PDA

Bekijk Volledige Versie : Opensource Applicatie Bouwen.



BlackHorse
28/02/06, 10:07
Ik heb de volgende vraag wie wil er op basis van Access/VisualBasic met mij een applicatie bouwen voor een zo compleet mogelijk applicatie voor (internet) ondernemers.

martysmarty
28/02/06, 10:09
In welke richting zou die applicatie moeten zijn?
Beheer?
Administratie?

BlackHorse
28/02/06, 10:14
Ik denk aan administratie in combinatie met CRM en dan eventueel later uit te breiden naar beheer. Naar mijn meningen zijn er al vrij veel pakketten op het gebied van beheer. En zo kunnen we misschien ook niet internet ondernemers trekken.

Sander-
28/02/06, 10:45
Ik heb de volgende vraag wie wil er op basis van Access/VisualBasic met mij een applicatie bouwen voor een zo compleet mogelijk applicatie voor (internet) ondernemers.

Oke, je wil dus een opensource applicatie gaan bouwen op basis van een closed source platform?

BlackHorse
28/02/06, 11:10
@WE-Create!

Wil je iets duidelijker zijn. Ik begrijp je vraag/opmerking niet.

jinxedworld
28/02/06, 11:18
Access is closed-source. ALs je een opensource Access-applicatie maakt heeft de eindgebruiker alsnog closed-source nodig om de applicate te draaien. Dat schiet een beetje zijn doel voorbij eigenlijk.

petert101
28/02/06, 11:18
@WE-Create!

Wil je iets duidelijker zijn. Ik begrijp je vraag/opmerking niet.

hij bedoelt dat jij alleen scriptjes maakt die een closed-source applicatie aansturen.
Als je iets echt open-source-achtigs wilt maken dan zorg je ervoor dat alles (zover mogelijk) open-source is.

BlackHorse
28/02/06, 11:21
@jinxedworld

Uit dat oogpunt ben ik het met je eens. Maar ik doe dit vanuit het oogpunt dat ik een applicatie wil ontwikkelen waar beginnende ondernemers mee kunnen beginnen en misschien kunnen verbeteren om zo tot een goeie applicatie te komen voor kleine en middelgrote ondernemers voor weinig tot geen geld.

martysmarty
28/02/06, 11:31
Beter MySQL gebruiken inplaats van Access?

Keenondots
28/02/06, 11:34
Ik denk dat dit van toepassing is op je vraag:

Er zitten wel goeie programma's tussen dus die gebruik ik

M.a.w. waarom wil je iets nieuws ontwikkelen? Wat maakt jou product beter? Wat is je business model?

Verder is Access/VB niet echt een platform wat Internetondernemers zal aanspreken, die verwachten wellicht eerder iets webbased, zodat ze ook met anderen tegelijk kunnen werken en onderweg de applicatie kunnen gebruiken.

jvdheuvel
28/02/06, 11:35
Dat betekent dus ook dat je de broncode mee moet geven als iemand besluit tot het gebruik van jouw applicatie. Op het moment dat ze dan iets willen veranderen/toevoegen aan de applicatie, dan moeten ze kunnen beschikken over de broncode. Met Visual basic is dat niet zomaar het geval.

Is het niet mogelijk om dit systeem op basis van PHP en MySQL te bouwen? Op die manier heb je alles gewoon open source en kan iedereen er zijn eigen sausje overheen gooien op het moment dat ze dat nodig achten.

Als die wijzigingen dan ook nog eens netjes als updates of plugins beschikbaar worden gesteld, dan heb je een goed systeem opgezet, waar alle gebruikers gebruik van kunnen maken.

BlackHorse
28/02/06, 11:41
@jvdheuvel

Waarom kan je VisualBasic broncode niet openbaar maken???

Designerhosting
28/02/06, 11:46
Heb je die code dan in bezit? Of bedoel je dat je een scriptje ofzo voor VisualBasic openbaar wilt maken?

Keenondots heeft wel gelijk, waarom het wiel opnieuw uitvinden? Of waarom ben je niet tevreden met bestaande oplossingen?

martysmarty
28/02/06, 11:52
[QUOTE=Designerhosting]
Keenondots heeft wel gelijk, waarom het wiel opnieuw uitvinden?[QUOTE]

Waarom zijn er verschillende office versies? (MS, staroffice, openoffice)
Waarom zijn er verschillende OS'en?
Mensen willen eens wat anders.

BlackHorse
28/02/06, 11:53
@Designerhosting

Ik begrijp je vragen/opmerkingen over de code en het scriptje niet zo. En nee ik ben niet echt tevreden over de bestaande oplossingen. Ze zijn te duur of niet compleet genoeg.

BlackHorse
28/02/06, 11:55
@martysmarty

Ik ben het roerend met je eens.

BlackHorse
28/02/06, 12:52
Is er nou ECHT NIEMAND die met mij een dergelijk project zou willen beginnen.

martysmarty
28/02/06, 12:56
Als je nou even 24 uur gedult hebt ofzo.
Mensen zijn aan het werk en kijken niet altijd hier

BlackHorse
28/02/06, 12:59
@martysmarty,

Ik heb geduld maar ik ben ook enthousiast.

Designerhosting
28/02/06, 13:07
@ MartySmarty

Tuurlijk zijn er verschillende smaken en wensen. Maar daarom vroeg ik ook wat er aan bestaande oplossingen mankeerde.... Indien je hetzelfde gaat maken als iets wat bestaat dan bestaat de kans dat je het voor jezelf maakt omdat anderen de bestaande oplossing blijven gebruiken. Van tevoren goed weten wat je wilt gaan maken lijkt me niet zon slecht idee...

Want eventueel kun je gewoon een bestaand systeem verbeteren en krachten bundelen....

Maar in ieder geval veel succes......

BlackHorse
28/02/06, 13:19
Kan iemand een lijstje met wensen opstellen. Wat je allemaal in een goed administratie pakket zou willen hebben.

Mark17
28/02/06, 16:40
Kan iemand een lijstje met wensen opstellen. Wat je allemaal in een goed administratie pakket zou willen hebben.

Enkele eisen die ik stel aan een administratie pakket:
-Voldoen aan wettelijke eisen mbt de jaarrekening en de boekhouding voor een groot bedrijf (dit moet dus een uitdraai zijn zonder toelichting, enkel de getallen)
-Simpel invoeren (dus bedrag X inc of exc btw van grootboekrekening (nummer+naam) naar grootboekrekening (nummer+naam) waarbij automatisch de BTW word verwerkt onder de grootboekrekening BTW (hoog of laag of nihil) waarbij aangegeven kan worden welk percentage gehanteerd moet worden (3 tot 10 optie's, in nederland gelden slechts 3 optie's)
-API erbij (voor eigen control panel/bestel systeem koppeling)
-Grootboekrekening toevoegen/bewerken (naam/nummer wijzigen)/verwijderen (bij verwijderen moet je aan kunnen geven waar het geld heen moet indien er geen waarde van 0 euro op staat)
-Meerdere afschrijvingsmethode's
-Mogelijkheid tot inzien van journaalposten en de mogelijkheid om correctie's toe te voegen (eventueel icm een iets moeilijkere invoer methode in de vorm van journaalposten)
-Meer punten zal ik op kunnen merken nadat ik een demo heb gezien
-PHP/MySQL
-Meerdere bedrijven in het pakket mogelijk

Een grootboekschema kan ik eventueel wel beschikbaar stellen indien gewenst. Eventueel wil ik best bij de ontwikkeling helpen.

BlackHorse
28/02/06, 16:56
Hoe kan je mij dat grootboekschema ter beschikking stellen????

BlackHorse
28/02/06, 17:01
Kan iemand mij vertellen wat hij in een goed CRM pakket zou willen hebben eventueel gelinkt aan het administratie pakket.

Mark17
28/02/06, 18:04
Hoe kan je mij dat grootboekschema ter beschikking stellen????

Ik heb nog ergens het grootboek schema van Ernst&Young en ik heb nog een andere op papier die ik dan even voor je zou in scannen en mailen. Ik kan ze dus per mail leveren (plaatje = jpg, schema van E&Y = pdf).

BlackHorse
01/03/06, 09:08
@Mark17

Ik zou ze heel graag van je ontvangen. Als je ze naar mijn mail adres wil sturen dan zou ik je heel dankbaar zijn.

Diewy
01/03/06, 17:22
Beste BlackHorse,

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een administratie systeem voor hosting bedrijven, het is geschreven in php, mysql en ajax. De hoofdzaak in het systeem is een overzicht krijgen op servers, klanten en betalingen.

Dit systeem, MyHost, houdt rekening met Webhosting, reseller, dedi en colo klanten! Elke klant krijgt hierbij zijn eigen account waar hijzelf ook een overzicht krijgt van alle betaalde of openstaande facturen aan jouw bedrijf.

Einde paasvakantie zou ik een bèta versie online willen zetten van het paneel, enkel het admin gedeelte. De verdere ontwikkeling zal nog enkele maanden in beslag nemen.

mvg,
Diewy

Mark17
01/03/06, 18:18
@Mark17

Ik zou ze heel graag van je ontvangen. Als je ze naar mijn mail adres wil sturen dan zou ik je heel dankbaar zijn.

Inmiddels heeft u als het goed is het schema van E&Y ontvangen, het andere schema zal ik binnenkort (zodra het op de pc staat) sturen.

BlackHorse
02/03/06, 08:33
@Mark17

Dank je wel voor de moeite.

crazycoder
02/03/06, 09:31
Kan iemand een lijstje met wensen opstellen. Wat je allemaal in een goed administratie pakket zou willen hebben.
Kijk eens in de lijst van functies welke het gemiddelde boekhoudpakket heeft. Dan heb je een idee van wat er nodig is.

Het enige wat hosters missen tov de meeste bestaande boekhoudpakketten is de mogelijkheid van contractperiodes invullen en aan de hand daarvan automatisch factureren.

Als je toch een administratief pakket maak zorg dan ook voor import/export functies voor klant/order/betalings gegevens.

BlackHorse
02/03/06, 11:47
@Crazycode

Bedankt voor de kleine maar toch waardevolle tips.

DaRkDrEw
02/03/06, 13:39
BlackHorse, ik zou dit wel met je willen doen.
Heb ervaring met het schrijven van Visual Basic .NET applicaties i.c.m. MySQL maar met Access / MS SQL zal niet veel moeilijker zijn.

PM me ;)

BlackHorse
02/03/06, 13:45
Visualbasic.net heb ik nagenoeg geen ervaring mee.

DaRkDrEw
02/03/06, 13:57
Visualbasic.net heb ik nagenoeg geen ervaring mee.

Wel met Visual Basic 6?
Beheers tevens PHP/MySQL

Visual Basic 6 verschilt niet zo verschrikkelijk veel met Visual Basic .Net, het is alleen even wennen :)

BlackHorse
02/03/06, 15:02
VisualBasic 6 heb ik wel ervaring PHP/MySQL weinig.

BlackHorse
06/03/06, 08:49
Wie denkt dat het haalbaar is om een opensource programma te maken.

crazycoder
06/03/06, 09:01
Wie denkt dat het haalbaar is om een opensource programma te maken.
Ik denk dat het wel degelijk haalbaar is, ik denk ook dat het ontzettend veel tijd zal gaan kosten om dit te realiseren.

BlackHorse
06/03/06, 13:54
Weet iemand een degelijk systeem om een opensource project te hosten.

martysmarty
07/03/06, 08:48
sourceforge.net

BlackHorse
07/03/06, 09:43
@martysmarty

sourceforge.net is inderdaad een heel goed systeem maar dan moet je met een verhaal komen wat je programma moet gaan doen in het engels. Ik ben wel goed met engels in woord en lezen maar schrijven is een TOTAAL ander verhaal dus ik zoek eigenlijk iets in het nederlands.

martysmarty
07/03/06, 11:44
Schrijf maar in het nederlands, in wil wel de vertaling voor je doen.

BlackHorse
07/03/06, 11:51
@martysmarty

Bedankt voor het aan bod. Ik hier zal ik zeker op terug komen ik zoek nu allereerst nog een goede naam voor mijn pakket.

Mark17
07/03/06, 12:05
Indien er tevens een webdeel met dezelfde functie's in php bij komt dan wil ik het wel gratis hosten op 1 van mijn site's.

BlackHorse
07/03/06, 12:19
Dank je wel voor het aanbod Mark17

BlackHorse
07/03/06, 12:20
Wie weet er nog een goeie naam voor het pakket waar in deze sectie over gesproken word

martysmarty
07/03/06, 12:25
OpenFact?

(Opensource - Facturatie)

BlackHorse
07/03/06, 12:28
@martysmarty

Klinkt goed een mogelijk kandidaat. Heeft iemand nog andere ideeen. Ik beloof dat ik van de ideeen eerlijk een poll zal maken dus het is dan gewoon de meeste stemmen gelden. Voor eventueel geinterresseerde het gaat hier om een pakket waar in eerste instantie de volgende onderdelen in komen:

- Facturatie
- CRM
- Financiele administratie

Het pakket is in principe bedoeld voor de webhosting maar eventueel ook te gebruiken voor het MKB.

martysmarty
07/03/06, 12:50
Heb je zelf geen ideeen voor namen?

BlackHorse
07/03/06, 12:56
@martysmarty

- FinFa (Financiele administratie/Facturatie)

- Total Access (Verwijst naar het feit dat de oplossing ondermeer in Access is geschreven)

- Total Report (Alle informatie uit 1 pakket)

martysmarty
07/03/06, 12:59
Blijf je bij Access?
Waarom niet MSSQL of MySQL?

BlackHorse
07/03/06, 13:00
Geen ervaring mee en ik denk dat het best wel gaat lukken.

martysmarty
07/03/06, 13:03
Indien je access doet, en je wilt ook webbased maken, kan het alleen maar draaien op Windows.

MSSQL en MySQL werken overgens hetzelfde als Access,
En mischien is er iemand anders die het SQL gedeelte kan doen?

BlackHorse
07/03/06, 13:04
Ik hou alle opties open.

BlackHorse
07/03/06, 13:16
Kijk trouwens eens voor een goed en beginnend forum over opensource software op: http://opensource.forumup.nl.

DaRkDrEw
07/03/06, 13:59
Indien je access doet, en je wilt ook webbased maken, kan het alleen maar draaien op Windows.

MSSQL en MySQL werken overgens hetzelfde als Access,
En mischien is er iemand anders die het SQL gedeelte kan doen?

Ik heb Blackhorse dit reeds aangeboden (niets op gehoord, wil zeker geen hulp?)
SQL is inderdaad even makkelijk als Access en naar mijn idee beter.

BlackHorse
07/03/06, 14:05
@DaRkDrEw

Waarmee doe je SQL mee. Hoe maak je zo'n database. Ik WEET ECHT HELEMAAL NIKS van dat pakket. Bestaat er een site MSSQL/MySQL voor Dummies.

Het is niet zo dat ik er geen gebruik van wil maken maar ik heb er GEEN VERSTAND van.

martysmarty
07/03/06, 14:24
SQL = SQL
Access maakt ook gebruik van SQL dus de instructies ken je wel.

en er zijn genoeg documenten over speciaal MySQL

BlackHorse
07/03/06, 14:32
@martysmarty

Het klinkt allemaal reuze aardig maar als ik bijvoorbeel een database wil maken in access dan start ik access op en ga ik aan de slag. Hoe doe ik dat in SQL. En ik snap de zin SQL=SQL niet helemaal????

martysmarty
07/03/06, 14:40
met SQL = SQL bedoel ik, zoals je in Access "Select * from tblsomething Where iets = iets2" gebruikt, doe je dat ook in MSSQL en MySQL.

voor MSSQL heb je entherprise Manager, veel vergelijking met Access.
Voor MySQL heb je phpMyAdmin of MySQL Admin

BlackHorse
07/03/06, 14:47
Waar download ik die dingen. Dit klinkt misschien allemaal dom maar ik heb hier ECHT geen ervaring mee.

martysmarty
07/03/06, 14:51
MSSQL moet je voor betalen, zul je niet willen denk ik?

MySQL kun je krijgen op www.mysql.org en PHPMyAdmin op www.phpmyadmin.net.

MySQL Admin staat ook op www.mysql.org

Hiervoor moet je dus wel een webserver aan hebben staan.

BlackHorse
07/03/06, 15:07
@martysmarty

Dus dan denk ik dat we in dit geval dan maar kiezen voor MySQL. En als ik het verder goed begrijp kan ik alles gewoon installeren behalve MySQL Admin en dan is mijn vraag wat mis ik dan.

martysmarty
07/03/06, 15:08
MySQL Admin kun je ook gewoon installeren.

Daar ga je dan je database in maken.

BlackHorse
07/03/06, 15:13
Dus ik moet voor alles een webserver hebben draaien???

martysmarty
07/03/06, 15:32
Als je phpMyAdmin gaat gebruiken wel, niet met MySQLAdmin

BlackHorse
07/03/06, 15:34
Ooo, oke dan. Dan zal ik het eens gaan proberen.

BlackHorse
07/03/06, 15:50
Zijn er nog mensen die een goeie naam weten voor dit project.

martysmarty
07/03/06, 16:06
Heb je al mensen die je meehelpen? Of ga je het toch alleen doen.

Naam is nog niet het belangrijkste lijkt me, je kunt altijd vast aan functioneel en technisch ontwerp beginnen

BlackHorse
07/03/06, 16:12
Ik zit op het moment in de plannings en onderzoeks fase en ik kijk rond of ik hier een draagvlak voor kan krijgen.

Keenondots
07/03/06, 17:02
OMFG... kan iemand hier een einde aan maken?

Mark17
07/03/06, 20:53
Ik zit op het moment in de plannings en onderzoeks fase en ik kijk rond of ik hier een draagvlak voor kan krijgen.

Zoals je inmiddels gemerkt zult hebben is er voor een windows programma dat een externe mysql server gebruikt voor de database wel interesse en draagvlak. Dit komt grotendeels doordat er dan ook een webgedeelte (bijv. voor klanten) aangekoppeld kan worden.

Een mogelijke naam: afkbs (administratie facturatie klanten beheer systeem)

Eryq
07/03/06, 21:02
wat dacht je van:
FAK-BS
BaseHostSoftware ( zogenaamd van af de basis beginnen. )
HorseHostSource afgekort HHS

Zit er ook een prijsje aan vast????? ;-)

Keenondots
07/03/06, 22:41
Kijk trouwens eens voor een goed en beginnend forum over opensource software op: http://opensource.forumup.nl.
Dat is je eigen forum. Waarom post je een vraag op je eigen forum waar je zelf de enige user bent?
http://opensource.forumup.nl/search.php?search_author=santora&mforum=opensource

BlackHorse
08/03/06, 08:39
@Keenondots

Als dit topic je niet bevalt dat hoef je er niet aan mee te doen. Wat betreft dat forum dat is niet van mij maar ik ken de eigenaar vaag en hij heeft er leuke plannen mee. Hij heeft het idee geef ik eerlijk toe van een aantal andere forums gepikt maar wat geeft het als er een plaats is waar mensen over opensource software kunnen kletsen en hun vragen kwijt kunnen.

Webhostingtalk is toch ook zo'n forum en daar zit jij toch ook op.

BlackHorse
08/03/06, 09:10
@Eryq

Goeie namen ik hou ze in gedachte.

Blizt
08/03/06, 14:13
Blackhorse,

Je moet je door deze post niet aangevallen gaan voelen, maar ik denk dat je nog één ding goed moet leren. Ik volg het topic nu al een tijdje en ik kan me best voorstellen dat je niet alles (of zelfs niets) weet van MySQL en andere RDBMs... Dat geeft ook HELEMAAL NIETS. Dat is prima zelfs. Door een project als dit te gaan doen leer je er dan van zelf van! Geweldig, toch?
Maar wel wil ik je dan één tip meegeven: http://google.nl. Leer die URL uit je hoofd. Zet 'm als startpagina. Leer 'm gebruiken. Als je je afvraagt waar je mysql / phpmyadmin kunt downloaden, ga je naar je startpagina en typ je in het vakje wat er staat "mysql" of "phpmyadmin". In beide gevallen is de eerste hit direct goed! :)
Verder denk ik dat hier op zich best markt voor is (zeker als je een mogelijkheid tot webbased geeft), dus gewoon doorzetten. ;)

BlackHorse
08/03/06, 14:17
@Blizt

Dank je wel voor deze opbeurende woorden. Ik zal je tip zeker ter handen nemen.

BlackHorse
09/03/06, 08:28
Kan iemand van jullie mij een idee geven van het web based gedeelte wat daar allemaal in moet komen.

martysmarty
09/03/06, 08:58
Hetzelfde als de applicatie is natuurlijk het mooiste ;)

BlackHorse
09/03/06, 10:41
@martysmarty

Ja, dat snap ik maar is het niet raadzaam om eerst een gewone applicatie te ontwikkelen en daarna de web interface.

Dennie-DeTi
09/03/06, 10:43
Kan iemand van jullie mij een idee geven van het web based gedeelte wat daar allemaal in moet komen.
Heel goed dat je hieraan begint, maar volgens mij kan je beter zelf wat research doen, in plaats van ieder puntje hier te gaan vragen. Ik denk niet dat iedereen zin heeft om jou elke keer te gaan "voorkauwen" hoe je alles moet maken.

Als je zoekt op dit forum vind je diverse topics over systemen waar jou systeem ook toe zou behoren. Als je nou eens begint met die allemaal door te lezen, en een lijst op te stellen met alle functionaliteiten, en aan de hand daarvan gaat selecteren wat je er zelf in wil zetten.

Vervolgens kan je die lijst wel geven en vragen of mensen hier nog aanvullingen/opmerkingen op hebben. Maar ga nou niet voor ieder puntje hier een vraag stellen. Ga eerst zelf alles dmv dit forum zoeken (dus niet vragen) en gebruik google om andere applicaties te vinden en ga eens bekijken hoe die in elkaar zitten.

Daarna kan je een goed plan opstellen hoe je je eigen applicatie gaat inrichten.

- Dennie

BlackHorse
09/03/06, 11:32
@Dennie-DeTi

Ik heb al onderzoek gedaan maar de wensen van iedereen lopen zover uitelkaar dat je dingen wel puntje voor puntje MOET vragen wil iedereen er wat aan hebben.

crazycoder
09/03/06, 11:48
@Dennie-DeTi

Ik heb al onderzoek gedaan maar de wensen van iedereen lopen zover uitelkaar dat je dingen wel puntje voor puntje MOET vragen wil iedereen er wat aan hebben.
Jij kom alleen maar met vragen. Niet met een functioneel ontwerp. Als je dat heb kan je het posten en commentaar daarop vragen. Terecht is er verwezen naar andere topics waar informatie te vinden is.

Bouw anders gewoon wat je heb/wil en voeg functies toe. Dat is heel normaal voor een standaardpakket.

BlackHorse
09/03/06, 11:57
Kan Een Moderator Dit Topic Sluiten. Ik Denk Dat Alle Informatie Over Dit Onderwerp Nu Wel Gezegd Is.

martysmarty
09/03/06, 12:07
Waarom sluiten? Is de applicatie klaar?

Je moet niet elke keer een topic laten sluiten als commentaar je niet goed uit komt.

BlackHorse
09/03/06, 12:31
@martysmarty

Ik probeer door te vragen steeds meer informatie te krijgen. Die informatie heb ik nu en dat in combinatie met de steeds meer negatieve reacties die er op dit forum komen heeft mij doen besluiten met dit topic te kappen.

crazycoder
09/03/06, 12:35
@martysmarty

Ik probeer door te vragen steeds meer informatie te krijgen. Die informatie heb ik nu en dat in combinatie met de steeds meer negatieve reacties die er op dit forum komen heeft mij doen besluiten met dit topic te kappen.
Jij hebt tot op heden eigenlijk alleen nog maar opbouwende kritiek gekregen.

Als je dit initiatief doorzet dan zal je in de toekomst nog veel meer en ook veel minder opbouwende kritiek te verdragen hebben.

BlackHorse
09/03/06, 13:08
@Crazycoder

Dat den ik ook wel maar ik krijg weinig steun en alleen maar kritiek.

crazycoder
09/03/06, 13:25
@Crazycoder

Dat den ik ook wel maar ik krijg weinig steun en alleen maar kritiek.
Wat verwacht je dan? Jij kom met een initiatief, dan wordt er van jou verwacht dat jij bepaalde zaken zelf op kan en zal pakken.

Er zijn op WHT meer dan genoeg goed bedoelde initiatieven te vinden die een heel deel hebben van wat jij ook denk te gaan bouwen. Initiatieven waarvan de meesten niet af zijn. Persoonlijk denk ik dat een niet onbelangrijk deel daarvan nooit afgemaakt zal worden.

Iets bouwen voor algemeen gebruik wil zeggen tegen de wind in moeten roeien, de kar trekken en mensen motiveren om met jou mee te doen.

Als jij hier serieus mee door wil gaan dan zal je eerst alles voor jezelf op een rijtje moeten zien te krijgen. Schrijf een zo compleet mogelijk functioneel ontwerp en kom dan nog eens terug.

Bedenk dat je ook kritische opmerkingen krijg omdat mensen graag willen weten wat zij van jou als initiatiefnemer kunnen verwachten.

Bedenk ook dat bepaalde standaard software bestaat en veel mensen wellicht het nut niet inzien van jouw initiatief, of vrezen dat het vooral een hoop tijd zal kosten waarbij een kosten-baten analyse negatief voor jou uit kan pakken.

Jij moet jezelf daar niet door laten ontmoedigen. Als jij dit plan serieus opvat en aan de slag ga dan maak je zeer zeker een kans dat meerdere mensen gaan helpen..

BlackHorse
09/03/06, 13:26
***** Wil Iemand Dit Topic Sluiten *****

Keenondots
09/03/06, 13:28
***** Wil Iemand Dit Topic Sluiten *****
Om maar in je eigen woorden te blijven:
Als dit topic je niet bevalt dat hoef je er niet aan mee te doen.

Mark17
09/03/06, 14:13
@BlackHorse:
Een webdeel zou je er gelijk na kunnen ontwikkelen. Begin dan wel met een API-achtig iets zodat een bestelsysteem erop is aan te sluiten.

Het zal je wel wat tijd kosten om het te maken en houd daar rekening mee.

BlackHorse
09/03/06, 16:02
Ik vind het allemaal best mensen. Ik stop met posten op dit forum aangezien kritiek hier het enigste is wat geuit kan worden.

crazycoder
09/03/06, 18:27
Ik vind het allemaal best mensen. Ik stop met posten op dit forum aangezien kritiek hier het enigste is wat geuit kan worden.
Als jij niet tegen opbouwende kritiek en uitleg daaromtrent kan dan lijkt dat mij ook maar beter.

Je kan dan beter eerst bouwen wat je wilde bouwen en daarna pas naar buiten treden.

Veel succes..

Blizt
11/03/06, 16:43
Ik vind het allemaal best mensen. Ik stop met posten op dit forum aangezien kritiek hier het enigste is wat geuit kan worden.
Dat is niet waar. Verschillende mensen hebben je goede tips meegegeven, maar niet iedereen is even subtiel hiermee. Dat is net als in het echte leven... Als je daar niet tegen kunt, is het wellicht slim toch te stoppen hiermee. Echter zou ik dan stoppen wát dan ook te doen, een baan te zoeken waarin je simpel seriematig werk doet waarbij je eigenlijk niets fout en/of beter kan doen en gewoon een routine bedenken voor elke dag, die je exact hetzelfde uitvoert. Dan heb je de minste kans op kritiek.
Een andere mogelijkheid is anders tegen dingen aankijken. :) Ok, sommige mensen zijn wat hard geweest tegen je - dat klopt. Is dat een reden om nu gelijk te stoppen? Of stop je alleen op dit forum te posten en ontwikkel je de applicatie verder? Beide zouden jammer zijn.
In het eerste geval is het misschien beter, als je zo makkelijk stopt betwijfel ik of je er echt in geloofde / zin in had en zou je het waarschijnlijk nooit afgemaakt hebben.
Het tweede geval is echter niet leuk tegenover de mensen die hun best doen je te helpen, die hebben dan "voor niets" meegedacht. Toon je een man, neem die kritiek aan, doe er wat mee en zet door. Maak die applicatie! Maak de webinterface! Gewoon doen!

Of niet natuurlijk... maar vraag jezelf dan 'n volgende keer (bij een eventueel nieuw project) wel af, of je er wel echt in gelooft en het echt wilt.

BlackHorse
13/03/06, 13:16
Ik heb een stuk van mijn applicatie af. Ik heb dit al aan een aantal winkels/zelfstandige verkocht. Ik ga nu verder om hier een factuur/boekhoud applicatie van te maken.