PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen Triple-V



Pagina's : [1] 2

xsion
02/03/06, 16:44
Ik heb sinds kort mijn domein verhuist naar triple-v.
Nu is hij ongeveer 18 uur per dag online.
dus ongeveer 6 uur downtime per dag.

triple-v is niet te bereiken via mail/telefoon.

ondertussen zit ik dus wel met een site die totaal niet te bereiken is.

meer mensen die hier last van hebben?
want dit is natuurlijk niet acceptabel.

Ronn74
02/03/06, 16:50
Ja hier ook, laten nooit wat horen via de mail en op faxen ook al niet.
Binnen kort ben ik daar weg, lekker als je de mail van je klanten niet kan lezen.

joriz
02/03/06, 16:54
Zie net dit staan: http://faq.triple-v.nl/

Gewoon kwestie van kijken op hun site. Neem aan dat ze geen (snel) telefoon beantwoorden als ze in datacenter bezig zijn.

Eryq
02/03/06, 16:57
Ik heb ook dezelfde ervaringen, heb mn opzegbrief heengezonden en gevraagd om bevestiging, maar nooit gekregen. Ook op mailtjes werd de laatste maanden niet gereageerd.

Ronn74
02/03/06, 16:59
Ik heb al veel vaker storingen bij ze mee gemaakt en er staat bijna nooit wat op de site van ze dus ging er van uit dat dit keer ook wel het geval zou zijn.

xsion
02/03/06, 17:08
Zie net dit staan: http://faq.triple-v.nl/

Gewoon kwestie van kijken op hun site. Neem aan dat ze geen (snel) telefoon beantwoorden als ze in datacenter bezig zijn.


ik zie het nu ook op die site inderdaad.
echter op triple-v.nl bij servers waar meer onderhoudsdingen stonden kon ik het niet terugvinden.

verder vind ik het erg raar dat onderhoud overdag op klaarlichte dag gebeurd, zonder eerst schriftelijke mededelingen naar je klanten te doen.

je wilt toch goed overkomen als bedrijf?

generator1
16/05/06, 21:37
Ik heb precies dezelfde problemen, en heb ze ook zovaak proberen te bereiken maar dat lukt gewoon niet.

ijskar
17/05/06, 00:07
hier precies hetzelfde, er wordt op NIETS meer gereageerd. ook krijg ik allemaal verkeerde facturen binnen, maar als ik aangeef dat ze fout zijn, krijg ik geen reactie. Dit is al een half jaar aan de gang....

spoorweg
17/05/06, 19:06
Toen ik bij deze hoster kwam was alles nog prima in orde (november 05), maar de laatste paar maanden is het echt niks meer.

Ik heb het bijgehouden en de laatste 7 dagen slechts 75% uptime. Dat is echt te triest voor woorden. Verder zijn ze alleen te bereiken via een zogenaamde 'webchat', alleen zou het wel handig zijn als hier ooit eens iemand online was.

Heeft iemand wel eens gezien dat ze online waren?

ijskar
18/05/06, 10:06
nee ze zijn nooit online. sinds je moet betalen voor telefonische hulp hebben ze volgens mij ingezien hoeveel meer winst dat oplevert. Nu beantwoorden ze niets anders meer dan vragen via de telefoon (waar je dus dik voor betaald) zodat je wel MOET bellen als het dringend is. ik vind het echt schandalig...

ijskar
24/05/06, 22:11
de server van triple-v is alweer offline en nu al voor 6uur. als je ook problemen hebt met triple-v en graag weg wilt bij deze hoster, stuur me een privebericht. Samen kunnen we makkelijk bewijzen dat triple-v nalatig is en ze niet het product/service verlenen waar we voor betaald hebben.

snaaps
25/05/06, 00:44
klagen helpt niet, verhuizen wel!

viccie
25/05/06, 00:51
de server van triple-v is alweer offline en nu al voor 6uur. als je ook problemen hebt met triple-v en graag weg wilt bij deze hoster, stuur me een privebericht. Samen kunnen we makkelijk bewijzen dat triple-v nalatig is en ze niet het product/service verlenen waar we voor betaald hebben.

Je hebt een PM ;)

Ik ben inmiddels al bezig m'n hele handel te verhuizen naar een ander. Jammer maar helaas maar dit werkt niet met zoveel downtime!

generator1
25/05/06, 12:14
damn ik ga ook andere hoster nemen, maar kennen jullie nog goedkope om naar te verhuizen die wel redelijk is hehe :P

mahel
25/05/06, 12:17
zoek eens een echte host op, ipv alleen naar die paar centen te kijken, dan heb je deze problemen ook niet meer :D

generator1
25/05/06, 12:19
hmm nou zeg 36 euro per jaar betaal ik aan die triple niks debielen, en als er geen redelijk goedkope hosts meer zijn zet ik zelf wel eens server op....

snaaps
25/05/06, 12:22
zoek eens een echte host op, ipv alleen naar die paar centen te kijken, dan heb je deze problemen ook niet meer :D

Ligt niet aan die centen hoor, denk dat het verstandig is dat je eerst kijkt wie er achter een hosting bedrijf zit.
Met andere woorden: hoe profesioneel is het bedrijf?

Ik ken providers die goedkoper en 10x beter zijn!

(laten we nu niet weer alles over een kam scheren)

crazycoder
25/05/06, 12:24
Voor eur 36 per jaar kan je mij meerdere partijen terecht.

Als jij denk beter en goedkoper uit te zijn met een eigen server dan vergis je jezelf.

snaaps
25/05/06, 12:25
Voor eur 36 per jaar kan je mij meerdere partijen terecht.

Als jij denk beter en goedkoper uit te zijn met een eigen server dan vergis je jezelf.

HIHI en alleen het stroom verbruik zit daar al boven!

crazycoder
25/05/06, 12:30
HIHI en alleen het stroom verbruik zit daar al boven!
Als je het thuis wil hosten?? Dacht ik niet onmiddelijk aan, maar dan moet je ook een behoorlijke DSL/kabel abo hebben waar dat ook nog op toe is gestaan.

Als je dat wil colocaten ben je:
- zeker een euro of 1000 kwijt aan goede hardware
- een euro of 25-150 per maand kwijt aan colo kosten

mahel
25/05/06, 12:33
Ik ken providers die goedkoper en 10x beter zijn!

(laten we nu niet weer alles over een kam scheren)

Ja klopt inderdaad,...ik was mischien iets te snel met de opmerking :D

Alerd
25/05/06, 13:57
Als je het thuis wil hosten?? Dacht ik niet onmiddelijk aan, maar dan moet je ook een behoorlijke DSL/kabel abo hebben waar dat ook nog op toe is gestaan.

Als je dat wil colocaten ben je:
- zeker een euro of 1000 kwijt aan goede hardware
- een euro of 25-150 per maand kwijt aan colo kosten
Kun je je beter de moeite besparen denk ik als je het alleen als hosting voor jezelf gebruikt...

Ach, slachtoffers, sterkte ermee iig!

johra
26/05/06, 08:40
Hoi,

Ook hier is mij site al zeker 40 uur ofline , en ja bellen naar hun doe ik niet.
Ik hoop dat de site weer gauw online is.
Anders moet ik ook een andere host zoeken voor mijn site, maar hoe da werkt weet ik allemaal niet, maar goed we zien wel.

Groetjes Johra

jinxedworld
26/05/06, 08:48
@johra

Als je niet belt krijg je ook geen antwoorden. Het is altijd aan te raden om al je opties te proberen, dan heb je de meeste kans op een oplossing.

johra
26/05/06, 10:03
Hoi,

Ja bellen is leuk, als het niet zo duur is.
Ik heb 2 maanden terug ook al een half uur totaal gebeld, naar een duur nummer van hun , en daar heb ik niet weer zin in
Het kost nogal wat via je mobiele abbo naar zo`n duur nummer, vandaar dat ik nog even afwacht.

Groetjes Johra

crazycoder
26/05/06, 10:17
Hoi,

Ook hier is mij site al zeker 40 uur ofline , en ja bellen naar hun doe ik niet.
Ik hoop dat de site weer gauw online is.
Anders moet ik ook een andere host zoeken voor mijn site, maar hoe da werkt weet ik allemaal niet, maar goed we zien wel.

Groetjes Johra
Als je weg wil neem je contact op met de hoster van je keuze. Zij kunnen je ongetwijfeld helpen om de overstap te maken.

ijskar
26/05/06, 10:28
TRIPLE-V IS NIET MEER! net goed, ze krijgen geen ene cent meer van me en ik kan een andere host zoeken :D

ivs
26/05/06, 10:40
Het is examen/tentamen tijd dus als jullie nou even geduld hebben dan is meneer over 2 weken klaar en zal hij alle problemen oplossen, beetje begrip voor de scholier/student kan toch wel ;)

Wildknaap
26/05/06, 10:45
Krisus:


Omdat Triple-V ander soort pakketten hanteerde dan DahHosting is er een afspraak geregeld dat de klanten van Triple-V er niet op achteruit zullen gaan qua hostingruimte deze zal hetzelfde blijven, echter het dataverkeer wordt veel groter waardoor u er alleen maar op vooruit gaat.

U kunt simpel aangeven dat u wilt overstappen door het onderstaande formulier in te vullen en als u niet naar DahHosting wilt dan bent u vrij om een andere hostingmaatschappij te kiezen en daar uw websites onder te brengen.

Ik heb 2 domeintjes bij Triple-V die verwijzen naar mijn linux doosje thuis. Wanneer ik niet naar http://www.dahhosting.nl/ wil, hoe moet ik dan te werk gaan? De standaardprocedure zal waarschijnlijk niet meer werken?

johra
26/05/06, 11:13
Hoi,

@Ijskar, wat bedoel je met triple v is niet meer?????
@wildknaap, wat bedoel je, moet ik over stappen?

Begrijp ik nu dat triple v gestopt is, lijkt mij vreemd zonder melding te geven aan je klanten, of lees ik het nu verkeerd!

Groetjes Johra

Wildknaap
26/05/06, 11:18
Begrijp ik nu dat triple v gestopt is, lijkt mij vreemd zonder melding te geven aan je klanten, of lees ik het nu verkeerd!

Check http://www.triple-v.nl/, ze zijn er inderdaad mee gestopt.:O

johra
26/05/06, 17:01
Hoi,
Ik heb tel. contact opgenomen met Dahhosting, en alles is in een paar uur geregeld, wat heel prettig is.
Van mijn kant uit een aanrader!
Dit heb ik te danken mede aan dit forum, anders was ik nog steeds in het ongewisse.

Groetjes Johra

viccie
26/05/06, 20:30
Overigens ga ik dit weekend even een overzicht maken van facturen die ik wel aan hun betaald heb maar waar geen/slechte/incomplete dienstverlening tegenover gestaan heeft. Ik hoop dat ze dat uit zichzelf terugstorten, zoniet heb ik nog een goede vriend met een eigen incassobureau.

I'll make them bleed the bloody wankers.

Deimos
26/05/06, 20:33
Deimos edit: Topic enigsinds opgeschoond. Verder wil ik mensen erop wijzen dat dit geen reclame topic is. Het is duidelijk dat elke hoster hulp kan aanbieden. Reacties als dergelijke zullen dan ook worden bestraft met punten, zoals anderen ook van mij hebben gehad.

Geoffrey
26/05/06, 20:50
Deimos edit: Topic enigsinds opgeschoond. Verder wil ik mensen erop wijzen dat dit geen reclame topic is. Het is duidelijk dat elke hoster hulp kan aanbieden. Reacties als dergelijke zullen dan ook worden bestraft met punten, zoals anderen ook van mij hebben gehad.

Dus omdat webhosters aanbieden te helpen worden ze bestraft? Leuke mentaliteit is me dat, pm sent.

Bullcat
26/05/06, 21:10
pm sent aan de baas hier, belachelijk gewoon/.

Geoffrey
26/05/06, 21:13
pm sent aan de baas hier, belachelijk gewoon/.

Gaat toch niks uitmaken jong, bespaar je de moeite. Als je hier een topic durft met je beklag durft openen of je contacteerd een admin / mod dan wordt er toch nauwelijks op gereageerd.

viccie
26/05/06, 21:14
laten we hier nou niet onderling gaan ruzie maken maar die energie steken in triple-v ;)

Deimos
26/05/06, 21:26
Mensen de eerst volgende die offtopic reageert krijgt van mij punten. Wil je graag feedback geven op de acties die wij ondernemen, dan is daar een speciaal forum voor. http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-mededelingen-suggesties-en-feedback/

Verder ben ik bereid om met een ieder te discusieren over mijn beslissing per PM dan wel op dit forum of per MSN. Maar niet hier offtopic. Kom dan wel met argrumenten.

roel88
28/05/06, 14:59
Hallo allemaal! Ik ben, jammer genoeg, ook één van de ongelukkige Triple-V klanten.

Ik heb had een zogenaamd starter-pakket (300mb, 7gb, php, 7x sql, onbp forw, onbp pop3, directadmin) met vier domeinen aan dat ene pakket (3x .nl, 1x .net).

Maar is het nu verstandig om over te gaan naar Dahhosting? Op webhosters (http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1723) is maar weinig te vinden.

Is het werkelijk waar dat ik m'n domeinen kwijt ben als ik niet vóór woensdag verhuis, zoals Dah beweert aan de telefoon? Volgens Dah wordt woensdag alles in beslag genomen en de onderneming opgeheven. Vanaf dat moment heeft de SIDN geen band meer met Triple-V en worden de domeinen vrijgegeven?

Ik krijg hetzelfde pakket en m'n domeinen bij DAH tot 31 december 2006 gratis. Lijkt het proberen waard. Maar kom ik weer makkelijk bij ze weg, als het niet bevalt? Zit ik echt nergens aan vast?

viccie
28/05/06, 15:02
Is het werkelijk waar dat ik m'n domeinen kwijt ben als ik niet vóór woensdag verhuis, zoals Dah beweert aan de telefoon? Volgens Dah wordt woensdag alles in beslag genomen en de onderneming opgeheven. Vanaf dat moment heeft de SIDN geen band meer met Triple-V en worden de domeinen vrijgegeven?


Pardon? Officieel heb ik nog niks van triple-v gehoord en op mailtjes van afgelopen week reageren ze ook niet. Ik neem aan dat dit gewoon een erg misplaatste opmerking van iemand van Dah is om maar te zorgen dat iedereen snel overstapt naar hen.

Morgen maar eens een aangetekende brief naar Triple-V sturen.

roel88
28/05/06, 15:31
Pardon? Officieel heb ik nog niks van triple-v gehoord en op mailtjes van afgelopen week reageren ze ook niet. Ik neem aan dat dit gewoon een erg misplaatste opmerking van iemand van Dah is om maar te zorgen dat iedereen snel overstapt naar hen.

Morgen maar eens een aangetekende brief naar Triple-V sturen.
Ja, maar het is natuurlijk nog maar de vraag óf Triple-V dan uberhaupt reageert. Heb jij tijd voor dat gedoe? Ik kan bijvoorbeeld geen mail ontvangen. Outlook roept dat er geen nieuwe berichten zijn, terwijl die er wél zijn. Ik kan niet zo lang gaan uitzoeken en twisten, zonder email.


Ik neem aan dat dit gewoon een erg misplaatste opmerking van iemand van Dah is om maar te zorgen dat iedereen snel overstapt naar hen.
Hmwja, maar als je snel overstapt en het bevalt niet... hoe snel ben je dan weer weg? Veel slechter dan nu kan het toch niet worden?

lifeforms
28/05/06, 15:37
Volgens Dah wordt woensdag alles in beslag genomen en de onderneming opgeheven. Vanaf dat moment heeft de SIDN geen band meer met Triple-V en worden de domeinen vrijgegeven?
Dat kunnen ze wel zeggen, maar in geval van een deelnemer die niet aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen krijgen alle domeinhouders eerst van SIDN een brief thuis en daarna 30 dagen om te verhuizen.

viccie
28/05/06, 15:42
Ja, maar het is natuurlijk nog maar de vraag óf Triple-V dan uberhaupt reageert. Heb jij tijd voor dat gedoe? Ik kan bijvoorbeeld geen mail ontvangen. Outlook roept dat er geen nieuwe berichten zijn, terwijl die er wél zijn. Ik kan niet zo lang gaan uitzoeken en twisten, zonder email.


kun je ook niet inloggen via webmail? www.domeinnaam.nl/squirrelmail
Inloggen met je username en ww waarmee je ook inlogged in directadmin

An sich heb ik geen tijd voor al het gedoe wat dat met zich meebrengt maar ik voel me aardig belazerd door triple-v. Totaal geen service de laatste maanden, nul komma nul reactie op mails/fax/telefoon en dan ineens de stekker eruit trekken en niet eens je klanten daar van op de hoogte stellen?

Triple-v stelt zelf dat ze niet failliet zijn maar alleen stoppen met de webhosting, als ze te beroerd zijn om er een fatsoenlijke bedrijfsvoering op na te houden en klanten te informeren dan heb ik er geen probleem mee om te zorgen dat ze alsnog failliet gaan.



Hmwja, maar als je snel overstapt en het bevalt niet... hoe snel ben je dan weer weg? Veel slechter dan nu kan het toch niet worden?

nou, wat ik er van begrijp is dat Dah niet je account overneemt, maar dat je een nieuw hostingcontract bij ze afsluit wat tot 1 dec gratis is. Zo snel zul je daar dus niet meer wegkunnen als het niet bevalt, afhankelijk van de voorwaarden in dat contract.

Alerd
28/05/06, 15:45
Dat kunnen ze wel zeggen, maar in geval van een deelnemer die niet aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen krijgen alle domeinhouders eerst van SIDN een brief thuis en daarna 30 dagen om te verhuizen.
houder is in veel gevallen triple-v... :(

Ik ga maandag voor een aantal contact zoeken met sidn.
Tripple-v zelf krijg ik tot nog toe geen respons van.

Dan kijken wat we kunnen bereiken met tonen van factuur van klanten van de "Sidn spoiler" (zo noemt men het zelf bij triple-v).

Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.

viccie
28/05/06, 15:49
houder is in veel gevallen triple-v... :(


das niet handig. Ik hoop dat je wel alle facturen etc bewaard hebt om evt. mee te kunnen aantonen dat de domeinen van jou zijn?
Overigens staan mijn domeinen gewoon op mijn naam en ik heb nog niks van de SIDN gehoord ;)

Alerd
28/05/06, 15:50
das niet handig. Ik hoop dat je wel alle facturen etc bewaard hebt om evt. mee te kunnen aantonen dat de domeinen van jou zijn?
Overigens staan mijn domeinen gewoon op mijn naam en ik heb nog niks van de SIDN gehoord ;)
Ben zelf geen klant van Triple-v.
Voor een aantal klanten van triple-v gaan we dus idd kijken wat we kunnen regelen na tonen van facturen e.d.

Ik snap ook niet waarom ze niet opt-out hebben gebruikt.

Str@nger
28/05/06, 16:07
Ik ben ook eigen houder van mn domein via triple-v...
Nergens op de site spreken ze ook domeinnamen wat daar mee gebeurt...

Ik hoop niet dat het as. woensdag voorbij is...maar denk niet dat de SIDN ineens al de niet overgenomen domeinnamen loost...

Alerd
28/05/06, 16:08
Als je zelf houder bent is verhuizen naar andere deelnemer geen probleem lijkt me.

Bullcat
28/05/06, 16:10
Weet je wel heel zeker dat je dat zelf bent, alle namen die ik bekijk staan op triple-v en als registar ook triple-v. dat word nog een flinke dobber om dat om te laten zetten naar andere gegevens :(



Ik ben ook eigen houder van mn domein via triple-v...
Nergens op de site spreken ze ook domeinnamen wat daar mee gebeurt...

Ik hoop niet dat het as. woensdag voorbij is...maar denk niet dat de SIDN ineens al de niet overgenomen domeinnamen loost...

viccie
28/05/06, 16:10
Als je zelf houder bent is verhuizen naar andere deelnemer geen probleem lijkt me.

afgezien van het feit dat het wel weer tijd en geld kost. Sowieso gaat het niet lukken om alle domeinen voor woensdag te verhuizen, er zitten ook internationale domeinen tussen die eerst geunlocked moeten worden voordat ze verhuisd kunnen worden.

roel88
28/05/06, 16:12
kun je ook niet inloggen via webmail? www.domeinnaam.nl/squirrelmail
Inloggen met je username en ww waarmee je ook inlogged in directadmin
Ik kan wel inloggen, maar krijg dan de melding: 'No new messages in Inbox'. Wat nou zo grappig is: ik heb ooit in directadmin ingesteld dat alle catch-all mail óók geforward moet worden naar een gmail-account. Daar ontvang ik wel gewoon m'n email op.


nou, wat ik er van begrijp is dat Dah niet je account overneemt, maar dat je een nieuw hostingcontract bij ze afsluit wat tot 1 dec gratis is. Zo snel zul je daar dus niet meer wegkunnen als het niet bevalt, afhankelijk van de voorwaarden in dat contract.
Ik heb telefonisch van Dah, iets heel anders begrepen! Ze nemen je account over: minimaal zelfde specs of hoger en tot 31 december 2006 betaal je niets. Ik heb gevraagd of ik moest tekenen, maar dat was niet het geval. Officieel zou ik dus geen verplichtingen aan gaan. Dan zou je toch elk moment je domeinnamen kunnen verhuizen naar een hostingprovider van je keuze?


houder is in veel gevallen triple-v...

Ik ga maandag voor een aantal contact zoeken met sidn.
Tripple-v zelf krijg ik tot nog toe geen respons van.
Houder = Registrant, toch? Bij m'n .nl-domeinen ben ik registrant en is Triple-V registrar. Bij m'n .net-domein staat bij registrar: ENOM, INC. Verderop sta ik zelf als Registrant. Qua kwijtraken van de domeinen, heb niets te vrezen dus?

Geoffrey
28/05/06, 16:13
Wat een mop zeg, op de website van Triple-V staat dat je ze voor vragen altijd mag mailen, ik heb al een mail gestuurd van vrijdagnamiddag met prioriteit hoog en nog steeds geen reactie ontvangen, ook hier staan alle domeinen van klanten (.nl & .be & .com & .eu) op naam van Triple-V zelf :(

Alerd
28/05/06, 16:17
afgezien van het feit dat het wel weer tijd en geld kost. Sowieso gaat het niet lukken om alle domeinen voor woensdag te verhuizen, er zitten ook internationale domeinen tussen die eerst geunlocked moeten worden voordat ze verhuisd kunnen worden.
True..


@roel: zonder tekenen kan je ook een overeenkomst hebben...
Check het goed!
En dan ben je idd zelf houder.

Str@nger
28/05/06, 16:17
Weet je wel heel zeker dat je dat zelf bent, alle namen die ik bekijk staan op triple-v en als registar ook triple-v. dat word nog een flinke dobber om dat om te laten zetten naar andere gegevens :(
Zowel registrant als admin.contact staat op mijn persoonlijke naam...

En verhuizen is dan idd geen probleem...maar als het domein tot het einde van mn contract actief blijft, waarom dan nu al verhuizen en dubbel betalen (ook al is het een minimaal bedrag...)

roel88
28/05/06, 16:27
@roel: zonder tekenen kan je ook een overeenkomst hebben...
Check het goed!
En dan ben je idd zelf houder.
Ow, dat wist ik niet! Wat raar, dan weet je niet eens precies wat je overeengekomen bent als er niets is getekend. Bewijslast is dan ook zo lastig, bij een mondelinge overeenkomst. Het zou dus kunnen dat ik iets overeenkom met Dah en tot 31 december m'n domeinen niet kan verhuizen... Hm.

Kon niemand Triple-V gewoon even compleet overnemen? :cool:

Alerd
28/05/06, 16:30
Vraag me trouwens af hoe dahhosting wel contact met ze krijgt en mensen als Geoffrey en ik niet :S

Ik mag natuurlijk niet speculeren maar doe het toch, ik vertrouw het niet...

Str@nger
28/05/06, 16:32
Misschien heeft DahHosting een privé nr en/of 06-nr :P

roel88
28/05/06, 17:38
Misschien heeft DahHosting een privé nr en/of 06-nr :P
Klanten die de oude facturen nog hebben, hebben ook een lokaal-nummer. Of ze dan opnemen heb ik niet geprobeerd; kheb ze ook niets meer te vragen.

viccie
29/05/06, 02:37
Klanten die de oude facturen nog hebben, hebben ook een lokaal-nummer. Of ze dan opnemen heb ik niet geprobeerd; kheb ze ook niets meer te vragen.

wie het oude lokale nummer wil hebben kan me een PM sturen, dan stuur ik je het nummer terug.

Alerd
29/05/06, 12:41
iemand 3*v al kunnen contacteren?

guimaraes
31/05/06, 14:39
Ik ben ook een triple-v slachtoffer :(
Weet iemand het 06 nummer van Brank Vucinec?

Mensen ga niet bij Dahhosting, dat is net zo'n onprofessioneel bedrijf als Triple-v.

Alerd
31/05/06, 14:44
Ik heb inmiddels wat contact via mail via via, benieuwd hoe het uit gaat pakken, ziet er naar uit dat verhuizing e.d. gaan lukken. :)

Ik zal de voortgang iig hier posten.

Dahhosting was hier redelijk ok in het contact, maargoed hebben we niet zo gek lang geleden ook spam van gehad, dus poster hierboven me heeft een punt denk ik. (maargoed wil geen concurentie afvallen dus zal ik verder maar niet over hebben)

Geoffrey
31/05/06, 14:59
Ik heb inmiddels ook contact gehad, maar dat was niet echt bevorderlijk. Ik heb contact opgenomen met SIDN en daar de situatie uitgelegd. Ik hoop dat zij wel het nodige doen om die domeinnamen daar weg te krijgen. :(

BsHosting
31/05/06, 15:02
als het nl namen zijn kun je ze zo verhuizen he

Alerd
31/05/06, 15:04
Trilpe-v heeft er veel op eigen naam geregged.
Kan dus niet verhuist zonder triple-v.

En triple-v zegt dat dahhosting alles moet afhandelen, dahhosting zegt het omgekeerde...

Geoffrey
31/05/06, 15:07
Trilpe-v heeft er veel op eigen naam geregged.
Kan dus niet verhuist zonder triple-v.

En triplle-v zegt dat dahhosting alles moet afhandelen, dahhosting zegt het omgekeerde...

Dat kreeg ik vandaag ook in mijn mailbox ja ....

BsHosting
31/05/06, 16:04
ja das stom (achteraf gelul)
maar die klanten hebben dus ook geen geldig sidn contract in hun bezit als ik het zo goed begrijp.

immers het domein staat niet op hun naam maar van triple v

als betreffende klanten wel een getekend exemplaar hebben icm bv een rekening van triple v kun je ze mmv sidn geheel op de klant zijn naam krijgen en verhuizen.

en host zet normaliter geen domeinen van klanten op zijn naam of er moet uitdrukkelijk een overeenkomst voor zijn.

zo niet is heel de registratie tenminste als je het bewijs hebt ongeldig

Alerd
31/05/06, 16:06
Rekening met de term sidn spoiler lijkt me duidelijk ;)

Toevoeging:
Registrar Duncan Hosting & Automatisering (DHA)
Zekeringstraat 31
1014 BV AMSTERDAM
Netherlands


Mmm ze hebben de sidn account van triple-v overgenomen? En dan nog zeggen dat ze zelf niet of nauwelijks contact hebben met triple-v.

Pff, wat een gedoe dit zeg...

viccie
31/05/06, 20:09
klinkt haast alsof dat Dahhosting ook niet helemaal zuivere koffie is :X

Ik heb ook niks meer gehoord van Triple ondanks herhaalde mailtjes en de belofte op de site binnen 48 uur te reageren.

guimaraes
31/05/06, 20:26
Ik blijf zelf zo ver mogelijk vandaan bij de "partners" van triple-v, ik vertrouw het voor geen meter meer.

IceHosting
31/05/06, 21:14
dahosting? was dat niet die partij die destijds rond heeft zitten spammen?

Edit: ja klopt, kan me het mailtje weer herinneren....

jouwnaam
31/05/06, 21:26
Uitschrijven zijn ze dan ineens WEL weer snel mee ;)

Naam: Triple-V
Vestigingsadres: Slingerstraat 6
Vestigingsplaats: 4641GL Ossendrecht
KvK-nummer: 20104939
Soort inschrijving: Rechtspersoon
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
Kenmerk: alg+overg voorwaarden

Directhosten
31/05/06, 21:32
Uitschrijven zijn ze dan ineens WEL weer snel mee ;)

Naam: Triple-V
Vestigingsadres: Slingerstraat 6
Vestigingsplaats: 4641GL Ossendrecht
KvK-nummer: 20104939
Soort inschrijving: Rechtspersoon
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
Kenmerk: alg+overg voorwaarden


Q) Is Triple-V B.V. failliet?
A) Nee, alleen de hostingdiensten worden gestaakt.

zo te zien wordt dus niet alleen de hostingdiensten gestaakt.

Alerd
31/05/06, 21:34
lol meen je niet?

Stinkt dit zaakje, niet zo'n beetje ook.

jouwnaam
31/05/06, 21:53
Of het zaakje stinkt weet ik (nog) niet, maar als je geen tijd meer hebt voor je bedrijf (om wat voor reden dan ook) dan lijkt me dat je het over laat nemen door een concurrent waarbij je zelf zorgt voor een goede overdracht. En dan niet op deze manier spoorloos verdwijnt?

@Mensen van Triple-V: Nog bedankt trouwens. Staan we als hosting branche weer eens fijn in een kwaad daglicht. Geeft niets hoor. Gebeurt gelukkig niet zo vaak :(

Alerd
31/05/06, 23:57
Geachte heer/mevrouw,

Wij zijn "geen" Triple-v.
Dus vragen over en van Triple-v kan ik ook niet beantwoorden.
Er staat wat info op www.triple-v.nl



Grappig dit :D

Triple-v is sowiezo no more.
Ze hebben triple-v overgenomen op het gebied van SIDN e.d.
En de info op Triple-v klopt dus echt geen drol van

Toevoeging:

Het "vrijwillige overstap" form is ook weg geloof ik...

Zor.in
01/06/06, 08:11
Maakt het weer lastig dat het overgenomen is door Dahosting. Gisteren bestond het account van Triple V nog bij SIDN, wij hebben hierdoor ook een aantal domeinnamen kunnen verhuizen. Dahosting zal wel bezwaar indienen wanneer een domein verhuist dat op naam staat van Triple-V.

Als iemand hulp nodig heeft met de verhuizingen, laat het maar weten.

jouwnaam
01/06/06, 08:14
@Zor.in: ik zou heeeeeeeeel snel je post aanpassen omdat de mods daar (helpen van...) blijkbaar niet van gediend zijn :(

Zor.in
01/06/06, 08:18
@Zor.in: ik zou heeeeeeeeel snel je post aanpassen omdat de mods daar (helpen van...) blijkbaar niet van gediend zijn :(

Ach, hoe sneller dit hele 'gedoe' voorbij is, hoe sneller dit draadje weer gesloten is ;). Alle hulp is welkom lijkt me. De klanten van Triple-V zijn nog wel het zwaarste getroffen en die willen zo snel mogelijk hun website weer in de lucht (er zijn een groot aantal klanten onbereikbaar momenteel).

jouwnaam
01/06/06, 08:20
@zor.in:

Deimos edit: Topic enigsinds opgeschoond. Verder wil ik mensen erop wijzen dat dit geen reclame topic is. Het is duidelijk dat elke hoster hulp kan aanbieden. Reacties als dergelijke zullen dan ook worden bestraft met punten, zoals anderen ook van mij hebben gehad.
Hierbij heb ik je dus punten bespaart. Waar kan ik de rekening heen sturen? :p

viccie
01/06/06, 09:09
Ach, hoe sneller dit hele 'gedoe' voorbij is, hoe sneller dit draadje weer gesloten is ;). Alle hulp is welkom lijkt me. De klanten van Triple-V zijn nog wel het zwaarste getroffen en die willen zo snel mogelijk hun website weer in de lucht (er zijn een groot aantal klanten onbereikbaar momenteel).

dan heb ik mazzel denk ik, heb nog niet alles gekeken (m'n baas wil dat ik soms ook nog wat werk hier :P) maar de grootste site draait in ieder geval nog.

Alerd
01/06/06, 11:05
Maakt het weer lastig dat het overgenomen is door Dahosting. Gisteren bestond het account van Triple V nog bij SIDN, wij hebben hierdoor ook een aantal domeinnamen kunnen verhuizen. Dahosting zal wel bezwaar indienen wanneer een domein verhuist dat op naam staat van Triple-V.

Als iemand hulp nodig heeft met de verhuizingen, laat het maar weten.
Op de goeie gok gedaan?

Sowiezo kunnen en triple-v en dahhosting nu protest aantekenen hè.
Als het goed is krijg ik vandaag netjes ondertekende spullekes terug.

guimaraes
01/06/06, 11:30
....

Your trying to visit a domain hosted by Triple-V.

This account is disabled because of administrative reasons.
If this is your account, please contact admin@triple-v.nl right now.

If you'll wait too long we'll drop the account including the domainname
as confirmed in our agreement.

-----

U probeert een webiste te bezoeken gehost door Triple-V.

Deze account is geblokkeerd om administratieve redenen.
Als dit uw account is, neem dan alstublieft gelijk contact
op met admin@triple-v.nl.

Als u hiermee te lang wacht dan zullen wij uw account verwijderen en
de domeinnaam opheffen zoals in onze voorwaarden beschreven staat.


Is het iemand al gelukt om z'n domeinnamen te verhuizen?

Dat moet ie eens proberen... mijn domeinnaam en account verwijderen. Wat een gek.

viccie
01/06/06, 11:37
mijn domeinen werken gewoon nog hoor?

Geoffrey
01/06/06, 12:35
Gisteren alles bij SIDN neergelegd, ik verwacht vandaag een email terug met de mogelijkheden en wat ze er al dan niet kunnen aan doen. Ze hebben me eerst honderd keer aan de telefoon gezegd contact met Dahosting op te nemen, maar dat heeft toch geen nut zoals we al in de post van Alerd hier bovenaan gezien hebben.

Ik moet zeggen dat ik het sowieso erg vind voor de klanten en vooral dat een bedrijf als Dahosting zo'n slechte support geeft. Antwoorden als "wij zijn geen Tiple'V" vind ik echt helemaal niet kunnen, ze hebben podverdorie een deal met Triple-V om hun accounts over te nemen, maar ze trekken zich er niks van aan! Mooi zaakje is dit!

guimaraes
01/06/06, 13:53
Is het 0900 nummer nog actief? Of is er een ander telefoonnummer waar ik triple-vaag op kan bereiken?

EsMa
01/06/06, 14:00
mijn domeinen werken gewoon nog hoor?

zie whois gegevens.

dahhosting
01/06/06, 20:11
Beste Triple-v klanten,
Ik heb begrepen dat een paar van jullie hier wat problemen hebben met domeinnamen en of websites.
Inclusief het verhuizen van een domainnaam dat bij Triple-v stond.
Stuur een mail naar ons toe inclusief de benodigde formulieren.
Voor een snel en duidelijk overzicht heb ik de site van triple-v.nl aangepast
Download de benodigde formulieren en mail die naar ons.
M.v.gr,
Duncan Emanuels
namens het Dahhosting Team

Alerd
01/06/06, 20:15
lol?
Duncan hoe wil dat gaan helpen als je zelf ook geen contact krijgt met Triple-v?
Verhuizen kan niet zonder tekenen van Triple-v.

En zet er ook gewoon even bij op de site dat jullie SIDN e.d. van ze hebben overgenomen, veel duidelijker dan:)

Maargoed, je doet volgens mij iig je best.


Heeft iemand een nummer of iets van Triple-v want wordt het nu onderhand spuug en spuug zat. Had wat mailcontact maar nu komt er niks meer.

viccie
01/06/06, 20:23
Beste Triple-v klanten,
Ik heb begrepen dat een paar van jullie hier wat problemen hebben met domeinnamen en of websites.
Inclusief het verhuizen van een domainnaam dat bij Triple-v stond.
Stuur een mail naar ons toe inclusief de benodigde formulieren.
Voor een snel en duidelijk overzicht heb ik de site van triple-v.nl aangepast
Download de benodigde formulieren en mail die naar ons.
M.v.gr,
Duncan Emanuels
namens het Dahhosting Team

waarom pas jij de site van triple-v aan als je niks met triple-v te maken hebt?


Registrar Duncan Hosting & Automatisering (DHA)
Zekeringstraat 31
1014 BV AMSTERDAM
Netherlands

Technisch contact D.W. Emanuels
+90 (0)9993375
nl@dahhosting.nl

Nameserver srv103.triple-v.nl 84.244.180.73
Nameserver slave1.triple-v.nl 84.244.180.75

Datum registratie 28-03-2002
Record laatst gewijzigd 31-05-2006
Record onderhouden door NL Domain Registry


Now I'll be damned! Wie verzint dit nou weer? Dahosting houdt vol niks met Triple-v van te doen maar mijn domeinen staan wel ineens bij hun geregistreerd! Waar zijn dan die verhuisformulieren voor als ze dat toch gewoon zo overzetten zonder toestemming te vragen? Maakt mij niet uit, heb ik weer een extra adres om m'n betaalde geld terug te eisen wegens wanprestatie.

Alerd
01/06/06, 20:30
Ja dat was gisteren ook al :).

Ze hebben sidn lidmaatschap van Triple-v overgenomen. (Dat kan overigens wel zomaar)

Hebben ze niemand over voorgelicht nog een melding op de site.
Komop mensen! Schep duidelijkheid!

viccie
01/06/06, 20:33
Ja dat was gisteren ook al :).

Ze hebben sidn lidmaatschap van Triple-v overgenomen. (Dat kan overigens wel zomaar)

Hebben ze niemand over voorgelicht nog een melding op de site.
Komop mensen! Schep duidelijkheid!

ah maar ik had gisteren niet gekeken, alleen of de boel nog online was :P

Toch netjes als dat zomaar kan dan. Lijkt me dat iedereen gewoon een contract met triple-v heeft/had. Als je dat overneemt dan meld je dat even netjes naar je klanten toe. Gewoon een simpel mailtje met een korte uitleg en iedereen is tevreden. Maar nee dat moet weer geheimzinnig, volledig ontkennen dat ze iets met triple-v te maken hebben maar vervolgens wel alles op hun naam zetten.

En iedereen zich maar afvragen hoe de webhostingbranche aan zo'n slechte naam komt...

Alerd
01/06/06, 20:34
ah maar ik had gisteren niet gekeken, alleen of de boel nog online was :P

Toch netjes als dat zomaar kan dan. Lijkt me dat iedereen gewoon een contract met triple-v heeft/had. Als je dat overneemt dan meld je dat even netjes naar je klanten toe. Gewoon een simpel mailtje met een korte uitleg en iedereen is tevreden. Maar nee dat moet weer geheimzinnig, volledig ontkennen dat ze iets met triple-v te maken hebben maar vervolgens wel alles op hun naam zetten.

En iedereen zich maar afvragen hoe de webhostingbranche aan zo'n slechte naam komt...
Amen, vooral die laatste zin...

Toevoeging:

Ik zou zeggen, of neem de hele toko over, breng iedereen daarvan op de hoogte, handel het soepel af en ga over tot de orde van dag.

Of mail alle klanten dat Triple-v niet meer is, en men een ander heenkomen dient te zoeken, en werk vervolgens ook daadwerkelijk daaraan mee.

Maar ga niet allerlei zaken overnemen, vermelden dat er niks failiet is en triple-v alleen zijn hostingdiensten staakt, terwijl Triple-v toch echt uitgeschreven is enz enz.

dahhosting
01/06/06, 21:11
Lees mijn post even rustig a.u.b.
Ik begrijp wel dat je een beetje boos bent..
Maar wat ik daar gepost heb is wat ik ook daadwerkelijk ga doen.
Als dat ook niet goed overkomt...ja dan weet ik echt niet meer wat ik moet aanbieden.
Even voor de duidelijkheid, ik verdien er geen cent aan hoor.
Dit kost ons heel wat werk en extra hoofdpijn, alleen om de klanten zoveel mogelijk te helpen.
Het is niet zeker dat ik volgend jaar de (nieuwe) klant nog kan factureren, want misschien is die allang weer gevlogen..

Alerd
01/06/06, 21:14
Dat snap ik maar ook jij kan de domeinnamen zonder medewerking van Triple-v niet verhuizen als ze op naam van Triple-V staan.

Toevoeging:
Nogmaals wat je dan kunt doen. (Daar vroeg je om)
Alles eerlijk op de site zetten, en klanten netjes inlichten dat hun domeinnaam bij een andere deelnemer is ondergebracht. :)
Dat zou al een hoop schelen denk ik.

dahhosting
01/06/06, 21:15
hoi, wel eens van 'overname' gehoord via SIDN?
:
de overname van alle door een Deelnemer geregistreerde (Persoons)Domeinnamen door een andere Deelnemer;
:

Alerd
01/06/06, 21:17
hoi, wel eens van 'overname' gehoord via SIDN?
:
de overname van alle door een Deelnemer geregistreerde (Persoons)Domeinnamen door een andere Deelnemer;
:
Nogmaals, communiceer dat dan :)
Scheelt zo veel gezeik en gedoe.

veenman
01/06/06, 21:19
hoi, wel eens van 'overname' gehoord via SIDN?
:
de overname van alle door een Deelnemer geregistreerde (Persoons)Domeinnamen door een andere Deelnemer;
:
Jullie nemen de (hosting)activiteiten van Triple-V niet over, maar wel alle via de SIDN geregistreerde domeinnamen?! Dat klinkt niet echt logisch!

dahhosting
01/06/06, 21:20
Dat snap ik maar ook jij kan de domeinnamen zonder medewerking van Triple-v niet verhuizen als ze op naam van Triple-V staan.

Toevoeging:
Nogmaals wat je dan kunt doen. (Daar vroeg je om)
Alles eerlijk op de site zetten, en klanten netjes inlichten dat hun domeinnaam bij een andere deelnemer is ondergebracht. :)
Dat zou al een hoop schelen denk ik.

+++
Hoe kan ik klanten inlichten als er "geen" administratie bestaat??
Alle klanten hebben via Directadmin een mail gehad, maar als die accounts niet meer actief zijn...daar kan ik niets aan doen.
Nogmaals waarom mij aanvallen, terwijl ik juist probeer te helpen.
Let wel, dat ik zelf de servers van hen niet heb, want die gaan allemaal weg.
Dus moet ook nog eens hardware aanschaffen inclusief al het werk en hoofdpijn erbij..

Alerd
01/06/06, 21:21
+++
Hoe kan ik klanten inlichten als er "geen" administratie bestaat??
Alle klanten hebben via Directadmin een mail gehad, maar als die accounts niet meer actief zijn...daar kan ik niets aan doen.
Nogmaals waarom mij aanvallen, terwijl ik juist probeer te helpen.
Let wel, dat ik zelf de servers van hen niet heb, want die gaan allemaal weg.
Dus moet ook nog eens hardware aanschaffen inclusief al het werk en hoofdpijn erbij..
Zet het dan op de site in plaats van de fabels en onduidelijkheden die er nu staan?

dahhosting
01/06/06, 21:22
Waarom is dat niet logisch?

dahhosting
01/06/06, 21:23
Zet het dan op de site in plaats van de fabels en onduidelijkheden die er nu staan?

+++
Oeps, fabels??
Wees een klein beetje duidelijk.
Alles wat aldaar staat is ook zo, dus snap niet waar je naar toe wilt...

Alerd
01/06/06, 21:24
+++
Oeps, fabels??
Wees een klein beetje duidelijk.
Alles wat aldaar staat is ook zo, dus snap niet waar je naar toe wilt...
Dat er geen overname is.

Dat Triple-v zelf niet gestopr/failliet is.

Dat soort zaken.


En tuurlijk is het niet logisch dat je zegt niets over te nemen en vervolgens wel SIDN over te nemen.

Communiceer dat soort zaken gewoon.

P.s. ik ben niet "boos" op je(hooguit ietwat gefrustreerd). Zie het als kritiek/feedback voor zaken die beter kunnen, en het is niet allemaal naar jou alleen,

veenman
01/06/06, 21:25
Waarom is dat niet logisch?
Het overnemen van alle .nl-domeinnamen van een andere SIDN Deelnemer is er voor bedoeld om die ander zijn dienstverlening over te nemen. Dus hiermee neem je naar mijn idee (impliciet) de activiteiten van Triple-V over!

viccie
01/06/06, 21:34
+++
Hoe kan ik klanten inlichten als er "geen" administratie bestaat??
Alle klanten hebben via Directadmin een mail gehad, maar als die accounts niet meer actief zijn...daar kan ik niets aan doen.
Nogmaals waarom mij aanvallen, terwijl ik juist probeer te helpen.
Let wel, dat ik zelf de servers van hen niet heb, want die gaan allemaal weg.
Dus moet ook nog eens hardware aanschaffen inclusief al het werk en hoofdpijn erbij..

dikke lul. Ik heb twee hostingaccounts lopen bij triple-v en een vriend van me heeft daar ook een account. Op geen van die drie accounts is er een mail/message/watvoorvormvancommunicatiedanook binnengekomen.

Jij probeert te helpen? Volgens mij ben je een ordinaire lijkenpikker die probeert op een makkelijke manier klantjes te scoren! Mensen die niet hier op WHT meelezen weten van niks en krijgen volgend jaar gewoon een factuur van jou en jij hebt je klantjes binnen.

dahhosting
01/06/06, 21:35
Dat er geen overname is.

Dat Triple-v zelf niet gestopr/failliet is.

Dat soort zaken.


En tuurlijk is het niet logisch dat je zegt niets over te nemen en vervolgens wel SIDN over te nemen.

Communiceer dat soort zaken gewoon.

P.s. ik ben niet "boos" op je(hooguit ietwat gefrustreerd). Zie het als kritiek/feedback voor zaken die beter kunnen, en het is niet allemaal naar jou alleen,

+++

Wie zegt dat Triple-v failliet is?
Tenminste voor zover ik dat weet.
Een bedrijf kan zich gewoon uitschrijven bij KvK, dat is legaal hoor.
Ik heb 'altijd' gezegt dat ik Triple-v niet overgenomen heb, maar "de klanten"
dat is ook nog altijd legaal hoor.
Ik blijf mij verbazen hoe men hier dingen post.
Ik vraag aan een ieder die een domeinnaam wilt verhuizen, stuur een mail met alle benodigheden.
Maar heb nog niets gezien, alleen maar regels hier posten..zonde hoor.
Jullie allen willen duidelijkheid en of geholpen worden, neem dan ook actie zoals ik dat vroeg.

Geoffrey
01/06/06, 21:35
Ik heb mijn eigen idee over het hele geval hier. Dahosting heeft Triple-V niet overgenomen, maar ze hebben wel alle Triple-V domeinen op hun naam staan. Ook al kan het een overname door SIDN zijn, dan nog is dit flauwe zever. Verder zouden ze de klanten niet op de hoogte kunnen brengen doordat er geen administratie is. Daar ben ik het mee eens, maar dan had Triple-V toch wel zo netjes mogen zijn om zelf hun klanten op de hoogte te brengen! Ik heb lang gewacht om m'n mening over dit hele geval duidelijk naar voren te brengen maar nu ben ik het toch wel beu.

Met alle respect voor het feit dat dahosting de klanten van Triple-V gratis wil overnemen, maar het is en blijft zo dat de klanten op de hoogte gebracht hadden moeten worden en dat blijft een punt. Verder verloopt de communicatie tussen de nieuwe partijen erg sloom tot het ogenblik dat je zegt dat je het hele geval bij SIDN gaat neerleggen. Dan komt er ineens wel reactie op.

Mocht ik Triple-V zijn, ik zou door de grond zinken van schaamte. Van de ene dag op de andere je klanten zo in de kou zetten doe je gewoon niet! Had je dan nog een deftig alternatief geboden of je klanten op voorhand verwittigd, maar neen! :(

viccie
01/06/06, 21:37
+++

Wie zegt dat Triple-v failliet is?
Tenminste voor zover ik dat weet.
Een bedrijf kan zich gewoon uitschrijven bij KvK, dat is legaal hoor.
Ik heb 'altijd' gezegt dat ik Triple-v niet overgenomen heb, maar "de klanten"
dat is ook nog altijd legaal hoor.
Ik blijf mij verbazen hoe men hier dingen post.
Ik vraag aan een ieder die een domeinnaam wilt verhuizen, stuur een mail met alle benodigheden.
Maar heb nog niets gezien, alleen maar regels hier posten..zonde hoor.
Jullie allen willen duidelijkheid en of geholpen worden, neem dan ook actie zoals ik dat vroeg.


ik heb je via mail duidelijk laten weten dat ik er geen prijs op stel dat mijn accounts worden verhuisd naar dahhosting en toch staan ze daar ineens. Leg dat eens uit dan?

dahhosting
01/06/06, 21:38
dikke lul. Ik heb twee hostingaccounts lopen bij triple-v en een vriend van me heeft daar ook een account. Op geen van die drie accounts is er een mail/message/watvoorvormvancommunicatiedanook binnengekomen.

Jij probeert te helpen? Volgens mij ben je een ordinaire lijkenpikker die probeert op een makkelijke manier klantjes te scoren! Mensen die niet hier op WHT meelezen weten van niks en krijgen volgend jaar gewoon een factuur van jou en jij hebt je klantjes binnen.

+++

Sorry, ga maar zo door.
Ik ben hier weg.
Zoek het maar lekker uit.
1000% dat ik jou nooit zal helpen als je met zulke rot regels komt.
Zeker niet genoeg gekleuterd...
Wil je geholpen worden of niet.
Probeer jou mening neutraal te houden in een Forum, maar dat zul je misschien zelf van de beheerders moeten horen.
Jij wilt misschien blijven zeuren, maar een ander zoekt daadwerkelijk naar een oplossing, maar dat snap je volgens mij niet goed genoeg.

viccie
01/06/06, 21:42
+++

Sorry, ga maar zo door.
Ik ben hier weg.
Zoek het maar lekker uit.
1000% dat ik jou nooit zal helpen als je met zulke rot regels komt.
Zeker niet genoeg gekleuterd...
Wil je geholpen worden of niet.
Probeer jou mening neutraal te houden in een Forum, maar dat zul je misschien zelf van de beheerders moeten horen.
Jij wilt misschien blijven zeuren, maar een ander zoekt daadwerkelijk naar een oplossing, maar dat snap je volgens mij niet goed genoeg.


jij beweert toch dat je iedereen via directadmin een bericht hebt gestuurd? Waarom heb ik die dan niet?

Str@nger
01/06/06, 21:43
Even samenvattend: DahHosting neemt alle hosting en domeinen over van Triple-V, hiermee dus de klanten voor zover zij meewerken hieraan, en dit voor een heel jaar gratis? Of tot een bepaalde tijd? Want als DahHosting geen administratie heeft ontvangen van Triple-V, dan weten ze toch niet wanneer een pakket zou aflopen?

Wat voor contact onderhoudt DahHosting nog met Triple-V? Of is ook via die kant geen contact?

dahhosting
01/06/06, 21:43
Ik heb mijn eigen idee over het hele geval hier. Dahosting heeft Triple-V niet overgenomen, maar ze hebben wel alle Triple-V domeinen op hun naam staan. Ook al kan het een overname door SIDN zijn, dan nog is dit flauwe zever. Verder zouden ze de klanten niet op de hoogte kunnen brengen doordat er geen administratie is. Daar ben ik het mee eens, maar dan had Triple-V toch wel zo netjes mogen zijn om zelf hun klanten op de hoogte te brengen! Ik heb lang gewacht om m'n mening over dit hele geval duidelijk naar voren te brengen maar nu ben ik het toch wel beu.

Met alle respect voor het feit dat dahosting de klanten van Triple-V gratis wil overnemen, maar het is en blijft zo dat de klanten op de hoogte gebracht hadden moeten worden en dat blijft een punt. Verder verloopt de communicatie tussen de nieuwe partijen erg sloom tot het ogenblik dat je zegt dat je het hele geval bij SIDN gaat neerleggen. Dan komt er ineens wel reactie op.

Mocht ik Triple-V zijn, ik zou door de grond zinken van schaamte. Van de ene dag op de andere je klanten zo in de kou zetten doe je gewoon niet! Had je dan nog een deftig alternatief geboden of je klanten op voorhand verwittigd, maar neen! :(

++++
Daar gaan we weer.
Hoeveel maanden hebben jullie al problemen?
Hoeveel maanden kunnen jullie heel slecht contact met Triple-v krijgen?
Dus ga mij nou niet zeggen dat "ik" jullie op de hoogte moest stellen.
Het is en blijft een vrijwillege overgang, wil je dat niet, dan kun je gewoon naar een ander collega.
Heel simpel, zo werk ik altijd.
Als u niet tevreden bent, dan ben ik dat ook niet... dus dan is het beter dat de klant naar een collega gaat.

dahhosting
01/06/06, 21:47
jij beweert toch dat je iedereen via directadmin een bericht hebt gestuurd? Waarom heb ik die dan niet?

++++
Weet je hoevaak ik op een dag die 'rot' servers hier moet herstarten..
Bijna niets werkt goed op die bakken, staan zeker 50x meer klanten op een server dan die server aan zou kunnen.
Spam runs en al die troep, blijjf ik blokkeren en of verwijderen.
Dus kan best zijn dat u die niet gehad heeft.
Maar daarom heb ik Triple-v opdracht gegeven hun website ter beschikking te stellen aan ons.

Bullcat
01/06/06, 21:47
Als dus een ex klant van triple-v jouw een houdernaams wijziging op zijn eigen naam stuurd, dan word dit geheel gratis geregeld ?

Of die klant nu wel of niet blijft bij je ?

Alerd
01/06/06, 21:47
+++


Ik heb 'altijd' gezegt dat ik Triple-v niet overgenomen heb, maar "de klanten"
dat is ook nog altijd legaal hoor.

Lijkt me handig als ze dat dan ook weten:)

dahhosting
01/06/06, 21:48
ik heb je via mail duidelijk laten weten dat ik er geen prijs op stel dat mijn accounts worden verhuisd naar dahhosting en toch staan ze daar ineens. Leg dat eens uit dan?

++

Door goed te lezen wat er geschreven wordt en of verteld wordt..

Geoffrey
01/06/06, 21:48
++++
Daar gaan we weer.
Hoeveel maanden hebben jullie al problemen?
Hoeveel maanden kunnen jullie heel slecht contact met Triple-v krijgen?
Dus ga mij nou niet zeggen dat "ik" jullie op de hoogte moest stellen.
Het is en blijft een vrijwillege overgang, wil je dat niet, dan kun je gewoon naar een ander collega.
Heel simpel, zo werk ik altijd.
Als u niet tevreden bent, dan ben ik dat ook niet... dus dan is het beter dat de klant naar een collega gaat.

Ten eerste: ik ben webhosting provider. Had je men post gelezen dan had je gezien dat wij klanten hebben die van jullie zijn overgekomen. We hebben al het nodige gedaan om contact met jullie & triple-V opgenomen, maar geen enkele deftige reactie gekregen net zoals hierboven van "mijn" collega's ook staat. Ik vind dat u vooral heel erg leuk hier komt uithalen, maar u veel beter uw verantwoordelijkheid op zou nemen! Dat had Triple-V moeten doen, maar dat moet u ook doen als de domeinen toch overbracht zijn naar u!

Je zegt hier nu tegen viccie dat hij/zij goed moet lezen, maar dat zou u beter ook doen! En de tijd die u nu hier insteekt met te reageren zou u beter de klanten helpen!

dahhosting
01/06/06, 21:52
Even samenvattend: DahHosting neemt alle hosting en domeinen over van Triple-V, hiermee dus de klanten voor zover zij meewerken hieraan, en dit voor een heel jaar gratis? Of tot een bepaalde tijd? Want als DahHosting geen administratie heeft ontvangen van Triple-V, dan weten ze toch niet wanneer een pakket zou aflopen?

Wat voor contact onderhoudt DahHosting nog met Triple-V? Of is ook via die kant geen contact?

++++
Ik kan ook geen contact met hen meer krijgen, al zeker 3 dagen.
Mails worden soms wel, soms niet beantwoord.
Omdat er geen administratie is, laat ik de klanten ook niet betalen voor dit jaar, zo simpel heb ik dat bedacht.
En toch is dat niet goed, staat ook op de site van triple-v.
Pakket en factuur bedrag(en) blijven het zelfde.

Alerd
01/06/06, 21:52
++

Door goed te lezen wat er geschreven wordt en of verteld wordt..
Lol jullie namen toch niks over?

Als ie niet wil, dan hoeft ie toch ook niet?


En als iemand niets over spamruns mag zeggen ben jij dat wel verdorie!!!
En het is heel simpel, Triple-v moet gewoon tekenen. Klaar.

En wat jij moet doen lijkt me duidelijk, communiceer duidelijk via de website wat er gaande is.

En het was toch allemaal vrijwillig het overstappen naar dahhosting? Nu blijkt van niet...
Geef gewoon duidelijkheid, dat is alles wat de klanten vragen, en wat ik vraag namens een aantal van de klanten die gewoon weg willen maar niet kunnen.

Ik wacht nu wel op antwoord van de juridische afdeling van SIDN, want dit schiet niet op, niemand van Triple-v die de forms tekent.

Kortom, schep alsjeblieft gewoon duidelijkheid, zet alles eerlijk en duidelijk op de site, want dit gaat niet goed zo en er klopt gewoon een heleboel niet.
Ik snap dat je misschien geen kwade bedoelingen hebt(je bent zelfs best behulpzaam, geweest meen ik), en ik weet dat jij er niks aan kan doen als Triple-v niks laat horen.
Maar zet dan gewoon alsjeblieft alles duidelijk op de site :)

guimaraes
01/06/06, 21:55
Ik wil weten waar al mijn data is gebleven! Ik kan niet meer inloggen op FTP, database of directadmin. Triple-v reageert niet op mijn mails.

Kijk maar eens: http://www.nutritioncompare.nl

Dus "Dahhosting" waar is mijn data gebleven? Want JIJ beheert hun servers en hebt alle klanten overgenomen.

Str@nger
01/06/06, 22:02
Geldt dit jaar gratis ook voor losse domeinen? En de prijzen van Triple-V die gehandhaafd blijven?

En vanaf wanneer ontvangen (nieuwe Triple-V) klanten dan een factuur van jullie?

Dit is bijv. informatie die het beste even kort op de site van Triple-V kan staan. Zoals al eerder gezegd: probeer op alle vlakken, en zeker op de site van Triple-V, zo transparant en duidelijk mogelijk te zijn.

dahhosting
01/06/06, 22:04
Ten eerste: ik ben webhosting provider. Had je men post gelezen dan had je gezien dat wij klanten hebben die van jullie zijn overgekomen. We hebben al het nodige gedaan om contact met jullie & triple-V opgenomen, maar geen enkele deftige reactie gekregen net zoals hierboven van "mijn" collega's ook staat. Ik vind dat u vooral heel erg leuk hier komt uithalen, maar u veel beter uw verantwoordelijkheid op zou nemen! Dat had Triple-V moeten doen, maar dat moet u ook doen als de domeinen toch overbracht zijn naar u!

Je zegt hier nu tegen viccie dat hij/zij goed moet lezen, maar dat zou u beter ook doen! En de tijd die u nu hier insteekt met te reageren zou u beter de klanten helpen!

++

Grappig om zo een reactie te lezen van een hoster.
Omdat jij geen benul hebt wat voor troep er achter gelaten is voor de klanten.
Ik weet niet met wie jij hier contact gemaakt hebt, maar zeker niet met mij.
Want als je een hoster bent die weet hoe dit soort dingen via de SIDN kunnen en of mogen gaan, dan zul je ook 'moeten' weten dat bij een overname bij de SIDN automatsich alle domeinen die onder beheer waren van de 'oude' deelnemer..naar de nieuwe deelnemer wij dus gaat.
Dan kan de 'nieuwe' deelnemer proberen indien nodig verhuizingen door te voeren.
Denk dat ik jou hier niet hoef uit te gaan leggen, hoe dat gedaan kan worden op een legale manier.

dahhosting
01/06/06, 22:06
Ik wil weten waar al mijn data is gebleven! Ik kan niet meer inloggen op FTP, database of directadmin. Triple-v reageert niet op mijn mails.

Kijk maar eens: http://www.nutritioncompare.nl

Dus "Dahhosting" waar is mijn data gebleven? Want JIJ beheert hun servers en hebt alle klanten overgenomen.

+++
Een Forum is geen plek op naar dit soort dingen te vragen.
Stuur gewoon een mail naar ons.
Voor zover ik weet is 'niets' verwijderd.

dahhosting
01/06/06, 22:08
Geldt dit jaar gratis ook voor losse domeinen? En de prijzen van Triple-V die gehandhaafd blijven?

En vanaf wanneer ontvangen (nieuwe Triple-V) klanten dan een factuur van jullie?

Dit is bijv. informatie die het beste even kort op de site van Triple-V kan staan. Zoals al eerder gezegd: probeer op alle vlakken, en zeker op de site van Triple-V, zo transparant en duidelijk mogelijk te zijn.

++
Beste, alles staat reeds 'dagen' op de website van Triple-v.
Weer jammer zulke reactie.. grapje...
Wij hebben zoveel mogelijk belangrijke info aldaar gezet.
Zelfs een terugbel formulier, nou wat zouden wij meer moeten doen?

guimaraes
01/06/06, 22:09
+++
Een Forum is geen plek op naar dit soort dingen te vragen.
Stuur gewoon een mail naar ons.
Voor zover ik weet is 'niets' verwijderd.

Mail gestuurd. Maar wees dan ook niet zo vaag en onprofessioneel.

Alerd
01/06/06, 22:09
++
Beste, alles staat reeds 'dagen' op de website van Triple-v.
Weer jammer zulke reactie.. grapje...
Wij hebben zoveel mogelijk belangrijke info aldaar gezet.
Zelfs een terugbel formulier, nou wat zouden wij meer moeten doen?
Dat staat er dus niet!

Dat jullie domeinen e.d. hebben overgenomen...

maargoed, zinloze discussie dit.
Je doet toch niks met de feedback.

En veel zaken zijn onduidelijk, is volgend jaar 1 jan 2007 of 1jun 2007 of?

dahhosting
01/06/06, 22:16
Mail gestuurd. Maar wees dan ook niet zo vaag en onprofessioneel.

++

Vaag en onprofessioneel.??????
Gaan wij nu hier ook strip verhalen schrijven.

Alerd
01/06/06, 22:17
++

Grappig om zo een reactie te lezen van een hoster.
Omdat jij geen benul hebt wat voor troep er achter gelaten is voor de klanten.
Ik weet niet met wie jij hier contact gemaakt hebt, maar zeker niet met mij.
Want als je een hoster bent die weet hoe dit soort dingen via de SIDN kunnen en of mogen gaan, dan zul je ook 'moeten' weten dat bij een overname bij de SIDN automatsich alle domeinen die onder beheer waren van de 'oude' deelnemer..naar de nieuwe deelnemer wij dus gaat.
Dan kan de 'nieuwe' deelnemer proberen indien nodig verhuizingen door te voeren.
Denk dat ik jou hier niet hoef uit te gaan leggen, hoe dat gedaan kan worden op een legale manier.
Geoffrey heeft volgens mij wel met je gesproken maar waar het om gaat is dat domeinnamen op naam van Triple-v staan.
De houder dus!

De deelnemer heeft hier niks mee van doen met die verhuizing.

Geoffrey
01/06/06, 22:20
++

Grappig om zo een reactie te lezen van een hoster.
Omdat jij geen benul hebt wat voor troep er achter gelaten is voor de klanten.
Ik weet niet met wie jij hier contact gemaakt hebt, maar zeker niet met mij.
Want als je een hoster bent die weet hoe dit soort dingen via de SIDN kunnen en of mogen gaan, dan zul je ook 'moeten' weten dat bij een overname bij de SIDN automatsich alle domeinen die onder beheer waren van de 'oude' deelnemer..naar de nieuwe deelnemer wij dus gaat.
Dan kan de 'nieuwe' deelnemer proberen indien nodig verhuizingen door te voeren.
Denk dat ik jou hier niet hoef uit te gaan leggen, hoe dat gedaan kan worden op een legale manier.

In de plaats van alles weg te lachen zou je beter eens luisteren naar wat er gezegd wordt. Alle klanten hebben al lang hun conclusies getrokken en denk maar niet dat je hier gelijk gaat krijgen. Als je alle feedback weglacht moet jij dat weten, maar mij hoef je inderdaad niet te zeggen hoe de procedure normaal verloopt en je mag dan misschien gelijk hebben dat de registrar gegevens automatisch veranderd worden, maar enkel en alleen bij een overname en dan moet je niet staan roepen dat er geen overname geweest is. Een overname van het bedrijf of van de klanten, het komt toch zowat op hetzelfde neer. Ik weet vervolgens niet hoeveel medewerkers dahosting telt, maar ik vermoed dat u weldegelijk mijn emails heeft beantwoord!

Mocht ik van jou zijn zou ik me toch wat professioneler opstellen. Meer heb ik er niet meer over te zeggen.

Ik zal er vervolgens persoonlijk voor zorgen dat de klanten die bij ons zijn ondergebracht uit de voeten kunnen met hun domeinen en dat ze nu wel op hun eigen naam komen. De nodige papieren liggen al bij de juridische dienst van SIDN te wachten. De rest is mijn zaak niet.

dahhosting
01/06/06, 22:25
Dat staat er dus niet!

Dat jullie domeinen e.d. hebben overgenomen...

maargoed, zinloze discussie dit.
Je doet toch niks met de feedback.

En veel zaken zijn onduidelijk, is volgend jaar 1 jan 2007 of 1jun 2007 of?

++

Check website Triple-v, wij werken per kalender jaar.

Bullcat
01/06/06, 22:26
Geoffrey heeft volgens mij wel met je gesproken maar waar het om gaat is dat domeinnamen op naam van Triple-v staan.
De houder dus!

De deelnemer heeft hier niks mee van doen met die verhuizing.

Dat was mijn vraag dus ook al op de vorige pagina, maar antwoord ho maar, vreemde zaak, verhuisformulier invullen, pietje jansen , bevoegd te handelen namens Triple-v ?? hoe gaat dat werken, want pietje jansen is niet bevoegd te handelen namens Triple-v, en ik heb dat probleem met zenid.net aan de hand gehad !

Ook zo iemand die alles op zijn eigen naam registreerd, endaarna nog 6 euro durft te vragen voor een houdersnaam wijziging :(

/off topic

Str@nger
01/06/06, 22:31
++
Beste, alles staat reeds 'dagen' op de website van Triple-v.
Weer jammer zulke reactie.. grapje...
Wij hebben zoveel mogelijk belangrijke info aldaar gezet.
Zelfs een terugbel formulier, nou wat zouden wij meer moeten doen?
Er staat niet op dat jullie de domeinen hebben overgenomen...ik kwam er toevallig via dit forum achter.
En aangezien ik niks aan jullie heb doorgegeven voor een overname etc, en er niets van heb vernomen, weet ik als klant niet waar ik aan toe ben. En helaas kan ik deze informatie niet vinden op de Triple-V site...

Probeer je even te verplaatsen in een klant die nog niet eens weet dat Triple-V niet meer bestaat (als zijnde zijn hoster)? Welke informatie zou jij als klant willen hebben/krijgen in deze situatie? Probeer deze informatie dan ook te plaatsen op de site. Als het voor jouw gevoel allemaal duidelijk en volledig is wat er staat, dan doen de reacties hier je hopelijk twijfelen aan die mening.
De reacties hier zijn niet bedoeld om je de grond in te boren, maar om het helder te krijgen waar zijzelf en waar nieuwe klanten van hen aan toe zijn...

[EDIT]
Ik zie dat er enkele dingen zijn veranderd op de site. Ik hoop je de komende tips ook erin verwerkt!

dahhosting
01/06/06, 22:32
Geoffrey heeft volgens mij wel met je gesproken maar waar het om gaat is dat domeinnamen op naam van Triple-v staan.
De houder dus!

De deelnemer heeft hier niks mee van doen met die verhuizing.

++++
Ik dacht dat u het over u 'zelf' had, nu heeft u het weer over iemand anders..maar goed...
Waarom een heel discussie over zaken waar u niets zelf aan kunt doen.
Laat dat aan ons over en de SIDN.
Ik heb nog steeds geen aanvragen binnen gehad.
Dus denk dat er hier maar gepost wordt, en niemand daadwerkelijk iets zelf doet waar naar gevraagd wordt.
Dan kan ik ook niets proberen en of doen...

Bullcat
01/06/06, 22:39
3de keer, hoe kan iemand een verhuis formulier opsturen als hij niet bevoegd is te handelen namens TRIPLE-V !

Str@nger
01/06/06, 22:41
Enkele vragen:
- Per wanneer worden de huidige activiteiten van Triple-V helemaal opgeheven? (Dus per wanneer worden de accounts van niet reagerende klanten verwijderd.)
- Kan een klant kiezen bij het ontvangen van de factuur of hij/zij de diensten van DahHosting wil verlengen? Of zit hier een opzegperiode aan vast?
- Hoe zit het met eigenaren van alleen domeinen, dus zonder hostingpakket?

dahhosting
01/06/06, 22:49
In de plaats van alles weg te lachen zou je beter eens luisteren naar wat er gezegd wordt. Alle klanten hebben al lang hun conclusies getrokken en denk maar niet dat je hier gelijk gaat krijgen. Als je alle feedback weglacht moet jij dat weten, maar mij hoef je inderdaad niet te zeggen hoe de procedure normaal verloopt en je mag dan misschien gelijk hebben dat de registrar gegevens automatisch veranderd worden, maar enkel en alleen bij een overname en dan moet je niet staan roepen dat er geen overname geweest is. Een overname van het bedrijf of van de klanten, het komt toch zowat op hetzelfde neer. Ik weet vervolgens niet hoeveel medewerkers dahosting telt, maar ik vermoed dat u weldegelijk mijn emails heeft beantwoord!

Mocht ik van jou zijn zou ik me toch wat professioneler opstellen. Meer heb ik er niet meer over te zeggen.

Ik zal er vervolgens persoonlijk voor zorgen dat de klanten die bij ons zijn ondergebracht uit de voeten kunnen met hun domeinen en dat ze nu wel op hun eigen naam komen. De nodige papieren liggen al bij de juridische dienst van SIDN te wachten. De rest is mijn zaak niet.

++++
Weet je niet dat SIDN NIETS te maken heeft met "bedrijfsvoering" en of KvK gegevens van een bedrijf.
SIDN is 'puur' voor beheer van het .NL domein niets meer en ook niets minder.
Dus als jij het verschil niet weet tussen een "bedrijf" overname en een overname van .NL domeinamen???
Ik heb dus "geen bedrijf overname" gedaan maar alleen een overname van 'alle' domeinen die bij de SIDN waren van Triple-v.
Hoop nu echt dat je die twee heel verschillende dingen uit elkaar kan houden.

Geoffrey
01/06/06, 22:53
++++
Weet je niet dat SIDN NIETS te maken heeft met "bedrijfsvoering" en of KvK gegevens van een bedrijf.
SIDN is 'puur' voor beheer van het .NL domein niets meer en ook niets minder.
Dus als jij het verschil niet weet tussen een "bedrijf" overname en een overname van .NL domeinamen???
Ik heb dus "geen bedrijf overname" gedaan maar alleen een overname van 'alle' domeinen die bij de SIDN waren van Triple-v.
Hoop nu echt dat je die twee heel verschillende dingen uit elkaar kan houden.

Mijn beste, hou het een beetje rustig a.u.b. Als je alles zo goed weet, dan weet je ook dat SIDN alleen de registrar gegevens aanpast als je zelf vraag om de domeinen te veranderen van registrar naar julliezelf en dan moet je wel te kennen geven dat je het klantenbestand van de vorige registrar hebt overgenomen, anders gebeurt dit niet!!! Dit is toch zo klaar als een klontje, wat probeer je hier nu eigenlijk te verdedigen?

dahhosting
01/06/06, 22:57
Enkele vragen:
- Per wanneer worden de huidige activiteiten van Triple-V helemaal opgeheven? (Dus per wanneer worden de accounts van niet reagerende klanten verwijderd.)
ANTW.
Wij hebben zelf een week de tijd gekregen, maar heb 3 dagen gelden reeds aangegeven per mail aan Triple-v dat ik nog een week extra nodig heb. Helaas heb ik daarop nog geen reactie ontvangen.
Dus kortoim, ik kan u niet precies zeggen wanneer dat gebeurt.

- Kan een klant kiezen bij het ontvangen van de factuur of hij/zij de diensten van DahHosting wil verlengen? Of zit hier een opzegperiode aan vast?
ANTW.
Ja hoor, op dat moment kunt u aangeven dat u naar een collega gaat.
Dat is geen probleem bij ons.

- Hoe zit het met eigenaren van alleen domeinen, dus zonder hostingpakket?
ANTW.
Dit is een geval apart. wij zijn bijv. op dit moment bezig bijna 4000 .NL domeinen te verwerken binnen ons systeem. De meeste klanten die 'grote' hoeveelheden .NL domeinnamen hadden zijn reeds benaderd.
95% van hen is klant van DahHosting geworden.


++
Zie ANTW gedeelte...

dahhosting
01/06/06, 22:59
Mijn beste, hou het een beetje rustig a.u.b. Als je alles zo goed weet, dan weet je ook dat SIDN alleen de registrar gegevens aanpast als je zelf vraag om de domeinen te veranderen van registrar naar julliezelf en dan moet je wel te kennen geven dat je het klantenbestand van de vorige registrar hebt overgenomen, anders gebeurt dit niet!!! Dit is toch zo klaar als een klontje, wat probeer je hier nu eigenlijk te verdedigen?

+++

Nogmaals als je niet weet hoe het precies in elkaar zit, moet je niet druk daarom maken.
Als ik schrijf dat ik dat in orde kan maken, wie ben jij om mij te vertellen en de anderen hier dat ik het niet kan??

Geoffrey
01/06/06, 23:02
+++

Nogmaals als je niet weet hoe het precies in elkaar zit, moet je niet druk daarom maken.
Als ik schrijf dat ik dat in orde kan maken, wie ben jij om mij te vertellen en de anderen hier dat ik het niet kan??

Toon me nu eens aan waar ik dat zeg?? Je moet eerst je zinnen kunnen staven. Ik heb nergens gezegd dat je dat niet kan, dus vind ik het een beetje hypocriet om dat nu te gaan lopen roepen terwijl je in de plaats van hier te reageren er beter iets aan doet. Woorden zijn geen cent waard, het zijn de daden waar het om draait. Komop actie! Als je zorgt dat alles inorde is zal je dit gezeik niet meer hebben!

Ecatel
01/06/06, 23:04
Geweldig topic dit (maar niet heus). Het lijkt mij allemaal duidelijk. Heb je hosting of een domein bij TripleV dan ga je naar DAH en die maakt alles in orde.

Alerd
01/06/06, 23:06
++++
Ik dacht dat u het over u 'zelf' had, nu heeft u het weer over iemand anders..maar goed...
Waarom een heel discussie over zaken waar u niets zelf aan kunt doen.
Laat dat aan ons over en de SIDN.
Ik heb nog steeds geen aanvragen binnen gehad.
Dus denk dat er hier maar gepost wordt, en niemand daadwerkelijk iets zelf doet waar naar gevraagd wordt.
Dan kan ik ook niets proberen en of doen...
1 je hebt de papieren gehad
2 voor de 34343ste keer jij kunt er niks mee!!!!
Staan op naam van Triple-v hoe hard moet ik het roepen???

dahhosting
01/06/06, 23:10
Toon me nu eens aan waar ik dat zeg?? Je moet eerst je zinnen kunnen staven. Ik heb nergens gezegd dat je dat niet kan, dus vind ik het een beetje hypocriet om dat nu te gaan lopen roepen terwijl je in de plaats van hier te reageren er beter iets aan doet. Woorden zijn geen cent waard, het zijn de daden waar het om draait. Komop actie! Als je zorgt dat alles inorde is zal je dit gezeik niet meer hebben!

+++
Nu begrijp ik dat lezen een beetje een lastig voor je is.
Hoevaak staat er niet, dat ik nog steeds geen aanvragen binnen heb.
Jij blijft ook maar posten... ik heb alle tijd van de wereld hier in Databarn hoor.

Ecatel
01/06/06, 23:11
om 22:10 ;) ?

Geoffrey
01/06/06, 23:13
+++
Nu begrijp ik dat lezen een beetje een lastig voor je is.
Hoevaak staat er niet, dat ik nog steeds geen aanvragen binnen heb.
Jij blijft ook maar posten... ik heb alle tijd van de wereld hier in Databarn hoor.

* ZIP *

Ik ben het beu, je zou beter je plicht doen in de plaats van op anderen te lopen zeiken.

Bullcat
01/06/06, 23:14
Jammer of gelukkig dat ik daar geen domein naam heb, ik zou namelijk gelijk die verhuizing aanvragen, en zeggen dat ik bevoegd ben te handelen namens T-V !

en als die dan verhuist is zou ik SIDN opbellen en vragen hoe het kan dat ik ook maar heb kunnen verhuizen als prive persoon en niet bevoegd te handelen namens T-V

Str@nger
01/06/06, 23:14
++
Zie ANTW gedeelte...
Misschien is het handig om de antwoorden op mijn vragen op de website van T-V te zetten, aangezien dit algemene vragen zijn?

Als jij kunt uitleggen hóe je het probleem van domeinnamen op naam van Triple-V te doen verhuizen, voorkom je een hoop moddergegooi hier...

Nog een vraag:
- Hoe worden klanten van Triple-V die het nog niet weten op de hoogte gebracht van deze wisseling?

- Hoe wordt er omgegaan met mensen die pas begin mei opnieuw hebben betaald voor de hosting? Want Triple-V werkte niet volgens het kalenderjaar-principe...

- Hoe wordt er omgegaan met de overgenomen klanten die extra kosten krijgen omdat nameserver van een externe domein, verandert moeten worden omdat deze nog staan op de oude nameservers van Triple-V?

[Even ter verduidelijking: dit zijn dus niet direct vragen die mij persoonlijk aangaan, maar meer algemene vragen omdat ik denk dat dit informatie is die meer mensen interesseert]

BsHosting
01/06/06, 23:15
gezellige ruzie hier.

zijn de klanten daarmee geholpen nee toch

als de klanten niet tevreden zijn met de gang van zaken gaan ze zelf wel weer ik denk niet dat je als buitenstaanders je daarmee moet gaan bemoeien.

het is nu een welles nietes spelletje aan het worden en niks anders

Alerd
01/06/06, 23:16
gezellige ruzie hier.

zijn de klanten daarmee geholpen nee toch

als de klanten niet tevreden zijn met de gang van zaken gaan ze zelf wel weer ik denk niet dat je als buitenstaanders je daarmee moet gaan bemoeien.

het is nu een welles nietes spelletje aan het worden en niks anders
Dat is het probleem nou net als de domeinen op naam van Triple-v staan ;)


@ Stranger nice post!

Geoffrey
01/06/06, 23:19
gezellige ruzie hier.

zijn de klanten daarmee geholpen nee toch

als de klanten niet tevreden zijn met de gang van zaken gaan ze zelf wel weer ik denk niet dat je als buitenstaanders je daarmee moet gaan bemoeien.

het is nu een welles nietes spelletje aan het worden en niks anders

Euhm sorry? Als klanten naar ons komen om hun domeinen over te laten zetten en wij krijgen geen reactie als we contact opnemen met de vorige webhoster dan is het weldegelijk onze zaak, want daar gaat het hier om. Het is niet om ruzie te maken, mochten alle partijen hun plicht doen was dit hele gezeik weer niet nodig geweest.

BsHosting
01/06/06, 23:21
en als dah hosting zegt dat ie er zijn best voor aan het doen is geef die man dan ook een kans ipv te zeuren.

hij geeft al eerder aan dat het een grote zooi was heel triple_v dus ben blij dat hij het probeert goed te krijgen.

dat ie domeinen overheeft genomen is 1 voordeel voor de klanten domeinen verlopen niet nu anders was dat misschien wel gebeurd.

ze staan dan op triple zijn naam als dah aangeeft mail het door en ik zorg ervoor doe dat dan of fax het.

wellis nietes spelletjes heb je niks aan hier, buiten dat ook al staan ze op triple v en de klant heeft geldige papieren bv een factuur of overeenkomst noem maar iets dan kan DAH ze dus degelijk wel wijzigen qua houder.

@ geoffrey je kunt hem verhuizen neem contact op met de sidn met het verhaal en overleg hun een betaalbewijs of sidn contract van dat domein liefste alle 2 en jij verhuist ze gewoon.

ga niet zeggen dat dat niet kan want dat kan dus degelijk wel ik heb het zelf afgelopen maand nog voor een klant gedaan

Geoffrey
01/06/06, 23:24
en als dah hosting zegt dat ie er zijn best voor aan het doen is geef die man dan ook een kans ipv te zeuren.

hij geeft al eerder aan dat het een grote zooi was heel triple_v dus ben blij dat hij het probeert goed te krijgen.

dat ie domeinen overheeft genomen is 1 voordeel voor de klanten domeinen verlopen niet nu anders was dat misschien wel gebeurd.

ze staan dan op triple zijn naam als dah aangeeft mail het door en ik zorg ervoor doe dat dan of fax het.

wellis nietes spelletjes heb je niks aan hier, buiten dat ook al staan ze op triple v en de klant heeft geldige papieren bv een factuur of overeenkomst noem maar iets dan kan DAH ze dus degelijk wel wijzigen qua houder.

@ geoffrey je kunt hem verhuizen neem contact op met de sidn met het verhaal en overleg hun een betaalbewijs of sidn contract van dat domein liefste alle 2 en jij verhuist ze gewoon.

ga niet zeggen dat dat niet kan want dat kan dus degelijk wel ik heb het zelf afgelopen maand nog voor een klant gedaan

Ja, nou zo simpel loopt het bij SIDN toch niet als die domein niet op de naam van de klant staat! Ik kan namelijk geen hol bewijzen zonder de nodige formulieren! Even nadenken a.u.b.

Je hebt PM

Str@nger
01/06/06, 23:25
Ik kan alleen oproepen om in dit geval even de rust te bewaren aan alle kanten!

Met dit wordt niks opgelost maar wordt het juist erger!

Aan iedereen die nog iets bereikt wil hebben van DahHosting: geef duidelijk in een post op dit forum of per e-mail aan waar je tegenaan loopt - zonder DahHosting te beschuldigen van iets of je kwaadheid/irritatie erin te verwerken. Dus gewoon puntsgewijs: - ik kan domeinen niet verhuizen omdat ze geregistreerd staan op de houder 'Triple-V'

En voor DahHosting: reageer hier of per mail op deze punten, wederom zonder irritatie maar gewoon puur zakelijk...

Ik hoop dat alle partijen zakelijk en professioneel genoeg zijn om dit op deze manier proberen op te lossen?

Alerd
01/06/06, 23:26
@ Bshosting:
Sidn duurt nu al dagen eer ze er aan toekomen...
Maar gaat via die weg wel alsnog goedkomen denk ik inderdaad, maar dat duurt allemaal zo lang :)

En ik ben gewoon zwaar geïriteerd door alle foute informatie die er gegeven is aan zowel ons als de klanten, klanten weten nu nog steeds veel zaken niet.
En ben gewoon aan het lijntje gehouden door mensen van Triple-V

Maargoed we wachten gewoon af.

Geoffrey
01/06/06, 23:29
@ Bshosting:
Sidn duurt nu al dagen eer ze er aan toekomen...
Maar gaat via die weg wel alsnog goedkomen denk ik inderdaad, maar dat duurt allemaal zo lang :)

En ik ben gewoon zwaar geïriteerd door alle foute informatie die er gegeven is aan zowel ons als de klanten, klanten weten nu nog steeds veel zaken niet.
En ben gewoon aan het lijntje gehouden door mensen van Triple-V

Maargoed we wachten gewoon af.

Voila, dat is mijn punt van irritatie ook. Anyway, ik wacht ook af tot ik er iets van verneem.

BsHosting
01/06/06, 23:30
Ja, nou zo simpel loopt het bij SIDN toch niet als die domein niet op de naam van de klant staat! Ik kan namelijk geen hol bewijzen zonder de nodige formulieren! Even nadenken a.u.b.


facturen etc.
iets moet er zijn he anders kun je nooit iets bewijzen.

als je dat hebt kun jij de sidn overtuigen, zonder dat kan niemand je helpen.

dan kan iedereen zeggen dat een domein van hem is, nogmaals de situatie is klote maar DAH hosting kan er ook niks aan doen dat triple_v zo'n bagger administratie had he.

dahhosting
01/06/06, 23:54
1 je hebt de papieren gehad
2 voor de 34343ste keer jij kunt er niks mee!!!!
Staan op naam van Triple-v hoe hard moet ik het roepen???

++++
Heeft geen zin hard te roepen hoor.
Want je weet niet precies wat de afspraken tussen Triple-v, SIDN en DAHHOSTING zijn.
Ik heb je ook reeds 34343 keer dan verteld dat die formulieren 'niet' goed zijn.
Weet je het nog...:) je hebt zelf een BCC gehad die naar Triple-v gegaan is.
Dus stuur die dingen naar ons toe en 'niet' t.a.v. Triple-v.
Dan zul je zien hoe snel het wel kan.

Alerd
01/06/06, 23:57
++++
Heeft geen zin hard te roepen hoor.
Want je weet niet precies wat de afspraken tussen Triple-v, SIDN en DAHHOSTING zijn.
Ik heb je ook reeds 34343 keer dan verteld dat die formulieren 'niet' goed zijn.
Weet je het nog...:) je hebt zelf een BCC gehad die naar Triple-v gegaan is.
Dus stuur die dingen naar ons toe en 'niet' t.a.v. Triple-v.
Dan zul je zien hoe snel het wel kan.
Echt laat ook maar.
Ze staan op naam van Triple-V niet op naam van dahhosting.

En ik zag dat je ze net als ik ook naar Triplle-v had gestuurd, daar alleen weer niks van gehoord.

Maar maakt niet uit we regelen het wel via SIDN :).

Komt allemaal wel goed maar het duurt allemaal zo lang.

En je hebt me niet gezegd dat ze niet goed zijn hoor, mag je me wel nog een keer over mailen anders :)
Ze waren gewoon goed want 1 op1 overgenomen uit de whois.

En als je afspraken hebt met SIDN, horen we dat graag natuurlijk.

dahhosting
02/06/06, 00:03
Ok, eindelijk een beetje begrip hier.. :)
Dus mensen...als er iets niet wil lukken via Triple-v, laat het ons weten.
Dat heb ik hier reeds een paar keer gepost.
Wij van DAhHosting proberen alles voor degenen die in de sh... gekomen is van Triple-v, zo goed en snel mogelijk op te lossen.
Maar ik moet wel informatie van jullie krijgen.

Alerd
02/06/06, 00:05
Ok, eindelijk een beetje begrip hier.. :)
Dus mensen...als er iets niet wil lukken via Triple-v, laat het ons weten.
Dat heb ik hier reeds een paar keer gepost.
Wij van DAhHosting proberen alles voor degenen die in de sh... gekomen is van Triple-v, zo goed en snel mogelijk op te lossen.
Maar ik moet wel informatie van jullie krijgen.
Heb je gekregen.
Maar nogmaals ik weet niet of je me kunt helpen, maar dat gaan we nu via mail bekijken :) ik gooi er zo een mailtje uit.

En echt, update de site, communicatie is key :)

OMG

[quote***,



Ik hoor dat er wel wat kosten aan verbonden zijn van Euro. 10,-- per domein.

Administratie kosten enz…

Het moet allemaal in twee stappen gebeuren inclusief aanmaken binnen ons netwerk.

Omdat de SIDN een controle zal uitvoeren zoals je weet van de nameservers.

Die dienen eerst voldaan te worden.

SNS bank ***

T.n.v. DHA

7x10 = Euro. 70,--

Betalingkenmerk > 7x verhuizing/overschrijving domeinen.

[/quote]

LOL

Schandalig dit :S

Ik ga dit es even allemaal bij sidn neerleggen

Geoffrey
02/06/06, 00:57
Euhm sorry hoor, maar die kosten zijn echt zwaar overdreven...

Je zegt net blij te zijn dat er geluisterd wordt en opeens krijgen we dan dit te zien.. Het is leuk dat je de klanten gratis overneemt, maar dan dit soort kosten aanrekenen is wel wat overdreven...

Alerd
02/06/06, 01:00
Ja slaat nergens op.
Heeft ie helemaal geen recht op, en heel leuk gelul allemaal over nameservers.

Meer mensen zelfde probleem? Stuur me even een pb, dan gaan we even en masse iets regelen met sidn morgen:)

Zor.in
02/06/06, 01:05
SIDN kan en mag niks doen. Ze kunnen enkel even bellen met DAHosting en vragen hoe en wat. DAHosting heeft het netjes overgenomen van Triple-V en kan dan als er voor hun kosten zijn (tijd ed) er een vergoeding voor vragen, dat lijkt me niet meer dan redelijk toch. Of het fatsoenlijk is of niet is een 2e. Beter had Triple-V klanten iets eerder op de hoogte gesteld dan was het allemaal wat makkelijker geweest.

Stel dat er 3000 domeinen verhuizen (Triple-V had tussen de 3000 en 4000 NL domeinnamen) dan vangen ze toch een leuke 30000 euro op die manier. Gaat natuurlijk vrijwel alleen op bij domeinnamen die op naam staan van Triple-V. Dat DNS verhaal van DAHosting is verder onzin.

Alerd
02/06/06, 01:09
Ik kan aantonen dat de domeinnamen van de klanten zijn d.m.v. facturen e.d. maar dat de houder staat op triple-v.
Lijkt me dus niet dat men voor het verhuizen een vegoeding mag vragen, dahhosting mag niet eens tekenen namens de houder triple-v namenlijk. (want dat was Triple-v b.v. en die hebben ze niet overgenomen, Duncan zegt niets overgenomen te hebben immers)

Geoffrey
02/06/06, 01:12
Ik kan aantonen dat de domeinnamen van de klanten zijn d.m.v. facturen e.d. maar dat de houder staat op triple-v.
Lijkt me dus niet dat men voor het verhuizen een vegoeding mag vragen, dahhosting mag niet eens tekenen namens de houder triple-v namenlijk. (want dat was Triple-v b.v. en die hebben ze niet overgenomen, Duncan zegt niets overgenomen te hebben immers)

Idem hier. SIDN kan vervolgens hier wel wat aan doen, anders hadden ze me meteen gezegd dat ik maar lekker moest contact blijven proberen opnemen met Triple-V of Dahosting.

dahhosting
02/06/06, 01:13
Ja slaat nergens op.
Heeft ie helemaal geen recht op, en heel leuk gelul allemaal over nameservers.

Meer mensen zelfde probleem? Stuur me even een pb, dan gaan we even en masse iets regelen met sidn morgen:)

+++
Ik heb mijn diensten aangeboden niets meer en ook niets minder.
Er moet hier ook een toko gedraait worden, als een klant verhuist in dit stadium ben ik niet verplicht hieraan gratis mee te werken.
Als je klant zou migreren is het een ander verhaal.
Immers jij/jullie waren klant van Triple-v, ik probeerde te bemiddelen, maar helaas mocht het niet lukken.
veel succes ermee.

Alerd
02/06/06, 01:16
+++
Ik heb mijn diensten aangeboden niets meer en ook niets minder.
Er moet hier ook een toko gedraait worden, als een klant verhuist in dit stadium ben ik niet verplicht hieraan gratis mee te werken.
Als je klant zou migreren is het een ander verhaal.
Immers jij/jullie waren klant van Triple-v, ik probeerde te bemiddelen, maar helaas mocht het niet lukken.
veel succes ermee.
Nogmaals!
Ik ben geen klant van triple-v, een aantal klanten van Triple-v willen weg(naar ons), maar dat kan niet omdat de domeinnamen op naam van Triple-v staan en niet op die van jouw "toko"... Dus hoe je die wijzigingen wil gaan accorderen snap ik niet, maar je zelf ook niet blijkbaar.

Maargoed, eens kijken wat sidn hiervan zegt.

dahhosting
02/06/06, 01:19
Ik zeg en post het hier zo, omdat ik dit al MEERDERE keren gedaan heb deze week meneer.

veenman
02/06/06, 01:22
+++
Ik heb mijn diensten aangeboden niets meer en ook niets minder.
Er moet hier ook een toko gedraait worden, als een klant verhuist in dit stadium ben ik niet verplicht hieraan gratis mee te werken.
Als je klant zou migreren is het een ander verhaal.
Immers jij/jullie waren klant van Triple-v, ik probeerde te bemiddelen, maar helaas mocht het niet lukken.
veel succes ermee.
Eerst deed je je voor als reddende engel die de contracten die Triple-V was aangegaan uit zou dienen, zonder dat de door Triple-V gedupeerde klanten hier extra kosten voor hoefden te maken, nu blijkt ineens dat de klanten 10 euro moeten betalen voor de verhuizing en je daarnaast in december/januari al weer nieuwe facturen gaat versturen naar de klanten en dit is nog maar het topje van de ijsberg.

Ik ben voornemens om dit aan de SIDN voor te leggen, jouw handelswijze, en niet alleen op dit vlak kan simpelweg niet door de beugel en moet een halt toe worden geroepen.

dahhosting
02/06/06, 01:26
Eerst deed je je voor als reddende engel die de contracten die Triple-V was aangegaan uit zou dienen, zonder dat de door Triple-V gedupeerde klanten hier extra kosten voor hoefden te maken, nu blijkt ineens dat de klanten 10 euro moeten betalen voor de verhuizing en je daarnaast in december/januari al weer nieuwe facturen gaat versturen naar de klanten en dit is nog maar het topje van de ijsberg.

Ik ben voornemens om dit aan de SIDN voor te leggen, jouw handelswijze, en niet alleen op dit vlak kan simpelweg niet door de beugel en moet een halt toe worden geroepen.

+++
Kom man..laat mij niet lachen..wat wil je de SIDN gaan vertellen.
Dat een lid geld vraagt voor zijn werkzaamheden??
Lees de reglementen eerst goed, voordat je zulk onwaarheden hier post.
Als je lid bent en de regels kent, zul je weten dat elk lid mag factureren wat die wilt.
De één factureert Euro. 5,-- de ander euro 25 per .NL domein en of werkzaamheden.
Niemand kan mij gaan vertellen wat ik mij klanten mag en of moet factureren.

Zor.in
02/06/06, 01:26
Eerst deed je je voor als reddende engel die de contracten die Triple-V was aangegaan uit zou dienen, zonder dat de door Triple-V gedupeerde klanten hier extra kosten voor hoefden te maken, nu blijkt ineens dat de klanten 10 euro moeten betalen voor de verhuizing


Dan gaat het om vertrekkende klanten... waar o.a. de houdergegevens gewijzigd moeten worden zodat de verhuizing op een legale manier kan plaatsvinden. Dan is het toch redelijk hier een vergoeding voor te vragen...

Klanten die niet verhuizen en gebruik willen maken van de diensten van DAHosting hebben hier uiteraard geen last van.



en je daarnaast in december/januari al weer nieuwe facturen gaat versturen naar de klanten en dit is nog maar het topje van de ijsberg.


Lijkt me ook redelijk. Dat is nog een half jaar vanaf nu, wellicht dat er geen contracten zijn die tot na die tijd lopen?



Ik ben voornemens om dit aan de SIDN voor te leggen, jouw handelswijze, en niet alleen op dit vlak kan simpelweg niet door de beugel en moet een halt toe worden geroepen.

Volgens mij iets overdreven. Klanten die gewoon bij Triple-V zouden willen blijven, nu wel via DAHosting, hebben nergens last van...

Alerd
02/06/06, 01:27
Ik zeg en post het hier zo, omdat ik dit al MEERDERE keren gedaan heb deze week meneer.
Dan heb je je deze week dus meerder keren voorgedaan als iemand die je niet bent?

Leg me eens uit hoe je documenten met Triple-v b.v. kunt ondertekenen dan?

Maargoed, dit gaat naar SIDN, ik ga er hier verder op deze manier niet over door want daar schieten we niets mee op.


Dan gaat het om vertrekkende klanten... waar o.a. de houdergegevens gewijzigd moeten worden zodat de verhuizing op een legale manier kan plaatsvinden. Dan is het toch redelijk hier een vergoeding voor te vragen...

Het zijn geen vertrekkende klanten van dahhosting, want deze zegt triple-v niet overgenomen te hebben :)

dahhosting
02/06/06, 01:30
Dan gaat het om vertrekkende klanten... waar o.a. de houdergegevens gewijzigd moeten worden zodat de verhuizing op een legale manier kan plaatsvinden. Dan is het toch redelijk hier een vergoeding voor te vragen...

Klanten die niet verhuizen en gebruik willen maken van de diensten van DAHosting hebben hier uiteraard geen last van.



Lijkt me ook redelijk. Dat is nog een half jaar vanaf nu, wellicht dat er geen contracten zijn die tot na die tijd lopen?



Volgens mij iets overdreven. Klanten die gewoon bij Triple-V zouden willen blijven, nu wel via DAHosting, hebben nergens last van...

++
Precies wat ik duidelijk probeer te maken.
Ik kan de boosheid begrijpen, maar alleen DahHosting kan op dit moment nog iets doen, behalve de SIDN natuurlijk.
Ik blijf mij hier verbazen wat er allemaal gewoon neer gezet wordt.
Iemand probeert te helpen, en ja helaas soms tegen een vergoeding (voor de klanten die weg gaan), dan mag dat in eens ook niet meer??

host3000
02/06/06, 02:01
Het is werkelijk te triest voor woorden wat hier gebeurt. Dit laat duidelijk zien dat de 'overname' regeling van de SIDN ernstig tekort schiet. Niet alleen zijn de domeinnaamhouders benadeeld door de oude deelnemer, omdat deze de domeinnamen voor zichzelf registreerde. Zij zijn daarna nog eens benadeeld doordat zij terecht komen bij de nieuwe deelnemer, die mag rekenen wat hij wil om de naam geregistreerd te houden, èn als de houders van de namen dat niet willen, mag rekenen wat hij wil om het bedrog van de oude deelnemer recht te zetten. Kortom, de houders moeten dokken of hun naam kwijtraken, en dat wordt allemaal gerechtvaardigd door contractbreuk van de eerste deelnemer.

Dat bovendien een deelnemer SIDN als buitenstaander dit ook nog eens heel normaal vindt, spreekt voor zich.

Het lijkt mij dat als iemand vandaag een auto bestelt, hij morgen die auto verplicht voor de dubbele prijs bij een andere dealer moet kopen, of betaling aan de eerste dealer en de auto kwijt is. Eens kijken of iedereen die dat nu normaal vindt, dan twee keer de koopprijs op tafel gaat leggen.

Dat de SIDN niet tussen alle contractuele zaken van de deelnemer en de houder kan gaan zitten, snap ik. Maar in zaken zoals deze, waar houders opzettelijk benadeeld worden en de goede naam van het hostingbedrijf weer eens te grabbel gegooid wordt, zou de SIDN meer verantwoordelijkheid mogen en moeten nemen.

dahhosting
02/06/06, 02:11
Het is werkelijk te triest voor woorden wat hier gebeurt. Dit laat duidelijk zien dat de 'overname' regeling van de SIDN ernstig tekort schiet. Niet alleen zijn de domeinnaamhouders benadeeld door de oude deelnemer, omdat deze de domeinnamen voor zichzelf registreerde. Zij zijn daarna nog eens benadeeld doordat zij terecht komen bij de nieuwe deelnemer, die mag rekenen wat hij wil om de naam geregistreerd te houden, èn als de houders van de namen dat niet willen, mag rekenen wat hij wil om het bedrog van de oude deelnemer recht te zetten. Kortom, de houders moeten dokken of hun naam kwijtraken, en dat wordt allemaal gerechtvaardigd door contractbreuk van de eerste deelnemer.

Dat bovendien een deelnemer SIDN als buitenstaander dit ook nog eens heel normaal vindt, spreekt voor zich.

Het lijkt mij dat als iemand vandaag een auto bestelt, hij morgen die auto verplicht voor de dubbele prijs bij een andere dealer moet kopen, of betaling aan de eerste dealer en de auto kwijt is. Eens kijken of iedereen die dat nu normaal vindt, dan twee keer de koopprijs op tafel gaat leggen.

Dat de SIDN niet tussen alle contractuele zaken van de deelnemer en de houder kan gaan zitten, snap ik. Maar in zaken zoals deze, waar houders opzettelijk benadeeld worden en de goede naam van het hostingbedrijf weer eens te grabbel gegooid wordt, zou de SIDN meer verantwoordelijkheid mogen en moeten nemen.

+++
Dat heet nou markwerking.
Het zou een les voor een ieder 'moeten' zijn om een domeinnaam "niet" zomaar op naam van een ISP te zetten, tenzij dat uitdrukkelijk schriftelijk is vast gelegd. Dat soort klanten hebben wij ook, maar die krijgen een contract waarin ook daadwerkelijk staat dat zij de rechthebbende eigenaar zijn van het domein.
Dit is wel iets heel anders dan een vergelijking met een auto, maar goed...

Alerd
02/06/06, 02:14
Is aan te tonen met de factuur met de term sidn spoiler erop van de klanten :).
Het klantnummer staat ook telkens in de houdernaam. ( Triple-V B.V. // #klantnummer )

host3000
02/06/06, 02:17
+++
Dat heet nou markwerking.
Het zou een les voor een ieder 'moeten' zijn om een domeinnaam "niet" zomaar op naam van een ISP te zetten, tenzij dat uitdrukkelijk schriftelijk is vast gelegd. Dat soort klanten hebben wij ook, maar die krijgen een contract waarin ook daadwerkelijk staat dat zij de rechthebbende eigenaar zijn van het domein.
Dit is wel iets heel anders dan een vergelijking met een auto, maar goed...

Ik weet niet waar jij les economie gehad hebt, maar dit heeft echt helemaal niets met 'markwerking' te maken. Maar, gezien jouw eerdere reacties lijkt het mij niet dat daar een zinvolle discussie over te beginnen valt.

Als jij zonodig de barmhartige samaritaan wilt uithangen (hoezo 'markwerking' ?), dan had je even naar Mike (mikey) moeten kijken die geheel belangenloos de rotzooi van een andere club opgeruimd heeft. Misschien heeft hij ook wat klantjes daaraan overgehouden, maar die klanten hadden tenminste de keuze. Daar heb ik nou wel respect voor.

dahhosting
02/06/06, 02:25
Ik weet niet waar jij les economie gehad hebt, maar dit heeft echt helemaal niets met 'markwerking' te maken. Maar, gezien jouw eerdere reacties lijkt het mij niet dat daar een zinvolle discussie over te beginnen valt.

Als jij zonodig de barmhartige samaritaan wilt uithangen (hoezo 'markwerking' ?), dan had je even naar Mike (mikey) moeten kijken die geheel belangenloos de rotzooi van een andere club opgeruimd heeft. Misschien heeft hij ook wat klantjes daaraan overgehouden, maar die klanten hadden tenminste de keuze. Daar heb ik nou wel respect voor.

+++
Geeft niet hoor....
Ik weet wie en wat ik ben..
Is nog veel meer opkomst hoor...wees maar gerust...is net begonnen..
over en uit.

host3000
02/06/06, 02:33
+++

++++



Geeft niet hoor....


:huh:



Ik weet wie en wat ik ben..


Mooi. Sterkte.



Is nog veel meer opkomst hoor...


Ben benieuwd.


wees maar gerust...


Ok. Zal ik doen.



is net begonnen..


:huh:



over en uit.

Het beste idee sinds tijden. Welterusten.

Stewie
02/06/06, 02:41
beste kan je spammers als duncan gewoon negeren, lost zichzelf wel op :)

t.bloo
02/06/06, 08:39
[off-topic]

:huh: wat zijn toch al die plusjes +++, is dat een nieuwe smiley die het niet doet bij mij?

[/off-topic]

wat ik me nou afvraag, is hoeveel klanten gaat dit (nog) om. 10? 100? 1000? en niemand die weet waarom dit is of dit heeft zien aankomen? er loopt nog zo'n draadje over liquidweb, dat is ook al zo'n plotseling gebeuren...

InterNetjes
02/06/06, 08:42
Damn, ik ga misschien minpunten scoren met deze opmerking, maar ik snap het volgende echt niet....

Triple-V gaat op de fles... het SIDN account wordt overgenomen door DAH en DAH biedt deze mensen gratis tot het einde jaar hosting, daar is toch niets mis mee?

Als klanten wegverhuizen en er een houderwijziging moet gebeuren maakt DAH administratief kosten en moeten zij geld betalen aan SIDN. Deze mag hij logischerwijs toch doorbelasten? DAH doet dan toch niets fout?

De klanten die gratis aangeboden hosting hebben gekregen en toch weg willen en het domein op eigen naam hebben.
Die hebben niks met DAH te maken en kunnen gewoon wegverhuizen.


De klanten die gratis aangeboden hosting hebben gekregen en toch weg willen, maar het domein niet op eigen naam hebben.
Die kunnen bij DAH aankloppen om het domein op eigen naam te krijgen, hiervoor vraagt DAH geld, logisch want hij verleent een dienst en maakt kosten. Hij mag vragen wat hij wil.

Wat hij niet doet is het domein zichzelf toe-eigenen en het verkopen op de vrije markt. Tenminste voor zover ik het heb kunnen lezen.

Wat deze mensen ook kunnen doen is naar de rechter stappen en hun intellectueel eigendom opeisen, of als het om een faillisement gaat aankloppen bij de curator.

Mijn conclussie
DAH heeft niet met voorbedachte rade Triple-V domeinen op Triple-V's naam laten registreren en heeft ook niet geregiseert dat Triple-V niet langer diensten wil verlenen. DAH is dus inderdaad geen vrijwilliger of Sinterklaas door alles voor niks te doen, maar je hoeft geen universiteit te hebben gestudeerd te hebben om te snappen dat hij ook een business moet runnen en als mensen dan willen dat hij iets doet of kosten maakt, dat zij deze dan ook doorbelast krijgen.

BsHosting
02/06/06, 08:47
@ internetjes

ik had het niet beter kunnen verwoorden.

het is wel de waarheid wat je typt

t.bloo
02/06/06, 09:48
InterNetjes, dat is een hele nette post :)

Je hebt op zich helemaal gelijk maar slaat twee dingen over:
1. DAH heeft toegang tot de servers van Triple-V, dus dat is ietsje meer dan alleen een registrar wijziging. Hierdoor zijn de nodige onduidelijkheden ontstaan en DAH had best eerlijk en helder mogen communiceren hoe dat nou in elkaar steekt naar haar (nieuwe) registrar klanten. Waarschijnlijk had hiermee veel problemen voorkomen kunnen worden.
2. De probleemdomeinen staan op naam van iemand anders en je kunt geen houder wijziging doen zonder handtekening van die iemand anders. DAH is de nieuwe registrar, geen nieuwe eigenaar van Triple-V. Daarom kan hij die houderwijziging officieel helemaal niet uitvoeren ook al zegt hij van wel.

InterNetjes
02/06/06, 10:02
Pfiew, 2 positieve reacties op mijn post... :cool:


InterNetjes, dat is een hele nette post :)

Je hebt op zich helemaal gelijk maar slaat twee dingen over:
1. DAH heeft toegang tot de servers van Triple-V, dus dat is ietsje meer dan alleen een registrar wijziging. Hierdoor zijn de nodige onduidelijkheden ontstaan en DAH had best eerlijk en helder mogen communiceren hoe dat nou in elkaar steekt naar haar (nieuwe) registrar klanten. Waarschijnlijk had hiermee veel problemen voorkomen kunnen worden.


Tja, communicatie daar hebben alle bedrijven moeite mee, zelfs communicatiebedrijven. Niet netjes maar ook afgang voor de hostingindustrie zoals het genoemd werdt. Zelfs (of moet ik zeggen vooral) grote bedrijven vergeten wel is dingen te communiceren naar klant waarna ze een paar maand geen i-net, of telco hebben.... Ik wil niks goed praten, maar wel dingen in verhouding blijven zien, opdat niemand zich onnodig opwind oid.




2. De probleemdomeinen staan op naam van iemand anders en je kunt geen houder wijziging doen zonder handtekening van die iemand anders. DAH is de nieuwe registrar, geen nieuwe eigenaar van Triple-V. Daarom kan hij die houderwijziging officieel helemaal niet uitvoeren ook al zegt hij van wel.

Iemand mag iov tekenen, kijk bij TransIp om een voorbeeld te noemen, daar mag je ook tekenen voor je klant. DAH kan met Triple-V afgesproken hebben dat zij dit mogen.



Ik ben hier nog niet heel lang, maar wordt er af en toe bang van hoe sommigen zich zo op kunnen winden. Daarom een paar linkjes bijgevoegd. (zonder referalcode hoor ;)

Lekker even weg van alles (www.hotels.nl)
Google op relax (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=relax&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nlx)
net binnen 1 minuut via google gevonden en de quote Je 'escape toets' binnen handbereik! is geniaal! (http://www.thema.nl/default.asp?id=3873)


Gewoon... sauna-tje .... cappuccino-tje .... massage ... ff helemaal tot rust komen :W:

Alerd
02/06/06, 11:16
Ik ben hier nog niet heel lang, maar wordt er af en toe bang van hoe sommigen zich zo op kunnen winden. Daarom een paar linkjes bijgevoegd. (zonder referalcode hoor ;)

Lekker even weg van alles (www.hotels.nl)
Google op relax (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=relax&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nlx)
net binnen 1 minuut via google gevonden en de quote Je 'escape toets' binnen handbereik! is geniaal! (http://www.thema.nl/default.asp?id=3873)


Gewoon... sauna-tje .... cappuccino-tje .... massage ... ff helemaal tot rust komen :W:



Laatste klinkt errug goed :D



Als u zowel een verhuizing als een wijziging domeinnaamhouder wilt aanvragen, dient u eerst de verhuizing van de domeinnaam aan te vragen (zie hiervoor de verhuisprocedure) en vervolgens de wijziging domeinnaamhouder.

Kost dah dus helemaal niks nakkes nada bij sidn

EDIT:
En eigenlijk te zot voor woorden dat terwijl je met Triple-v hebt afgesproken dat de klanten probleemloos mogen verhuizen het ineens zo gaat en ineens de boel is overgenomen.

Lynch
02/06/06, 18:29
1. DAH heeft toegang tot de servers van Triple-V, dus dat is ietsje meer dan alleen een registrar wijziging. Hierdoor zijn de nodige onduidelijkheden ontstaan

Onduidelijkheden is nog zwak uitgedrukt. Ik heb bijna 1000 namen staan op een server die morgen door de curator wordt opgehaald. Al twee dagen loop ik te bellen met Duncan, die zich in hetzelfde datacentrum als die server bevindt ("Hij is al verzegeld,", werd me meerdere malen verteld), en toch krijg ik het NIET gedaan dat ik ondanks die inbeslagname gewoon online kan blijven. Zelfs een driehoeksgesprek met de SIDN op de speakers (ik lieg niet) mocht niet baten. Morgen gaat dus het licht uit, in ieder geval voor een aantal dagen.

En wat de kosten betreft die nu schijnbaar in rekening gaan worden gebracht, iedereen die (zoals ik) zijn domeinen bij Triple-V voor een jaar vooruitbetaalde heeft in principe nog geld van ze tegoed. Misschien dat ik dat nu laat rusten, maar mocht er een factuur op de mat vallen voor welke diensten dan ook, dan gaat er zeker met de complete betalingsgeschiedenis bij de hand (en de wanstaltige hosting en 'service' van de afgelopen maanden in het achterhoofd) een claim de tegengestelde richting in worden opgemaakt.

Alerd
02/06/06, 18:43
En nog beweert men dat Triple-V niet failliet is/gaat.

viccie
02/06/06, 18:45
En nog beweert men dat Triple-V niet failliet is/gaat.

er staat (nog) niks bij de KvK geregistreerd over een eventueel faillisement.

Alerd
02/06/06, 18:52
daarom ook de /gaat.

Maar lijkt me duidelijk wat er gaande is i.m.o.

BsHosting
02/06/06, 20:14
En wat de kosten betreft die nu schijnbaar in rekening gaan worden gebracht, iedereen die (zoals ik) zijn domeinen bij Triple-V voor een jaar vooruitbetaalde heeft in principe nog geld van ze tegoed.

en dat is een probleem tussen jou en triple_v, DAHhosting staat buiten de rekeningen van jou en triple_v.

het is duidelijk zat stapt men gewoon over naar DAH betaald men niks, wil men verhuizen betaald men het gewoon.
als jij 1000namen op een server hebt staan die dus bij triple v heeft gehangen had ik allang voorzorgsmaatregelen genomen om e.e.a te voorkomen.

de berichten van triple v doen hier al weken de ronde en nu doe je pas wat als de server verzegeld is ja dan kan je er niet meer bij voorlopig hoe spijtig dat ook is

Alerd
02/06/06, 20:22
en dat is een probleem tussen jou en triple_v, DAHhosting staat buiten de rekeningen van jou en triple_v.

het is duidelijk zat stapt men gewoon over naar DAH betaald men niks, wil men verhuizen betaald men het gewoon.
als jij 1000namen op een server hebt staan die dus bij triple v heeft gehangen had ik allang voorzorgsmaatregelen genomen om e.e.a te voorkomen.

de berichten van triple v doen hier al weken de ronde en nu doe je pas wat als de server verzegeld is ja dan kan je er niet meer bij voorlopig hoe spijtig dat ook is
Je kan mensen niet dwingen over te stappen als er niks officieël overgenomen is me dunkt. (en ja, dit is gewoon dwingen, maar dan heel subtiel)

Maargoed, die domeinen/overstap kwestie is momenteel elders neergelegd.

En mensen die het domein op eigen naam hebben hebben het helemaal makkelijk, wat wil dahhosting ertegen doen dat die domeintjes moven, helemaal niks, want ze nemen ook helemaal niks over zeggen ze zelf.

Str@nger
02/06/06, 20:28
Dat laatste klopt niet echt: ze hebben het als registrar al overgenomen....

BsHosting
02/06/06, 20:30
staat toch ook nergens dat ze daar een probleem van maken.

kijk ik ken dahhosting niet en triple_v ook niet maar ik maak wel uit zijn posts uit dat ie iedereen wil helpen.

mensen waar het op eigen naam staat hoeven ook niks te doen met DAH het gaat alleen om mensen die willen blijven en die verhuizen willen maar naam staat niet op hunzelf maar op triple v

das het probleem en niks anders.

stel dat jij alle domeinen had overgenomen ga jij mij ook niet vertellen dat mensen die niet bij jou zouden blijven ff gratis alles ging aanpassen of wel.

het zijn immers niet klanten die van jou worden maar van een ander.

ik denk dat je beter allemaal samen kunt werken ipv tegenwerken

Alerd
02/06/06, 20:30
@Stranger:
Ze hebben zeggen ze niks overgenomen :)
Doelde op Triple-v overnemen.

Wel sidn e.d. (de overige tlds ook geloof ik)
Dat klopt dus wat je zegt.

Sorry voor de ietwat duidelijke omschrijving maar mijn punt is duidelijk denk ik


staat toch ook nergens dat ze daar een probleem van maken.

kijk ik ken dahhosting niet en triple_v ook niet maar ik maak wel uit zijn posts uit dat ie iedereen wil helpen.

mensen waar het op eigen naam staat hoeven ook niks te doen met DAH het gaat alleen om mensen die willen blijven en die verhuizen willen maar naam staat niet op hunzelf maar op triple v

das het probleem en niks anders.

stel dat jij alle domeinen had overgenomen ga jij mij ook niet vertellen dat mensen die niet bij jou zouden blijven ff gratis alles ging aanpassen of wel.

het zijn immers niet klanten die van jou worden maar van een ander.

ik denk dat je beter allemaal samen kunt werken ipv tegenwerken

Hoe kan hij dat aanpassen dan ?
Hij is de houder toch niet.

Nee, dan had ik contact opgenomen met sidn. En mensen die wegwilden weg laten gaan, zonder protest of wat ook te maken bij verhuizingen e.d. mits ze aan konder tonen dat het domein hun eigendom is met een factuur, zo moelijk is dat allemaal niet lijkt me :)

Maargoed, ik ga er niet eens meer over in discussie, het komt allemaal nog wel goed :)

BsHosting
02/06/06, 20:35
beste alerd,

ik weet het is weekend maar is er hier wel iemand die kan lezen volgens mij niet echt.

duncan plaatste tig bladzijdes terugal dat dit een afspraak was waarbij zowel Dahhosting, triple_V en de sidn betrokken zijn om te kijken hoe men het op kan lossen.

dus neem aan dat de sidn meehelpt wat dat betreft qua domeinen he

Alerd
02/06/06, 20:41
beste alerd,

ik weet het is weekend maar is er hier wel iemand die kan lezen volgens mij niet echt.

duncan plaatste tig bladzijdes terugal dat dit een afspraak was waarbij zowel Dahhosting, triple_V en de sidn betrokken zijn om te kijken hoe men het op kan lossen.

dus neem aan dat de sidn meehelpt wat dat betreft qua domeinen he
Ehm Triple-V is er vandoor, die is niet meer te bereiken, dahhosting wil zonder betaling niet naar een oplossing kijken, dit is dus pertinent niet waar.

Bovendien hadden we eerst sowiezo de afspraak dat de klanten probleemloos over konden!(via mail)

Een voorbeeld:
Een klant die een maand geleden een domeinnaam heeft aangeschaft bij triple-v met de spoiler optie zou deze in januari weer moeten gaan betalen aan dahhosting terwijl deze al voor een jaar betaald heeft.
Als de klant om die of welke andere reden dan ook besluit bij Triple-V weg te gaan (en dus niet bij dahhosting weg te gaan want die heeft de partij Triple-V bv en zijn verplichtingen niet overgenomen zegt men zelf) krijgt deze lekker een factuur a €10,-. Terwijl het domein zijn eigendom is, en er potverdorie voor een jaar betaald is. En het enige wat duncan doet is zitten, ja zitten, want een verhuizing kan de nieuwe deelnemer inschieten. En de houderwijziging daarna is het werk van en voor rekening van de nieuwe deelnemer.

Maargoed, nogmaals ik kap hiermee.
Er zijn meer wegen die naar Rome gaan.

TSG-Hans
02/06/06, 20:51
Alle respect voor Dahhosting, maar er is wel een tegenstrijdigheid. Als de boel niet is overgenomen, waarom heeft hij dan wel toegang tot de servers van Triple V?

En ook, domeinen die geregistreerd zijn op naam van Triple V, blijven eigendom van Triple V. Dahhosting heeft dan wel het SIDN account overgenomen, maar naar eigen zeggen niet Triple V zelf. Indien domeinen toch op naam van Dahhosting worden gezet, is er dus wel degelijk sprake van een (gedeeltelijke?) overname.

crazycoder
03/06/06, 01:05
Dus dit gaat om eur 10 per domeinnaam?????

Misschien voelt het niet goed, maar wat nu als je klant dat nou eens gewoon betaald?
Of de hosters die zich hier nu al zo'n 200 postings zo druk lopen te maken betalen het uit eigen zak.. Reken voor de gein eens uit hoeveel tijd (=geld) hier besteed is aan posten en je kan het voor heel wat domeintjes betalen..
Idem voor uren met SIDN etc aan de lijn hangen..

Zakelijk gezien moet je soms voor een praktische oplossing kiezen. Je kan natuurlijk als benadeelde partij altijd naar de rechter gaan ;-) echt de moeite waard voor de bedragen die zij in rekening brachten.. Dus met meerdere personen anders kan het zeker niet uit..

Vraag mezelf trouwens af of een opgeheven B.V. wel domeinen kan bezitten.....

Eryq
03/06/06, 10:49
Alle respect voor Dahhosting, maar er is wel een tegenstrijdigheid. Als de boel niet is overgenomen, waarom heeft hij dan wel toegang tot de servers van Triple V?


Ik had ook een hosting bij Triple-v, die 1 juli opgeheven zou worden.
Nu heb ik Triple-V/Dahhosting een mail gestuurd voor een backup.. en daar wordt in gezegd dat er geen toegang is tot de server..

veenman
03/06/06, 11:12
Wat ik nog steeds merkwaardig blijf vinden is dat Triple-V op de fles lijkt te gaan en in iedergeval een wanprestatie levert. Een derde partij zegt daarop namens Triple-V tekenbevoegd te zijn en neemt de activiteiten over. Gezien de tekenbevoegdheid en het feit dat er geld wordt gevraagd voor een verhuizing/houderwijziging, is deze derde partij dus ook impliciet verantwoordelijk voor de geleverde wanprestatie. Waarbij het dus de gedupeerden niet schadeloos probeert te stellen, maar in plaats daarvan 10 euro in rekening brengt voor elke houderwijziging/verhuizing. Waarbij deze kosten volgens de nog steeds geldende overeenkomsten met Triple-V niet overeen waren gekomen.

Concluderend lijkt het wel of dat de partijen die nu gezamelijk de wanprestatie leveren de gedupeerden in plaats van zoals het hoort schadeloos te stellen extra uit te knijpen, doordat de gedupeerden geen kant op lijken te kunnen. Waarbij de nieuwe partij in het begin zichzelf zelfs als reddende engel opwierp en net deed of hij van de hele transactie en het helpen van de gedupeerden geen cent zou zien en dat hij nog maar moest zien of hij uberhaubt ooit een factuur kan gaan sturen naar de gedupeerden die hij hier uit de brand helpt!

InterNetjes
03/06/06, 11:22
Wat ik nog steeds merkwaardig blijf vinden is dat Triple-V op de fles lijkt te gaan en in iedergeval een wanprestatie levert. Een derde partij zegt daarop namens Triple-V tekenbevoegd te zijn en neemt de activiteiten over. Gezien de tekenbevoegdheid en het feit dat er geld wordt gevraagd voor een verhuizing/houderwijziging, is deze derde partij dus ook impliciet verantwoordelijk voor de geleverde wanprestatie. Waarbij het dus de gedupeerden niet schadeloos probeert te stellen, maar in plaats daarvan 10 euro in rekening brengt voor elke houderwijziging/verhuizing. Waarbij deze kosten volgens de nog steeds geldende overeenkomsten met Triple-V niet overeen waren gekomen.

Concluderend lijkt het wel of dat de partijen die nu gezamelijk de wanprestatie leveren de gedupeerden in plaats van zoals het hoort schadeloos te stellen extra uit te knijpen, doordat de gedupeerden geen kant op lijken te kunnen. Waarbij de nieuwe partij in het begin zichzelf zelfs als reddende engel opwierp en net deed of hij van de hele transactie en het helpen van de gedupeerden geen cent zou zien en dat hij nog maar moest zien of hij uberhaubt ooit een factuur kan gaan sturen naar de gedupeerden die hij hier uit de brand helpt!

Een derde partij die iov mag tekenen en gratis de eindperiode afserveerd met idd mogelijke verlening bij die derde partij.

Neem mijn advies van dat dat "sauna-tje .... cappuccino-tje .... massage ... ff helemaal tot rust komen" gewoon ter harte.

Je trekt voorbarige conclussies. Er wordt geld gevraagd voor een wijziging houder, omdat daar administratief werk in zit. Je kunt toch niet vragen van iemand dat ook nog even allemaal voor niks te doen? Wees blij dat de derde partij de TLD-accounts over heeft genomen en deze niet vervallen in het faillisement. Wees blij dat iemand dit werk allemaal wil doen. Wat is nou 10 euro? Hij kan nu echt morgen geen dikke auto kopen hoor! Ik zou als ik de domeinhouder was gewoon 10 euro per domein betalen en dat domein op mijn naam krijgen. Bij verval in faillisement vervalt het domein, voor allen OF het domein wordt executoriaal verkocht.

Neemt natuurlijk niet weg dat het jammer, erg en rot is allemaal! Gelukkig zijn er vele ergere dingen.

viccie
03/06/06, 12:22
lijkt erop alsof ze begonnen zijn het weghalen van servers. Ik mis al een databaseserver bij bepaalde sites.

Bullcat
03/06/06, 12:24
Wie haalt die servers trouwens weg ? is dat al bekend .

BsHosting
03/06/06, 12:31
denk een deurwaarder ze waren al verzegeld he

Bullcat
03/06/06, 12:37
Nou ik geloof dat mijn korte termijn geheugen het aan het begeven is dan, want Triple-V was toch niet failliet, wat doet die deur waarder dan aan de spullen :(

BsHosting
03/06/06, 12:39
ik las hier in het topic dat de servers al verzegeld waren

en er mocht niemand meer aan komen

dus trek je conclusie

InterNetjes
03/06/06, 12:42
een deurwaarder kan beslagleggen op goederen, deze vorderen en tijdelijk ergens opslaan. Ergens anders opslaan gebeurt normaliter alleen als de bedrijfsvoerig reeds gestaakt is of de te huren ruimte voor de server(s) door de huurder/verhuurder is opgezegd.

Deurwaarder en inbeslagname is niet per direct failisement.

Echter als de deurwaarder reeds beslag heeft gelegt, dat is het beschrijven van goederen van waarde, en daarna te horen krijgt dat de goederen daar niet langer kunnen staan... dan zal de deurwaarder de spullen zelf ergens moeten onderbrengen. Als het DC of de eigenaar er iets anders mee doet zijn ze strafbaar.

roel88
03/06/06, 17:08
Interessante discussie hier! Als klant van Triple-V kan ik het volgende zeggen:

Toen ik enkele dagen geen mail meer had ontvangen surfte ik eens naar Triple-V.nl om de contactgegevens op te zoeken. Dáár kwam ik tot de ontdekking dat Triple-V zijn hostingdiensten stopt. Grappig genoeg kwam al m'n catch-all mail nog wel binnen op een Gmail-account (destijds ingesteld in directadmin).

Op de website van Triple-V en DAH-Hosting vond ik de informatievoorziening erg summier. Duidelijkheid was ver te zoeken. Hosting gratis? Tot wanneer? Tot wanneer loopt een jaar bij DAH? Wat zou er gebeuren als ik niets zou doen? Waarom werd er zo vaag gedaan: Triple-V niet failliet, toch hostingdiensten stoppen, geen email ontvangen, DAH kan wel op de servers... héél onduidelijk!! Ik ben geen leek, maar ook niet zo bekend in hosting als velen hier op het forum.

Waarom stond er niet gewoon iets als:
Triple-V zal zijn hostingdiensten per # ## #### beeindigen. Klanten van Triple-V zullen zelf actie moeten ondernemen om hun hosting en domeinen veilig te stellen.

Dat betekent voor klanten van Triple-V het volgende:
1. Vóór [datum] overstappen naar DAH
2. Vóór [datum] overstappen naar andere hoster

Als klanten géén actie ondernemen vóór [datum] zullen de domeinen vervallen en de hosting afgesloten worden. Vanaf dat moment, [datum], kunt u dan geen gebruik meer maken van de hostingdiensten van Triple-V. Wij raden u aan over te stappen naar DAH of voor een andere hoster te kiezen.

[info over DAH]

Zoiets was voor mijn als klant veel duidelijker geweest! Dan had ik drie keuzes: niets doen en alles kwijtraken, naar DAH of naar een ander. Nu is me niet duidelijk wat er gebeurd als ik niets doe. Volgens DAH had ik afgelopen woensdag zonder hosting moeten zitten. Hier werkt alles nu nog prima.

De onproffesionele communicatie van DAH op www.triple-v.nl en in emails... (onderstaande bericht begrijp je toch niet als je nog van niets weet? Ik dacht eerst dat het Spam was.)

Geachte heer/mevrouw,

Ik weet niet als u op de website gekeken heeft:

www.triple-v.nl en of op onze eigen website www.dahhosting.nl

Graag spoedige reactie zodat wij u snel kunnen helpen.

Vergeet de verhuisformulieren niet:

Voor NL > http://www.dahhosting.nl/verhuis_form_dha.pdf

Voor de rest > http://www.dahhosting.nl/verhuizing_com_net_org.pdf

Wij kunnen u ook altijd even bellen indien u dat wenst voor nader/beter uitleg.

=
Hoogachtend,

Duncan Emanuels
...en de onduidelijke relatie tussen DAH en Triple-V hebben mij overtuigd om over te stappen naar een andere hoster. In hoeverre spelen die onder één hoedje? (Wel toegang tot de servers, geen administratie, wel SIDN-Deelnemerschap overgenomen maar géén contact kunnen krijgen met Triple-V? Dat ziet er nogal verdacht uit.)

Als DAH duidelijk was geweest en had gezorgd voor een professionelere communicatie, was de ellende beperkt gebleven.

Edit: Opvallend detail: ik ontvang sinds dit gedoe meer spam dan ooit. Nog nooit ontving ik zóveel spam per dag!

Bullcat
03/06/06, 17:23
Als je gaat zoeken zoek dan een degelijk hosting bedrijf op, anders is het dadelijk met de zomer vakanties in aantocht weer "eerst betalen en daarna balen"

Ga eens niet voor 1 euro op de eerste rij zitten er zijn zat hosters die zat bieden en al langer bestaan dan 3 weken Ibiza :)

Deltaned
03/06/06, 18:47
Dames en Heren, een ervaring van eigen bodem.
Verhuis gewoon je domeinnaam naar een andere partij ook al staat deze op T-V.
Vul de SIDN formulieren in zoals deze in de whois staat en zet er een krabbel onder.
Stuur deze naar je nieuwe webhoster en deze dient de verhuizing in. Daarna kan je op de zelfde manier het domeinnaam op jou naam plaatsen en je bent helemaal klaar.

SIDN zal dan op verzoek van DAH wel een fax vragen bij je nieuwe hoster, die stuurt deze formulieren keurig terug en SIDN kan niets anders concluderen dat de verhuizing terecht is en de formuieren in orde zijn.

Helaas maar waar, zo werkt SIDN helaas!
Zie: http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/97172-domeinnaam-opeens-door-iemand-anders-geregistreerd.html

Succes iedereen

Bullcat
03/06/06, 18:53
weet wel dat je met valsheid in geschrifte bezig bent dan ! want jij tekend op dat moment als bevoegde van Triple-V

Deltaned
03/06/06, 18:58
true, maar daar doet SIDN en Justitie niets mee... HELAAS
En dan heb je wel je domeinnaam terug.
DAH mag dan aangifte gaan doen, maar eerst gaan uitleggen aan oom agent wat een domeinnaam is :-)

BsHosting
03/06/06, 19:01
@ deltanet ik weet niet van welke planeet jij komt maar ik weet 100% zeker dat justitie er echt wel wat aan doet.

ik meen dat er zelfs een gevangenisstraf van een aantal jaar kan opstaan.

en ik heb het zelf ook eens meegemaakt en legal sidn deed er dus echt wel wat mee.

als jij denkt dat je het kunt doen omdat hun er niks mee doen stuur ons dan een kaartje als je een aantal jaar mag gaan zitten hiervoor

Lynch
03/06/06, 19:02
Vandaag zou de curator komen om mijn server op te halen. Tot die tijd had ik de mogelijkheid om op Duncan's hostingvoorstel in te gaan. Dit heb ik niet gedaan omdat ik geen 300 euro per maand voor hosting wil gaan betalen. Dan maar de stekker eruit. Echter, in plaats van de stekker eruit kreeg ik even na vijven een telefoontje met een nieuw voorstel. De curator zou om 20u ipv 17u komen. Voorzover ik het al vertrouwde was dat nu helemaal over. Toen ik doorvroeg wie er nou precies kwam, was het eerst 'justitie', toen 'een advocaat', en toen ik vroeg welke advocaat zei Duncan, om er maar af te zijn, "Kortman, ik ken die verder ook niet". Toen snel even gaan zoeken en jawel, kortmanadvocaten.nl bestaat echt. En het leuke is dat hun website door niemand anders is gemaakt dan... DahHosting.nl. Het gaat kortom om een grote scam en er is niets waar van dat hele curatorverhaal. Klanten worden gewoon onder druk gezet met een lulverhaal zodat ze uit angst voor downtime bij DahHosting blijven. Toen ik Duncan hiermee confronteerde zei hij: "wacht jij maar jongen, wacht maar wat er over 5 minuten met al jouw websites gebeurt!". Ik zei Duncan, als jij zodadelijk mijn sites uit de lucht haalt zet ik het hele verhaal op WHT, dat zal je nieuwe klanten echt vertrouwen geven in hun nieuwe host. "Jongen, ik hoef al die kutklantjes niet met hun klote-eurootjes, dat levert ons toch geen flikker op!" was het antwoord. Toen werd er opgehangen, 30 seconden later waren (en zijn) al mijn sites down.

Alerd
03/06/06, 19:03
@ deltanet ik weet niet van welke planeet jij komt maar ik weet 100% zeker dat justitie er echt wel wat aan doet.

ik meen dat er zelfs een gevangenisstraf van een aantal jaar kan opstaan.

en ik heb het zelf ook eens meegemaakt en legal sidn deed er dus echt wel wat mee.

als jij denkt dat je het kunt doen omdat hun er niks mee doen stuur ons dan een kaartje als je een aantal jaar mag gaan zitten hiervoor
SIDN doet er idd echt wel wat mee hoor als een deelnemer, gelijk in die dag die daarvoor is bezwaar aantekent en benadrukt dat het niet juist ondertekend kan zijn.

Bovendien best offtopic dit, en je zet mensen aan tot foute zaken, die zoals je in het andere topic zelf zegt "fout" zijn.

Dus ontopic, en mensen niet aanzetten tot zaken die illegaal zijn a.j.b.

Bullcat
03/06/06, 19:03
Ja of je loopt het risico van een boete van €65 wegens domein kaping of hoe dat ook heet ! :)

Ik zet ff alle ramen open hier, want volgens mij zit er hier niet een klein luchtje aan, maar word er een beerput geleegd , het hele verhaal neemt wendingen aan waar de honden geen brood van lusten geloof ik !



Vandaag zou de curator komen om mijn server op te halen. Tot die tijd had ik de mogelijkheid om op Duncan's hostingvoorstel in te gaan. Dit heb ik niet gedaan omdat ik geen 300 euro per maand voor hosting wil gaan betalen. Dan maar de stekker eruit. Echter, in plaats van de stekker eruit kreeg ik even na vijven een telefoontje met een nieuw voorstel. De curator zou om 20u ipv 17u komen. Voorzover ik het al vertrouwde was dat nu helemaal over. Toen ik doorvroeg wie er nou precies kwam, was het eerst 'justitie', toen 'een advocaat', en toen ik vroeg welke advocaat zei Duncan, om er maar af te zijn, "Kortman, ik ken die verder ook niet". Toen snel even gaan zoeken en jawel, kortmanadvocaten.nl bestaat echt. En het leuke is dat hun website door niemand anders is gemaakt dan... DahHosting.nl. Het gaat kortom om een grote scam en er is niets waar van dat hele curatorverhaal. Klanten worden gewoon onder druk gezet met een lulverhaal zodat ze uit angst voor downtime bij DahHosting blijven. Toen ik Duncan hiermee confronteerde zei hij: "wacht jij maar jongen, wacht maar wat er over 5 minuten met al jouw websites gebeurt!". Ik zei Duncan, als jij zodadelijk mijn sites uit de lucht haalt zet ik het hele verhaal op WHT, dat zal je nieuwe klanten echt vertrouwen geven in hun nieuwe host. "Jongen, ik hoef al die kutklantjes niet met hun klote-eurootjes, dat levert ons toch geen flikker op!" was het antwoord. Toen werd er opgehangen, 30 seconden later waren (en zijn) al mijn sites down.

Alerd
03/06/06, 19:06
Vandaag zou de curator komen om mijn server op te halen. Tot die tijd had ik de mogelijkheid om op Duncan's hostingvoorstel in te gaan. Dit heb ik niet gedaan omdat ik geen 300 euro per maand voor hosting wil gaan betalen. Dan maar de stekker eruit. Echter, in plaats van de stekker eruit kreeg ik even na vijven een telefoontje met een nieuw voorstel. De curator zou om 20u ipv 17u komen. Voorzover ik het al vertrouwde was dat nu helemaal over. Toen ik doorvroeg wie er nou precies kwam, was het eerst 'justitie', toen 'een advocaat', en toen ik vroeg welke advocaat zei Duncan, om er maar af te zijn, "Kortman, ik ken die verder ook niet". Toen snel even gaan zoeken en jawel, kortmanadvocaten.nl bestaat echt. En het leuke is dat hun website door niemand anders is gemaakt dan... DahHosting.nl. Het gaat kortom om een grote scam en er is niets waar van dat hele curatorverhaal. Klanten worden gewoon onder druk gezet met een lulverhaal zodat ze uit angst voor downtime bij DahHosting blijven. Toen ik Duncan hiermee confronteerde zei hij: "wacht jij maar jongen, wacht maar wat er over 5 minuten met al jouw websites gebeurt!". Ik zei Duncan, als jij zodadelijk mijn sites uit de lucht haalt zet ik het hele verhaal op WHT, dat zal je nieuwe klanten echt vertrouwen geven in hun nieuwe host. "Jongen, ik hoef al die kutklantjes niet met hun klote-eurootjes, dat levert ons toch geen flikker op!" was het antwoord. Toen werd er opgehangen, 30 seconden later waren (en zijn) al mijn sites down.

Ik zou zeggen sue the bastards.

Ik ga de heren een laatste mail sturen zometeen, en dan gaan we het gewoon via de juridische weg doen, ook al kosten die paar domeintjes me honderden euro's het maakt me niets uit.

Van een andere hoster zijn domeintjes inmiddels netjes gehouderwijzigd na een mailtje met CC naar SIDN. (denk dat die er ook een keer of 10 om heeft moeten vragen)

EDIT: Lynch, stuur ze sowiezo een e-mail, en maak ze duidelijk dat je alle schade op ze verhaalt, te zot voor woorden dit.

Mensen mogen me ook een pb sturen, dan overleggen we even, mensen met zaken als Lynch, domeintjes die gegijzeld zijn etc etc... Alles mag naar mij toe, gaan we eens kijken wat we samen kunnen doen.

Bullcat
03/06/06, 19:11
Alerd, mocht je ruimte nodig hebben, mijn PB aan je staat nog steeds dus, belachelijke zaak dit.

ALs ik ergens een hekel aan heb is het wel aan dit soort praktijken namelijk, ik ben maar een kleine hoster, maar wil wel helpen daar waar nodig.

Geoffrey
03/06/06, 19:25
Vandaag zou de curator komen om mijn server op te halen. Tot die tijd had ik de mogelijkheid om op Duncan's hostingvoorstel in te gaan. Dit heb ik niet gedaan omdat ik geen 300 euro per maand voor hosting wil gaan betalen. Dan maar de stekker eruit. Echter, in plaats van de stekker eruit kreeg ik even na vijven een telefoontje met een nieuw voorstel. De curator zou om 20u ipv 17u komen. Voorzover ik het al vertrouwde was dat nu helemaal over. Toen ik doorvroeg wie er nou precies kwam, was het eerst 'justitie', toen 'een advocaat', en toen ik vroeg welke advocaat zei Duncan, om er maar af te zijn, "Kortman, ik ken die verder ook niet". Toen snel even gaan zoeken en jawel, kortmanadvocaten.nl bestaat echt. En het leuke is dat hun website door niemand anders is gemaakt dan... DahHosting.nl. Het gaat kortom om een grote scam en er is niets waar van dat hele curatorverhaal. Klanten worden gewoon onder druk gezet met een lulverhaal zodat ze uit angst voor downtime bij DahHosting blijven. Toen ik Duncan hiermee confronteerde zei hij: "wacht jij maar jongen, wacht maar wat er over 5 minuten met al jouw websites gebeurt!". Ik zei Duncan, als jij zodadelijk mijn sites uit de lucht haalt zet ik het hele verhaal op WHT, dat zal je nieuwe klanten echt vertrouwen geven in hun nieuwe host. "Jongen, ik hoef al die kutklantjes niet met hun klote-eurootjes, dat levert ons toch geen flikker op!" was het antwoord. Toen werd er opgehangen, 30 seconden later waren (en zijn) al mijn sites down.

Beste mensen en (ex) klanten van Triple-V & Dahosting trek jullie conclusies. Dit is pure chantage! "Ofwel ga je hosting bij ons nemen ofwel gaan al je websites eruit", dit kan zomaar niet Dahosting!! Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig?!

Ik had sowieso al mijn idee over Triple-V omdat ze er plots uitflikkeren zonder hun klanten op voorhand te verwittigen en vooral de mogelijkheid te bieden om een back-up te nemen van hun eigen data (!). Vervolgens wordt je zowat gedwongen om naar Dahosting over te stappen en als je dat niet doet en je wil je domeintjes verhuizen dan moet je ofwel 2 weken wachten ofwel moet je het via een andere mogelijkheid doen.

Ik vind de reacties van sommige mensen hier echt niet normaal. Wie dit hier een normale zaak vind moet echt maar eens gaan denken waarmee ze bezig zijn. Verder zou ik zeggen dat er genoeg over gesproken is, het is tijd om over te gaan tot actie! Ook op mij mogen mensen rekenen als ze hulp nodig hebben!

BsHosting
03/06/06, 19:32
@ geoffery

let maar op straks wordt je nog gepakt voor smaad
een verhaal heeft 2 zijden en niet 1.
zolang niemand heel het verhaal weet kun je geen verwijten gaan maken.

Geoffrey
03/06/06, 19:37
@ geoffery

let maar op straks wordt je nog gepakt voor smaad
een verhaal heeft 2 zijden en niet 1.
zolang niemand heel het verhaal weet kun je geen verwijten gaan maken.

Als ze me hierop aanklagen voor smaat zet ik er men beste advocaat op, en dit winnen ze nooit.

Had ik iedereen die zo'n uitspraak deed over mij / Collecthost moeten aanklagen dan kon ik zo de helft van de belgische advocaten aan het werk zetten. De waarheid mag gezegd worden en ik vind het welletjes geweest. Verder ga ik het hierbij laten, want de domeinen van mijn klanten zijn ondertussen inorde.

BsHosting
03/06/06, 19:46
@ geoffrey of er nu fouten gemaakt worden of niet een verhaal heeft altijd 2 klanten.
als jij 5 klanten hebt die ontevreden zijn krijg je ook een ander verhaal als dat het er 1 is.

en dan nog mag jou verhaal ook gehoord worden want wie zegt dat jij 100% fout zit
dat is wat ik ermee wil zeggen.

en met advocaatjes gooien schiet je niks mee op want smaad word harder aangepakt dan iets anders hoor

Alerd
03/06/06, 19:50
Als we ons baseren op feiten is er niets aan de hand :)

Baseren op de opinie van een ander kan inderdaad link zijn, ik zal dan ook dahhosting zo even bellen, is dat gelijk duidelijk.

Geoffrey
03/06/06, 19:50
@ geoffrey of er nu fouten gemaakt worden of niet een verhaal heeft altijd 2 klanten.
als jij 5 klanten hebt die ontevreden zijn krijg je ook een ander verhaal als dat het er 1 is.

en dan nog mag jou verhaal ook gehoord worden want wie zegt dat jij 100% fout zit
dat is wat ik ermee wil zeggen.

en met advocaatjes gooien schiet je niks mee op want smaad word harder aangepakt dan iets anders hoor

Ik heb het al gezegd, als ze me willen aanklagen, dat ze het proberen. Ze zullen niet weten aan wat ze beginnen. Ik heb namelijk hele goeie contacten en kan zo tien mensen bijéén krijgen die veel zin hebben een zaak aan te spannen tegen Triple-V of Dahosting. Chantage wordt namelijk nog harder aangepakt dan smaat.

Alerd
03/06/06, 19:52
Denk dat het wel iets is om in de gaten te houden :).
Denk dat bshosting ook probeert te waarschuwen, voor het echt op dat soort dingen uitkomt.

Maar dat is weer een andere discussie.

®on
03/06/06, 19:55
Beste mensen en (ex) klanten van Triple-V & Dahosting trek jullie conclusies. Dit is pure chantage! "Ofwel ga je hosting bij ons nemen ofwel gaan al je websites eruit", dit kan zomaar niet Dahosting!! Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig?!
Waar ben jij in hemelsnaam mee bezig? Hoor en wederhoor, wel eens van gehoord? Op basis van een (1) uiting op het forum conclusies trekken.......:X

BsHosting
03/06/06, 19:57
dat gaf ik ook al aan

Geoffrey
03/06/06, 19:57
Waar ben jij in hemelsnaam mee bezig? Hoor en wederhoor, wel eens van gehoord? Op basis van een (1) uiting op het forum conclusies trekken.......:X

En waar ben jij mee bezig? Je doet exact hetzelfde en gaat toch op iemand anders zitten zeiken! Weet jij wat ik weet? Neen, dus moet je ook niet telkens op m'n kap zitten. Wel vreemd dat het altijd dezelfde drie zijn trouwens! Ik heb het al gezegd, ik vind het tof van Dahosting dat ze de klanten van Triple-V hebben willen overnemen, maar de post van Lynch hierboven toont echt aan dat ze niet zuiver bezig zijn!

Verder gaat dit topic nog altijd niet over mij dus moet je ook niet van het punt afwijken!

Alerd
03/06/06, 19:59
Ontopic ajb mensen!
:)

Alsjeblieft.

Ik ga even kijken of ik wat zaken duidelijker kan krijgen. Ben er druk mee.

Geoffrey
03/06/06, 20:01
Ontopic ajb mensen!
:)

Alsjeblieft.

Excuses ;) Anyway, bij mij is nu alles inorde, dus daar laat ik het bij. Ik ga de woorden van een wijze man citeren:

't was fijn, bedankt, tot ziens!

BsHosting
03/06/06, 20:04
@ geoffrey das de post van 1 man
en niet van 1000 stuks

dat word er mee gezegd.

je kunt op basis van 1 man niet conclusies gaan trekken pas als je bij dah hoort of bij triple v weet je precies wat er aan de hand is.

nu ga je af op argumenten van anderen eerst controleren en dan roepen

Geoffrey
03/06/06, 20:06
@ geoffrey das de post van 1 man
en niet van 1000 stuks

dat word er mee gezegd.

je kunt op basis van 1 man niet conclusies gaan trekken pas als je bij dah hoort of bij triple v weet je precies wat er aan de hand is.

nu ga je af op argumenten van anderen eerst controleren en dan roepen

Ik ga af op ervaring van 6 klanten en mijn eigen ervaring als webhoster. Dus wat wil je nou gaan zeggen? Ik trek altijd m'n conclusie op een gepaste tijd en vooral op een gepaste manier. Als er iets op m'n lever ligt dan gaat het eraf, dat het geheim van een lang leven ;) Verder gewoon terug on-topic vanaf nu.

Mark17
03/06/06, 20:54
Alerd, mocht je ruimte nodig hebben, mijn PB aan je staat nog steeds dus, belachelijke zaak dit.

ALs ik ergens een hekel aan heb is het wel aan dit soort praktijken namelijk, ik ben maar een kleine hoster, maar wil wel helpen daar waar nodig.

Zelfde geld voor mij, echter kunnen de (ex-)klanten van triple-v/dah hosting ook direct contact met mij opnemen.

Alerd
03/06/06, 20:58
Mark edit je post ff, dit mocht niet :)
Wel top natuurlijk!:)

spoorweg
03/06/06, 21:11
Hm, ik heb al een tijdje problemen met Triple-v (de downtime) en ik wou voor de zoveelste keer kijken of de support al eens online was. Krijg ik opeens te zien dat Triple-V er mee 'stopt'. Allereerst al ZEER ONPROFESSIONEEL dat ik dit op de website moet lezen, voor het zelfde was ik daar nooit heengegaan en wist ik het nog niet. Ze kunnen op zijn minste een email sturen.

Verder heb ik geen idee waar ik nu aan toe ben. Wordt de boel offline gehaald? Wat moet ik doen? Als ik niks doe ga ik automatisch over naar DaHhosting begrijp ik uit die site?

Ik snap er helemaal niks meer van :X

Mark17
03/06/06, 21:34
Mark edit je post ff, dit mocht niet :)
Wel top natuurlijk!:)

Ik zie net je reactie per PB, echter zie ik hem net een paar minuten te laat om het te kunnen doen helaas.

viccie
03/06/06, 22:19
Vandaag zou de curator komen om mijn server op te halen. Tot die tijd had ik de mogelijkheid om op Duncan's hostingvoorstel in te gaan. Dit heb ik niet gedaan omdat ik geen 300 euro per maand voor hosting wil gaan betalen. Dan maar de stekker eruit. Echter, in plaats van de stekker eruit kreeg ik even na vijven een telefoontje met een nieuw voorstel. De curator zou om 20u ipv 17u komen. Voorzover ik het al vertrouwde was dat nu helemaal over. Toen ik doorvroeg wie er nou precies kwam, was het eerst 'justitie', toen 'een advocaat', en toen ik vroeg welke advocaat zei Duncan, om er maar af te zijn, "Kortman, ik ken die verder ook niet". Toen snel even gaan zoeken en jawel, kortmanadvocaten.nl bestaat echt. En het leuke is dat hun website door niemand anders is gemaakt dan... DahHosting.nl. Het gaat kortom om een grote scam en er is niets waar van dat hele curatorverhaal. Klanten worden gewoon onder druk gezet met een lulverhaal zodat ze uit angst voor downtime bij DahHosting blijven. Toen ik Duncan hiermee confronteerde zei hij: "wacht jij maar jongen, wacht maar wat er over 5 minuten met al jouw websites gebeurt!". Ik zei Duncan, als jij zodadelijk mijn sites uit de lucht haalt zet ik het hele verhaal op WHT, dat zal je nieuwe klanten echt vertrouwen geven in hun nieuwe host. "Jongen, ik hoef al die kutklantjes niet met hun klote-eurootjes, dat levert ons toch geen flikker op!" was het antwoord. Toen werd er opgehangen, 30 seconden later waren (en zijn) al mijn sites down.


lekker dan. Mijn wantrouwen in Dahhosting was dus niet geheel onterecht. Ben wel benieuwd wat nu de hele juridische constructie is achter triple-v/dahhosting. Weet ik waar ik m'n teveel betaalde geld kan terugeisen wegens niet geleverde diensten.

roel88
03/06/06, 22:53
Vandaag zou de curator komen om mijn server op te halen. Tot die tijd had ik de mogelijkheid om op Duncan's hostingvoorstel in te gaan. Dit heb ik niet gedaan omdat ik geen 300 euro per maand voor hosting wil gaan betalen. Dan maar de stekker eruit. Echter, in plaats van de stekker eruit kreeg ik even na vijven een telefoontje met een nieuw voorstel. De curator zou om 20u ipv 17u komen. Voorzover ik het al vertrouwde was dat nu helemaal over. Toen ik doorvroeg wie er nou precies kwam, was het eerst 'justitie', toen 'een advocaat', en toen ik vroeg welke advocaat zei Duncan, om er maar af te zijn, "Kortman, ik ken die verder ook niet". Toen snel even gaan zoeken en jawel, kortmanadvocaten.nl bestaat echt. En het leuke is dat hun website door niemand anders is gemaakt dan... DahHosting.nl. Het gaat kortom om een grote scam en er is niets waar van dat hele curatorverhaal. Klanten worden gewoon onder druk gezet met een lulverhaal zodat ze uit angst voor downtime bij DahHosting blijven. Toen ik Duncan hiermee confronteerde zei hij: "wacht jij maar jongen, wacht maar wat er over 5 minuten met al jouw websites gebeurt!". Ik zei Duncan, als jij zodadelijk mijn sites uit de lucht haalt zet ik het hele verhaal op WHT, dat zal je nieuwe klanten echt vertrouwen geven in hun nieuwe host. "Jongen, ik hoef al die kutklantjes niet met hun klote-eurootjes, dat levert ons toch geen flikker op!" was het antwoord. Toen werd er opgehangen, 30 seconden later waren (en zijn) al mijn sites down.

Precies wat ik vermoedde! Hier zit een luchtje aan. Mij werd verteld dat alle servers van 'Branko' (Duncan noemde altijd Branko ipv Triple-V) woensdag in beslag genomen zouden worden. Hij wist er verder ook niets vanaf, behalve dat ook de 'administratie van Branko' in beslag genomen was.

Deze onzuivere situatie verklaart natuurlijk ook meteen de onduidelijke communicatie op de website. Lijkt me toch niet echt ideaal voor je imago, zo'n actie. :D

wbakker-letsgoonline
04/06/06, 00:11
Net even de 16 pagina's zitten lezen en vindt het maar een raar verhaal dat opeens Triple-V ermee stopt en dat opeens "Dah Hosting" in de picture komt en de klanten uit de brand komt helpen. Als je dan om opheldering gaat vragen bij Dah Hosting, dat Duncan je gewoon aanvalt in de plaats van een uitleg geeft.

Maar goed laten we hopen dat het allemaal weer goed komt voor de klanten van Triple V, en laten we ook hopen dat er geen rare illegale zaakjes aan de hand zijn.

Alerd
04/06/06, 14:31
Nameserver triple-v!

Whois Record


inetnum: 84.244.180.0 - 84.244.180.255
netname: WD-DAHHOSTING-INET4-01
descr: IP space for DAH Hosting provided by We Dare
country: NL
admin-c: WDR1-RIPE
tech-c: WDR1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: WEDARE-MNT
source: RIPE # Filtered

role: We Dare role
address: We Dare B.V.
address: Vlaardingweg 62
address: 3044 CK Rotterdam
address: The Netherlands
phone: +31 10 750 7000
fax-no: +31 10 750 7005
e-mail: Whois Privacy and Spam Prevention by Whois Source
admin-c: JD7706-RIPE
tech-c: EH5235-RIPE
tech-c: JRW1-RIPE
mnt-by: WEDARE-MNT
nic-hdl: WDR1-RIPE
source: RIPE # Filtered


MMMMM....

Lynch
04/06/06, 17:43
Nee, dat is helemaal grappig. DhaHosting heeft zoals gezegd mijn hosting gestaakt omdat ik niet op hun voorstel inging. Op alle namen kreeg je simpelweg de boodschap 'account disabled' te zien. Maar nu linken die domeinen (in de x.xxx uniek per dag) - inclusief m'n eigen bedrijfsnaam nota bene - plotseling door naar de homepage van DhaHosting. Wat moet ik hier nou weer van denken?

BsHosting
04/06/06, 18:03
@ lynch

een paar reacties terug zeg je nog dat je een eigen server had.

er zit verschil tussen hosting op een shared account of tussen een dedi of colo server.

als het een colo is kun je hem gewoon ophalen neem een rekening mee naar het dc desnoods met de politie als je maar kunt aantonen dat ie van jou is.

maar je hebt het heel de tijd over hosting dus denk dat je een resellpakket hebt

Geoffrey
04/06/06, 18:07
@ lynch

een paar reacties terug zeg je nog dat je een eigen server had.

er zit verschil tussen hosting op een shared account of tussen een dedi of colo server.

als het een colo is kun je hem gewoon ophalen neem een rekening mee naar het dc desnoods met de politie als je maar kunt aantonen dat ie van jou is.

maar je hebt het heel de tijd over hosting dus denk dat je een resellpakket hebt

Vergeet dit maar. Als het om een colo server gaat dan moet de klant in kwestie toestemming hebben deze op te halen. Zo niet, dan gaan ze de server nooit meegeven. Dit kan ik ook zeggen uit ervaring en zal bijvoorbeeld Wim van Sharepoint-Services kunnen bevestigen.

Wij gingen toen onze eigen servers ophalen uit Redbus (we waren dus zelf de hoster!) en hadden toestemming nodig van Leaseweb toen om de servers mee te kunnen krijgen.

Als er geen toestemming gegeven wordt door de colo-boer / netwerk dan gaat die server nergens heen.

BsHosting
04/06/06, 18:11
wat jou eigendom is kan jij echt wel meenemen
zeg niet dat het handig zal gaan maar zolang jij aan je betalingsverplichtingen hebt voldaan en jij kan aantonen dat de server van jou is kan jij hem meenemen.

zou mooi zijn als dat niet kan de server is nog altijd van jezelf en niet van die coloboer.
als je colo falliet gaat is dat niet zijn apparatuur maar die van jou dus kan ook niet in beslag genomen worden.

maar buiten dat hij heeft hetzelf over hosting en niet over een colo.

Geoffrey
04/06/06, 18:30
wat jou eigendom is kan jij echt wel meenemen
zeg niet dat het handig zal gaan maar zolang jij aan je betalingsverplichtingen hebt voldaan en jij kan aantonen dat de server van jou is kan jij hem meenemen.

zou mooi zijn als dat niet kan de server is nog altijd van jezelf en niet van die coloboer.
als je colo falliet gaat is dat niet zijn apparatuur maar die van jou dus kan ook niet in beslag genomen worden.

maar buiten dat hij heeft hetzelf over hosting en niet over een colo.

Neen dat kan inderdaad niet zonder toestemming, ook al is het jou eigen server. Ik weet dat het erg vaag inéén zit, maar hij zal hem niet meekrijgen. Althans niet als hij in een datacenter met een goede security staat. Bij Redbus & Easynet mag je het namelijk vergeten.

BsHosting
04/06/06, 18:35
dat is de fout van redbus etc dan.

wettelijk gezien is het jouw eigendom, als jij er een zaak vanmaakt gegarandeerd dat je nog gaat winnen ook.

je huurt ruimte en geen server, dat je je eigen spullen niet mag meenemen zal wettelijk niet echt hard te maken zijn.

het ligt anders bij huurkoop etc of bij een dedi want die zijn immers niet van je.

wbakker-letsgoonline
04/06/06, 18:46
@ lynch: Heb je al meer duidelijkheid over deze kwestie ?

Beetje jammer dat Dahhosting op deze manier te werk gaat, en dan vinden ze het gek dat ze een slechte naam krijgen op dit forum... Nouja ik ken Duncan ook persoonlijk, maar weet wel dat hij soms teveel aan €€ denkt dan aan de klant zelf.

Geoffrey
04/06/06, 19:06
dat is de fout van redbus etc dan.

wettelijk gezien is het jouw eigendom, als jij er een zaak vanmaakt gegarandeerd dat je nog gaat winnen ook.

je huurt ruimte en geen server, dat je je eigen spullen niet mag meenemen zal wettelijk niet echt hard te maken zijn.

het ligt anders bij huurkoop etc of bij een dedi want die zijn immers niet van je.

Iedereen kan zeggen dat het zijn server is, dus het is zeker niet de fout van Redbus & Easynet. Maar goed, hier wil er toch niemand luisteren dus ik ga men mond in deze topic maar houden...