PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk » Direct Admin



sl@mer
28/02/06, 01:46
Allereerst excuses als het hier niet goed is geplaatst, ik wist even niet waar het precies onder moest :)

---

Momenteel maken wij gebruik van 2 dedicated servers voorzien van Plesk Reloaded en Expand. Omdat wij op korte termijn onze eigen servers willen aanschaffen met Direct Admin, omdat dit wat lekkerder werkt (zoals gezien in de demo op de site van DA). Tot zover niets spannends maar nu komt het.

Wij willen (gezien het aantal accounts op beide servers) de gegevens van Plesk naar DA importeren, zodat wij niet alles opnieuw en handmatig moeten doen (behalve dan de nameserver instellingen etc).

Nu is de vraag of het reeds mogelijk is dit te bewerkstellen.

Kort samengevat moet het het volgende kunnen:
- accounts met password etc importeren naar DA van Plesk, zonder enige vorm van schade uiteraard, zodat de klanten normaal kunnen blijven werken.

Ik hoop dat er een oplossing is om dit snel en efficient te doen.

Wie helpt ons op weg, of heeft goed tips cq linkje naar info oid.

Ik hoop op wat zinnige reactie waar we wat mee kunnen ;)

Alvast bedankt

jinxedworld
28/02/06, 09:17
Qmail -> DA: http://directadmin.com/forum/showthread.php?threadid=6646&highlight=AND+migrate+AND+plesk
Plesk -> DA: http://directadmin.com/forum/showthread.php?threadid=5593&highlight=AND+migrate+AND+plesk

De laatste link is wel een redelijk oud topic, maar nog wel van toepassing op de manier hoe plesk op dit moment werkt. Het ziet er in ieder geval naar uit dat alles handmatig dient te gebeuren, tenzij je iemand kan vinden die een script voor je in elkaar schuift voor een migratie. Mikey van Mijn-Sleutel is erg handig met shellscripting, misschien dat je hem om een offerte kan vragen voor zoiets?

sl@mer
28/02/06, 17:21
Wederom een hhop leesvoer ;)

Thnx

Mikey
28/02/06, 17:30
Plesk bewaart "alle" wachtwoorden in hun database, aan de hand daarvan zou je de da api kunnen voeren lijkt mij.

sl@mer
01/03/06, 12:23
Plesk bewaart "alle" wachtwoorden in hun database, aan de hand daarvan zou je de da api kunnen voeren lijkt mij.

Hmzz, ik zal eerst de topics op het forum van DA doorlezen, maar in elk geval bedankt voor je antwoord.