:35
Ik sluit mij volledig aan bij Swiftway-uk, wij zijn hebben zeker wel interesse in overname maar 2.3 x jaarwinst is ook bij ons geen optie.

Wij vinden 100 % jaarwinst of 70 - 80 % omzet inderdaad meer gepast.
maar ik zou inderdaad graag eens met je willen praten. je kunt me bereiken op info@purehosting.nl

Anoniem
06/04/06, 13:14
Okee, voor de allerlaatste keer (:)):
Voor minder dan € 20.000,- doe ik het niet, dat heb ik nu toch al meerdere keren gezegd hier.

Uit alle reacties die ik via PB heb ontvangen blijkt dat dit zeker een reëel bedrag is (1.9x jaaropbrenst klanten). Dat bedrag is nota bene al geboden en daarnaast zijn er nog 6 andere serieuze partijen over waar ik eind van de maand contact mee moet opnemen om aan de tafel te gaan zitten.

Santario, Vippie en RKuijf, met jullie zal ik ook nog contact opnemen (ook eind v.d. maand april)!

Dan ga ik nu verzoeken deze draad te sluiten, ik heb genoeg geïnteresseerden nu.

Bedankt voor alle reacties.