PDA

Bekijk Volledige Versie : Het testen van preformence van een server



Albert
22/02/06, 13:31
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe servertje in elkaar gezet... Wou even gaan testen met CS Source... In de context van

Je installeert CS source, 5 keer (of minder)... Draait de x games met 16 bots en kijkt wat de server trekt met load < 1.0

Geeft dat een goed beeld van wat de server kan?

Wat zijn eventueel andere manieren om te testen of er uit het systeem een afdoende preformance komt?

----------------------------------------------

Server heeft een p4p800-MX boardje, als ik intern geheugen prik, 512... Draait de machine aardig... Zodra ik er een rimmetje bij prik (dus zeg 1 GB DDR dual channel, maar ook in single mode 2 x 512) blijkt het systeem een vele male hogere load geeft dan met de een enkel rimmetje van 512. Dit heb ik getest met meerdere combinaties van intern geheugen van Kingston en MDT 400 zowel 333 mhz.

Ik heb twee van deze (p4p800mx) moederborden en alle twee geven deze problemen.

Heb de nieuwste (beta) bios erop gezet maar dat heeft eerder een negatief dan positief effect gehad.

Het enige wat ik ben tegen gekomen is dit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1050731///p4p800%2Cmx

Hier heeft iemand oogwaarschijnlijk het zelfde probleem... Dit heeft hij kunnen oplossen met een pci vid kaart (zit geen AGP slot op)...

Kan iemand hier een touw aan vast knopen? Qua oplossing, sugestie, zou het een bug kunnen zijn in het moederbord (rev. 1.04)?

petert101
22/02/06, 13:53
Wat zijn eventueel andere manieren om te testen of er uit het systeem een afdoende preformance komt?

Wat zoek je nu precies?
De titel zegt dat je preformence wilt in testen, je berichtje zoek je echter preformance.
Dus wat zoek je nu precies en wat is de reden dat je niet wilt weten wat de postormence en de postormance is.

alexw4u
22/02/06, 14:17
En Sysstat, een module van webmin ... kun je echt alles op zien ...

Albert
22/02/06, 14:19
Ik vind het niet erg onduidelijk omschreven? En wat is postormence?

Het onderste deel van de post is het probleem waar ik tegen aanloop... Het bovenste deel vraag ik me af...

Het gaat erom dat een dikke
p4 3.0 HT
1 GB DDR

niet met 64 bots load 1.0 + loopt... Of toch wel ?

Ik zal is kijken naar sysstat...