PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwschierig



spike
28/02/06, 15:32
ik wil een domein naam gaan regsiteren maar nu ben ik nieuwschierig over het proces

ik ga naar de site van een hoster en registeer daar mij domein

vervolgens stuurt de host een aanvraag naar sidn

hoe doen ze dat handmatig of automatisch met scripts????

en wat doet sidn ermee en wat gebeurt er na sidn

dus kan iemand mij het heel proces(Wat je als normaal mens niet ziet)uitlegegn

Luuc
28/02/06, 15:45
Jij dient een aanvraag in bij de hoster, die neemt jouw aanvraag in behandeling:

Is de hoster SIDN deelnemer:
Hij logt in op een applicatie van de SIDN en vult de benodigde gegevens correct in, het domein wordt hierna gelijk geregistreerd. Of de hoster maakt gebruik van een e-mailtemplate die hij per e-mail naar de SIDN stuurt.

Is de hoster geen SIDN deelnemer:
Hij registreert een domeinnaam via een deelnemer, dit wordt meestal gedaan via een controle paneel die e-mailtemplates verstuurd naar de SIDN. Kwestie van inloggen en een soort mailformulier invullen en verzenden.

De SIDN ontvangt de aanvraag en verwerkt de aanvraag automatisch, waarna het gewenste domein (als alles goed is ingevuld en de DNS in orde is) wordt geregistreerd.

Over het algemeen worden registraties handmatig ingediend.
Beetje duidelijk zo? :)

spike
28/02/06, 15:55
Jij dient een aanvraag in bij de hoster, die neemt jouw aanvraag in behandeling:

Is de hoster SIDN deelnemer:
Hij logt in op een applicatie van de SIDN en vult de benodigde gegevens correct in, het domein wordt hierna gelijk geregistreerd. Of de hoster maakt gebruik van een e-mailtemplate die hij per e-mail naar de SIDN stuurt.

Is de hoster geen SIDN deelnemer:
Hij registreert een domeinnaam via een deelnemer, dit gebeurt meestal via een controle paneel die e-mailtemplates verstuurd naar de SIDN. Kwestie van inloggen en een soort mailformulier invullen en verzenden.

De SIDN ontvangt de aanvraag en verwerkt de aanvraag automatisch, waarna het gewenste domein (als alles goed is ingevuld en de DNS in orde is) wordt geregistreerd.

Over het algemeen worden registraties handmatig ingediend.
Beetje duidelijk zo? :)
oke en dan heeft sidn het domein gerigesteerd en wat doet de hoster dan wat is dan de volgende taak van de hoster

Luuc
28/02/06, 16:00
oke en dan heeft sidn het domein gerigesteerd en wat doet de hoster dan wat is dan de volgende taak van de hoster
In principe hoeft de hoster, wat de domeinregistratie betreft, op factureren na (ook best handig ;)) niets meer te doen.

De .nl-domeinnaam is de volgende ochtend na de zonefile-update van de SIDN online. Op papier zou deze zonefile-update tussen 7:00 uur en 8:00 uur 's morgens plaatsvinden, vaak is dit wat later.

spike
28/02/06, 16:03
In principe hoeft de hoster, wat de domeinregistratie betreft, op factureren na (ook best handig ;)) niets meer te doen.

De .nl-domeinnaam is de volgende ochtend na de zonefile-update van de SIDN online. Op papier zou deze zonefile-update tussen 7:00 uur en 8:00 uur 's morgens plaatsvinden, vaak is dit wat later.dus na de registratie word eer een stukje op de server vrijgemaakt het domein aan dat stukje gekoppeld en de gerbuiker kan hem gebruiken of is er meer

Luuc
28/02/06, 16:12
Beetje eentonig hier, niemand anders? :D

Ik dacht dat je het puur over het registratieproces had. :)
Hierbij het gehele proces globaal omschreven:

Wat er gebeurt na jouw bestelling (hostingpakket met .nl domein):
1. De bestelling komt binnen
2. Jouw hoster stuurt een factuur die jij dient te voldoen
3. De hoster maakt een plekje vrij op zijn server en koppelt er een domeinnaam aan (bijv. spike.nl)
4. De hoster stuurt jou de login gegevens van je account zodat jij je website kunt uploaden en eventueel mailboxen en dergelijke kunt aanmaken
5. De hoster dient de domeinregistratie spike.nl in bij de SIDN (zie mijn vorige post) en het domein is geregistreerd
6. De volgende ochtend ben jij als eindgebruiker blij dat je aan de slag kunt (het domein is dan nl. online!).

Bij punt 3 wordt de domeinnaam 'spike.nl' toegevoegd aan de DNS. Bij de domeinregistratie moet de hoster naast jouw NAW gegevens zijn nameservers (DNS) invoeren, zodat de SIDN "weet" dat jouw account op de server gekoppeld moet worden aan spike.nl.

Ik heb het een beetje globaal omschreven, iedere webhoster heeft natuurlijk zijn/haar eigen werkwijze die ik uiteraard niet allemaal kan omschrijven.

spike
28/02/06, 16:17
Beetje eentonig hier, niemand anders? :D

Ik dacht dat je het puur over het registratieproces had.

Wat er gebeurt na jouw bestelling (hostingpakket met .nl domein):

3. De hoster maakt een plekje vrij op zijn server en koppelt er een domeinnaam aan (bijv. spike.nl)

5. De hoster dient de domeinregistratie spike.nl in bij de SIDN (zie mijn vorige post)

Bij punt 3 wordt de domeinnaam 'spike.nl' toegevoegd aan de DNS. Bij de domeinregistratie moet de hoster naast jouw NAW gegevens zijn nameservers (DNS) invoeren, zodat de SIDN "weet" dat jouw account op de server gekoppeld moet worden aan spike.nl.

Ik heb het een beetje globaal omschreven, iedere webhoster heeft natuurlijk zijn/haar eigen werkwijze die ik uiteraard niet allemaal kan omschrijven.heel hartelijke bedankt alvast voor uw andwoorden
moeten deze stappen ook ondernomen worden als je dit pakket neemt

http://www.flexwebhosting.nl/resellerpakketten.htm

zoals bij hun op de website staat is het hostingpakkette aanmaken en de gegevens + domien invoeren in admin panel+ factuur zo staat het op de site van flexwebhosting

http://www.flexwebhosting.nl/resellerpakketten.htm klopt dat bij dit pakket http://www.flexwebhosting.nl/resellerpakketten.htm

Luuc
28/02/06, 16:25
Ah, vandaar.

Klopt, je maakt een nieuw account aan voor je klant en je dient de registratie (in dit geval) bij Flexwebhosting, die zal de domeinregistratie vervolgens indienen bij de SIDN.

Dotdns
28/02/06, 16:29
Beetje eentonig hier, niemand anders? :D


Je doet het zo goed, daarom dat we je dan verder laten doen he :D

spike
28/02/06, 17:03
Ah, vandaar.

Klopt, je maakt een nieuw account aan voor je klant en je dient de registratie (in dit geval) bij Flexwebhosting, die zal de domeinregistratie vervolgens indienen bij de SIDN.
harstikke bedankt mijn keuze staat vast

ik heb namelijk een webhostin bedrijf overgenomen ze hebben best wel veel klanten en een goeie naam alleen hun fianceele gedeelte is slecht

ze hebben ze alles in eigen beheer wat nog al veel geld kost dus daarom stap ik over naar flex

dreamhost_nl
01/03/06, 11:40
...zo hebben ze alles in eigen beheer wat nog al veel geld kost dus daarom stap ik over naar flex

Over het algemeen is het voordeliger om alles in eigen beheer te hebben, dan via een Reseller pakket; die logica ontgaat mij een beetje... daarnaast heeft een eigen server (ik neem aan dat je dat bedoelt) uiteraard meer groeipotentie...

spike
02/03/06, 11:47
Over het algemeen is het voordeliger om alles in eigen beheer te hebben, dan via een Reseller pakket; die logica ontgaat mij een beetje... daarnaast heeft een eigen server (ik neem aan dat je dat bedoelt) uiteraard meer groeipotentie...
ja dat wel maar ik heb nu 3 man rondlopen die zich bezig houden met die appratuur

als ik resseler word kan ik de appratuur verkopen en die 3 man eruit schoppen op straat ermee

Luuc
02/03/06, 14:53
ja dat wel maar ik heb nu 3 man rondlopen die zich bezig houden met die appratuur

als ik resseler word kan ik de appratuur verkopen en die 3 man eruit schoppen op straat ermeeBreng je dit ook zo aan die 3 mensen? Vind het eerlijk gezegd vrij asociaal om zo te praten over je collega's...

edit/ hope so :)

Triloxigen
02/03/06, 15:20
Breng je dit ook zo aan die 3 mensen? Vind het eerlijk gezegd vrij asociaal om zo te praten over je collega's...
Ik geloof niet dan iemand met dergelijke reacties werknemers heeft. Het zal wel een paar vrienden zijn ofzo.

spike
02/03/06, 16:13
Breng je dit ook zo aan die 3 mensen? Vind het eerlijk gezegd vrij asociaal om zo te praten over je collega's...

edit/ hope so :)ja sorry hoor ik heb niks met die mensen ik heb het bedrijf net overgenomen en ik zie tot een resseler pakket echt goedkoper is dus ze vliegen eruit ik moet toch iets doen om weer in de + te komen

ze krijgen wel een andere baan bij een ander bedrijf

HooGLaNDeR
02/03/06, 16:57
Je gaat een bedrijf runnen, waar je niets vanaf weet??? Succes.

(Al klinkt dit hele verhaal ongeloofwaardig :X)

spike
02/03/06, 17:20
Je gaat een bedrijf runnen, waar je niets vanaf weet??? Succes.

(Al klinkt dit hele verhaal ongeloofwaardig :X)tja ik moet ergens me geld mee verdienen ik heb gestudeert in de fianceele wereld en die bedrijf heeft geld probleemen dus precies iets voor mij en het bedrijf heeft een hele goede manager die alles van hosting afweet dus dat komt wel goed

marijn79
10/03/06, 11:43
Over het algemeen worden registraties handmatig ingediend.


Dat is dan niet handig. Is namelijk een dienst die heel makkelijk te automatiseren is. Je controleert formulier. drukt ergens op en de rest gaat van zelf... Handmatig domeinen registreren is zooo 1996

®on
10/03/06, 17:05
drukt ergens op en de rest gaat van zelf...
Overal zomaar opdrukken is anders knap "zooo 1997" ;)

Er zal toch ergens iemand (klant/registrar) in het proces tussen moeten zitten die een en ander aan gegevens invoert, of dat nu eenmalig is danwel bij iedere registratie.