PDA

Bekijk Volledige Versie : te veel dataverkeer



four-eyes2
24/02/06, 13:27
Ik heb sinds begin januari een domein bij mijndomein.nl + 500 MB webspace en ongelimiteerd dataverkeer (FUP). 2 dagen geleden kreeg ik een waarschuwing dat mijn site te veel dataverkeer genereert. Of ik maar maatregelen wilde treffen. Heb onmiddellijk de statistieken bekeken en inderdaad er komen gemiddeld zo'n 100 bezoekers per dag. Ik schrijf lesjes over het programma Paint Shop Pro. Ik bied geen grote mediabestanden aan zoals b.v. muziek of film. Of er hotlinking plaatsvindt????
Gisteravond had ik een bezoeker die 38 MB bandbreedte gebruikt heeft. In verhouding met de rest was dat wel veel. Maar of het echt veel is? Geen idee.
Mijn site is ongeveer 40 MB groot (volgens de Verkenner). Ik heb het IP nummer van de bezoeker van gisteravond, maar krijg geen info want bij intikken van het nummer moet ik in een popup-venster een gebruikersnaam en wachtwoord intikken - wat ik uiteraard niet heb.
Een gedeelte van de lessen heb ik al verhuisd naar een andere site. Wat moet ik verder nog doen?
Ik wil niet upgraden, want het moet wel een lolletje blijven.

Str@nger
24/02/06, 13:33
Upgraden...hoger dan 'ongelimiteerd' bandwidth gaat volgens mij niet echt...
En hoeveel dataverkeer heb je dan gebruikt?

Stefan Mensink
24/02/06, 13:52
Voor een website met 500 MB webspace lijkt me een dataverkeerlimiet die tussen de 10 GB en 20 GB per maand ligt normaal. Ligt die limiet lager, dan lijkt me dit niet goed in verhuiding staan met de hoeveelheid diskruimte, met name wanneer het verkocht wordt als 'ongelimiteerd'.

100 bezoekers per dag is niet overdreven veel.

Natuurlijk kan je met EUR 29 per jaar (incl. domeinnaam) niet 10 - 20 GB dataverkeer per maand financieren, maar het wordt nu eenmaal als zodanig aangeboden.

eMiz0r
24/02/06, 14:11
Natuurlijk kan je met EUR 29 per jaar (incl. domeinnaam) niet 10 - 20 GB dataverkeer per maand financieren, maar het wordt nu eenmaal als zodanig aangeboden.

Neem maar eens 100 Mbit flatfee af en kijk hoeveel je kwijt bent per Gigabyte ;)

Technotop
24/02/06, 14:29
even heel goed de algemene voorwaarden van je host door spitten ;) FUPyyy hekel aan FUP als klant zijnde weet je dus nooit wanneer het door de beugel kan en wanneer niet. Kunt beter gelijk voor volle GB gaan weet je gelijk waar je voor staat. Of voor FUP kiezen met een datalimiet. Dus geen harde datalimiet ga je er 3/5GB overheen is het totaal geen probleem.

Trouwens toch vind ik dat FUP (fair use policy) maar vaag. Hoe kan jouw hoster je beboeten of waarschuwen als jij het eerlijk gebruikt. Daar staat het woordje "fair" (eerlijk) voor. Gebruik jij het voor jouw website voor educatieve doelen en alleen websites en plaatjes kunnen ze je nooit pakken dat je het niet eerlijk verbruikt. Of het moet echt letterlijk zo in de algemene voorwaarden staan.

Easyracks
24/02/06, 14:31
Om dit goed te kunnen beantwoorden zullen we toch echt moeten weten hoeveel dataverkeer je dan per maand verbruikt. Dan kunnen we zeggen of het redelijk is (FUP) of niet.

Technotop
24/02/06, 14:31
Om dit goed te kunnen beantwoorden zullen we toch echt moeten weten hoeveel dataverkeer je dan per maand verbruikt. Dan kunnen we zeggen of het redelijk is (FUP) of niet.

Precies en of even de algemene voorwaarden mee posten (deel daar van ;) )

Stefan Mensink
24/02/06, 14:41
Neem maar eens 100 Mbit flatfee af en kijk hoeveel je kwijt bent per Gigabyte ;) Ja okay. Het KAN.


Of voor FUP kiezen met een datalimiet. Dus geen harde datalimiet ga je er 3/5GB overheen is het totaal geen probleem. Kan ook inderdaad. Wij hanteren wel datalimieten, maar we gaan niet per definitie voor elke byte extra een factuur sturen. Bij zwaar of structureel oververbruik wel natuurlijk.

Technotop
24/02/06, 14:57
Ja okay. Het KAN.

Kan ook inderdaad. Wij hanteren wel datalimieten, maar we gaan niet per definitie voor elke byte extra een factuur sturen. Bij zwaar of structureel oververbruik wel natuurlijk.

Mja idd, zo werken wij ook, hebben FUP ook in onze voorwaarden opgenomen maar werken er haast niet mee. Zien het wel door de vingers, vaak toch wel wat overselling er doorheen pompen en het komt wel goed.

Betekend niet dat klanten het MOGEN, mag niet wij hebben datalimiet maar doen er niet zo moeilijk over ;)

DaRkDrEw
24/02/06, 15:04
FUP is de grootste onzin die er bestaat en voor bijna elke klant is het onduidelijk.
Het komt op het volgende neer: Het is ongelimiteerd, totdat de hoster 'opeens' besluit dat je teveel hebt verbruikt

Stefan Mensink
24/02/06, 15:15
Mja idd, zo werken wij ook, hebben FUP ook in onze voorwaarden opgenomen maar werken er haast niet mee.

We hebben FUP niet in de voorwaarden. Volgens het contract en de voorwaarden worden klanten gewoon aangerekend voor extra verbruik. Dat we dat vaak niet doen vindt geen enkele klant bezwaarlijk.

Een van de redenen daarvoor is voor onszelf natuurlijk ook dat dit admistratief al gauw meer kost dan het oplevert.

Easyracks
24/02/06, 15:27
FUP is de grootste onzin die er bestaat en voor bijna elke klant is het onduidelijk.
Het komt op het volgende neer: Het is ongelimiteerd, totdat de hoster 'opeens' besluit dat je teveel hebt verbruikt

Nee! FUP betekent niet ongelimiteerd! FUP = Fair Use Policy, oftewel eerlijk gebruik. FUP heeft dus wel degelijk een limiet; meestal zo'n 800% van het gemiddelde verbruik van de webhosters' klanten, maar dat verschilt per bedrijf.

four-eyes2
24/02/06, 19:00
Dank voor alle reacties. Ik heb in de maand jan (het abonnement begon omstreeks de 6e dacht ik) 705.58 MB bandbreedte gebruikt.
Van 1 feb tot 23 feb. 2006: 1016.55 MB (viewed traffic)
Dezelfde periode: 30.79 MB (unviewed traffic)
In de mail die ik kreeg stond dat mijndomein.nl een FUP hanteert van 1 tot 3 GB. In een andere mail stond dat ik 5 x meer gebruikte dan het gemiddelde.
Ik vind dat ze wel heeeel erg snel aan de bel trekken eigenlijk.
Ik ga direct even mijn spullen nakijken, wat nou de voorwaarden zijn.

four-eyes2
24/02/06, 19:11
Nog iets:
ik blijk geen voorwaarden ontvangen te hebben. Het enige wat ik aan papier heb is :
1) een registratiecontract betr. de (persoons)domeinnaam,
getekend door mijzelf en namens SIDN, Roelof Meijer, directeur SIDN.
2) een rekening van mijndomein.nl dat er 29 euro is afgeschreven voor een totaalpakket.
Meer heb ik niet. Dus ik zal op het internet waarschijnlijk tijdens de aanvraag met iets accoord zijn gegaan.
Ik ga direct ff kijken bij mijndomein.nl waarmee ik accoord ben gegaan.

Remigius
24/02/06, 19:21
Het kan aan mij liggen, maar ik vind een gemiddelde van 1 á 1,5 Gb per maand nou niet verschrikkelijk veel. Je hebt geen contract getekend, maar ben je met het bestellen wel akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden? En heb je deze al nagekeken?

four-eyes2
24/02/06, 19:34
Ik ben net op de site van mijndomein.nl geweest en kan geen algemene voorwaarden vinden. Wel stond er ergens het volgende:

"... Voor het gebruik van mijndomein.nl geldt een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat je in principe ongelimiteerd dataverkeer (bezoek) hebt.
mijndomein.nl kan echter ingrijpen wanneer je significant meer dataverkeer verbruikt dan het gemiddelde."

Wat zal ik doen? mijndomein.nl om de algemene voorwaarden vragen? Of, ze gelijk erop attent maken dat ik niet eens aan de 3 GB zit?
Ze kunnen me wel vertellen dat ik 5 x meer gebruik dan het gemiddelde. Maar dat zeggen ZIJ. Hoe weet ik nou wat het gemiddelde is?

4Design
24/02/06, 19:40
1 tot 10 Gb dataverkeer op een pakket van 500mb is gewoon belachelijk.
Anderzijds van een pakket van 29 euro mag je ook niet echt veel dataverkeer verwachten.

veenman
24/02/06, 19:44
Bij 500MB websspace zou ik een normale hoeveelheid dataverkeer 5GB vinden. Een waarschuwing krijgen bij meer dan 1GB dataverkeer vind ik in dit geval persoonlijk belachelijk, zeker gezien ze zeggen dat je "in principe ongelimiteerd dataverkeer (bezoek) hebt." Daarnaast toont dit weereens de onzin van Fair Use Policies aan!

®on
24/02/06, 20:06
Het kan aan mij liggen, maar ik vind een gemiddelde van 1 á 1,5 Gb per maand nou niet verschrikkelijk veel.
Idem. Lijkt er bijna op dat je helemaal geen bezoek op je website mag ontvangen. Ik zou hen eens mailen met de vraag wat zij aan verbruik hebben geconstateerd, en hen confronteren met jouw bevindingen.

four-eyes2
24/02/06, 20:38
Ik heb ze net een mail gestuurd en gevraagd waarom ik zo snel op mijn vingers getikt word voor iets wat vrij normaal is. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik 2 dagen van slag geweest ben. Ik wist totaal niet wat ik aan mijn fiets had hangen, want ik weet niks van deze materie af. Dankzij dit forum kan ik die lui van mijndomein.nl nu van repliek dienen. Maar dit voorspelt natuurlijk niet veel goeds voor de toekomst.

Ik heb op het andere topic of stickie veel verhalen gelezen over 'unlimited bandwidth'. Mensen krijgen zo maar rekeningen van niet-kosjere webhosts, heb ik begrepen. Ik ben net zo'n anderhalve maand bij mijndomein.nl en nu al dit. Nou ja, ik ben een gewaarschuwd mens ...

Remigius
24/02/06, 20:42
Weer een les voor de volgende keer :) Voor niets gaat de zon op en het is wel zo prettig om van te voren te weten wat je kan verwachten qua kosten. Dataverkeer is een grote/flexibele kostenpost in deze branche, dus vraag altijd hoeveel je krijgt, waar je het in de gaten kan houden, wat er gebeurd als je er over heen gaat en wat de kosten zijn (vooraf/achteraf). Succes i.i.g.!

WH-Tim
24/02/06, 23:24
mijndomein.nl is gewoon een vaag klote bedrijf. Probeer maar eens contact met ze op te nemen. Een telefoonnummer hebben ze niet, een e-mailadres hebben ze ook niet. Wel hebben ze een eigen gemaakt ticketsysteem waarvan ze maar 1 keer per week de tickets controleren. Dus als je een paar keer heen en weer moet replyen (vrijwel altijd) gaan er weken overheen voordat een handeling afgerond is.
Verder contact zoeken via de mijndomein.nl domeinnaam houder, administratief contact of technisch contact lukt ook niet. Administratief contact zijn fake gegevens en technisch contact zegt dat hij mij niet kan helpen en dat ik maar het ticketsysteem van mijndomein.nl moet gebruiken.
Krijg je na vele malen contact met ze via hun ticketsysteem, dan moet je opeens WEL naar het bedrijf van het technisch contact mailen terwijl ze eerst beweren er niets mee te maken te hebben.

Een domein houderwijziging heb ik 3 weken over gedaan om ze aan te sporen iets te doen, toen moest ik opeens nog een berg geld neerleggen en daarna weer niks meer van ze gehoord. Ik vind het allemaal wel mooi bij mijndomein.nl daar, ik heb de zaak gewoon wegverhuisd zonder houderwijzigingen :) En raad eens? De dag na de verhuizing kreeg ik opeens een e-mail dat ze de gegevens niet meer kunnen wijzigen omdat iemand het domein heeft wegverhuisd. Laat me niet lachen. Jullie zijn gewaarschuwd.

Apoc
24/02/06, 23:50
Is weer een goede les lijkt me. Je zou gewoon uberhaubt niet op ongelimiteerd of FUP in moeten gaan. Qua marketing ziet dat er misschien leuk uit maar het komt neer op dat de host voor jou bepaald wat te veel is. Je kunt in vrijwel iedere situatie beter een vastgestelde hoeveelheid bandbreedte/traffic afnemen.

®on
25/02/06, 00:30
Dataverkeer is een grote/flexibele kostenpost in deze branche
Dat weet jij, dat weet ik, dat weet 95% van de wht members. Maar een gemiddelde webmaster weet zoiets niet, en zoals velen gelooft men al heel snel mooie, betrouwbaar klinkende uitspraken over "100% uptime, ongelimiteerd dataverkeer" en meer van die bla bla verhalen. Jammer dat de TS daar nu tegen aangelopen is, vervelend dat mijndomein niets concreets erover in haar voorwaarden vermeld.

snaaps
25/02/06, 13:23
Wat betekend Fair Use Policy?

Bij ons betekend dit: u mag zoveel gebruiken als u wil, echter wanneer de server er hinder aan ondervindt overschrijft u de fair use policy.
(wij geven geen F.U.P op dataverkeer, vinden we een achterlijke regel)

Ik kan me voorstellen als de website voor 38M aan bandbreete trekt dat dit ver over de fair use policy heen gaat.
Indien de switch op een 100Mbit poort hangt heeft deze het er behoorlijk moeilijk mee.
Echter een site van 40MB en dan een bandbreete van 38M? lijkt mij nogal veel, zeker als het van 1 ip afkomstig is. Lijkt mij meer op een aanval naar jouw website

four-eyes2
25/02/06, 17:05
Hoe kom ik erachter van wie dit IP nr is: 83.98.250.220 ?
Deze persoon heeft op 23 feb 39.99 MB verbruikt. Dat is bijna mijn hele site!
Als ik het nummer intik krijg ik een venstertje te zien waarin ik een gebruikersnaam en wachtwoord in moet tikken. Ik heb in ieder geval geen toegang.

Bramm
25/02/06, 17:08
ene meneer die van der klugt heet ;)

Bullcat
25/02/06, 17:09
Ik vermoed dat het een thuis servertje is want hij is nu niet bereikbaar

Bramm
25/02/06, 17:14
Ik vermoed dat het een thuis servertje is want hij is nu niet bereikbaar

is waarscheinlijk wel thuisserver maar is wel bereikbaar hoor ;)

C:\Documents and Settings\Bram Kragten>ping 83.98.250.220

Pingen naar 83.98.250.220 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 83.98.250.220: bytes=32 tijd=773 ms TTL=57
Antwoord van 83.98.250.220: bytes=32 tijd=789 ms TTL=57
Antwoord van 83.98.250.220: bytes=32 tijd=853 ms TTL=57
Antwoord van 83.98.250.220: bytes=32 tijd=871 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 83.98.250.220:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 773ms, Maximum = 871ms, Gemiddelde = 821ms

alleen hele langzame ping 8-)

four-eyes2
25/02/06, 17:16
Verder kreeg ik een mail van mijndomein.nl met de standaard mededeling dat ze een waarschuwing geven bij 5 x meer dan het gemiddelde bandbreedte-verbruik en bij 10 x meer sluiten ze de site tijdelijk af.
Ik had om de algemene voorwaarden gevraagd maar geen woord daarover. Dus ik heb opnieuw gemaild en weer om de algemene voorwaarden gevraagd.
Ook heb ik gevraagd is of het mogelijk is een .htaccess-bestand op de server te plaatsen om evt. hotlinking tegen te gaan. Ook niks op gehoord.

Ze raadden me aan te upgraden, maar daar voel ik geen ene fluit voor. Als ik moet upgraden ga ik liever naar een ander. Een betrouwbaardere webhost.
Hoe het zit met mijn domeinnaam weet ik ook niet. Kan ik die meenemen naar een ander?

four-eyes2
25/02/06, 17:18
@bramm

van der klugt ben ik grapjas!
maar zonder dollen, wat moet ik verder met die persoon van ip nr 83.98.250.220?

Bullcat
25/02/06, 17:21
een .htaccess bestand om hotlinken tegen tegaan is niet zo moetlijk te vinden op internet, heb ze hier ook wel staan!

Dan verhuizen van je domein naam als het een .nl naam is dan kun je die verhuizen als hij op jou naam staat waar heen je maar wil.

En we zijn allemaal betrouwbare webhosters hier dus daar kan ik ook geen antwoord op geven !

four-eyes2
25/02/06, 17:33
Volgens mij is de domeinnaam van mij:

http://www.plaatjesmakerij.nl

Ik heb een registratiecontract van SIDN - getekend op 11 januari 2006.

En wat dat .htaccess-bestand betreft, het schijnt dat mijndomein.nl ook iets geïnstalleerd moet hebben: mod rewrite of zo? Zo lang ik dat niet weet, kan ik natuurlijk niets doen.

Hollanda
25/02/06, 17:41
@bramm

van der klugt ben ik grapjas!
maar zonder dollen, wat moet ik verder met die persoon van ip nr 83.98.250.220?

Ga is naar: www.watismijnip.nl .... 9/10 dat je dan het bovenstaanden ip ziet. Jij bent dus degene die wel 40 mb heeft gebruikt.

Remigius
25/02/06, 17:51
Ik kan me voorstellen als de website voor 38M aan bandbreete trekt dat dit ver over de fair use policy heen gaat.
Indien de switch op een 100Mbit poort hangt heeft deze het er behoorlijk moeilijk mee.
Echter een site van 40MB en dan een bandbreete van 38M? lijkt mij nogal veel, zeker als het van 1 ip afkomstig is. Lijkt mij meer op een aanval naar jouw website

Euhm, snaaps.. de website gebruikt 38 MB... niet Mbits ;) en dat is schijfruimte. TS gaf aan dat het gemiddelde dataverkeer ong. 1,5 GB was. Dat is dus helemaal niets.

four-eyes2
25/02/06, 20:07
@hollanda

Waaaaat? Hoe dan? Ik heb nog een site bij ADSL-provider SpeedXS. Het enige wat ik van de week gedaan heb is een flink aantal webpagina's weggehaald bij Plaatjesmakerij (= site bij mijndomein.nl) en verhuisd naar mijn homepageruimte bij SpeedXS. In die webpagina's bij SpeedXS staan wel veel verwijzingen naar Plaatjesmakerij (= mijndomein.nl). Ik snap er geen ene zak meer van. Ik sta op het punt om mezelf uit het raam te werpen.

®on
25/02/06, 20:16
Ik sta op het punt om mezelf uit het raam te werpen.

Doe maar niet, het geeft zo'n rotzooi ;)

38 MB is niet veel, maak je daar geen zorgen om. Even geduld hebben en wachten op het antwoord van mijndomein. Daarna weer verder denken wat te doen, evt. advies vragend op wht.

four-eyes2
25/02/06, 21:00
Mag ik nog even weten hoe je achter iemands ip adres kan komen?
Heb je daar een speciaal programma voor nodig?

Hollanda
25/02/06, 21:04
Installeer bv een script zoals PPH logger (http://www.phpee.com/21.html), dan kan je nagaan welke ip's je site(s) bezoeken. In awstats (vaak standaard te vinden via je control panel) kan je ook veel info vinden.

Nog naar www.watismijnip.nl geweest?

Apoc
25/02/06, 22:47
Echter een site van 40MB en dan een bandbreete van 38M? lijkt mij nogal veel, zeker als het van 1 ip afkomstig is. Lijkt mij meer op een aanval naar jouw website

Het gaat waarschijnlijk niet om 38mbps maar 38 megabyte.

BurkBurk
26/02/06, 03:29
Het dataverkeer heb je zelf gegenereerd, door je site te uploaden?
M.a.w. 83.98.250.220 is je eigen IP adres?

Hjalmar
26/02/06, 14:42
De algemene voorwaarden zijn wel degelijk te vinden op mijndomein.nl!

Zie hier het resultaat na 1 minuut zoeken: http://www.mijndomein.nl/algvoorwaarden.php

four-eyes2
26/02/06, 16:45
Ja, luister 's, ik weet heel weinig van webhosting. Dus neem me niet kwalijk als ik dingen niet goed snap.
Van de week heb ik niet mijn hele site geupload naar mijn webspace bij SpeedXS. Wel een stuk of 25 webpagina's denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat die 38 MB zijn.
Heb via jullie vernomen dat 83.98.250.220 mijn IP nummer is. Wist ik dus ook niet. Kun je nagaan wat voor newbie ik ben!
Heb de alg. voorwaarden gelezen. Tja, mijndomein heeft nu al tegen me gezegd dat ik 5 x meer dataverkeer genereer dan bij hen gemiddeld is. Dat kan ik natuurlijk niet nagaan.
Ik heb ook gelezen dat ik 3 maanden van tevoren het zaakie op moet zeggen. Dat zal ik zeker in de gaten houden, want ik blijf voor geen prijs bij deze webhost.



I

crazycoder
26/02/06, 17:28
De algemene voorwaarden zijn wel degelijk te vinden op mijndomein.nl!

Zie hier het resultaat na 1 minuut zoeken: http://www.mijndomein.nl/algvoorwaarden.php
Alleen al het feit dat een klant naar de voorwaarden moet zoeken klopt natuurlijk niet. Die moeten immers vooraf ter hand worden gesteld.
Weet niet waar jij ze gevonden heb maar ik zie ze zo snel niet.. als je een bestelling start dan kan je je gegeven invullen, dit lijkt een logische plaats om de voorwaarden te tonen en/of downloadbaar te maken. Maar daar staan ze niet..

Daar konden ze wel een problemen mee krijgen.

Tip voor TS: het gaat niet om een vermogen, als je het zat bent kan je natuurlijk gewoon weg gaan, zij zullen waarschijnlijk niet aan een restitutie willen..

Hjalmar
27/02/06, 00:13
@ Crazycoder:

Daar ben ik het compleet met je eens. Algemene voorwaarden waren te vinden op de Contact pagina.

Mark17
27/02/06, 00:48
@ Crazycoder:

Daar ben ik het compleet met je eens. Algemene voorwaarden waren te vinden op de Contact pagina.

Daar had ik ze niet gezocht om eerlijk te zijn (ik mis de link tussen AV en contact maken).

Bullcat
27/02/06, 01:13
Zelfs bij het bestellen zie je geen verwijzing naar de AV staan ! en volgens mij is dat verplicht of niet ?

four-eyes2
27/02/06, 08:55
@hollanda

Bedankt voor de info over PHH Logger.
Volgens mij heb ik geen control panel. Als ik inlog bij mijndomein.nl kan ik op een menuutje klikken en daarna op de volgende onderwerpen:

- Laatste nieuws
- Mijn gegevens
- Mijn facturen
- Mijn websites
- Mijn webstats
- Mijn upgrades
- Mijn e-mail
- Mijn databases
- Mijn vragen
- Mijn affiliate stats
- Laatste storingen
- Uitloggen

Als ik dan op Mijn webstats klik - wat ze overigens pas sinds kort hebben, heb ik begrepen - krijg ik een uitgebreid overzicht te zien over bandbreedte-verbruik, maar dat is zuiver een overzicht. Geen control panel in sight.

En is PHH Logger iets voor iemand zoals ik? Ik heb wat kennis van HTML en CSS, maar daarmee is de koek wel op.

four-eyes2
28/02/06, 18:57
Heb bericht gekregen van de directeur van mijndomein.nl. Hij had een mail van mij gelezen op de site van webhosters.nl. Daar kunnen mensen hun ervaringen qua webhosting providers kwijt. Nou ja, dat weten jullie waarschijnlijk ook wel. De mijne was niet zo positief en dat vond hij spijtig. Hij bood zijn excuses aan voor het feit dat hij mij de stuipen op het lijf had gejaagd. De waarschuwing (alert noemt hij het) was bedoeld om me erop attent te maken dat mijn site 5 x zo veel dataverkeer genereert dan bij hen gemiddeld is. Toen ik de waarschuwing een paar dagen geleden kreeg, zat ik dus onder 1 GB. Nu zit ik er iets overheen.
Pas bij 10 x meer dan gemiddeld kan mijn site - tijdelijk - gesloten worden. Maar hij zou de alerts gaan aanpassen, schreef hij. Ik had hem laten weten dat ik na die bewuste alert onmiddellijk het merendeel van mijn webpagina's weg ben gaan halen bij mijndomein.nl en terug heb verhuisd naar de homepageruimte bij mijn ADSL-provider. Dat was beslist niet nodig, zei hij. Ik kon rustig alles laten staan. Maar ja, het onheil is reeds geschied. Ik vertrouw het zaakie niet meer.
Verder kan ik een .htaccess-bestand uploaden, liet hij weten. Dus alles bij elkaar doet hij zijn uiterste best om de relatie te verbeteren.

®on
28/02/06, 22:59
De waarschuwing (alert noemt hij het) was bedoeld om me erop attent te maken dat mijn site 5 x zo veel dataverkeer genereert dan bij hen gemiddeld is. Toen ik de waarschuwing een paar dagen geleden kreeg, zat ik dus onder 1 GB. Nu zit ik er iets overheen.
Hieruit haal ik dus dat men 200 MB (iets meer, nog net niet einde van de maand) als gemiddelde ziet. Dat is erg weinig en vind ik eigenlijk ver beneden de norm. Echter, hun norm is de FUP en die kunnen ze dus vrij eenvoudig misbruiken op deze manier mi.
(Ik ga er wel vanuit dat de door jou vermeldde getallen en feiten waarheid zijn)

Neem eens contact met me op; ik ben bereid om je een jaar lang gratis te hosten om te laten zien hoe het ook anders kan!

four-eyes2
01/03/06, 11:44
@headout

Hartstikke bedankt voor het aanbod. Ik hou de naam phpBBHost zeer zeker in beraad, want ik denk niet dat ik bij mijndomein.nl blijf. Maar voorlopig laat ik het even zo. Ik heb een gigantische klus gehad aan het heen en weer verhuizen van webpagina's. Ik ben blij dat e.e.a. nu op z'n plek staat. Maar zodra mijndomein.nl weer moeilijk gaat doen, ben ik vertrokken.

Wat de cijfers betreft: ik heb net de statistieken voor februari bekeken.
Bandbreedte-gebruik voor de hele maand: 1.14 GB
Unieke bezoekers: 2094.

Is niet weinig, maar toch ook niet extreem veel, dacht ik?

Eris
01/03/06, 13:29
Is zeker niet slecht. Maar veel is ook niet. Heb zelf een website die haalt de unieke bezoekers in een dag... Dus extreem veel is het ook niet. En als 1.14 gig 5 keer van het middelde is. Dan komt er uit dat 200 mb gemiddeld is. Dat vind ik voor een website erg weinig. Dat haal ik ook met een website met niet al te veel bezoekers per dag.. Dus erg weinig voor groote goed bezochte websites :)

tinmen
05/03/06, 15:08
hallo
om te beginnen is het allemaal nieuw voor ons
wij hebben vanaf febr een registratie bij mijndomein.nl we hebben een beginnende kleine site van ongeveer 7mb
na twee weken al onze eerste waarschuwing we zaten op 50% van onze limiet (uit de stat blijkt dit ongeveer 80mb te zijn)
uit een mail die we hebben ontvangen van mijn domijn.nl mag ik 10x het gemiddelden van alle website's aan data verkeer gebruiken.
als wij al op 50% zitten (bij 80 mb) hoe doet iemand met een veel grotere website dit dan
of zijn de berekeningen van mijndomein.nl niet echt zuiver???
kan iemand mij wat uitleg geven?

crazycoder
05/03/06, 15:20
als wij al op 50% zitten (bij 80 mb) hoe doet iemand met een veel grotere website dit dan
of zijn de berekeningen van mijndomein.nl niet echt zuiver???
kan iemand mij wat uitleg geven?
Eigenlijk zijn er maar 2 mogelijkheden:
- hun metingen zijn niet zuiver
- sites die bij hun staan trekken geen/weinig bezoekers

tinmen
05/03/06, 15:38
hoi crazycoder
als ik bij four-eyes2 lees heeft die 100 bezoekers per dag gehad
hij heeft een site van ongeveer 50mb en die zat over de1gb
waar blijven wij dan met onze 80mb.
ik denk dat het er niet zo eerlijk aantoe gaat bij mijndomein.nl en misschien is het beter om op korte termijn uit te kijken naar andere webruimte
of zie ik dit nu helemaal verkeerd

frvge
05/03/06, 16:16
Tjsa, ik denk dat er iets flink mis is met hun tel-systeem. Of dat ze klanten die een actieve website hebben, niet willen hebben... inactieve webpagina's verdien je gratis geld... geen dataverkeer.

crazycoder
05/03/06, 16:38
hoi crazycoder
als ik bij four-eyes2 lees heeft die 100 bezoekers per dag gehad
hij heeft een site van ongeveer 50mb en die zat over de1gb
waar blijven wij dan met onze 80mb.
ik denk dat het er niet zo eerlijk aantoe gaat bij mijndomein.nl en misschien is het beter om op korte termijn uit te kijken naar andere webruimte
of zie ik dit nu helemaal verkeerd
Geen idee of het er al dan niet eerlijk aan toegaat. Ik denk wel dat je, als je een goed lopende site hebt die de maximale hoeveelheid ruimte gebruikt welke zij ter beschikking stellen, er regelmatig waarschuwings e-mail zullen komen. Een dergelijke site zou namelijk met 2 bezoekers per dag al een veelvoud van de toegestane hoeveelheid verkeer verbruiken.

Je mag dus in ieder geval de conclusie trekken dat het product zoals dat aan wordt geboden niet helemaal realistisch is.
In ieder geval lijkt het handig om een harde uitspraak te krijgen van je provider om na te gaan wat je datalimiet is. Dan moet je naar aanleiding van je eigen ervaringen en de antwoorden van je provider beslissen wat je moet doen..

VvS
05/03/06, 17:00
Ik vind het, net als alle anderen hier, niet echt realistische grenzen...
Voor mij betekend FUP eerlijk gebruik tegenover de toegekende webruimte. 1 GB op 500MB webruimte is dus veel te weinig.

Wij zelf doen er niet moeilijk over als je eens over je limiet zit, mits je zelf maar contact opneemt. (Omdat je site automatisch in suspend schiet :))

®on
05/03/06, 17:05
Tjsa, ik denk dat er iets flink mis is met hun tel-systeem.
Dat denk ik ook, want ik heb hier een praktijkvoorbeeld van een persoon die (nu nog) door mijndomein.nl gehost wordt, en daar 30 GB maandelijks verbruikte. Dan krijg je namelijk ook een mail dat je teveel verbruikt, maar klinkt aannemelijk.

Minder aannemelijk klinkt het dat om een forum gaat waar amper bezoekers opkomen. AWstats gaf echter gemiddeld 1 GB traffic per bezoeker aan (geen foto's, grote uploads/downloads, just a plain forum).

CharlieRoot
05/03/06, 18:20
@headout

Hartstikke bedankt voor het aanbod. Ik hou de naam phpBBHost zeer zeker in beraad, want ik denk niet dat ik bij mijndomein.nl blijf. Maar voorlopig laat ik het even zo. Ik heb een gigantische klus gehad aan het heen en weer verhuizen van webpagina's. Ik ben blij dat e.e.a. nu op z'n plek staat. Maar zodra mijndomein.nl weer moeilijk gaat doen, ben ik vertrokken.

Wat de cijfers betreft: ik heb net de statistieken voor februari bekeken.
Bandbreedte-gebruik voor de hele maand: 1.14 GB
Unieke bezoekers: 2094.

Is niet weinig, maar toch ook niet extreem veel, dacht ik?

Voor een website is dit echt amper verkeer.. ik vind het dan ook bijna lachwekkend hoe mijndomein.nl hier mee omgaat en zet dan ook inderdaad vraagtekens bij hoe ze dit berekenen.

Ik denk dat, zeker als je prijs/kwaliteit bekijkt, je bij een willekeurige hoster een stuk minder bedrogen uitkomt. Voor 1-3 euro (even gemiddelde) heb je al een stuk meer verkeer en prima uptime.

Je mag, net als headout aanbood, ook contact met ons opnemen. We kunnen wel eens kijken naar een offerte op maat.