PDA

Bekijk Volledige Versie : Ter overname



Anoniem
27/02/06, 22:12
Beste forumleden van WHT,

Allereerst: deze aanbieding is zowel serieus als oriënterend. Ongeveer een jaar terug ben ik begonnen met het aanbieden van webhosting aan vrienden en bekenden. Daarbij maak ik gebruik van een resellerpakket, wat ik afneem bij een webhoster in de VS. In het begin was dit meer bedoeld als hobby en leermogelijkheid.

Al mijn hostingactiviteiten zijn niet van een grootte dat ik deze activiteiten daadwerkelijk als bedrijf heb geregistreerd. De laatste tijd is het wel aardig gegroeid. Zo gegroeid dat ik niet meer de service kan bieden die men mag verwachten van een hostingaanbieder. Een van de redenen dat dit niet meer lukt, is tijdsgebrek.

Waar ik naar op zoek ben is een goede, betrouwbare hoster die de hosting accounts wil overnemen (d.w.z. verhuizen naar een eigen server). Het betreft dus niet het volledige resellerpakket.

Goede communicatie met mij en communicatie van beiden naar ‘mijn klanten’ toe, is belangrijk. De overname wil ik soepel en klantvriendelijk laten verlopen. Dit betekent: niet alle accounts in een keer overzetten, maar account voor account. Verder zijn sommige domeinnamen geregistreerd op mijn naam, deze zullen op naam van klanten moeten worden gezet. Dit vereist natuurlijk enige tijd om dit alles administratief te regelen.

Een redelijk goede administratie is aanwezig. Eerlijkheidshalve: het is natuurlijk niet zeker of al onderstaande accounts over willen gaan, maar mijn verwachting is van wel.

Wat prijs van de overname betreft maak ik me geen illusies van getallen die vorderen in de vier cijfers. Minimum is dat huidige accounts worden overgenomen en voor de duur van de afgesproken tijd ‘gratis’ worden voortgezet, de afgesproken tijd is ten allen tijde maximaal een jaar (deze afgesproken tijd is in niet schriftelijk vastgelegd). Een extra bovenop dit minimum in de vorm van een geldsom, zou natuurlijk mooi meegenomen zijn.

De prijzen van de pakketten die ik aanbied aan vrienden en kennissen, liggen in de budget-categorie. De pakketten beginnen met een pakket van EUR 1 (100mb webruimte, 1000mb dataverkeer per maand). Uitgebreide informatie over pakketten en prijzen van domeinnamen is op aanvraag beschikbaar. Ik neem aan dat door de overname de prijzen en pakketspecificaties geen grote veranderingen ondergaan.

En last but not least, de keiharde cijfers.
Aantal klanten: 22
Aantal webhostingpakketten: 26
Aantal domeinnamen: 18 (overgroot deel .nl)
Dit komt op een totale jaaromzet van EUR 756.

Een gedeeltelijke herhaling voor de duidelijkheid. De totale overname moet maximaal twee maanden mogen duren. Zoals eerder geschreven wil ik elke klant persoonlijk informeren en een op maat gesneden verhuizing organiseren (domeinnamen op naam van de klant, zoals ook eerder geschreven).

Mochten er nog verdere vragen zijn, via mail (sdeboer@gmail.com) ben ik bereikbaar. Ik geef de voorkeur aan communicatie per email i.p.v. per PB.

justin
27/02/06, 22:27
Beste forumleden van WHT,

Allereerst: deze aanbieding is zowel serieus als oriënterend. Ongeveer een jaar terug ben ik begonnen met het aanbieden van webhosting aan vrienden en bekenden. Daarbij maak ik gebruik van een resellerpakket, wat ik afneem bij een webhoster in de VS. In het begin was dit meer bedoeld als hobby en leermogelijkheid.

Al mijn hostingactiviteiten zijn niet van een grootte dat ik deze activiteiten daadwerkelijk als bedrijf heb geregistreerd. De laatste tijd is het wel aardig gegroeid. Zo gegroeid dat ik niet meer de service kan bieden die men mag verwachten van een hostingaanbieder. Een van de redenen dat dit niet meer lukt, is tijdsgebrek.

Waar ik naar op zoek ben is een goede, betrouwbare hoster die de hosting accounts wil overnemen (d.w.z. verhuizen naar een eigen server). Het betreft dus niet het volledige resellerpakket.

Goede communicatie met mij en communicatie van beiden naar ‘mijn klanten’ toe, is belangrijk. De overname wil ik soepel en klantvriendelijk laten verlopen. Dit betekent: niet alle accounts in een keer overzetten, maar account voor account. Verder zijn sommige domeinnamen geregistreerd op mijn naam, deze zullen op naam van klanten moeten worden gezet. Dit vereist natuurlijk enige tijd om dit alles administratief te regelen.

Een redelijk goede administratie is aanwezig. Eerlijkheidshalve: het is natuurlijk niet zeker of al onderstaande accounts over willen gaan, maar mijn verwachting is van wel.

Wat prijs van de overname betreft maak ik me geen illusies van getallen die vorderen in de vier cijfers. Minimum is dat huidige accounts worden overgenomen en voor de duur van de afgesproken tijd ‘gratis’ worden voortgezet, de afgesproken tijd is ten allen tijde maximaal een jaar (deze afgesproken tijd is in niet schriftelijk vastgelegd). Een extra bovenop dit minimum in de vorm van een geldsom, zou natuurlijk mooi meegenomen zijn.

De prijzen van de pakketten die ik aanbied aan vrienden en kennissen, liggen in de budget-categorie. De pakketten beginnen met een pakket van EUR 1 (100mb webruimte, 1000mb dataverkeer per maand). Uitgebreide informatie over pakketten en prijzen van domeinnamen is op aanvraag beschikbaar. Ik neem aan dat door de overname de prijzen en pakketspecificaties geen grote veranderingen ondergaan.

En last but not least, de keiharde cijfers.
Aantal klanten: 22
Aantal webhostingpakketten: 26
Aantal domeinnamen: 18 (overgroot deel .nl)
Dit komt op een totale jaaromzet van EUR 756.

Een gedeeltelijke herhaling voor de duidelijkheid. De totale overname moet maximaal twee maanden mogen duren. Zoals eerder geschreven wil ik elke klant persoonlijk informeren en een op maat gesneden verhuizing organiseren (domeinnamen op naam van de klant, zoals ook eerder geschreven).

Mochten er nog verdere vragen zijn, via mail (sdeboer@gmail.com) ben ik bereikbaar. Ik geef de voorkeur aan communicatie per email i.p.v. per PB.
Wij zijn evt wel geintreseert als u ons een vraagprijs kan toe sturen via mail(support@jksolutions.nl of pb zouden wij dat zeer op prijs stellen!

ErikKosters
27/02/06, 22:49
Stuur ook maar een PB hierheen.

BsHosting
27/02/06, 23:31
hier ook intresse

Remigius
27/02/06, 23:47
Graag zouden ook wij meer informatie ontvangen m.b.t. de overname prijs, huidige situatie (welk control panel gebruiker de sites bijv.), wat wordt er gerekend voor de domeinen, zijn er contracten, etc.

Graag meer informatie naar remigius@quicksolve.info

Anoniem
28/02/06, 00:23
Mijn excuses dat ik niet elke post en elke mail persoonlijk kan beantwoorden. Daarvoor zijn het er teveel. Op dit moment heb ik mailcommunicatie met een hostingpartij over een mogelijke overname. I will keep you posted.

t.bloo
28/02/06, 00:28
hier ook interesse

RobEnde
28/02/06, 11:09
Graag ontvangen wij ook meer informatie

DominicusNet
28/02/06, 14:05
Ook hier intresse

Norman
28/02/06, 15:45
Ja hoor, informatie graag gewenst hier.

VDE Hosting
28/02/06, 22:08
Ook wij hebben intresse, heb u een mail gestuurd.

ErikKosters
02/03/06, 00:48
geen pb nog... is het nog te koop of

xYnta
02/03/06, 11:49
Indien nog te koop hebben wij ook intresse.

Dennie-DeTi
02/03/06, 12:34
Ik zou ook graag een pb van u ontvangen met meer informatie.

Karim
02/03/06, 23:53
hier ook een mail aub.

RobEnde
03/03/06, 10:36
Wat is de status?? Wij hebben nog niets gehoord.

Anoniem
06/03/06, 23:38
De overname is rond. Morgen of overmorgen zal het d.m.v. een artikel bekend worden gemaakt. Een link naar dat artikel zal hier te vinden zijn.

®on
07/03/06, 13:48
PhpBBhost heeft een overeenkomst bereikt over de overname van Infihost Webhosting en haar klanten.
De overeenkomst is 1 maart jongsleden gesloten, na goed overleg.

Infihost ging op zoek naar een goede, betrouwbare hoster die de hosting accounts wenstte over te nemen, waarbij de huidige contracten gerespecteerd zouden worden. In de afspraken die tussen phpBBhost en Infihost zijn gemaakt, is dit onder andere ter sprake gekomen. De huidige contracten zullen vanuit phpBBhost gerespecteerd worden.

De voornaamste reden van overname is de groei van Infihost. De groei was dermate dat men niet meer de service kan bieden die men mag verwachten van een hostingaanbieder. Een van de redenen dat dit niet meer lukt, is het tijdsgebrek. De overname van Infihost door phpBBhost voorkomt dat de service niet langer optimaal zou kunnen blijven.

Klanten van Infihost zijn de afgelopen dagen reeds op de hoogte gebracht, en het merendeel zal de verhuizing mee maken. De klanten van Infihost worden nu nog gehuisvest op een server in de VS, echter zullen deze allen verhuizen naar de servers van phpBBhost, welke gehuisvest zijn in Amsterdam.

Domeinen die op dit moment nog op naam van Infihost geregistreerd staan, zullen spoedig op naam van de betreffende klanten geregistreerd worden.