PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk Reseller level?



Geoffrey
28/02/06, 14:06
Beste mede webhosters,

weten jullie of het Plesk Controle Paneel over een reseller level beschikt? Op de website van Plesk zelf vind ik hier eigenlijk geen echte informatie over. Ik zou Plesk binnen een kleine week dan ook willen draaien op een windows platform. Zijn er hierbij dan nog speciale punten waar ik aandacht moet aan besteden?

Alvast bedankt!

starfix
28/02/06, 14:07
Plesk heeft 4 user levels:

- Admin
- reseller
- user
- Mail user

Op de website van plesk kun je demo's bekijken van de verschillende levels

Demo (windows versie):

http://www.swsoft.com/en/products/plesk75win/demo/

Geoffrey
28/02/06, 14:56
Plesk heeft 4 user levels:

- Admin
- reseller
- user
- Mail user

Op de website van plesk kun je demo's bekijken van de verschillende levels

Demo (windows versie):

http://www.swsoft.com/en/products/plesk75win/demo/

Oh, mijn excuses. Ik had erover gekeken.. In ieder geval hartelijk bedankt!

Robs
01/03/06, 01:31
windows platform.
Zijn er hierbij dan nog speciale punten waar ik aandacht moet aan besteden?

Alvast bedankt!

Ja aan de hoop extra dingen waarvoor je een extra licentie nodig hebt die bovenop de Plesk licentie komt, hierdoor kan het een duur grapje worden
bv:
- wil je mssql datbase gebruiken heb je extra licentie nodig
- wil je imap gebruiken moet je een aparte mail server licentie kopen en installeren

zo zijn er nog meer van die dingen die in Linux gratis zijn en waarvoor je op een MS systeem voor moet betalen. Dus let goed op wat je echt nodig hebt!

Geoffrey
01/03/06, 13:58
Ja aan de hoop extra dingen waarvoor je een extra licentie nodig hebt die bovenop de Plesk licentie komt, hierdoor kan het een duur grapje worden
bv:
- wil je mssql datbase gebruiken heb je extra licentie nodig
- wil je imap gebruiken moet je een aparte mail server licentie kopen en installeren

zo zijn er nog meer van die dingen die in Linux gratis zijn en waarvoor je op een MS systeem voor moet betalen. Dus let goed op wat je echt nodig hebt!

I know, maar we gaan geen gebruik maken van Microsoft SQL Server, maar van MYSQL die we op dezelfde server gaan installeren. Onze klanten hebben ook hun scripting aangepast aan de MYSQL databases dus dat zit wel goed. De Microsoft SQL Server is gewoon niet te betalen ...

Robs
01/03/06, 14:51
mysql zit al standaard in plesk, die hoef je niet apart te installeren

Maar er zijn meerdere dingetjes die in Linux gratis zijn en in Windows betaald moeten worden of niet kunnen, als je dat allemaal met elkaar vergelijkt wordt "dezelfde" Plesk versie server tov linux wel ineens een stuk duurder.
Een heel simpel ding bv is de taal, Plesk 7.5.x voor windows is niet verkrijgbaar in het Nederlands, voor linux weer wel

Webmail, bij Linux krijg je een volledig werkende webmail, de klant kan mappen aanmaken en verstuurde mails bewaren die hij verstuurd via webmail. Bij windows kan dit dus niet, de klant kan geen mappen aanmaken en verstuurde mails worden ook niet opgeslagen, om dit te laten werken heb je namelijk IMAP nodig. Imap zit niet in de standaard (gratis) mail server die Plesk standaard gebruikt voor Windows
Wil je wel IMAP, wat eigenlijk vrij normaal is voor een betere web/mail server dan moet je zelf een ander mailserver programma kopen wat wordt ondersteund wordt door Plesk, het is maar dat je het weet.

Van dit soort dingen zijn er dus nog veel meer, misschien dat andere gebruikers de lijst kunnen aanvullen.

Goldeneye
01/03/06, 16:22
mysql zit al standaard in plesk, die hoef je niet apart te installeren

Maar er zijn meerdere dingetjes die in Linux gratis zijn en in Windows betaald moeten worden of niet kunnen, als je dat allemaal met elkaar vergelijkt wordt "dezelfde" Plesk versie server tov linux wel ineens een stuk duurder.
Een heel simpel ding bv is de taal, Plesk 7.5.x voor windows is niet verkrijgbaar in het Nederlands, voor linux weer wel

Webmail, bij Linux krijg je een volledig werkende webmail, de klant kan mappen aanmaken en verstuurde mails bewaren die hij verstuurd via webmail. Bij windows kan dit dus niet, de klant kan geen mappen aanmaken en verstuurde mails worden ook niet opgeslagen, om dit te laten werken heb je namelijk IMAP nodig. Imap zit niet in de standaard (gratis) mail server die Plesk standaard gebruikt voor Windows
Wil je wel IMAP, wat eigenlijk vrij normaal is voor een betere web/mail server dan moet je zelf een ander mailserver programma kopen wat wordt ondersteund wordt door Plesk, het is maar dat je het weet.

Van dit soort dingen zijn er dus nog veel meer, misschien dat andere gebruikers de lijst kunnen aanvullen.

Helemaal waar, maar plesk op windows kan wel asp/asp.net hosten, en dit is voor een aantal mensen belangrijker dan de andere punten.

Robs
01/03/06, 16:28
Yep klopt helemaal, ik meld alleen maar dat er wel degelijk verschillen zitten in Linux en de Windows versie.
Echter als je asp/asp.net echt goed wilt gebruiken is een mssql eigenlijk ook een must, hetzelfde is php samen met mysql heel "normaal" is tegenwoordig.

Geoffrey
01/03/06, 20:12
Yep klopt helemaal, ik meld alleen maar dat er wel degelijk verschillen zitten in Linux en de Windows versie.
Echter als je asp/asp.net echt goed wilt gebruiken is een mssql eigenlijk ook een must, hetzelfde is php samen met mysql heel "normaal" is tegenwoordig.

Bedankt voor de informatie alvast! Ik ga Plesk zeker nog eens onder de loep nemen om te zien wat ik allemaal nodig heb!