PDA

Bekijk Volledige Versie : Evaring Intel® 82573VGbit + Linux (supermicro)



Paulewk
28/02/06, 14:21
Hoi

Ik zit eraan te denken om een groot aantal Supermicro SuperServer 5025M-4's te kopen.

Hier ga ik debian sarge op draaien, liefst met een 2.4 kernel, echter een 2.6 kernel behoord ook tot de opties.

Ik heb al gelezen van het ICH / SATA / Sarge probleem, dit is niet relevant aangezien ik geen SATA schijven ga gebruiken.

Wat voor mij wel 100% noodzakelijk is, is dat de kernel welke geboot word in de networkinstaller van Debian sarge deze PCIe NIC 100% ondersteund aangezien dit mijn enige praktische installerings mogelijkheid is.

Mijn vraag is dus ook, heeft iemand al ervaring met deze netwerkkaart + (debian) Linux.

gr
Paul

Thijs
28/02/06, 15:17
Er is geen probleem met de ICH controller, men weet gewoon het verschil niet tussen Door Software aangestuurde Softraid of Softraid onder een OS.

Ik moet even kijken welke kaart erin zit, maar ik kan je verzekeren dat Marktplaats er ook Debian op draait :)

frankske
28/02/06, 15:36
Blijf van de "bios" "hardware" raid, doe het in Linux zelf. Het gaat sneller en is gemakkelijker. Hardware out-of-the-box supporter, al let je wel best op volgende punten:
- 2.4 kernel die standaard bij Debian Sarge installer zit is OUD en zorgt dat je Harddisks traag(!!) gaan. Gebruik ofwel de 2.6 ofwel een recentere 2.4 kernel
- De nics werken perfect. Als je die als router of high-performance webserver (vanaf 200Mbps) wil gaan doen, gebruik kernel 2.6 en zet de NAPI optie op de e1000 module aan.

Paulewk
28/02/06, 16:31
Dank je voor de reacties, maar of ik ben onduidelijk geweest of jullie hebben niet goed gelezen. Het SATA verhaal was alleen een toevoeging dat ik daar al van op de hoogte was, ik ga dan ook SATA niet gebruiken in de machine.

Tevens gaat het mij niet om de performance van de kernel die de installer er standaard op zet, ik gebruik daarna een custom kernel, het gaat mij er alleen om OF het mogelijk is om de netinstaller van sarge te gebruiken, en dat je geen perikelen krijg zoals met Marvel Yukon kaarten, wel booten, maar in de installer geen eth kunnen vinden.

Dus Franske, kan jij 't misschien bevestigen ?

Thijs
28/02/06, 16:43
Dus Franske, kan jij 't misschien bevestigen ?

Kan ik ook wel, werkt !

Paulewk
28/02/06, 16:55
thx dan weet ik genoeg, en kan ie dicht :)

DaRkDrEw
28/02/06, 18:00
Intel werkt inderdaad perfect, kijk alleen uit voor Nvidia ;)

Wido
28/02/06, 18:03
Waarom zou je nog de 2.4 kernel installeren? Wij draaien alles op 2.6, dat draait hier allemaal goed?

Paulewk
28/02/06, 23:15
Waarom zou je nog de 2.4 kernel installeren? Wij draaien alles op 2.6, dat draait hier allemaal goed?

Dat zal best, maar ik doe iets compleet anders dan jij ?

Voor datgene wat wij doen werkt 2.4 gewoon beter, ieder z'n meug :).

Wido
01/03/06, 00:21
Dat zal best, maar ik doe iets compleet anders dan jij ?

Voor datgene wat wij doen werkt 2.4 gewoon beter, ieder z'n meug :).Nee, dat snap ik. Maar ik vroeg me gewoon af waarom er nog 2.4 wordt gebruikt op een nieuw systeem.