PDA

Bekijk Volledige Versie : Game panel



bennychaos
23/02/06, 09:36
Ik ben op zoek naar een gamepanel.
ik host momenteel cod. coduo en cod2 servers.
Het is bedoeld voor linux servers.
Ik ben benieuwd welke er zijn.(het liefst gratis)

Stewie
23/02/06, 09:39
Ik raad je aan je identieke topic van gisteren nogmaals na te lezen: http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-colocated-hosting-forum/87609-game-panel.html

bennychaos
23/02/06, 10:42
Ik raad je aan je identieke topic van gisteren nogmaals na te lezen: http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-colocated-hosting-forum/87609-game-panel.html

Ik heb hem niet voor niks hier geplaatst..

royen99
23/02/06, 10:46
Het "Total Control Admin Panel" (TCAdmin) : http://www.tcadmin.com.

Niet gratis, wel goed.

Zowel Windows als Linux (voor de games).. nadeel: de Web-Interface dient voorlopig helaas nog windows te zijn.

bennychaos
23/02/06, 10:57
Het "Total Control Admin Panel" (TCAdmin) : http://www.tcadmin.com.

Niet gratis, wel goed.

Zowel Windows als Linux (voor de games).. nadeel: de Web-Interface dient voorlopig helaas nog windows te zijn.


Hij moet dus volledig linux zijn.

royen99
23/02/06, 11:18
Kijk dan even naar Game-CP (http://www.gamecp.com).
Minder mooi & makkelijk en wat minder features maar wel als voordeel dat de meeste games 'symlinked' geinstalleerd kunnen worden.

Dat scheelt je dus per game behoorlijk wat ruimte aangezien het gros van de game-bestanden maar 1 keer op je disk staan.

bennychaos
24/02/06, 11:08
Kijk dan even naar Game-CP (http://www.gamecp.com).
Minder mooi & makkelijk en wat minder features maar wel als voordeel dat de meeste games 'symlinked' geinstalleerd kunnen worden.

Dat scheelt je dus per game behoorlijk wat ruimte aangezien het gros van de game-bestanden maar 1 keer op je disk staan.


Zoals ik al zei ik moet een gratis panel hebben. heb geen zin om er echt geld in te steken want verdien er ook niet echt aan dus. tis meer voor mezelf

WI-Hosting
24/02/06, 11:46
Zoals ik al zei ik moet een gratis panel hebben. heb geen zin om er echt geld in te steken want verdien er ook niet echt aan dus. tis meer voor mezelf

had je ook wel meteen kunnen zeggen dan he ;)

in je startpost zeg je namelijk het LIEFST gratis ;)

maargoed, iets teveel offtopic..

www.game-panel.org
www.game-cp.com

www.google.nl :)

www.webmin.com

royen99
25/02/06, 00:42
Zoals ik al zei ik moet een gratis panel hebben. heb geen zin om er echt geld in te steken want verdien er ook niet echt aan dus. tis meer voor mezelf


Ga dan aan de slag met webmin. Met wat knutsel werk kan je er feitelijk elke feature inbouwen die je wilt hebben. Het belangrijkste is het stoppen/starten van games en dat is vrij simpel te maken.

NWO
27/02/06, 00:56
Ik mag misschien niet adverteren, maar kijk even @ www.game-cp.nl
Wij (Publicservers) zijn met hun druk bezig een cod / cod2 / coduo panel op te zetten.
Vele klanten gebruiken dit panel al en zijn er zeer tevreden over.

Wij verkopen dit echter alleen in combinatie met een server die bij ons gehost is. Maar wellicht kan ik een keer een uitzondering maken...
Wat je met dit panel kan:

Mappen wisselen
Berichten verzenden als console
Alle wapens aan / uit zetten
Kicken / Bannen
Restarten

En ga zo maar door.
Ik neem aan dat jullie de servers enz zelf regelen?

Vlaatje
28/02/06, 21:13
zal dit panel nog meer games ondersteunen of alleen COD en aanhangels ?

NWO
28/02/06, 23:32
Die van ons gaat meerdere games doen.
Maar we moeten toch ergens beginnen, dus beginnen we bij COD.
Daarna komen nog enkele andere games waar geen goede panels voor zijn:

- ET
- CS
- CSS
- SOF2
- Mohaa.

Maar we hebben momenteel net cod 2 af. En gaan eerst dit even optimaliseren :-)

dsaasd46
31/03/06, 21:23
Waar kan ik die game-cp.nl panel downloaden ?

Ocean Eyes
02/04/06, 23:04
www.gameservercontrolpanel.com

Deze is volledig linux.
Windows wordt momenteel ingebouwd en is zeer uitgebreid.


Installatie op centraal punt en vandaar beheer je alle servers.
Er wordt gewerkt aan een nieuw protocol waardoor je een gameserver zal kunnen installeren binnen 5 minuten.

swedendedicated
02/04/06, 23:40
Die had ik niet eerder gezien. Hoe gaat de installatie van de games? Alle paths zelf opgeven of kun je ook vanaf een lokaal zip/tar bestand de game installeren? Is er misschien een demo hiervan?

hostingpower
02/04/06, 23:48
Die had ik niet eerder gezien. Hoe gaat de installatie van de games? Alle paths zelf opgeven of kun je ook vanaf een lokaal zip/tar bestand de game installeren? Is er misschien een demo hiervan?
idd, ik zou ook graag wat meer informatie erover willen, zoals de prijzen, per maand of per jaar of eenmalig, op welke distributies het werkt en is een demo beschikbaar?

Ocean Eyes
03/04/06, 12:46
idd, ik zou ook graag wat meer informatie erover willen, zoals de prijzen, per maand of per jaar of eenmalig, op welke distributies het werkt en is een demo beschikbaar?

Alle installaties worden meegegeven bij de installatie. Die kan je via het panel ook nog steeds downloaden van onze main server.

Het panel is nog steeds in ontwikkelingsfase. We zitten momenteel aan versie 0.8

Zodra we aan versie 1 zitten gaan we echt van start. In de ontwikkelingsfase kost een licentie voor een jaar 220€ per jaar voor een onbeperkt aantal servers.

Zodra versie 1 klaar is zullen deze prijzen hoogst waarschijnlijk herzien worden. Klanten die het reeds huren zullen natuurlijk aan hetzelfde tarief kunnen blijven verder huren.

daanl
07/04/06, 08:55
Wij hebben zelf een gemaakt control panel waarin je binnen 2 min een klanten kan aanmaken met:

game
password private pw
hostname
ip + poort kan je zelf instellen.
etc.

Kwestie van op toevoegen klikken en binnen 2 min is je server online met de door jouw gevulde gegevens

Ocean Eyes
08/04/06, 11:16
Wij hebben zelf een gemaakt control panel waarin je binnen 2 min een klanten kan aanmaken met:

game
password private pw
hostname
ip + poort kan je zelf instellen.
etc.

Kwestie van op toevoegen klikken en binnen 2 min is je server online met de door jouw gevulde gegevens

Hier heb je dan toch problemen met. Als je op 2 minuten 4 Gb aan files gaat kopieren dan hebben de andere servers toch wel hinder hoor. Ons panel heeft daar geen hinder van :).

The Unknown
09/04/06, 18:51
Ik verwacht zelf op korte termijn een volledig panel klaar te hebben. Dit tegen een zeer scherpe prijs per server. Een deel van de code is bewerkbaar, een ander deel niet.

Het panel wordt al gebruikt door 2 grote gameserver bedrijven met een goede naam. Onlangs heb ik een mogelijkheid gemaakt om gameservers te kunnen installeren via het panel. Zelf kun je gemakkelijk gamepackages maken.

Het panel heeft o.a.:
- Verschillende user-levels
- Is basis voor de complete website van het gameserver bedrijf
- Multitalige ondersteuning
- Gemakkelijk facturen aanmaken en automatische controle via cronjob
- Mogelijkheden om andere diensten (zelf) in te (laten) bouwen (Teamspeak, Ventrilo, Colocatie, Dedicated, zodat die producten bestelbaar en factureerbaar zijn)
- Klanten kunnen basisopties van server configueren via panel
- Klanten kunnen van game wijzigen (indien toegestaan door admin, en altijd binnen een "game-groep"; een groep games met dezelfde prijs)
- Omzetbalansen van facturen (voor gemakkelijke BTW aangifte)
- Klanten kunnen facturen inzien
- Factuursysteem stuurt herinneringen per e-mail
- Met geintegreerd bestelsysteem
- Alle games draaien onder eigen user met strikte permissies. Klanten kunnen NIET bij andere klanten hun servers komen, ook niet door het wijzigen van executables. Dit punt is vaak slecht uitgevoerd bij hosters.
- Simpel versturen van "activatie-email" berichten
- Ondersteuning voor FleXbouncer (een IRC Bouncer, een ander project van mij)

Ik mis ongetwijfeld nog veel functies die het panel ondersteunt. Er moeten nog een paar functies goed worden getest. Windows-ondersteuning is nog niet aanwezig, maar mogelijkheden daarvoor zijn wel opengelaten. Indien genoeg vraag, zal ik daar aan werken.

Het panel is erg FleXibel. Zo kun je bijvoorbeeld werken met 1 centrale FTP server, en op die server een hoop NFS (network file system) mounts naar de clients, ofwel op iedere server een aparte FTP server. (Laatste is aanbevolen om NFS problemen uit te sluiten).

Ik heb nog geen screenshots omdat deze zouden zijn gebaseerd uit het panel van bestaande gamehosters. Echter, zodra ik meer info heb, zal ik dat hier posten.

Overigens ben ik zelf 2 jaar actief geweest in de gamehosting branche zoals sommigen hier wel zullen weten. In die tijd heb ik veel ervaring opgedaan, en denk dus goed te weten welke punten er zeker in het panel moeten zitten.

Indien je op korte termijn al meer info zou willen hebben, kun je mij prive e-mailen op pierre.oord@gmail.com (ik ben niet bang voor spam, dat krijg ik toch wel).

edit: Nog een notitie over de installatie van gameserver (ik zag hierboven wat commentaar over lag bij installatie van een ander panel): De gamepackages zijn TAR files (dus ongecomprimeerd!). Het extracten kost nagenoeg geen CPU kracht. De packages staan op de client-servers zelf (Ik spreek van een master-server waar het panel op draait, en client-servers voor de servers met de games erop, voor de duidelijkheid). Eventueel kan met een simpele NFS connectie ook 1 centrale plaats worden gebruikt voor de gameserver files. Je kunt dan zelf met bijvoorbeeld HTB bandwidth limiting aan de slag om te zorgen dat bijvoorbeeld maximaal 70mbit wordt gebruikt voor het kopieren van gameserver files. Indien je dat niet doet, en je trekt 100mbit, dan krijg je lag op je netwerk.

Ocean Eyes
10/04/06, 00:23
Ik verwacht zelf op korte termijn een volledig panel klaar te hebben. Dit tegen een zeer scherpe prijs per server. Een deel van de code is bewerkbaar, een ander deel niet.


Is dit een centraal panel zoals ons panel?

Wat ik juist bedoel is of je op elke server een webserver moet gaan installeren om het panel te kunnen gebruiken. (Wat dus wat extra geheugen verbruikt)


Of kan je vanuit een centrale webserver alle andere servers bedienen?

royen99
10/04/06, 00:39
Beide (Ocean Eyes & The Unknown) moeten denk ik ook even kijken naar de mogenlijkheden van bv TCAdmin (wat o.a. wij gebruiken).

- Voor zowel de windows als de Linux versies wordt er op de client kant een klein daemon process gedraait. Deze draagt zorg voor het opzetten van de nieuwe games (kan bv vanuit een lokaal staand depot of via remote FTP (wat ook nog eens is te limieteren qua bandwidth)).
- Tevens monitoord deze de games of ze wel of niet draaien, met een optionele automatische restart en of de klant niet stiekum de public/private status van de game heeft gewijzigd (en het aantal slots).
- Daarbij geeft deze (indien ingesteld) de klant de mogenlijkheid om de stats van zijn game (online players, cpu + memory gebruik) in te zien.

Ocean Eyes
10/04/06, 11:38
Beide (Ocean Eyes & The Unknown) moeten denk ik ook even kijken naar de mogenlijkheden van bv TCAdmin (wat o.a. wij gebruiken).

- Voor zowel de windows als de Linux versies wordt er op de client kant een klein daemon process gedraait. Deze draagt zorg voor het opzetten van de nieuwe games (kan bv vanuit een lokaal staand depot of via remote FTP (wat ook nog eens is te limieteren qua bandwidth)).
- Tevens monitoord deze de games of ze wel of niet draaien, met een optionele automatische restart en of de klant niet stiekum de public/private status van de game heeft gewijzigd (en het aantal slots).
- Daarbij geeft deze (indien ingesteld) de klant de mogenlijkheid om de stats van zijn game (online players, cpu + memory gebruik) in te zien.


Ons panel maakt daar gebruik van. Momenteel zijn we de Windows versie aan het opbouwen. We voorzien deze volledig klaar te hebben omstreeks deze zomer.

Hierdoor zal het mogelijk zijn om het panel op zowel een Windows als Linux server te hosten, en een Linux of Windows gameserver toe te voegen aan het gamepanel.

De installaties voor de games zullen voorzien worden, wat het eenvoudig maakt voor het bedrijf.

Tevens zullen we mod ondersteuning geven. Met 1 klik installeer je een nieuwe mod. Deze zullen continue door ons geupdate worden en automatisch beschikbaar zijn in alle user panels.

The Unknown
10/04/06, 20:11
Oke even wat extra uitleg :)

Het panel werkt vanaf 1 centrale server. Het is bijna volledig in PHP uitgevoerd. Een paar kleinere bash-scripts doen de rest op de client-servers. De master-server zou in principe zelfs een windows server kunnen zijn, als er maar PHP ondersteuning op zit.

Er wordt op de client-server puur gebruik gemaakt van scripting. Een daemon om de status te checken heeft weinig zin. Een server die down gaat dat immers om een reden. Het herstarten ervan kost dan vaak alleen een grote hoeveelheid CPU kracht (inlezen pak files bijvoorbeeld).

Status van een game is zichtbaar (online/offline, geinstalleerd/niet geinstalleerd)
Ik vind persoonlijk dingen als "speleraantal" niet zo nuttig voor een panel. de klant gaat echt niet steeds inloggen om te zien hoeveel spelers erop zitten, dan gebruiken ze eerder HLSW om live alles te kunnen monitoren! Buiten dat is de implementatie per game ook nog eens ingewikkeld, aangezien de beschikbare scripts daarvoor (ik heb er eens 1 gezien) niet voor alle games dezelfde "varibelen" teruggeeft. Een aanpassing voor iedere game is dan noodzakelijk, en dat is niet praktisch.

In de bijlage nog een wat ouder document met info wat ik erover heb geschreven. Er komt een versie die iedereen kan downloaden, zodat makkelijk te testen is met het panel. Het panel is compleet aangepast aan de gamehost; je maakt een site en daarin komen de teksten dus. Dus niet een admin interface die er overal hetzelfde uit ziet: misschein staat het menu bij jou wel bovenaan in plaats van links...

In het panel is enkel ondersteuning voor het installeren van 1 package, voor nu in ieder geval. Updaten etc zal gaan door middel van het herinstalleren van een package, al kennen veel games tegenwoordig al auto-update features. (o.a. Steam). Bij het panel worden natuurlijk ook geen games geleverd! Je zult zelf de packages moeten maken, maar dat is simpel, en zo werken ze meteen met jou configuratie.

Het panel is zeer flexibel, zelf kun je er ook een hoop aan sleutelen desgewenst. Basis ondersteuning is inbegrepen, maar ik neem niemand aan het handje om te leren hoe je Linux/Apache etc installeert. Zoals ik al eerder zei, zal dit panel echter tegen een zeer scherpe prijs worden verkocht. Op dit moment denk ik aan € 5,00 ex BTW per server! Dit is RUIM onder bijvoorbeeld GamePanel.

Indien vragen beantwoord ik deze alsnog. En nogmaals: dit panel is al in gebruik bij 2 bekende gamehosts, dus kwa stabiliteit en schaalbaarheid heeft het zich al ruim bewezen!

Zie ook bijgevoegde document.

edit:
Voor mijn concurrent hierboven nog een paar vraagjes:
- Is jou panel ook multitalig?
- Een daemon, bedoel je daarmee een script dat loopt of een C/C++ applicatie?
- Is installatie bij jou "direct" (zoals bij mijn panel) of gaat dat via een cronjob?
- Ook factuurcontroles?

Ik ga zo meteen even een paar screenshots plaatsen hier op een witte achtergrond...

The Unknown
10/04/06, 20:35
Bij deze de screenshots zoals ik in mijn vorige bericht aangaf. Ze zijn wat kaal en leeg, je ziet ook geen menu. Dit is omdat ik even merk/logo loze testomgeving heb klaarstaan.

Indien er overigens gamehosters SERIEUZE intresse hebben, kan ik mogelijk al eerder beginnen met samenwerken. Stuur dan een mailtje op pierre.oord@gmail.com. Belangrijk is dat je genoeg van Linux af weet, zoals ik al zei heb ik geen tijd om mensen aan het handje te nemen. Je zult zelf een database moeten kunnen importeren met PHPMyAdmin bijvoorbeeld.

Afbeeldingen als bijlage. O ja: In de gameserver-edit afbeelding: de meeste gegevens worden automatisch gegenereerd; maar zijn bewerktbaar indien gewenst. Voor homedir enzo wordt bijvoorbeeld een suggestie gegeven. Meestal zal dat /home/gameXXX zijn, maar dat kan dus ook een speciale directory worden.

Danger
15/04/06, 00:06
http://www.cs-source.nl/index.php?name=News&file=print&sid=113

graag gedaan

JJFS
16/04/06, 14:19
Laat maar komen dat gamepanel voor Windows, we zijn nog op zoek naar een uitgebreid gamepanel ;)

The Unknown
16/04/06, 14:29
Laat maar komen dat gamepanel voor Windows, we zijn nog op zoek naar een uitgebreid gamepanel ;)

In principe kan mijn gamepanel ook met windows overweg. Er zitten al mogelijkheden in die er rekening mee houden.

Via SSH komen de commando's gemakkelijk op de andere servers binnen. Ook windows servers kunnen SSH draaien, misschien doe je dat zelfs al. Het enige is iemand die mijn Linux scripts herschijft voor gebruik onder windows.

Natuurlijk heb ik ook ervaring met windows, en kan ik een deel hiervan goed doen. De installatie/deinstallatie en config scripts kan ik zo onder windows maken. Het enige waar ik geen research in heb zitten is het starten/stoppen van de games. Bij windows moet je dan gelijk een service ervan maken oid?

Op dit moment draaien de games veilig onder een eigen user, in een eigen "screen" (commando's kunnen injecteren en logs). Ook kun je gemakkelijk games killen. Maar onder windows ben ik niet op de hoogte van een goede aanpak.

Indien iemand hier veel info over heeft, *zou* ik misschien overwegen om windows-ondersteuning te gaan inbouwen...

En nog even TAR voor windows zoeken :P

Sinds editten onmogelijk is (??):
Ik wilde nog even laten weten dat het versturen van RCON commands via het panel ook tot de mogelijkheden behoord. Gebruikers kunnen nadat het rcon commando is verwerkt, ook het resultaat van het serverlog (Ná dat commando) opvragen. En natuurlijk ook het hele log indien gewenst.

JJFS
16/04/06, 23:51
Ja Windows werkt met services, je voegt een service toe naar de .exe van de game en voegt ook een command line toe waarmee het opgestart moet worden.
Probeer maar eens www.gamepanel.org kan je gratis gebruiken en misschien kan je daar meer info uithalen hoe het in z'n werk gaat.

royen99
17/04/06, 00:08
Als je een *echt* windows control panel zoekt kijkt dan even naar TCAdmin (www.tcadmin.com). Er is geen panel (zowel linux als windows) wat daarbij in de buurt komt.
Overigens ondersteund TCAdmin ook linux als remote servers, echter de master server dient Windows te zijn met een .NET framework.

The Unknown
17/04/06, 10:09
Als je een *echt* windows control panel zoekt kijkt dan even naar TCAdmin (www.tcadmin.com). Er is geen panel (zowel linux als windows) wat daarbij in de buurt komt.
Overigens ondersteund TCAdmin ook linux als remote servers, echter de master server dient Windows te zijn met een .NET framework.

Op de site lees ik overigens niets over Linux. Prijzen liggen per maand rond de 15 euro.

Ik zie wel leuke features in dit panel zitten overigens. Wie weet ook ooit in mijn panel. Vooral over een goed update-systeem zit ik nog te denken. Ook zag ik Slot and type monitor - ook een leuke feature.

royen99
17/04/06, 13:35
Op de site lees ik overigens niets over Linux. Prijzen liggen per maand rond de 15 euro.

$15,95 p/maand als je de licentie leased (of éénmalig $149 meen ik). De linux versie is opzich nog beta maar ik kan je vertellen dat deze goed werkt (behalve op Gentoo, maar RedHat/CentOS/Fedore/FreeBSD gaat perfect). Zelf hebben we 2 linux servers met TCAdmin draaien (en een stapel windows dozen).



Wie weet ook ooit in mijn panel. Vooral over een goed update-systeem zit ik nog te denken. Ook zag ik Slot and type monitor - ook een leuke feature.

De Update functie (en custom maps & mods) is redelijk uitgebreid.
Voor bijvoorbeeld de laatste COD2 patch (windows executable die je enkel op een normaal geïnstaleerde COD2 kan uitvoeren, een 'Update generator' los laten. Hij kan dan zien welke bestanden zijn gewijzigd en zodoende een update pack (in .zip) maken om de overige servers updaten.

Hollanda
17/04/06, 13:46
$15,95 p/maand als je de licentie leased (of éénmalig $149 meen ik). De linux versie is opzich nog beta maar ik kan je vertellen dat deze goed werkt (behalve op Gentoo, maar RedHat/CentOS/Fedore/FreeBSD gaat perfect). Zelf hebben we 2 linux servers met TCAdmin draaien (en een stapel windows dozen).

De Update functie (en custom maps & mods) is redelijk uitgebreid.
Voor bijvoorbeeld de laatste COD2 patch (windows executable die je enkel op een normaal geïnstaleerde COD2 kan uitvoeren, een 'Update generator' los laten. Hij kan dan zien welke bestanden zijn gewijzigd en zodoende een update pack (in .zip) maken om de overige servers updaten.

Dus wat goed werkt: starten/stoppen, updaten... Monitoren qua (server CPU + RAM) load ook?

Hoe run je een game onder windows met deze CP? Restart het CP automatisch een game als die crasht of blijft hangen (in een loop)?

The Unknown
17/04/06, 13:49
Dus wat goed werkt: starten/stoppen, updaten... Monitoren qua (server CPU + RAM) load ook?

Hoe run je een game onder windows met deze CP? Restart het CP automatisch een game als die crasht of blijft hangen (in een loop)?

Nogmaals; een crashende game zou *ik* niet herstarten. Vaak is er een goede reden voor, anders maak je zelf die loop waarvan je ook wilt dat er een check op zit :/ stel je eens voor dat een game steeds crasht door een kapotte config, maar dat je hem weer herstart, en die steeds alle PAk files moet inlezen en starten: Hoog CPU en IO verbruik, krijg je lag op je andere servers.

Hollanda
17/04/06, 13:51
Ik wil dat wel, aangezien elke gameserver eens in de zoveel tijd wel crasht en ik niet handmatig wil restarten. Verder was dit een vraag richting Royen99 ivm tcadmin

JJFS
17/04/06, 16:42
Ik heb al naar tcadmin gekeken, vind het persoonlijk aleen veel geld $15,- per maand per server.
Ik heb trouwens een trail aangevraagd via iemand die ik ken uit Amerika (Europeanen kunnen geen trail aanvragen) maar hij heeft al meerdere keren gebeld en gemailed maar nog steeds geen werkend account dus dat vind ik ook erg jammer aan tcadmin...

The Unknown
11/05/06, 14:38
*UPDATE*

Ik heb gister en vandaag veel gedaan op een pakket klaar te stomen. Deze is te vanaf nu te downloaden. Het bevat een zeer bondige documentatie. Indien je weinig verstand hebt van Linux, denk ik niet dat het verstandig is er meteen aan te beginnen, omdat de installatie van bijvoorbeeld een FTP server dan nog weleens een klus kan zijn voor je.

Verder raad ik iedereen aan om het panel te testen, en wel VOLGENS DE VOLGENDE LICENTIE!!!:
- U mag het panel 30 dagen gratis testen op een onbeperkt aantal gameservers. Na deze test-periode, dient u ALLE bestanden te verwijderen van het gamepanel en de databases leeg te maken. Indien u wilt overgaan tot de het huren van dit panel, dient u VOOR het verstrijken van de 30 dagen contact te hebben opgenomen met mij op info@flexbouncer.com
De prijs per fysieke server bedraagt € 5,00 ex. BTW per maand. Indien u dus gebruik maakt van 2 servers (een masterserver waarop het panel draait en eventueel ook gameservers, en 1 client-server met enkel gameservers) betaald u dus € 10 ex. BTW per maand. Bij deze prijs zit het eventueel verhelpen van bugs in de software inbegrepen, en een basis-ondersteuning per e-mail. Deze ondersteuning zal niet verder gaan dan het het panel zelf, over Linux/FTP/NFS etc, is dus GEEN ondersteuning (je kunt het natuurlijk altijd proberen...).

De download is te vinden op http://awbi.flexbouncer.com/Gamepanel_2.0.zip

Eventueel kun je ook de interface bekijken op http://awbi.flexbouncer.com/. LET OP: De bedieningsinterface is COMPLEET aanpasbaar. Het voorbeeld is dus een simpele blauwe tabel. Het ziet er misschien niet aantrekkelijk uit, maar de functies zijn zeer krachtig.
SVP die test-site die ik net even snel heb opgezet, niet slopen (als in: onbruikbaar maken voor anderen om het te bekijken). Het admin-wachtwoord is wijzigbaar.. maar laat het even zo, dank u.
Login: test@test.com
Pass: test

Laat mij horen hoe jullie het panel vinden! Alle op en aanmerkingen hoor ik graag! Ik heb op het moment niet zoveel tijd, dus ik kan niet meteen grote aanpassingen doen, maar foutjes eruithalen kan natuurlijk wel.
Ben bereikbaar op info@flexbouncer.com - Succes!

swedendedicated
11/05/06, 17:23
awbi.flexbouncer ziet er niets echt 100% correct uit in firefox, als ik over gameserver heen ga flikkert hij.

The Unknown
11/05/06, 17:33
awbi.flexbouncer ziet er niets echt 100% correct uit in firefox, als ik over gameserver heen ga flikkert hij.
Ik heb de site even wat breder gemaakt, dan is het over :) het ligt aan die tabel en stylesheet - die past iedereen toch aan!

royen99
11/05/06, 17:40
Ik wil dat wel, aangezien elke gameserver eens in de zoveel tijd wel crasht en ik niet handmatig wil restarten. Verder was dit een vraag richting Royen99 ivm tcadmin

je kan opgeven bv 'max 3 x restarten' na een crash (is configurabel).

Het monitoren van de system load (mem, cpu, netwerk, disken etc) is momenteel alleen onder windows mogenlijk, nog niet voor de Linux versie.


Ik heb al naar tcadmin gekeken, vind het persoonlijk aleen veel geld $15,- per maand per server.

Ligt er aan wat je veel vind. Alles met kwaliteit heeft zo zijn prijs. Ook de support is uitstekend vanuit tcadmin.
De kosten voor het panel vinden wij het n elk geval zeer zeker waard.

WI-Hosting
11/05/06, 17:51
je kan opgeven bv 'max 3 x restarten' na een crash (is configurabel).

Het monitoren van de system load (mem, cpu, netwerk, disken etc) is momenteel alleen onder windows mogenlijk, nog niet voor de Linux versie.



Ligt er aan wat je veel vind. Alles met kwaliteit heeft zo zijn prijs. Ook de support is uitstekend vanuit tcadmin.
De kosten voor het panel vinden wij het n elk geval zeer zeker waard.

aangezien jij met die beta meedoet, heb jij al een enig idee wanneer de linux versie de final ingaat?

Is al vaak gesteld maar wil ook zeker graag een linux versie zien (en niet de windows/linux versie van nu waar de webserver nog windows moet zijn, maar 100% linux versie)

royen99
11/05/06, 18:05
aangezien jij met die beta meedoet, heb jij al een enig idee wanneer de linux versie de final ingaat?

Is al vaak gesteld maar wil ook zeker graag een linux versie zien (en niet de windows/linux versie van nu waar de webserver nog windows moet zijn, maar 100% linux versie)


Er is nog geen datum bekend. Momenteel wordt de linux versie even met rust gelaten zodat alle beta testers alle huidige issue's (zijn er overigens niet veel) kunnen melden, en worden er nu eerst aan de windows versie een stapel erg leuke nieuwe features ingebouwd. Voorlopig blijft in elk geval een windows master server nodig (voor de webinterface) aangezien deze in de huidige opzet zwaar leunt op ASP.NET.

WI-Hosting
11/05/06, 18:07
Er is nog geen datum bekend. Momenteel wordt de linux versie even met rust gelaten zodat alle beta testers alle huidige issue's (zijn er overigens niet veel) kunnen melden, en worden er nu eerst aan de windows versie een stapel erg leuke nieuwe features ingebouwd. Voorlopig blijft in elk geval een windows master server nodig (voor de webinterface) aangezien deze in de huidige opzet zwaar leunt op ASP.NET.

Zucht, nou net wat ik dus niet zoek :(

Zeer jammer aangezien TCAdmin een super CP is..

Jammer van die masterserver..

The Unknown
11/05/06, 23:21
Ik wil even posten, dat vanaf dit adres een kleine update kan worden gedownload van mijn panel:
http://awbi.flexbouncer.com/Gamepanel_2.0_to_2.0.1.zip

Er werd een functie gebruikt die alleen in PHP5 aanwezig was. Nu zou ook PHP4 juist moeten werken.

Mijn panel is geheel gebaseerd op PHP, en de masterserver kan dus in principe ieder OS zijn.

De scripting is volledig zelf aanpasbaar! Dit betekend dat vanaf de command prompt zelfs al servers kunnen worden gestart/geinstalleerd. Een mogelijkheid om een server automatisch te herstarten, is dus eventueel zelf in te bouwen, het gaat om een simpel Bash script dat wordt aangeroepen door verschillende PHP scripts. Voorbeelden van internet genoeg te vinden denk ik zo!

The Unknown
16/05/06, 14:54
*UPDATE*

Ik heb gister en vandaag veel gedaan op een pakket klaar te stomen. Deze is te vanaf nu te downloaden. Het bevat een zeer bondige documentatie. Indien je weinig verstand hebt van Linux, denk ik niet dat het verstandig is er meteen aan te beginnen, omdat de installatie van bijvoorbeeld een FTP server dan nog weleens een klus kan zijn voor je.

Verder raad ik iedereen aan om het panel te testen, en wel VOLGENS DE VOLGENDE LICENTIE!!!:
- U mag het panel 30 dagen gratis testen op een onbeperkt aantal gameservers. Na deze test-periode, dient u ALLE bestanden te verwijderen van het gamepanel en de databases leeg te maken. Indien u wilt overgaan tot de het huren van dit panel, dient u VOOR het verstrijken van de 30 dagen contact te hebben opgenomen met mij op info@flexbouncer.com
De prijs per fysieke server bedraagt € 5,00 ex. BTW per maand. Indien u dus gebruik maakt van 2 servers (een masterserver waarop het panel draait en eventueel ook gameservers, en 1 client-server met enkel gameservers) betaald u dus € 10 ex. BTW per maand. Bij deze prijs zit het eventueel verhelpen van bugs in de software inbegrepen, en een basis-ondersteuning per e-mail. Deze ondersteuning zal niet verder gaan dan het het panel zelf, over Linux/FTP/NFS etc, is dus GEEN ondersteuning (je kunt het natuurlijk altijd proberen...).

De download is te vinden op http://awbi.flexbouncer.com/Gamepanel_2.0.zip

Eventueel kun je ook de interface bekijken op http://awbi.flexbouncer.com/. LET OP: De bedieningsinterface is COMPLEET aanpasbaar. Het voorbeeld is dus een simpele blauwe tabel. Het ziet er misschien niet aantrekkelijk uit, maar de functies zijn zeer krachtig.
SVP die test-site die ik net even snel heb opgezet, niet slopen (als in: onbruikbaar maken voor anderen om het te bekijken). Het admin-wachtwoord is wijzigbaar.. maar laat het even zo, dank u.
Login: test@test.com
Pass: test

Laat mij horen hoe jullie het panel vinden! Alle op en aanmerkingen hoor ik graag! Ik heb op het moment niet zoveel tijd, dus ik kan niet meteen grote aanpassingen doen, maar foutjes eruithalen kan natuurlijk wel.
Ben bereikbaar op info@flexbouncer.com - Succes!



Ik wil even posten, dat vanaf dit adres een kleine update kan worden gedownload van mijn panel:
http://awbi.flexbouncer.com/Gamepanel_2.0_to_2.0.1.zip

Er werd een functie gebruikt die alleen in PHP5 aanwezig was. Nu zou ook PHP4 juist moeten werken.

Mijn panel is geheel gebaseerd op PHP, en de masterserver kan dus in principe ieder OS zijn.

De scripting is volledig zelf aanpasbaar! Dit betekend dat vanaf de command prompt zelfs al servers kunnen worden gestart/geinstalleerd. Een mogelijkheid om een server automatisch te herstarten, is dus eventueel zelf in te bouwen, het gaat om een simpel Bash script dat wordt aangeroepen door verschillende PHP scripts. Voorbeelden van internet genoeg te vinden denk ik zo!





Volgens mij zijn er een paar berichten weggevallen door de downtime bij WTH??? Graag hoor ik van de mensen die getest hebben hoe mijn panel bevalt!

JJFS
17/05/06, 19:20
je kan opgeven bv 'max 3 x restarten' na een crash (is configurabel).

Het monitoren van de system load (mem, cpu, netwerk, disken etc) is momenteel alleen onder windows mogenlijk, nog niet voor de Linux versie.



Ligt er aan wat je veel vind. Alles met kwaliteit heeft zo zijn prijs. Ook de support is uitstekend vanuit tcadmin.
De kosten voor het panel vinden wij het n elk geval zeer zeker waard.

Goede service, meer dan een maand geleden een trail aangevraagd door iemand die ik ken uit USA dus die heeft gebeld en gemailed maar nog steeds niks, dus vind dat niet echt goede support

The Unknown
17/05/06, 19:40
Goede service, meer dan een maand geleden een trail aangevraagd door iemand die ik ken uit USA dus die heeft gebeld en gemailed maar nog steeds niks, dus vind dat niet echt goede support

Van mij krijg je wel snelle support hoor ;) voor AAGCP dan wel te verstaan (vraag me niet hoe ik ooit op die naam ben gekomen, Advanced Automatic Game Control Panel) - Zie m'n vorige post voor download locaties. Je kunt meteen triallen zonder gedoe. Als jullie foutjes vinden haal ik ze er zo snel mogelijk uit.

Ik werk voorlopig onder bedrijfsnaam FleXbouncer. In principe werk ik via dit forum, maar op http://www.flexbouncer.com/forum mag je ook posten (guest access beschikbaar).

The Unknown
03/06/06, 18:08
Op http://aagcp.flexbouncer.com/ kan nu meer info worden gevonden evenals de download en een paar kleine notities bij de huidige versie. Ik hoor graag jullie responds! Van de Amerikaanse WHT heb ik een aantal goede reacties gekregen en testers, maar voor NL zouden meer testers welkom zijn!