PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies inkomsten?



Weccop
26/02/06, 20:26
Hallo,

ik zou graag wat advies willen hebben over het volgende probleem!

Ik en mijn partner waarmee ik me sites beheer hebben nu ongeveer een inkomen van tussen de 1500 en 2000 euro aan inkomsten via Netdirect en andere programma's.

Nu is me partner nog 16 jaar en ik ben 21 jaar en wij vragen ons dus af wat wij nu het beste kunnen doen. Volgens mij kan mijn neefje problemen krijgen met zijn kinderbijslag en ik met mijn studiefinaciering.

Wat is nu het beste om te doen? Omzetten naar een bedrijfsvorm of ...?

Graag jullie advies.

Alvast bedankt.

mdf
26/02/06, 20:54
Je mag 10.000 euro bijverdienen naast je studiefinanciering, maar dat zijn netto inkomsten dus investeringen in servers ed gaan daar vanaf.
Wellicht is een vof een oplossing voor je. Als ik jullie was zou ik eens bij de kvk of een accountant langsgaan; die kan je daar alles over vertellen.

Mark17
26/02/06, 21:31
Hallo,

ik zou graag wat advies willen hebben over het volgende probleem!

Ik en mijn partner waarmee ik me sites beheer hebben nu ongeveer een inkomen van tussen de 1500 en 2000 euro aan inkomsten via Netdirect en andere programma's.

Nu is me partner nog 16 jaar en ik ben 21 jaar en wij vragen ons dus af wat wij nu het beste kunnen doen. Volgens mij kan mijn neefje problemen krijgen met zijn kinderbijslag en ik met mijn studiefinaciering.

Wat is nu het beste om te doen? Omzetten naar een bedrijfsvorm of ...?

Graag jullie advies.

Alvast bedankt.

Als ik jullie was zou ik voor een VOF gaan en dan gewoon goed investeren zodra de winst boven de 5000 euro komt op jaarbasis, zodat je daaronder blijft. Dan heeft je neefje van 16 ook geen problemen (voor de VOF moeten zijn ouders uit mijn hoofd wel tekenen). Willen zijn ouders niet tekenen dan kun je ook voor een eenmanszaak gaan waarbij je neefje helpt en een gedeelte van de winst krijgt (verdeling naar eigen inzicht).

Swiftway-UK
26/02/06, 22:08
Ik en mijn partner waarmee ik me sites beheer hebben nu ongeveer een inkomen van tussen de 1500 en 2000 euro aan inkomsten via Netdirect en andere programma's.



Is dat nettowinst, bruttowinst of simpelweg omzet?

Easyracks
26/02/06, 22:17
Als ik jullie was zou ik voor een VOF gaan en dan gewoon goed investeren zodra de winst boven de 5000 euro komt op jaarbasis, zodat je daaronder blijft. Dan heeft je neefje van 16 ook geen problemen (voor de VOF moeten zijn ouders uit mijn hoofd wel tekenen). Willen zijn ouders niet tekenen dan kun je ook voor een eenmanszaak gaan waarbij je neefje helpt en een gedeelte van de winst krijgt (verdeling naar eigen inzicht).

Als het neefje van 16 meer dan 800 euro per kwartaal (266 euro per maand) verdiend (met vullen bij de AH en krantenwijkje e.d. erbij), dan krijgen de ouders geen kinderbijslag meer.

Weccop
26/02/06, 22:41
Is dat nettowinst, bruttowinst of simpelweg omzet?

die 1500 / 2000 is puur wat er ongeveer binnenkomt. Hier gaat soieso nog server kosten vanaf en her investeren van geld in advertenties.

Mark17
26/02/06, 22:51
die 1500 / 2000 is puur wat er ongeveer binnenkomt. Hier gaat soieso nog server kosten vanaf en her investeren van geld in advertenties.

Gewoon de inkomsten laag houden en voor de kinderbijslag van je neefje kun je zo te zien het beste voor een eenmanszaak op jouw naam gaan en dan je neefje tot het limiet geven en de rest opsparen voor hem en na zijn achttiende verjaardag langzaam naar hem toeschuiven. Houd een limiet van 750 euro per maand aan winst aan en je zit altijd goed (met een beetje speling voor goede maanden). Kom je over de 750 euro dan kun je weer "investeren" om de winst te drukken.

@Easyracks:
Van de kinderbijslag heb ik het nooit uitgezocht.

Weccop
26/02/06, 23:00
maar hoe kan je zoiets verantwoorden (boekhouding etc) dat ik hem geld stuur?

Mark17
26/02/06, 23:41
maar hoe kan je zoiets verantwoorden (boekhouding etc) dat ik hem geld stuur?

Hij kan medewerker bij jouw zijn of je doet het via de prive portemonnee (het is familie).

Hjalmar
27/02/06, 00:15
http://www.svb.org/internet/nl/regelingen/kinderbijslag/bijverdienen/index.jsp

Weccop
27/02/06, 19:40
Juist ja. We moeten maar eens kijken wat we doen blijft lastig die belastingdienst.

svenson145
27/02/06, 21:49
ik heb ook een website.. maar hoe kan je het beste beginnen.. met .. ik bedoel om geld te gaan verdienen omdat je banners van andere sites heb..

robblok
28/02/06, 08:34
Het probleem is niet de belastingdienst maar de kinderbijslag.

xserve
28/02/06, 12:54
ik heb ook een website.. maar hoe kan je het beste beginnen.. met .. ik bedoel om geld te gaan verdienen omdat je banners van andere sites heb..
Misschien moet je zelf ergens een topic gaan openen, en dan niet op WHT... Dit hoort hier niet echt thuis.