PDA

Bekijk Volledige Versie : Budget servers



jan2k
26/02/06, 19:20
Beste whters,

Zal er binnen de mensen op wht nog intresse zijn in budget servers. Of is het nu vooral dual opterons of andere high budget oplossingen.

Ik vraag me dit af ivm met een markt onderzoek.

Alvast bedankt

Viperium
26/02/06, 19:39
Ik denk dat er nog wel mensen zijn die budget servers nemen omdat ze die high-end servers gewoon niet kunnen betalen dus ik weet niet hoe het zit met de providers of die nog budget servers hebben staan. Maar volgens mij zijn die nog prima te gebruiken voor webhosting of andere services. Ook wel voor gameservers :)

Luuc
26/02/06, 20:02
Ligt eraan wat je onder budget verstaan, in celerons (of vergelijkbaar) hier geen interesse. Goede systemen voor een leuke prijs natuurlijk altijd ;)

WI-Hosting
26/02/06, 20:23
heb hier altijd wel interesse in 2e hands dump servertjes (500-1500 mhz met 512+ mb ram) voor low low prijzen.. altijd handig als klein extra servertje..

celerons is best voor mij, als de prijs maar redelijk is

je meot het zo zien, als het er is, dan vind je er wel een nut voor ;)

high end spaar je natuurlijk voor, daarvoor ga je echt op zoek, budget niet echt, alleen als je er op een bepaald punt echt een nodig heb..

Snelweg
26/02/06, 20:48
Ik vraag me dit af ivm met een markt onderzoek.


Dus je hebt niets aan te bieden?
Jammer, ik zoek altijd budget servers voor mijn dedicated klanten, ze zijn er gek op.

Mark17
26/02/06, 21:37
budget enkel voor dedi's (goedkope kwaliteit's servers laat ik overigens ook niet altijd staan).

Jacobs.T
26/02/06, 22:13
Heel WHT draait rond budget servers en hostings.
Heb hier nog geen enkel high-end oplossing voorbij zien komen.
Iedereen wil hier zo goedkoop mogelijk :)
(Is ook wel normaal, denk niet dat je hier 'serieuze' klanten zult vinden)

infadi
27/02/06, 20:39
budget gebruiken we voor dedi klanten

Wido
27/02/06, 20:48
Heel WHT draait rond budget servers en hostings.
Heb hier nog geen enkel high-end oplossing voorbij zien komen.
Iedereen wil hier zo goedkoop mogelijk :)
(Is ook wel normaal, denk niet dat je hier 'serieuze' klanten zult vinden)Gut, als we daar Meneer "boven WHT verheven" weer eens niet hebben.

Onzin wat je hier weer ophangt, zonder enige onderbouwing.

Zat hosters hier kunnen high-end oplossing aanbieden, er wordt alleen weinig naar gevraagd hier op WHT.

almar
27/02/06, 21:04
De meeste klanten die een high-end systeem zoeken weten je wel te vinden. In het forum gaat het vaak om de laagste prijs, maar dat wil niet zeggen dat dat de juiste (werkelijke) verhouding is.

Wido
27/02/06, 21:07
De meeste klanten die een high-end systeem zoeken weten je wel te vinden. In het forum gaat het vaak om de laagste prijs, maar dat wil niet zeggen dat dat de juiste (werkelijke) verhouding is.
Dat is ook zo, de high-end klanten weten inderdaad je telefoon/mail te vinden, maar dat het hier 100% budget is, is niet zo.

sp-services
27/02/06, 21:09
Je hebt hier eenmaal mensen die na een lagere bieding van iemand anders de prijzen nog eens gaan verlagen door een 'zogenaamde typfout'. Je hebt er ook zat die vaste prijzen hebben zonder meer.

jantje.vlaam
27/02/06, 23:26
Wat een kwats, ik heb hier via het topic menig high en server verkocht. Of vindt je een Dual Opteron 275 server nog budget?


Heel WHT draait rond budget servers en hostings.
Heb hier nog geen enkel high-end oplossing voorbij zien komen.
Iedereen wil hier zo goedkoop mogelijk :)
(Is ook wel normaal, denk niet dat je hier 'serieuze' klanten zult vinden)

jan2k
28/02/06, 13:41
Dat is nog redelijk budget ja.

frvge
28/02/06, 13:57
Waar ligt jouw grens van 'budget' dan? Itaniums?

t.bloo
28/02/06, 14:49
mijn niet-budget activiteiten die kun je inderdaad niet op dit forum terug vinden

jan2k
01/03/06, 12:40
niet budget is als je een server koopt met volgens de n+1 princiepe. Dus voor jou kan niet budget al liggen bij een server van 700 euro omdat je er niet veel mee moet doen en je dus redelijke overkill hebt.

Jacobs.T
01/03/06, 15:25
Zelfbouw Supermicro systemen vallen alleszinds al onder de categorie budget.
AMD sempron toestanden, ASrock mobo's, ...
Je kan uiteraard +3000 euro gaan maar het blijft een goedkoop zelfbouw systeem.
Mensen vragen op WHT naar een aanbieding om een zo laag mogelijke prijs te krijgen.
Ik betaal gerust wat meer voor extra service.

Heb hier nog geen enkele DL380 of blade met SLA eraan zien verpatst worden.
Dus, ja budget ja.

Aangezien iedereen hier altijd 'typfouten' maakt, ligt de prijs ook schandalig laag. (en kom aub niet praten over overselling want zelfs met overselling principe is je marge schandalig laag)
Aantal bedrijven hier, ik zeg niet allemaal, helpen toch een goed handje om de markt te verzieken :)

wonko
01/03/06, 16:16
Wanneer je supermicro systemen neemt, met alles goede kwaliteit (dus geen asrock bordjes, geen semprons...), heb je best wel een goed systeem. Moederbord, chassis, airflow... is allemaal op elkaar afgestemd, en wij zijn zeer tevreden van deze systemen.

Verder denk ik dat je offertes voor blade systemen, ... hier ook niet gaat vinden, aangezien personen die deze willen hebben, geen aankoop gaan doen aan de hand van een posting op een forum, maar via direct contact met de verkopers, zodat je ook weet met welke personen je te doen hebt...

Jacobs.T
01/03/06, 17:37
Inderdaad, dat bedoel ik net Wonko.
Klanten voor dergelijke (high-end) oplossingen, kan je niet op dergelijke fora vinden.

En ik heb nooit beweerd dat Supermicro systemen slecht zijn.
Ik vind het gewoon pure onzin als iemand beweert dat dergelijk systeem 'high-end' is

sander
01/03/06, 17:42
mijn ervaring met budget servers is een en al ellende,

bij ons altijd "echte servers" geen homebrew made servers.

Asrock moederbordjes en andere desktop boardjes zijn toch niet gemaakt om 24 uur onder hogere temperaturen en druk te staan.

wonko
01/03/06, 17:54
...Ik vind het gewoon pure onzin als iemand beweert dat dergelijk systeem 'high-end' is

Ja, maar alle supermicro oplossingen gewoon snel over de "low-budget" en "crappy" kam te scheren is ook een beetje te hard. Ik denk dat veel mensen op WHT zeer goed gediend kunnen zijn met een supermicro machine, maar ze moeten erop letten dat ze kwaliteit nemen, en niet eender wat een studentje op zijn zolder ineen knutselt.

Wij gebruiken supermicro bijna voor alles wat we doen, en zijn daar zeer tevreden van (maar dat is ook door de combinatie van leverancier en supermicro).

Nu, iets te veel zie je hier op WHT "Ik wil x en y, en voor zo weinig mogelijk geld". Bijna nooit wordt gevraagd naar kwaliteit, garanties, uptime, support...