PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein verkopen; wat is gebruikelijk?



hires
02/03/06, 17:51
Misschien een beetje een overbodige vraag, maar ik vraag het toch maar even omdat ik niet de kans wil mislopen... Ik heb een mailtje gekregen van iemand met intresse voor één van mijn domeinen. Ik heb een goeie prijs aangegeven en zou het domein wel willen verkopen voor die prijs als hij akkoord gaat. Wat is de volgende stap; eerst al het geld overmaken en dan transfer inzetten (lijkt mij wel), of zijn er andere (gebruikelijke) manieren voor domeinverkoop? Het is een .org domein, verkoop via Sedo.

Chill Creations
02/03/06, 18:10
NL: Geld laten overmaken, en dan niet protesteren als hij wil verhuizen.

COM: Geld laten overmaken, lock eraf halen, en niet protesteren als hij wil verhuizen.

crazycoder
02/03/06, 19:07
NL: Geld laten overmaken, en dan niet protesteren als hij wil verhuizen.

Dus niet.. overdracht formulier tekenen en/of verhuisformulier + zo nodig registratiecontract tbv verhuizing.

hires
02/03/06, 20:45
Ok, thx....

Humano
03/03/06, 16:17
Het gaat meestal op de volgende manier bij verhuizingen:

-De helft van het afgesproken geld wordt gestort.
-De verhuizingsformulieren worden getekend en de overdrachtformulieren.
-De andere helft van het afgesproken geld wordt gestort.

marijn79
06/03/06, 16:42
Je kan ook het volgende doen:

contractje maken

Dit terug ontvangen met alle ingevulde verhuis formulieren en dan kan koper verhuizen. Vervolgens faktuur sturen. Mochten ze niet betalen dan deurwaarder.

_Leitz
06/03/06, 21:46
wat ik altijd hanteer en probeer te hanteren als ik zelf een deal heb gemaakt.

- 1/3de afgeproken bedrag (want hier heb je altijd risico)
- wijzigingsformulieren van de sidn door beide partijen laten invullen en opsturen naar de betreffende hoster (+ eventueel contract)
- resterende helft

risico blijf je toch altijd houden, en bij bedraagjes van een eurootje of 30/50 ga ik uit van de eerlijkheid van de mens en werk ik niet met helften.

marijn79
10/03/06, 11:40
risico blijf je toch altijd houden, en bij bedraagjes van een eurootje of 30/50 ga ik uit van de eerlijkheid van de mens en werk ik niet met helften.

Hier ging het om 750e ex btw. :)

hires
10/03/06, 11:58
Hier ging het om 750e ex btw. :)

Da's ook de rede dat ik deze post plaatste; omdat het bedrag wat hoger is :) Maar omdat ik nog niet veel ervaring hiermee heb gehad, lijkt het er nu op dat ik de dupe ben van een domain scam.. :( De koop kon alleen doorgaan als ik een appraisal zou aanvragen bij een voor hem vertrouwde domeinboer.. na wat zoeken op o.a. dit forum zag ik precies hetzelfde mailtje voorbij komen als dat ik in mijn mailbox heb ontvangen... zucht.

Dus we hebben er weer fijn een lesje bij geleerd! :) Maken jullie bij de verkoop of aankoop van domeinnamen uberhaupt gebruik van appraisals? Of plaatsen jullie de domeinnamen op Sedo.nl (of vergelijkbaar) en wachten simpelweg af wat er gebeurt?