PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe werken de domain aliassen in Plesk



Robs
02/03/06, 17:43
In de windows versie van Plesk(7.5.6) zit de optie domain alias.

Ik heb hier een beetje mee gespeeld maar snap niet helemaal hoe dit werkt.
Zoals ik denk dat het hoort te werken:
Je hebt het domein www.mijndomein.nl draaien
Je hebt ook nog een domeinnaam maar die moet gewoon ook naar zelfde website verwijzen, bv www.mydomain.com

Als je nu een alias in geeft: www.mydomain.com zou je op de site van www.mijndomain.nl moeten zien, echter mail, ftp alles werkt onder de naam van www.mydomain.com

Echter wat ik nu niet snap is het volgende:
- Hoe werkt dit, bv moet de DNS van het domein ook op de plesk machine staan of is een verwijzing naar het IP van de machine voldoende?
- Moet het alias domein ook aan gemaakt worden als domein maar dan zonder hosting?
- geef je nu de alias in met of zonder www ervoor?

Waarom vraag ik dit, nou ik heb de gespeeld met deze optie, echter het lukt me maar 1 alias aan te maken op het domein, voeg ik er meerdere toe dan doen die andere het niet, echter deze andere domeinen zitten in een externe DNS maar verwijzen WEL naar het IP van de server. Je krijgt ook geen default plesk pagina te zien, alleen een page not found error, het vreemde is dat weer een ander domein een default plesk pagina ziet, weer een andere alias wel de volledige site.

Dus wie heeft ervaring met deze domain aliassen en kan me uitleggen hoe dit precies werkt?

town
02/03/06, 22:48
Op pleskforum.nl (http://www.pleskforum.nl/search.php) Zal je antwoord wel staan

Ber|Art
03/03/06, 16:13
mja, daar heeft hij hiet niets aan wel? We zijn hier op WHT.

flashinternet
05/03/06, 20:05
Een domein alias is hetzelfde dan een host header op een Windows Server

Robs
05/03/06, 22:35
Ik heb het inmiddels werkend, bleek achteraf toch om een dns fout te gaan (2 cijfertjes verwisseld in het IP).
Het was toch een kwestie van invullen (www.alias.nl) en klaar is kees

Ber|Art
06/03/06, 09:21
Mooi das dan weer opgelost :)