PDA

Bekijk Volledige Versie : Kvk aanvragen



blackdragon
28/02/06, 22:01
Hallo,
Ik ben zojuist een hosting bedrijfje begonnen....
Ik ben zelf 14 jaar word over 4 weken 15....
En ik wil dus nu ook voor "onbekende" mensen webhosting gaan aanbieden.
Want ik doe het nu nog alleen voor vrienden..
Is het wel waar om nu al een kvk nr aan te vragen ? voor 60-70 euro ?
Ik moet nu wel zeggen ik heb nu 3 klanten (net gestart) en heb er nu al "winst" uit tja wat je winst noemt: 5 euro p/m marja..

Mvg,
Luuk Steghuis
lghosting

xpres
28/02/06, 22:12
Hallo,
Ik ben zojuist een hosting bedrijfje begonnen....
Ik ben zelf 14 jaar word over 4 weken 15....
En ik wil dus nu ook voor "onbekende" mensen webhosting gaan aanbieden.
Want ik doe het nu nog alleen voor vrienden..
Is het wel waar om nu al een kvk nr aan te vragen ? voor 60-70 euro ?
Ik moet nu wel zeggen ik heb nu 3 klanten (net gestart) en heb er nu al "winst" uit tja wat je winst noemt: 5 euro p/m marja..

Mvg,
Luuk Steghuis
lghosting


winst :s hihi bedrijf begonnen succes ermee kvk je moet belasting betalen btw nummer hebben er komt veel meer bij kijken en onder 18 zijn je ouders voor alles verantwoordelijk je kan geen hantekening ergens neerzetten

crazycoder
28/02/06, 22:17
Hallo,
Ik ben zojuist een hosting bedrijfje begonnen....
Ik ben zelf 14 jaar word over 4 weken 15....
En ik wil dus nu ook voor "onbekende" mensen webhosting gaan aanbieden.
Want ik doe het nu nog alleen voor vrienden..
Is het wel waar om nu al een kvk nr aan te vragen ? voor 60-70 euro ?
Ik moet nu wel zeggen ik heb nu 3 klanten (net gestart) en heb er nu al "winst" uit tja wat je winst noemt: 5 euro p/m marja..

Mvg,
Luuk Steghuis
lghosting
Er zijn meer dan genoeg topics met soortgelijke vragen.

Verder kan de KvK hier alles over vertellen.

flashinternet
28/02/06, 22:22
Met je 14 jonge levensjaren (en binnenkort 15) kun je je denk ik bezig niet gaan bezighouden met het echte ondernemen. Je moet inderdaad ook 18 jaar zijn wil je je inschrijven bij de KvK.

Waarom zoek je niet wat andere klanten uit je kennisenkrijg en probeer je wat op te bouwen? Als je dan 18 bent dan kun je mooi je bedrijfje optuigen!

phreak
28/02/06, 22:34
Met je 14 jonge levensjaren (en binnenkort 15) kun je je denk ik bezig niet gaan bezighouden met het echte ondernemen. Je moet inderdaad ook 18 jaar zijn wil je je inschrijven bij de KvK.

Waarom zoek je niet wat andere klanten uit je kennisenkrijg en probeer je wat op te bouwen? Als je dan 18 bent dan kun je mooi je bedrijfje optuigen!

Je kan je dus wel inschrijven bij de KvK onder de 18 jaar, maar dan moet een van je voogden meetekenen.

ja3
01/03/06, 16:53
Ik ben zelf ook al vanaf 2003 bezig met websites/webhosten etc. Ik ben nu 17 en ben begonnen met reseller voor 2 kenissen, na een jaar had ik een dedicated en een jaar daarna (nu) heb ik een colocated server. Maar ja ik kan maar 1 ding zeggen: Ik heb nog steeds geen KVK. Nou is dat ook niet zo erg omdat ik nog steeds bijna geen winst maak maar ik doe het gewoon omdat ik het leuk vind.

Al mijn geld dat ik binnenkrijg (ook zakgeld etc...) gaat naar de server. Inmiddels ben ik zelfs van plan om volgende maand een 2e colocated server te plaatsen.

Misschien dat het volgend jaar eindelijk eens tijd wordt voor de KVK als ik 18 ben.

Ik vind trouwens wel dat al die regelgeving veel iniatieven tegenhoudt, ook al weet ik dat het bedoeld is om de consument te beschermen.

Als je echt wilt gaan adverteren enzo en veel klanten wil trekken moet je zowiezo een KVK aanvragen met de hulp van je ouders.

Vlaatje
01/03/06, 17:10
Je kunt ook handlichting ( of iets in die geest ) aanvragen, kost je 200+ euro en je moet het nog in kranten publiceren en dat is ook voor eigen rekening, dus gewoon met je ouder/verzorger gaan of wachten tot je 18 bent.

Technotop
01/03/06, 17:35
Leeftijd zegt dus totaal niets, "ik" ben zelf ook nog jong zoals velen wel weten. Het ligt er dus echt aan hoe jij je zelf opstelt. Ik ben ook zeker de jongste niet maar behoor toch wel tot de jongere ondernemer.

14 jaar is inderdaad wat aan de “te” jonge kant om echt te kunnen ondernemen, je moet zeker verstand hebben van zaken omdat het anders niet gaat lukken

Het probleem van ondernemen op jonge leeftijd is dat er geen start kapitaal is en dat je dus niet goed kunt investeren ook bij defecte hardware gaat dit moeilijk. Vandaar dat mensen vaak heuvelig zijn als ze weten dat een onderneming in handen is van een minderjarig persoon.

KvK moet je niet op je eigen naam zetten op die leeftijd. Er zijn te veel regels waar je, je aan moet houden. Dus je moet goed weten wat je aan het doen bent. Zorg dat je ouders klaar voor je staan, weten wat je wilt met het bedrijf. Zorg dat je een start kapitaal kunt krijgen en een kapitaal voor vervanging van hardware.

WI-Hosting
01/03/06, 17:56
je kan volgens mij pas bij 16-17 inschrijven bij kvk met handtekening van je voogd...

mss laat je het bedrijf op je ouders' naam zetten?

Blizt
02/03/06, 10:26
Alles over de leeftijd:
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39399&SectieID=59


Bij de inschrijving van uw bedrijf in het handelsregister moet u een bewijs meenemen dat de handlichting is verleend. Wanneer u geen handlichting heeft gekregen of nog geen 16 jaar bent, is het raadzaam om uw ouders mee te laten tekenen. Zo legt u vast dat zij instemmen met de start van uw bedrijf.

ja3
02/03/06, 10:31
Hoorde ik nou ook dat je ouders nog financieel aansprakelijk zijn tot je 21ste levensjaar?

HooGLaNDeR
02/03/06, 10:50
Hoorde ik nou ook dat je ouders nog financieel aansprakelijk zijn tot je 21ste levensjaar?
Dat zowieso. Volgen het burgelijk wetboek wordt je pas op je 21ste handelsbekwaam en rust alle verantwoordelijkheden vanaf dat moment op je eigen schouders.

izdesign
02/03/06, 10:51
Ja dat zijn ze ;) als je 18 word ben je volwassen, maar je ouders zijn tot je 21e financieel aansprakelijk!

maxnet
02/03/06, 14:33
Hoorde ik nou ook dat je ouders nog financieel aansprakelijk zijn tot je 21ste levensjaar?

Ze zijn financieel VERANTWOORDELIJK, niet aansprakelijk.
Dat komt er op neer dat ze er voor moeten zorgen dat je een dak boven je hoofd hebt en iets te eten hebt.

Je bent verder zelf verantwoordelijk voor je daden.

FSCJasper
02/03/06, 15:08
Luuk, ik heb de ontwikkelen rondom jou bezigheden gevolgd. Ik herken veel van mezelf in jou. Op mijn 13e levensjaar begon ik al ideeën te krijgen om iets in deze markt te gaan beginnen. Het probleem rond die leeftijd zijn de verplichtingen waaraan je moet voldoen, als leerling op de middelbare school. Als scholier zit je gemiddeld ongeveer 30/35 uur per week verplicht op school, daarnaast heb je veel thuiswerk in de vorm van werkstukken en huiswerk. In het laatste jaar krijg je het nog drukker door de examens en SO's. Om in zo'n situatie een bedrijf te starten is lastig. Heb het zelf meerdere malen geprobeerd, niet gelukt.

Komend jaar zit ik hopelijk als student in Tilburg. Mijn verplichte lesuren ligt dan rond de 12/14 per week, naast het zelfstandig werken. In zo'n omgeving is het veel makkelijk om aan je bedrijf te werken. Je hebt tijd ervoor, je hebt minder verplichtingen die je in het ouderlijk huis wel had. Je wordt een heel stuk zelfstandiger en volwassen, plus het feit dat je waarschijnlijk een groter kapitaal tot je beschikking hebt.

Genoeg over de toekomst: je wilt dus op kort termijn je bedrijf laten registreren in het handelsregister. Dat kan, ook al op je 15jarige leeftijd. Verplicht is wel dat je ouder/voogd meetekent, waardoor die persoon alle verantwoordelijkheid op zich neemt met de keuzes die jij met je bedrijf maakt. Koop je een server maar kan je het niet betalen? Je ouders moeten dan het bedrag betalen. Je krijgt een boete maar hebt niet de middelen om het te betalen? Je ouders moeten het betalen. Een grapjas doet een DDOS op je server (dat bedrag is iets meer dan je gewend bent waarschijnlijk), je ouders kunnen het betalen. Zo zijn er ,buiten de financiële kant, nog een aantal risico's waar je ouder zijn verantwoordelijkheid voor krijgt. Ook is het niet je eigen schuld, zoiets kan gebeuren.

Mijn tip voor je: ga op zoek naar een persoon in je familie die een studie heeft gevolgd op het gebied van economie of bedrijfskunde. Laat je de risico's ,voor- en nadelen en dergelijken uitleggen, zodat je weet waar je aan begint en zodat je adequaat kan handelen als de situatie dat nodig maakt.

Ik hoop je hiermee enigzins de juiste richting op te sturen en je bewust te maken van de risico's. Laat mijn verhaal je hier niet door afschrikken: er zijn ook hele mooie dingen in deze markt :) Succes.

ErikKosters
02/03/06, 15:23
Ikzelf ben ook pas 17, maar heb gewoon laten tekenen door mijn ouders.. Doet kvk niet moeilijk om verder.. Wees er wel op verdacht dat je alle administratie echt super voor mekaar moet hebben voordat je begint!

TiMMiEJ
02/03/06, 22:32
Ik ben zelf ook al vanaf 2003 bezig met websites/webhosten etc. Ik ben nu 17 en ben begonnen met reseller voor 2 kenissen, na een jaar had ik een dedicated en een jaar daarna (nu) heb ik een colocated server. Maar ja ik kan maar 1 ding zeggen: Ik heb nog steeds geen KVK. Nou is dat ook niet zo erg omdat ik nog steeds bijna geen winst maak maar ik doe het gewoon omdat ik het leuk vind.


Totdat je een blauwe envelop in de brievenbus krijgt?

Ryan Kalkhoven
02/03/06, 22:50
Even een tip voor kleine ondernemers die denken dat ze weinig winst maken....

Als je in een jaar 2000 euro winst maakt en je gebruikt daar 1800 euro van om een nieuwe server te kopen dan heb je voor de belastingdienst dat jaar een netto winst van 1400 euro. Hardware wordt namelijk over een aantal jaar afgeschreven en dus niet binnen hetzelfde jaar.

Servers worden volgens mij in 3 of 5 jaar afgeschreven dus moet je uit gaan van 1800/3 is max 600 per jaar.

Bovenstaande is een kleine tip. Zorg ervoor dat je weet hoe het wettelijk allemaal zit, want aanslagen van de belastingdienst omdat ze het niet met je eens zijn kunnen erg vervelend zijn.

VvS
03/03/06, 18:52
Ik heb op mijn 16de zonder problemen mijn kvk gekregen. Uiteraard wel met een ouder die meetekend voor het contract.

Mark17
03/03/06, 22:24
Even een tip voor kleine ondernemers die denken dat ze weinig winst maken....

Als je in een jaar 2000 euro winst maakt en je gebruikt daar 1800 euro van om een nieuwe server te kopen dan heb je voor de belastingdienst dat jaar een netto winst van 1400 euro. Hardware wordt namelijk over een aantal jaar afgeschreven en dus niet binnen hetzelfde jaar.

Servers worden volgens mij in 3 of 5 jaar afgeschreven dus moet je uit gaan van 1800/3 is max 600 per jaar.

Bovenstaande is een kleine tip. Zorg ervoor dat je weet hoe het wettelijk allemaal zit, want aanslagen van de belastingdienst omdat ze het niet met je eens zijn kunnen erg vervelend zijn.

Dit geld niet voor beginnend ondernemers (dan kun je het gehele bedrag in jaar X afschrijven voor de belastingdienst indien je wenst). De waarde van een server schrijf je in 3 jaar af (servers ouder dan 3 jaar hebben geen economische waarde).

crazycoder
04/03/06, 07:55
Dit geld niet voor beginnend ondernemers (dan kun je het gehele bedrag in jaar X afschrijven voor de belastingdienst indien je wenst). De waarde van een server schrijf je in 3 jaar af (servers ouder dan 3 jaar hebben geen economische waarde).
Je kan het hele bedrag in jaar X afschrijven en de waarde van een server in 3 jaar??? Als "het gehele bedrag" op uitgaven voor servers slaat dan is dit volgens mij nogal tegenstrijdig.

Een server schrijf je in principe in 3 jaar af, of het moet een laag bedrag zijn.. dacht iets van eur 500 oid (zoek details maar bij belastingdienst als je het echt wil weten) dan mag het in 1 keer. Het is hierbij in het geheel niet van belang of je al tig jaar besta of net begin. Die truuk lukt mogelijk niet als je dat 30 keer op een jaar doe :)
Je accountant of de belastingdienst kan je alle details vertellen..

Ryan Kalkhoven
04/03/06, 08:39
Je accountant of de belastingdienst kan je alle details vertellen..
Dat is nou eens een verstandige opmerking...
Die mensen zouden het absoluut moeten weten!

Dennie-DeTi
04/03/06, 09:05
Wij hebben in het begin stadium van ons bedrijf van de accountant te horen gekregen dat alle "grote" hardware (dus de servers) in 3 jaar wordt afgeschreven. Hij heeft destijds niks gezegd over dat het voordeliger voor ons zou zijn om het in één keer af te schrijven, laat staan dat dit toegestaan is.

- Dennie

hostlogic.nl
04/03/06, 09:54
Wij hebben in het begin stadium van ons bedrijf van de accountant te horen gekregen dat alle "grote" hardware (dus de servers) in 3 jaar wordt afgeschreven. Hij heeft destijds niks gezegd over dat het voordeliger voor ons zou zijn om het in één keer af te schrijven, laat staan dat dit toegestaan is.

Het is altijd voordeliger om een investering in 1 keer af te schrijven. Je krijgt dan namelijk meteen je geld en anders moet je er 3 jaar op wachten. Wij investeren ook jaarlijks in hardware, maar volgens onze accountant zijn die bedragen telkens zo laag dat het geen enkel probleem is om ze in 1 keer af te trekken (we kopen vaak maar 1 of 2 servers tegenlijk). Mocht de belastingdienst er anders over denken dan kunnen we altijd nog corrigeren. Het belangrijkste is volgens mij wel dat je dit soort zaken door een accountant laat doen. Die weet wat wel en niet mag/kan, en wordt ook door de belastinginspecteur een stuk serieuzer genomen als er eens vragen komen.

M-BahZ
04/03/06, 11:35
Ze zijn financieel VERANTWOORDELIJK, niet aansprakelijk.
Dat komt er op neer dat ze er voor moeten zorgen dat je een dak boven je hoofd hebt en iets te eten hebt.
En dat kan je nog aanvullen met kosten voor de studie.

Overigens zijn ouders alleen in geval van 0-14 jarigen altijd aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door hun kinderen. Bij 14-15 jarigen in beginsel ook, tenzij ze het echt niet konden verhinderen. Bij 16-17 jarigen is in beginsel de persoon in kwestie verantwoordelijk, tenzij de ouders iets te verwijten valt. En 18+ is zogezegd volwassen.