PDA

Bekijk Volledige Versie : Radeloos!



I-Designs
22/02/06, 12:08
Beste lezers en posters van webhostingtalk.

Ik heb een groot probleem. Ik heb een colocated box draaien bij een colocater hier in NL. Nu is mijn box op 11 November 2005 down gegaan. Ik heb hierna nog enkele malen contact gehad met het bedrijf die hem host, waarin keer op keer beloftes gemaakt werden om hem online te gooien, maar telkens zijn deze niet na gekomen. Zelf heb ik ook 2x een afspraak gemaakt om zelf onderhoud te doen, maar werd door security niet in het datacenter toegelaten. Sinds eind januari kan ik helemaal niet meer in contact komen met het bedrijf, niet via email (worden genegeerd), niet via telefoon (wordt niet opgenomen).

(ik krijg trouwens nog wel elke maand een factuur toegestuurd!! ))

Het enige wat ik nu nog wil is gewoon mijn box terug. Deze heeft een waarde van rond de 4000 euro! Ik ben echt radeloos, ik weet niet hoe ik mijn spullen kan terug krijgen als ik gewoon genegeerd wordt door het bedrijf dat hem host.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Wat is mijn recht in deze situatie? Hoe krijg ik mijn spullen terug :(

Ps. Ik heb express de naam van het bedrijf niet vermeld in deze post, omdat anders mensen misschien denken dat ik het alleen post om het bedrijf zwart te maken.

MvG,

I-Designs.

Ryan Kalkhoven
22/02/06, 12:15
Heb je wel serienummers etc van de server? Zodat je duidelijk aan kan tonen dat het om een machine van jou gaat? Eventueel met aankoopbon etc.?

Als dat het geval is kun je eventueel kijken wat het DC voor je kan doen en anders de politie. Maar de allerbeste oplossing is toch door ingesprek te komen met je provider

veenman
22/02/06, 12:28
Als het jouw eigendom is, aangifte doen bij de politie en/of politie meenemen om je server te ontzetten!

Edit: Als ik een gokje mag doen, gaat het hier om Linkup/iQarus?

Albert
22/02/06, 12:35
Aangetekende brief sturen waarin je hen sommeert...

Aansprakelijk stellen voor kosten

Per dag een aannemelijk bedrag stellen dat je niet gebruik kunt maken van de server etc.

Politie maakt lijkt mij enkel een proces verbaal?

I-Designs
22/02/06, 12:49
Ok Albert dat lijkt me een goed plan. Moet zoiets via de advocaat om het rechtsgeldig te maken? Of kan ik een sommatie ook via mijn bedrijf/persoon versturen?

2de probleem, ik heb een vermoeden dat ze moeilijk gaan doen over de maandelijks kosten van November tot Februari. Inmiddels staat er een redelijk bedrag open omdat ik, vind ik zelf, logisch niet betaald heb sinds hij down is.

@Skunkah Zoals eerder vermeld ga ik hier liever niet op in, tenzei het vermelden me verder kan helpen.

@ryankalkhoven Ik heb van alle hw aankoop bonnen. Serienummers zelf heb ik niet tenzei vermeld op de aankoop bonnen. Helaas was ik goed van vertrouwen, in het begin was de support prima. Ik heb zelfs geen contract of iets getekend of gekregen, alleen sinds het plaatsen gewoon een maandelijkse factuur via email.

Wido
22/02/06, 12:54
De facturen geven al in ieder geval aan dat je een dienst bij ze afneemt (naja, zover het werkt dan).

Je kan hiermee naar de politie gaan en aangifte doen, daarmee kan je nog proberen te gaan "zeuren" bij het DC, want mijn vermoeden zegt al dat het hier om Linkup gaat, dus naar hen bellen heeft weinig zin.

I-Designs
22/02/06, 13:02
Heeft er iemand ervaring met dat "zeuren" bij DCA Amsterdam? Heeft dat zin? Die mensen kennen me wel, want ik stond op de access lijst. Als ik met een aangifte aankom gaan hun me dan binnenlaten om mijn spullen op te halen?

Ik zie zelf hier niet zo'n grote kans van slagen in , tenzei iemand dit eerder succesvol gedaan heeft?

I-Designs
22/02/06, 13:05
Ik kan nu trouwens wel los laten dat het idd om Linkup gaat, aan jullie reacties merk ik ook dat mijn verhaal niet uniek is. Zijn er andere gedupeerde? Wellicht is het een idee om in contact met elkaar te komen, om gezamelijk actie te ondernemen, of bestaat dit idee al, zoja waar kan ik me melden.

Wido
22/02/06, 13:07
Heeft er iemand ervaring met dat "zeuren" bij DCA Amsterdam? Heeft dat zin? Die mensen kennen me wel, want ik stond op de access lijst. Als ik met een aangifte aankom gaan hun me dan binnenlaten om mijn spullen op te halen?

Ik zie zelf hier niet zo'n grote kans van slagen in , tenzei iemand dit eerder succesvol gedaan heeft?Niet geschoten is altijd mis. Een machine van 4k is niet niks, die zou ik toch graag terug hebben.

Je bent zeker niet Uniek, er zijn genoeg mensen die hier problemen mee gehad hebben, namen weet ik zo 1,2,3 niet.

Deimos
22/02/06, 13:16
De vraag is echter of je gerechtigd bent om niet te betalen. Dat zou nog wel eens een heikelpunt kunnen zijn.

I-Designs
22/02/06, 13:22
De vraag is echter of je gerechtigd bent om niet te betalen. Dat zou nog wel eens een heikelpunt kunnen zijn.


Opzich kan ik wel aantonen dat de service waarvoor ik maandelijks betaal in die maanden niet geleverd is, met het mail archief wat ik opgebouwd heb, wat nu ongeveer zo'n 50 emails bevat, al weet ik niet of deze als bewijslast meegenomen kunnen worden ivm rechtsgeldigheid van emails.

Al zijn die kosten niet mijn eerste zorg, deze zijn vele male minder dan de waarde van mijn hardware, dat is momenteel mijn prioriteit, plus het feit dat ik sinds november geen diensten kan verlenen aan mijn klanten.

Glenn
22/02/06, 13:32
Zoek eens op het desbetreffende bedrijf via de zoekmachine van dit forum, dan vind je genoeg!

Wat betreft het terug krijgen van je server: loop eens je plaatselijke politiebureau binnen en maak een afspraak met een agent die verstand van internetzaken heeft. Als je een goede treft zal hij/zij gaan kijken wat hij voor je kan doen. Dit gebeuren hangt namelijk tegen het civielrechtelijke gebeuren aan. Civiele zaken moeten namelijk via de rechter en dan kan het een tijdje duren. De agent zal dan proberen het, zover de wet het toelaat, buiten het civielrechtelijke te laten. Met een aantal leuke bevelen van justitie kan je dan binnenkomen, samen met de politie. Als je daar aankomt met alleen je aangifte op papier kom je denk ik nog niet binnen namelijk.

EDIT: E-mail is zeker een goed bewijsmiddel!

Wido
22/02/06, 14:00
Zoals Glenn zegt, ik denk dat dat de beste methode is.

E-Mail is inderdaad gewoon een geldig bewijsmiddel zolang je alle headers maar toont. Zeker als het met de logs van de mailserver ook nog terug te zoeken is.

Glenn
22/02/06, 14:12
Zoals Glenn zegt, ik denk dat dat de beste methode is.

E-Mail is inderdaad gewoon een geldig bewijsmiddel zolang je alle headers maar toont. Zeker als het met de logs van de mailserver ook nog terug te zoeken is.
Ik was laatst bij de politie voor een gevalletje oplichting via Marktplaats, moest ik ook mijn mailwisseling tonen. Ik: "Hier, dit zijn de headers.". Met grote ogen keek de agent naar de letters op papier. "Wat moet ik hiermee?" Toen maar ff uitgelegd dat hier het IP in staat van de verzender.

(De oplichter is trouwens laatst wel gepakt!)

Goed, on-topic ;)

I-Designs
22/02/06, 14:14
Bedankt voor jullie reacties zover, meer reacties worden zeker gewaardeerd. Ik hou jullie op de hoogte van de gang van zaken.


-- Edit --

Ik ben inmiddels in contact gekomen met een persoon die wel in direct contact staat met linkup, wellicht komt het allemaal nog tot een goed einde.

HooGLaNDeR
22/02/06, 15:59
Opzich kan ik wel aantonen dat de service waarvoor ik maandelijks betaal in die maanden niet geleverd is, met het mail archief wat ik opgebouwd heb, wat nu ongeveer zo'n 50 emails bevat, al weet ik niet of deze als bewijslast meegenomen kunnen worden ivm rechtsgeldigheid van emails.

Al zijn die kosten niet mijn eerste zorg, deze zijn vele male minder dan de waarde van mijn hardware, dat is momenteel mijn prioriteit, plus het feit dat ik sinds november geen diensten kan verlenen aan mijn klanten.

Volgens mij is het civiel gezien, de aanbieder van de diensten die in gebreke blijft, waarna jij je betalingstermijn opschort.

Lijkt me niet meer dan logisch.
Zeker met de emails, kun je hard maken dat de goeie wil er was van jouw kant.

Succes!

Glenn
22/02/06, 16:03
Volgens mij is het civiel gezien, de aanbieder van de diensten die in gebreke blijft, waarna jij je betalingstermijn opschort.

Lijkt me niet meer dan logisch.
Zeker met de emails, kun je hard maken dat de goeie wil er was van jouw kant.

Succes!
True, ik ben geen jurist, maar mag men daarom gewoon maar jouw eigendom (de server van 4K) achterhouden? Lijkt me niet, tenzij je dit overeen gekomen bent.

dotXS
22/02/06, 18:02
Wij hebben enige ervaring met dit soort afpersingsmethodes. Het enige wat helpt is een advocaat in de hand nemen en een kortgeding indienen. Het eerste wat de advocaat gaat zeggen is dat je alle rekeningen gewoon moet betallen zodat jou niets verweten kan worden. Deze kun je later weer terugvorderen op basis van het contract wat je hebt met jou leverancier i.v.m. uptime garanties etc. Je moet je even goed afvragen hoeveel je bereidt bent te betalen om je server terug te krijgen. Waarschijnlijk ben je namelijk meer kwijt dan die 4000 euro die de server waard is om hem terug te krijgen.

Waarschijnlijk laat het datacentrum je niet meer toe omdat de desbetreffende klant (jou leverancier) de rekening(en) niet heeft betaald. (Goh ... hoe bekend klinkt dat in de oren)

Ik zal binnenkort een uitgebreide post doen over wat ons is overkomen en wat hier de gevolgen en kosten van geweest zijn. Het is al een tijdje geleden maar de zaak sleept nog steeds. Wij zijn in ieder geval wel naar de rechter gestapt. Voor ons was/is het ook een principe kwestie, wij laten ons niet zo graag chanteren tot betaling.

AlfaHosting
22/02/06, 18:54
Probleem is vaak dat men erop rekent dat je toch geen zaak zal inspannen. Er zijn vaak veel loze dreigementen. Nadien gaat men narekenen en komt men tot de conclusie dat een zaak inspannen meer kost dan het oplevert en laat men het zitten. Op die manier voelt de bedrieger zich nog sterker.

Wido
22/02/06, 19:05
Dan moet die bedrieger eens flink op zijn nummer gezet worden.

Toch té belachelijk dat dit soort zaken kunnen gebeuren? Hoe durft zo'n persoon zich nog te vertonen en glashard spullen te verkopen? Hier walg ik echt van..

Dennie-DeTi
22/02/06, 19:06
Het lijkt mij dat het DC jou niet de toegang mag ontzeggen omdat de klant van het DC zijn rekeningen niet betaald. En als ze dat wel doen zou je ze alsnog kunnen verzoeken je server dan op te halen. Aangezien die niet van jouw provider is, kunnen ze die ook niet achter halen. Ik heb al wel eens meegemaakt, dat het erbij halen van de politie wel degelijk werkt. Desnoods ga je naar het dc en als ze dan nog niet je server mee willen geven bel je de politie of ze willen komen.

- Dennie

crazycoder
22/02/06, 19:13
Ik denk dat het zinnig voor TS is om met een advokaat te gaan praten. Tot in hoeverre is het rechtmatig dat het DC een server achterhoud als de klant van het DC niet betaald? Ik vind van niet maar er is niets zo krom als recht :)

Het is eigenlijk een soort van onderverhuur.. Vraag mezelf eigenlijk ook af hoe dit geregeld is, volgens mij is dit een zeer interessante vraag voor een ieder die colo diensten via derden afneemt..

Als TS meerdere afnemers kan vinden die in hetzelfde bootje zitten dan kunnen zij wellicht gezamelijk naar de rechter stappen.. Ook daar zou een jurist meer inzicht in kunnen geven.

AlfaHosting
22/02/06, 19:13
Dan moet die bedrieger eens flink op zijn nummer gezet worden.

Toch té belachelijk dat dit soort zaken kunnen gebeuren? Hoe durft zo'n persoon zich nog te vertonen en glashard spullen te verkopen? Hier walg ik echt van..

Blijkbaar heeft nog niemand de stap gezet om hem effectief aan te klagen.

dotXS
22/02/06, 19:30
De personen waar wij problemen mee hebben gehad vertonen zich hier ook nog zo af-en-toe. Wij dachten precies hetzelfde als Wido aangeeft. Wij hebben ons niet laten intimideren tot betalen en hebben een rechtzaak aangespannen die wij ook gewonnen hebben.

De rechter vond het absurd dat de gedaagde de toegang weigerde tot onze eigendommen. Ze zijn veroordeeld tot het betalen van de forfaitaire proces kosten en het direct verlenen van toegang. Dit hebben ze toen ook schoorvoetend gedaan met een boete van 10.000 per dag dat ze geen toegang gaven.

Onze advocaat had op maandag/dinsdag de stukken aangeboden aan de voorzieningsrechter en we hadden vrijdag het kortgeding. Het heeft ons meer geld gekost dan dat we hadden toegegeven aan de etters.

We staan nu erg tevreden een paar racks van Wido verwijderd bij Reasonnet. Maar dat terzijde.

Om even nog van de hak op de tak te springen : Het DC mag je wel degelijk de toegang ontzeggen tot de suite/rack. Je kan er ook weinig tegen doen, je bent namelijk geen relatie van het DC. Jou leverancier is klant van het DC en met een beetje pech is het bedrijf wat de ruimte huurt niet hetzelfde als dat jou de ruimte weer verhuurt (andere werkmaatschapij).

RaQ-Power
22/02/06, 19:38
Het lijkt mij dat het DC jou niet de toegang mag ontzeggen omdat de klant van het DC zijn rekeningen niet betaald.
- Dennie

Dit is iets wat hier gekweekt wordt. Rekeningen van leverancier naar het DC toe zijn gewoon voldaan. Het betreft hier een 'probleem' tussen leverancier en de klant van deze leverancier.

Als er daadwerkelijk openstaande rekeningen zijn is er een retentierecht waar hosts tegenwoordig toch nog wel eens gebruik van (denken te kunnen) maken.

Het voldoen van de rekeningen zou toegang moeten verlenen tot de server. In dit geval is er registratie van de server bij het DC geweest waardoor buiten de leverancier om theoritisch gezien toegang moet kunnen worden verkregen tot de server. De vraag is echter in hoeverre leverancier weer toegang kan ontzeggen tot de suite.

eMiz0r
22/02/06, 19:47
Dit is iets wat hier gekweekt wordt. Rekeningen van leverancier naar het DC toe zijn gewoon voldaan. Het betreft hier een 'probleem' tussen leverancier en de klant van deze leverancier.

Als er daadwerkelijk openstaande rekeningen zijn is er een retentierecht waar hosts tegenwoordig toch nog wel eens gebruik van (denken te kunnen) maken.

Het voldoen van de rekeningen zou toegang moeten verlenen tot de server. In dit geval is er registratie van de server bij het DC geweest waardoor buiten de leverancier om theoritisch gezien toegang moet kunnen worden verkregen tot de server. De vraag is echter in hoeverre leverancier weer toegang kan ontzeggen tot de suite.

Vergeet even niet dat deze facturen openstaan omdat de dienst niet geleverd wordt. Wat ik begrijp zijn de facturen voldaan totdat de leverancier gestopt is met het aanbieden van een verbinding. Op dat moment wordt er contractbreuk door de leverancier gepleegd en hoeft de klant zijn deel van de overeenkomst niet meer na te komen, toch?

Betaal je je eigen internet gewoon door als je provider al 3 maanden lang geen internet meer aan je wil leveren?

Wido
22/02/06, 19:54
Als het je erg veel waard is, bezoek hun postadres dan eens?


Linkup Internet
Neherkade 2548
2521 RV Den haag

Dan kan je ze daar voor rotte vis uitmaken en eisen dat ze per direct meegaan om je server op te halen.

Advocaten e.d. duurt allemaal erg lang en kost je klauwen met geld wat je daarna weer met moeite van ze terug krijgt.

frvge
22/02/06, 20:32
Als je coloprovider geen rekeningen heeft voldaan, dan heeft het DC retentierecht volgens mij. Lullig, is ons ook overkomen, maja...

veenman
22/02/06, 20:34
Als je coloprovider geen rekeningen heeft voldaan, dan heeft het DC retentierecht volgens mij. Lullig, is ons ook overkomen, maja...
Dat is niet waar, retentierecht heeft betrekking op iets dat je zou moeten leveren waarbij de afnemer in gebreken blijft. Met retentierecht kun je de levering dan opschorten.

RaQ-Power
22/02/06, 20:48
Betaal je je eigen internet gewoon door als je provider al 3 maanden lang geen internet meer aan je wil leveren?

Het scheint zo te zijn dat er hier ook sprake is van een hardware-defect waardoor de server mogelijk niet helemaal normaal meer kan functioneren. Hier kunnen wij hier niet over oordelen, maar het is ongepast om zo direct 1 kant uit te suggereren...

Clanhost
22/02/06, 21:27
Dan moet die bedrieger eens flink op zijn nummer gezet worden.

Toch té belachelijk dat dit soort zaken kunnen gebeuren? Hoe durft zo'n persoon zich nog te vertonen en glashard spullen te verkopen? Hier walg ik echt van..

Ach ja Wido, dit gebeurt nu eenmaal. De één steekt gewoon een lekker dikke middelvinger op. De ander verhuist naar Polen om daar een paar jaar de struisvogeldans te doen. Om vervolgens terug te komen naar Nederland en weer aan de slag te gaan met de 'dat-is-verleden-tijd' retoriek. Maar jou walging voor zulke zaken deel ik volledig. Het is gewoon diefstal, oplichting, enz en dat moet hoe dan ook bestraft worden. Eigendomsrecht wordt niet voldoende beschermd in Nederland helaas, toch één van de kerntaken van een overheid in mijn optiek.

Stewie
22/02/06, 21:31
Eigendomsrecht wordt niet voldoende beschermt in Nederland helaas, toch één van de kerntaken van de overheid.

Men moet voor zichzelf opkomen. Hier posten helpt totaal niks. Bel die advocaat op en ga aan de slag.

RaQ-Power
22/02/06, 21:49
Men moet voor zichzelf opkomen. Hier posten helpt totaal niks. Bel die advocaat op en ga aan de slag.

En daar sla je de spijker op z'n kop!

Wido
22/02/06, 21:58
Ach ja Wido, dit gebeurt nu eenmaal. De één steekt gewoon een lekker dikke middelvinger op. De ander verhuist naar Polen om daar een paar jaar de struisvogeldans te doen. Om vervolgens terug te komen naar Nederland en weer aan de slag te gaan met de 'dat-is-verleden-tijd' retoriek. Maar jou walging voor zulke zaken deel ik volledig. Het is gewoon diefstal, oplichting, enz en dat moet hoe dan ook bestraft worden. Eigendomsrecht wordt niet voldoende beschermd in Nederland helaas, toch één van de kerntaken van een overheid in mijn optiek.
Je moet ook voor jezelf opkomen en je niet onder de voeten laten lopen, dus gewoon die gasten aanpakken die je dit flikken.

Maar ze snappen niet (of negeren het) dat ze mensen hiermee soms radeloos kunnen maken.

Mark17
22/02/06, 21:59
@TS
look4good (gebruikersnaam) heeft met dezelfde personen ook een zakelijk geschil, misschien is het een idee om samen naar een advocaat te stappen (er zijn hier advocaten op het forum). geef echter ook aan dat je direct naar de rechter gaat aangezien het anders toch geen zin heeft.

Technotop
22/02/06, 22:13
Achja zelfde probleem hier, konden daar ook niet weg (wij waren niet direct afnemer bij Linkup maar via MediaServe) hebben toen snachts uren moeten wachten op linkup. Na 200x telefoontjes gepleegt te hebben en uren later konden we naar binnen.

Heb het er eigenlijk niet echt meer over maar ja het is nou eenmaal zo.

In iedergeval succes!!!

FransVanNispen
23/02/06, 11:33
Vergeet even niet dat deze facturen openstaan omdat de dienst niet geleverd wordt. Wat ik begrijp zijn de facturen voldaan totdat de leverancier gestopt is met het aanbieden van een verbinding. Op dat moment wordt er contractbreuk door de leverancier gepleegd en hoeft de klant zijn deel van de overeenkomst niet meer na te komen, toch?

Betaal je je eigen internet gewoon door als je provider al 3 maanden lang geen internet meer aan je wil leveren?
Dat noemen ze in Nederland "voor eigen rechter spelen", en daar heeft de rechtelijke macht in Nederland een heel groot probleem mee.

Een jurist zal je altijd adviseren om je eigen openstaande rekeningen eerst te voldoen. Eigenhandig stoppen met betalen zal juridisch niet in je voordeel gaan werken.

crazycoder
23/02/06, 13:33
Dat noemen ze in Nederland "voor eigen rechter spelen", en daar heeft de rechtelijke macht in Nederland een heel groot probleem mee.

Een jurist zal je altijd adviseren om je eigen openstaande rekeningen eerst te voldoen. Eigenhandig stoppen met betalen zal juridisch niet in je voordeel gaan werken.
Als je door toedoen van de leverancier niet de volledige dienst af kan nemen, dan zou je kunnen stellen dat het niet onredelijk is niet het gehele bedrag te voldoen. Wanneer de plaatsing los van dataverkeer wordt berekend dan is dit vrij simpel, in alle andere gevallen zou je een vergelijking kunnen maken met andere leveranciers en zo een redelijk deel kunnen berekenen.
Hierbij hoort natuurlijk wel dat je de betaling maandelijks en op tijd doe en de leverancier verzoek om tot spoedige nakoming van zijn leveringsplicht over te gaan. Dat laatste bij voorkeur schriftelijk (brief + fax) en per e-mail.

Met colo diensten heb ik dit nooit meegemaakt, met hardware leveringen werkt het zeer goed.

eMiz0r
23/02/06, 14:09
Dat noemen ze in Nederland "voor eigen rechter spelen", en daar heeft de rechtelijke macht in Nederland een heel groot probleem mee.

Een jurist zal je altijd adviseren om je eigen openstaande rekeningen eerst te voldoen. Eigenhandig stoppen met betalen zal juridisch niet in je voordeel gaan werken.

De vraag is dan, wie speelt er nu eigen rechter? De provider die besluit (om welke reden dan ook) de dienst op te schorten of jij die als gevolg daarop niet meer gaat betalen?

I-Designs
23/02/06, 15:41
Men moet voor zichzelf opkomen. Hier posten helpt totaal niks. Bel die advocaat op en ga aan de slag.


Dat is erg makkelijk gezegt, hier posten helpt wel degelijk, er zijn genoeg idee-en waar ik iets me kan doen


Het scheint zo te zijn dat er hier ook sprake is van een hardware-defect waardoor de server mogelijk niet helemaal normaal meer kan functioneren. Hier kunnen wij hier niet over oordelen, maar het is ongepast om zo direct 1 kant uit te suggereren....

Zei zeggen dat mijn server ineens kapot is gegaan, wat gebeurt zou zijn terwijl zei me een upgrade naar een nieuwe link gaven. Ok, zoiets kan gebeuren, het probleem is dus, sinds dien kan ik niet in contact komen om onderhoud te plegen en hem terug online te krijgen. Ik heb hier ook niet gezegd dat de downtime hun fout persee is, maar feit dat ik er niet heen kan gaan om hem te maken, lijkt mij toch wel een redelijk goede rede om niet meer te betalen voor de maanden die daarna kwamen.

I-Designs
23/02/06, 15:51
Ik heb vandaag reactie gehad, omdat een andere klant zich er even mee bemoeide (blijkbaar krijg je dan wel meteen reactie). Hierop gooien ze het idd dat ik geen recht heb om het datacentrum te bezoeken omdat ik niet heb voldaan aan de rekenen die ze gestuurd hebben. (ook nooit bericht van hun kant gehad dat mijn service was opgeschort) Erg jammer, sinds ik al een afspraak probeer te krijgen sinds een dag na de downtime, iets wat nu 4 maanden geleden is :(. Ik voel me nu ook echt bedrogen, dit is gewoon afpersing.

Voor het gebrek aan communicatie hadden ze trouwens ook een leuk excuus, hij had namelijk het gevoel dat 9/10 emails gebounced werden!! (ik gebruik een gewoon wanadoo.nl adres, nog nooit last van bounces gehad) En dan nog, hij had me ook gewoon even kunnen bellen, en desnooits via gewone post, als ie het gevoel had dat niets aankwam. Lekker flauw smoesje dus.

Ik heb nog een poging via mail gedaan om mijn kant van het verhaal uit te leggen, en gevraag tot een redelijke oplossing te komen. Ik hoop dat we eruit kunnen komen zonder al te veel gelazer.

Mocht dit niet lukken, dan ga ik het idd via een advocaat proberen mijn gelijk te halen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Viperium
23/02/06, 16:06
Wat een gedoe allemaal I-Designs hopelijk wordt alles geod opgelost en krijg je je server terug zo niet hoop ik dat je via de rechtzaken je gelijk krijgt.

Sterkte en Succes

Glenn
23/02/06, 16:10
Maar even resumerend. Je box is op 11/11/2005 down gegaan en in die tussentijd heb je dus helemaal contact gehad met je webserver? Hoe belangrijk is die server dan voor je? Lijkt me dat al je klanten nu al weggelopen zijn?

Wat ik eigenlijk bedoel: ik snap niet dat je er nog zo rustig over bent als het daadwerkelijk zo'n probleem is!

I-Designs
23/02/06, 16:20
Maar even resumerend. Je box is op 11/11/2005 down gegaan en in die tussentijd heb je dus helemaal contact gehad met je webserver? Hoe belangrijk is die server dan voor je? Lijkt me dat al je klanten nu al weggelopen zijn?

Wat ik eigenlijk bedoel: ik snap niet dat je er nog zo rustig over bent als het daadwerkelijk zo'n probleem is!

Glenn gelukkig heeft een goede vriend van mij tijdelijk mijn services overgenomen hij heeft zijn boxen bij redbus hangen, iets wat ik in der tijd te duur vond, wat een fout achteraf om een paar rotcenten!

Ik ben er niet rustig over trouwens, al ben ik wel lange tijd ervan overtuigt geweest dat het een tijdelijk probleem was en dat ik & linkup er wel uit zouden komen, ik was immers best tevreden over hun service, en daardoor heb ik dit totaal niet zien aankomen. Het kant worden en opzetten van je server gaat ook allemaal zeer vlot bij linkup, en de mensen waarmee je te maken hebt zijn allemaal erg vriendelijk. Ik had totaal geen problemen, al krijg ik nu echt een beetje gevoel alsof het wolf in schaaps kleren tactiek is.

Rede dat ik misschien wat rustig overkom is omdat ik me totaal overdondert voel, en het niet begrijp. Ik voel me compleet machteloos! Dit is iets wat ik nog nooit mee gemaakt heb.

YouCMe
23/02/06, 16:21
Je server zal je hoe dan ook weer terug krijgen neem ik aan, enkel met openstaande rekeningen is het enig zins terecht om servers niet uit het datacenter te laten verdwijnen, aangezien er dan achteraf bij velen weer incasso’s kunnen worden gedaan aangezien die hun belofte op betaling (na het ophalen van de servers) toch niet nakomen. Ik snap dat het het datacenter zijn fout is om jou niet toe te laten in het datacenter, dit kan ook uit voorzorg zijn maar het lijkt mij dat ze ook bij de security hadden kunnen melden dat er geen enkele server uit het datacenter mocht vertrekken onder jou ID. Blijft raar dat jij niet bij je server kon op die manier, maargoed daar zal vanaf het datacenter zijn kant ook een reden voor zijn. Als ik zelf een datacenter runde zou ik ook eerst geld willen zien voordat mensen iets mochten doen, wat opzich logisch is in welke branche dan maar ook. Op de markt krijg je ook je bananen pas zodra er voor betaald is. Het gebouw is van hun dus die access en faciliteiten kan ook ontnomen worden zonder betaling.

ALS dankzij jou wanbetaling, omdat je down lag, hun jou access ontnemen aangezien hun wachten op betaling en de fout niet bij hun ligt dan vind ik dat enig zins best terecht (het kan leuker, maar bedrijfsmatig gezien is daar niets mis mee zonder betaling). Ligt de fout echt bij hun dat de server kapot is etc, sja dan moet die server gefixt worden zij het door hun of door jou en die access moet gewoon verleend worden.

Maar dan nog is het een kwestie, dankzij wie is de server niet toegankelijk en waarom is er niet betaald. Als het probleem dus aan de server zelf ligt (jou eigen server, dus jou probleem) dan had je in mijn ogen nog gewoon door moeten betalen, ook al is je server maanden offline je neemt nou eenmaal die dienst af. Probleem wat daarna kwam kijken, als ik het verhaal begrepen heb, is dat je geen access meer kreeg. Wat kan wijzen op de wanbetaling welke daarna voortgekomen is.

Maargoed ik kan het mis hebben, enkel ligt alles vaak niet zo simpel in elkaar als men hier soms denkt. Vanaf de andere partij kan er heel wat anders aan de hand zijn wat een hele andere draai aan het verhaal kan zijn.

Met vriendelijke groet,
P.C. Groenendijk

I-Designs
23/02/06, 16:32
@YouCMe, en andere

Even de feiten op een rij. Ik heb gewoon altijd voldaan aan de rekeningen. Pas nadat hij down was, en ik geen toegang tot het datacenter kon krijgen om hem te maken (We praten hier over een reparatie in het datacentrum dus zonder de server daadwerkelijk mee te nemen), heb ik het betalen van de rekeningen gestaakt, dit overgens in overleg met Bap (telefonisch, dus kan het niet bewijzen)

Daarbij komt nog het verhaal dat ik betaalde voor een gbit uplink, en de eerste 2 maanden 100mbit uplink had, en daar geen reductie op de maandelijkse kosten voor heb gehad.

De server is dus down gegaan bij het onderhoud door linkup om hem op gbit te zetten. (dit omdat volgens hun de gbit nic kapot was) Ik heb hun overgens hierop ook meteen gevraagd om hem aub dan weer terug op 100mbit te zetten tot ik onderhoud kon komen plegen, ook dat is niet gebeurt.

-----------

Voor alle duidelijkheid, ik ben deze thread geopend zonder het melden van het bedrijf waarover het gaat, als mensen denken dat ik dit post om het desbetreffende bedrijf zwart te maken, dan moeten ze even terug lezen, en zien dat ik niet de gene was die linkup aan deze thread koppelde, ik heb later wel toegegeven dat het hier om ging, omdat ik op die manier in contact wil komen met meerdere gedupeerde mensen, ik zag dat look4good een vergelijkend probleem heeft.

Mark17
23/02/06, 18:23
Voor het gebrek aan communicatie hadden ze trouwens ook een leuk excuus, hij had namelijk het gevoel dat 9/10 emails gebounced werden!! (ik gebruik een gewoon wanadoo.nl adres, nog nooit last van bounces gehad)

Dat mail vanuit Linkup geblokt word dan is dat niet zo heel vreemd vind ik persoonlijk.

ErikKosters
23/02/06, 18:34
Niet geschoten is altijd mis. Een machine van 4k is niet niks, die zou ik toch graag terug hebben.

Het maakt vindt ik niet uit wat de waarde van de machine is, het is toch eigendom van je.. dus zou echt netzo als andere al zeggen even neer de politie stappen. Linkup hmmmm ik weet niet waar ze mee bezig zijn maar in ieder geval niet veel goeds..

HooGLaNDeR
23/02/06, 20:24
Het scheint zo te zijn dat er hier ook sprake is van een hardware-defect waardoor de server mogelijk niet helemaal normaal meer kan functioneren. Hier kunnen wij hier niet over oordelen, maar het is ongepast om zo direct 1 kant uit te suggereren...

Dat kan wel zijn, maar dan maanden op alle mogelijke wijzen onbereikbaar zijn is gewoon onacceptabel. Hoe je het ook wend of keert.

Dennie-DeTi
23/02/06, 20:33
Als de reden dat je niet toegelaten wordt dus is dat je nog openstaande rekeningen hebt, zou ik die gewoon per direct voldoen en in ieder geval zorgen dat je je machine daar weg kan halen. Als je zeker weet dat je kan aantonen dat de rekeningen je onterecht gestuurd zijn, omdat je al die tijd down was, kan je naderhand hun hiervoor aansprakelijk stellen.

- Dennie

webinfo123
24/02/06, 08:13
Meld je aan voor DCA volgens de regels. Meld bij het aanmelden dat je al je rekeningen hebt voldaan totdat de dienstverlening van Linkup stopte (eenzijdig dus). Laat ook weten dat je je machines op komt halen en dat je bewijs mee neemt dat die machines van jou zijn.

Als je er dan niet in komt, dan bel je de politie en laat je constateren dat je niet binnen gelaten wordt.

Op dat moment heeft een derde partij dit dus geconstateerd en kan je makkelijker met bewijs naar de rechter. Maar waarschijnlijk kiest Linkup eieren voor zijn geld en laten ze je met wat morren gaan.
Doe dit bij voorkeur overdag op een moment dat de politie het niet al te druk heeft. Dus niet tijdens de lunchpauze en niet tijdens winkelsluitingstijden.

webinfo123
24/02/06, 08:16
Vergeet niet aan de politie te vragen om de situatie te rapporteren. Vraag desnoods vriendelijk om hun namen/nummers, zodat je later het rapport op kan vragen.

tdw
09/03/06, 14:21
Is er inmiddels al weer wat vernomen van Linkup/server ?

I-Designs
22/03/06, 14:12
Hallo Webhostingtalk,

Inmiddels ben ik in contact gekomen met Linkup. Volgens hun was het een opstapeling, van grote drukte & misverstanden waardoor de communicatie totaal mis gelopen was.

Kortom, ze hebben hun excuses aangeboden, Ik ben afgelopen week in het datacenter geweest, en ik heb mijn server kunnen ophalen. Dit zonder dat ik vooraf de openstaande rekeningen heb hoeven voldoen.

Al met al is het gelukkig goed gekomen. Het is jammer dat het met wat onnodige irritaties gegaan is, maar goed, het is nu netjes opgelost.

Bedankt voor jullie advies & feedback.

swedendedicated
22/03/06, 14:46
Dat is fijn om te horen. Succes verder met het vinden van een nieuw onderkomen van je box.

xYnta
22/03/06, 15:41
Mooi dat het dan toch nog eindelijk kon worden geregeld. Veel succes met het zoeken naar een nieuwe geschikte partner.

webinfo123
22/03/06, 22:21
Linkup/Iqarus heeft al eens op zijn lazer gehad van Cap Gemini (DCA), omdat een klant van Linkup de politie had gebeld nadat hem toegang was geweigerd. Ik heb met hetzelfde gedreigd en kon er daarna redelijk snel in.

Kortom dat is de oplossing als je formeel alles netjes geregeld hebt.

Lolke
23/03/06, 00:54
Ik heb alles even door gelezen, mooi dat het opgelost is man..suc6 met alles

dreamhost_nl
23/03/06, 10:31
Linkup/iQarus is het echter nog steeds niet verleerd...
Ook wij mogen onze servers (die overigens al twee maanden staan te wachten om te kunnen worden opgehaald) niet komen ophalen, voordat er eerst facturen worden voldaan die ze ons toestuurden nadat ze het zelf nodig vonden om de overeenkomst met ons te beëindigen. Op vragen en weerleggingen wordt totaal niet gereageerd, maar als je aangeeft om de servers op te komen halen geven ze ineens wel thuis... Daarnaast zijn we ook al meerdere keren voor niets langsgeweest om een server op te komen halen/repareren - toen was er nog geen sprake van zgn. "openstaande" facturen - ondanks bevestigingen dat het geregeld was...

gasemans
23/03/06, 12:18
bekend probleem

ik ben ook klant bij linkup
enigste manier die ik kon vinden om de server optehalen is de rekeningen betalen en dan server ophalen voor onderhoud
Dat heb ik ook gedaan
vandaag gaat de brief de deur uit om het contract op te zeggen per direct omdat ze neit nakomen wat afgesproken is en tevens vanwege 2 maand downtime waar zij de server de oorzaak van geven.

heb er al 1 keer gestaan nadat ik me aangemeld had dat ik niet naar binnen kan
het kost mij ruim 2 uur heen rijden en 2 uur terug en dat in de avond. overdag probeer ik dat niet eens

Ook al een keer een uur moeten wachten omdat ik niet meer op de whitelist stond
Moest wachten tot dat er 1 van hun er was

ik betaal liever de 2 maanden dan dat ik mn server kwijt ben (of daar nog een aantal maanden op moet wachten)

Shit zie nu pas dat er 4 pagina's waren

oeps

Wido
23/03/06, 13:07
Hi

Eigenlijk zonde allemaal. Linkup was een bedrijfje wat redelijk goed draaide.
Door eigen fouten zijn ze zich zelf naar de kloten aan het helpen.

Waarom zien ze dit niet in? Luister naar je klanten en zorg ervoor de ze ook blijven.

http://cache.linkup.nl/~reinier/owned/IMGAH0982.JPG

het staat nu echt bijna leeg
Is het serieus zó leeg daar?

®on
23/03/06, 13:12
Tis een foto die Rein zelf heeft gemaakt
zie url http://cache.linkup.nl/~reinier/owned/IMGAH0982.JPG
.....13-Dec-2002

Ongelovelijk, wat doorzichtig om op deze manier je concurrent neer te zetten.

euro-access
23/03/06, 13:13
ahaa niet gezien niet opgelet.
dus mijn excuus ervoor

berichten zijn weg

phreak
23/03/06, 13:32
.....13-Dec-2002

Ongelovelijk, wat doorzichtig om op deze manier je concurrent neer te zetten.

Is jammer, maar aan de andere kant ben ik wel benieuwd hoe vol (of leeg) het daar staat..

xYnta
23/03/06, 14:20
Laatste keer dat ik er was was ongeveer 8 maanden geleden toen stonden er ongeveer 20 racks, van de dedicated suite die eigenlijk ook nog zou bestaan kan ik helaas niks zeggen nooit in geweest.

Pantsy
23/03/06, 17:42
Probleem is opgelost, ik gooi een slot erop!

Domenico
23/03/06, 19:25
Op verzoek weer geopend aangezien voor sommigen het probleem nog niet is opgelost.

RaQ-Power
23/03/06, 19:32
Is jammer, maar aan de andere kant ben ik wel benieuwd hoe vol (of leeg) het daar staat..

Foto is elders gemaakt, niet bij Linkup Amsterdam.

dreamhost_nl
23/03/06, 23:28
Update :

De bedoeling was om de twee nog bij Linkup/iQarus geplaatste servers vanavond op te gaan halen omdat we toch in Amsterdam moesten zijn, maar dit werd niet toegestaan omdat er zogezegd nog openstaande facturen zouden staan. Op eerdere reacties over deze facturen, daterend van enkele maanden terug, is echter nimmer een reactie ontvangen. Ook zijn we al eens geheel voor niets naar DCA gereden om een van de servers op te halen...
Wat raadt u in zijn situatie aan? Uit principe zijn we niet bereid tot betaling; ook niet om hiermee onze spullen snel terug te kunnen krijgen.

Mark17
24/03/06, 00:11
Bel de politie van Amsterdam op en vraag wanneer ze een keer tijd hebben voor het doen van aangifte indien je het dan niet terug krijgt. Linkup/iQarius schijnt niet zo blij te zijn met politie bij het datacenter naar het schijnt. Eventueel kun je ook overwegen om de zaak bij Cap Gemini (DCA) bekend te maken en gelijk aan te geven dat je de politie dan ook uit zult nodigen indien nodig. Gewoon dreigen met de politie en zorg dat je ze indien nodig kunt bellen (daarvoor is het overleg dus voor de tijd wat de politie uitkomt).

veenman
24/03/06, 00:13
Gewoon met Cap Gemini/DCA bellen en de situatie uitleggen. Als dit niet de eerste keer is dat een dergelijke situatie zich voordoet zullen ze je vast willen helpen.

Q-BiC
24/03/06, 16:43
Even nog iets aanhalen van een tijd geleden in deze thread


Het eerste wat de advocaat gaat zeggen is dat je alle rekeningen gewoon moet betallen zodat jou niets verweten kan worden. Deze kun je later weer terugvorderen op basis van het contract wat je hebt met jou leverancier i.v.m. uptime garanties etc.


hij zegt dat hij geen contract heeft....

Helaas was ik goed van vertrouwen, in het begin was de support prima. Ik heb zelfs geen contract of iets getekend of gekregen, alleen sinds het plaatsen gewoon een maandelijkse factuur via email.

dreamhost_nl
24/03/06, 17:55
Precies... als je je spullen al niet terugkrijg, zie ik het somber in om bedragen terug te gaan vorderen die achteraf toch onterecht zijn betaald...

gasemans
25/03/06, 14:32
Hier het zelfde
Geen contract gezien en dus ook niet getekent

Dit maakt het toch weer een stuk moeilijker lijkt me
Daarom ben ik ook blij dat ik de server nu thuis heb staan

En over de lege racks in DCA
Die zijn inderdaad behoorlijk leeg
2 weken geleden de server opgehaald
rechts draaiden hun dedicated servers
Ik geloof 3 racken in totaal
Maar alle andere racken waren erg leeg
Ik zit in een rack met nog 5 servers geloof ik en dat gelde voor bijna alle racks die er stonden

Volgens mij heb ik nog foto's gemaakt er van
Ik zal even kijken

Q-BiC
25/03/06, 22:04
Hier het zelfde
Geen contract gezien en dus ook niet getekent

Dit maakt het toch weer een stuk moeilijker lijkt me

ja en nee, om je servers terug te krijgen mss,
maar het probleem van "openstaande facturen betalen of niet" is toch opgelost? Er is geen contract, dus waarom betalen?

crazycoder
25/03/06, 22:35
ja en nee, om je servers terug te krijgen mss,
maar het probleem van "openstaande facturen betalen of niet" is toch opgelost? Er is geen contract, dus waarom betalen?
Ga er maar vanuit dat er een overeenkomst zal worden verondersteld als gedurende enige tijd een factuur is gezonden voor het leveren van een bepaalde dienst. Een jurist kan je hier veel meer over vertellen.

Mark17
25/03/06, 22:54
volgens Reinier is Linkup over een maandje failliet en zijn alle colo klanten al weg.

AlfaHosting
25/03/06, 22:56
volgens Reinier is Linkup over een maandje failliet en zijn alle colo klanten al weg.

Is zoiets niet gevaarlijk om dat publiek te posten ? Als het niet klopt kan zo een uitspraak toch gevolgen hebben.

Mark17
25/03/06, 23:25
Is zoiets niet gevaarlijk om dat publiek te posten ? Als het niet klopt kan zo een uitspraak toch gevolgen hebben.

Ik heb slechts gemeld wat reinier mij zei

Gomer
25/03/06, 23:32
Hoe betrouwbaar is dat uitspraak, komt het echt van Reinier af?

RaQ-Power
25/03/06, 23:35
Een aparte uitspraak. Wij kunnen het natuurlijk nooit controleren, Linkup kan hier immers zelfs niet reageren.

Ik hoorde ook al geruchten dat er nog maar 2 racks in gebruik zijn, dit in combinatie met hetgeen hierboven kan het nog wel eens kloppen.

Clanhost
25/03/06, 23:44
Mja allemaal onzin, Reinier zit namens Linkup (gevestigd te Oeriboerie, tevens uitgever van de Fabeltjeskrant) informatie door te geven aan de eerste de beste idioot dit het wil horen. Maar laat maar weer eens zien met wat voor een soort mensen je te maken hebt.

RaQ-Power
25/03/06, 23:47
Mja allemaal onzin, Reinier zit informatie door te geven aan de eerste de beste idioot dit het wil horen. Maar laat maar weer eens zien met wat voor een soort mensen je te maken hebt.

Wat bedoel je? Als je hun traffic-stats bekijkt doen ze nog maar 9 mbit...

Clanhost
25/03/06, 23:52
Wat bedoel je? Als je hun traffic-stats bekijkt doen ze nog maar 9 mbit...

Een tip, als iedereen nou eens alle verhalen van Reinier die namens Linkup spreekt neemt voor wat het is, namelijk stukjes uit de Fabeltjeskrant. Ik herhaal Reinier spreekt namens Linkup! De eieren zijn bij de paashaas, ik herhaal de eieren zijn bij de paashaas! Seriously, is dat inmiddels nog niet duidelijk?

RaQ-Power
25/03/06, 23:56
Een tip, als iedereen nou eens alle verhalen van Reinier die namens Linkup spreekt neemt voor wat het is, , namelijk stukjes uit de Fabeltjeskrant. Ik herhaal Reinier spreekt namens Linkup! De eieren zijn bij de paashaas, ik herhaal de eieren zijn bij de paashaas! Seriously, is dat inmiddels nog niet duidelijk?

Wat heb jij gedronken?????

Kan een moderator deze gebruiker een paar puntjes geven?

De heer Reinier zal heus niet zijn eigen bedrijf onnodig zwart gaan maken, dus mag je aannemen dat het volledig juist is wat de heer Reinier zegt... De AMS-IX aansluiting is er ook (nog) niet terwijl dat al weken op de planning staat, ook geldproblemen?

Clanhost
26/03/06, 00:00
Wat heb jij gedronken?????

Kan een moderator deze gebruiker een paar puntjes geven?

De heer Reinier zal heus niet zijn eigen bedrijf onnodig zwart gaan maken, dus mag je aannemen dat het volledig juist is wat de heer Reinier zegt... De AMS-IX aansluiting is er ook (nog) niet terwijl dat al weken op de planning staat, ook geldproblemen?

Ik heb helemaal niets gedronken. Wat ik wel weet dat Reinier nu lachend rondjes in zijn stoel zit te draaien om alle dingen die hier worden neergezet. Niet dat ik Linkup loop te verdedigen, integendeel. Linkup is de naam netwerkaanbieder niet waardig in mijn optiek. Maar jullie moeten niet zo gemakkelijk alles geloven wat hij zegt, jullie worden hier nogal in de zeik genomen.

frvge
26/03/06, 01:25
Hoewel het nieuws best goed mogelijk zou kunnen zijn, moeten we toch rekening houden met wat Clanhost zegt...

I-Designs
26/03/06, 15:10
Ik hoop dat iemand het topic kan sluiten. Ik heb dit topic geopend omdat ik wat problemen had, maar zoals eerder vermeld zijn deze opgelost.

Het is nooit mijn bedoeling geweest een bitch topic te maken over linkup, daar schiet niemand wat mee op.

ps. ik was vorige week dus in het datacentrum, en er stonden meer kasten dan er een half jaar geleden stonden. Dus van dat die totale leegstand is bij mijn weten niets waar.

Gomer
26/03/06, 15:22
Wat heb jij gedronken?????

Kan een moderator deze gebruiker een paar puntjes geven?

De heer Reinier zal heus niet zijn eigen bedrijf onnodig zwart gaan maken, dus mag je aannemen dat het volledig juist is wat de heer Reinier zegt... De AMS-IX aansluiting is er ook (nog) niet terwijl dat al weken op de planning staat, ook geldproblemen?

AMS-IX is allang aangesloten @ linkup.

Pantsy
26/03/06, 15:31
Vanaf nu ontopic! Topic was weer geopend op verzoek maar als het zo door gaat, houdt dat dus snel op...

Sphere
26/03/06, 15:33
ps. ik was vorige week dus in het datacentrum, en er stonden meer kasten dan er een half jaar geleden stonden. Dus van dat die totale leegstand is bij mijn weten niets waar.

Die dingen over 2 kasten en dergelijke zijn wel gezegd op het onofficiele IRC channel van webhostingtalk maar het was absoluut niet met serieuze toon. Wie dat niet doorhad zal zelfs geloven dat sinterklaas bestaat als Linkup dat zegt :)

Mark17
26/03/06, 15:52
Hoe betrouwbaar is dat uitspraak, komt het echt van Reinier af?

Elders op dit forum (in het ctrl+v topic) staan letterlijke overnames van teksten van Reinier. Een 100% kopie staat dus op dit forum en dat lijkt mij redelijk betrouwbaar.

Reinier als je mee leest en je denkt er anders over, dus dat je het niet gezegt zou hebben, heb ik ook nog de logs waarin ik de mail adressen niet heb aangepast.

RaQ-Power
26/03/06, 16:03
Die dingen over 2 kasten en dergelijke zijn wel gezegd op het onofficiele IRC channel van webhostingtalk maar het was absoluut niet met serieuze toon. Wie dat niet doorhad zal zelfs geloven dat sinterklaas bestaat als Linkup dat zegt :)

Wij zijn er vandaag nog geweest. Er stonden welgeteld 2 volle racks. Volgens de laatste berichten zullen die morgen verdwijnen.

Stewie
26/03/06, 16:34
AMS-IX is allang aangesloten @ linkup.
Hoe heet het bedrijf dan?
http://www.ams-ix.net/connected/

Elders op dit forum (in het ctrl+v topic) staan letterlijke overnames van teksten van Reinier. Een 100% kopie staat dus op dit forum en dat lijkt mij redelijk betrouwbaar.

Reinier als je mee leest en je denkt er anders over, dus dat je het niet gezegt zou hebben, heb ik ook nog de logs waarin ik de mail adressen niet heb aangepast.
Waarom zou iemand zoiets tegen een ex-klant zeggen?

euro-access
26/03/06, 16:36
ze waren member maar ze zijn er afgeknikkerd.
hadden 100mbit AMS-ix

rest zijn nu wederom wilde verhalen

Gomer
26/03/06, 19:52
Hoe heet het bedrijf dan?
http://www.ams-ix.net/connected/


Mijn waarneming is gebasseerd op serie traceroutes die via AMS-IX naar linkup gaan.


Blijkbaar worden niet alle members meegeteld in de lijst.

Stewie
26/03/06, 19:59
Mijn waarneming is gebasseerd op serie traceroutes die via AMS-IX naar linkup gaan.


Blijkbaar worden niet alle members meegeteld in de lijst.
Post die traceroute dan eens? Ik kijk liever naar feiten dan verzinsels of oncontroleerbare uitspraken ("ja, hij zei dat dit en bladiebla") :)

Gomer
26/03/06, 20:12
Bij dezen:

traceroute www.besthost.nl
traceroute to Amsterdam1.iQ-DC.BestHost.nl (83.98.159.2), 30 hops max, 52 byte packets
1 82.94.236.129 (82.94.236.129) 0.318 ms 0.309 ms 0.304 ms
2 0.so-1-2-0.xr1.d12.xs4all.net (194.109.5.57) 4.992 ms 0.340 ms 0.ge-1-0-0.xr2.d12.xs4all.net (194.109.5.73) 0.362 ms
3 0.so-7-0-0.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.14) 0.588 ms 1.416 ms 46.236 ms
4 ams-ix.as25232.net (195.69.144.121) 1.036 ms 2.484 ms 0.896 ms
5 ge1-3-0-751-m7i-1.as25232.net (213.247.40.147) 1.298 ms 1.307 ms 1.264 ms
6 ge-2-2-0-0.cr2.ams.iqarus.net (83.98.155.41) 3.983 ms 2.400 ms 1.087 ms
7 ge-3-1-0-0.cr1.ams.iqarus.net (62.41.27.110) 2.265 ms 1.814 ms 2.989 ms
8 Amsterdam1.iQ-DC.BestHost.nl (83.98.159.2) 2.150 ms 2.572 ms 2.225 ms

MediaServe
26/03/06, 20:17
as25232.net is Rokscom dacht ik.

Linkup heeft op dit moment geen eigen AMS-IX lijn. Reinier zei een tijd geleden dat hij het wel weer wou aansluiten. Maar ik heb hier verder geen informatie over.

Waarom ze hun AMS-IX lijn hebben opgezegd weet ik ook niet.

MikeN
26/03/06, 20:17
as25232.net = rokscom ;-)

Gomer
26/03/06, 20:20
Aha! Vaag dat ams-ix / ams benaming in verscheidene hostnames zit dan.

MediaServe
26/03/06, 20:38
Aha! Vaag dat ams-ix / ams benaming in verscheidene hostnames zit dan.AMS staat gewoon voor Amsterdam hoor
Luchthaven Schiphol heeft ook niets met de AMS-IX te maken :p

euro-access
26/03/06, 20:48
er zijn nog steeds mensen die alles aan nemen en geloven

Mark17
26/03/06, 22:17
Hoe heet het bedrijf dan?
http://www.ams-ix.net/connected/

Waarom zou iemand zoiets tegen een ex-klant zeggen?

Ik ben geen directe klant van Reinier (of zijn bedrijven) geweest.

Paulewk
27/03/06, 12:00
Aha! Vaag dat ams-ix / ams benaming in verscheidene hostnames zit dan.

Niet doorvertellen!

hostnames kan je instellen zoals je zelf wilt!

RaQ-Power
27/03/06, 12:25
AMS-IX zal voor 1 april weer aangesloten worden (een GigE-lijn). Linkup heeft zelf haar AMS-IX lijn opgezegd, dit om zich voor te kunnen bereiden op de GigE-lijn, de eerdere aansluiting was op 100 MBit, en niet onnodig geld over de balk te smijten.

Dillard
28/03/06, 00:35
AMS-IX zal voor 1 april weer aangesloten worden (een GigE-lijn). Linkup heeft zelf haar AMS-IX lijn opgezegd, dit om zich voor te kunnen bereiden op de GigE-lijn, de eerdere aansluiting was op 100 MBit, en niet onnodig geld over de balk te smijten.

Hmm, dat klinkt apart (zacht uitgedrukt). Je zegt je 100Mbit verbinding op (die redelijk vol zal zitten aangezien ze een overstap naar 1000Mbit overwegen) om die 100Mbit vervolgens over NL-IX, Rokscom of Transit te blazen? Dan lijkt me om 75-100 Mbit goedkoper over AMS-IX te peeren is en je de lijn "on-the-fly" upgrade.

RaQ-Power
28/03/06, 00:53
Hmm, dat klinkt apart (zacht uitgedrukt). Je zegt je 100Mbit verbinding op (die redelijk vol zal zitten aangezien ze een overstap naar 1000Mbit overwegen) om die 100Mbit vervolgens over NL-IX, Rokscom of Transit te blazen? Dan lijkt me om 75-100 Mbit goedkoper over AMS-IX te peeren is en je de lijn "on-the-fly" upgrade.

Als je nou zowel Rokscom afneemt en AMS-IX dan is dat toch onnodig geld uitgeven. Je zit aan een contract vast en dan zou je via 2 partijen je peering traffic moeten gaan verdelen. Dan kun je beter alles bij een bestaande provider door laten lopen om dat verder af te handelen en daarna wanneer upgrades doorgevoerd zijn etc etc weer op GigE verder te gaan bij de AMS-IX.

Ga jij nou maar gewoon varen, en dat laat dat trafficverhaal maar over aan Linkup :).

DaRkDrEw
05/04/06, 13:39
volgens Reinier is Linkup over een maandje failliet en zijn alle colo klanten al weg.

Zo dat weet jij goed, even goed als ik weet dat jij op de blacklist staat van iQarus omdat je een grote mond had. Onzin verhalen!

En ze staan nog niet op AMS-IX, wel op NL-IX



iQarus 29.073 Redbus 2F


iQarus, Linkup, er zal altijd geblaat over blijven ;)

Xerious
05/04/06, 14:09
Zo dat weet jij goed, even goed als ik weet dat jij op de blacklist staat van iQarus omdat je een grote mond had. Onzin verhalen!

Mouh, al die andere downtime meldingen kwamen ook uit de lucht vallen? Ook allemaal verzonnen? Volgens mij zie jij weer spoken en is iedereen hier tegen het iQarus.

Mark17
05/04/06, 17:00
Zo dat weet jij goed, even goed als ik weet dat jij op de blacklist staat van iQarus omdat je een grote mond had. Onzin verhalen!

En ze staan nog niet op AMS-IX, wel op NL-IX



iQarus, Linkup, er zal altijd geblaat over blijven ;)

Ik heb wat quotes geplakt (als je de logs in wilt zien kun je een afspraak maken hier op kantoor waar Reinier bij aanwezig moet zijn). Hij mag mij overigens gerust van dat datacenter uitsluiten, dat zal dan toch niet voor zo lang zijn als ik hem zo hoor.

DaRkDrEw
06/04/06, 14:03
Mouh, al die andere downtime meldingen kwamen ook uit de lucht vallen? Ook allemaal verzonnen? Volgens mij zie jij weer spoken en is iedereen hier tegen het iQarus.

Ik zie geen spoken, maar ga nu weer On Topic :lovewht: