PDA

Bekijk Volledige Versie : Wij willen webhosting aanbieden



blackdragon
21/02/06, 22:39
Mijn vriend en ik willen een "Klein" Hosting bedrijfje beginnen..
Wij zijn allebij 15 jaar oud...
Dus wij willen beginnen met max 15-20 klanten...
We beginnen dan met een reseller acount..
Maar hoe zit dat met het kvk nr...of heb je dat nog niet echt nodig..met zo'n klein bedrijfje..
En waar moeten wij nog meer aan denken....


Mvg,
Luuk

WebXtra
21/02/06, 22:44
Weet je wat jij zou moeten doen?

;)

blackdragon
21/02/06, 22:47
Weet je wat jij zou moeten doen?

;)
Lol nee ?:P

Ja en we weten dat het niet "FF'" runnen is.. we weten dat er veel administratief werk etc achter zit.. dus we weten echt wat we willen

Vaxon Networks
21/02/06, 22:51
Weet je wat jij zou moeten doen?

;)

Om maar even de zin af te maken:

Weet je wat jij zou moeten doen? Naar de Kamer van Koophandel.

We betalen de KvK niet voor niets ;)

blackdragon
21/02/06, 22:51
Om maar even de zin af te maken:

Weet je wat jij zou moeten doen? Naar de Kamer van Koophandel.

We betalen de KvK niet voor niets ;)
Ja dus zoiezo een kvk nr..heb je daar nog special eisen voor nodig om dat te kunen krijgen...
18 jaar zijn en geld betalen..
wat nog meer ?

WebXtra
21/02/06, 22:53
Even langs de kamer van koophandel in jou regio www.kvk.nl
Ook hier op dit forum zijn er al een hoop topics over geweest...dus even zoeken...
Ik weet dat als je onder een bepaald bedrag winst per jaar je niet hoeft in te schrijven.
Maarja.. wie kan er dan aansprakelijk gesteld worden e.d.
Ook een voordeel is van een kvk + btwnr. e.d. hebben, is dat je van je aankopen de btw kan terug vragen....

Goed zoeken dan kom je een eind!

DennisWijnberg
21/02/06, 22:58
Even langs de kamer van koophandel in jou regio www.kvk.nl
Ook hier op dit forum zijn er al een hoop topics over geweest...dus even zoeken...
Ik weet dat als je onder een bepaald bedrag winst per jaar je niet hoeft in te schrijven.
Maarja.. wie kan er dan aansprakelijk gesteld worden e.d.
Ook een voordeel is van een kvk + btwnr. e.d. hebben, is dat je van je aankopen de btw kan terug vragen....

Goed zoeken dan kom je een eind!

Daarbij moet je handlichting laten verlenen door een kantonrechter... (Anders mag je niets tekenen)
Je ouders zijn ook verantwoordelijk als jij failiet gaat, zij betalen dan alle schulden en zullen in het ergste geval het huis moeten verkopen.

Qua servers ook gedacht aan back-ups? En je vakantie? Als je op vakantie bent.. en hij ook... Wie rijdt er dan naar een server als die down is?

Denk er maar even over na...

blackdragon
21/02/06, 23:04
Daarbij moet je handlichting laten verlenen door een kantonrechter... (Anders mag je niets tekenen)
Je ouders zijn ook verantwoordelijk als jij failiet gaat, zij betalen dan alle schulden en zullen in het ergste geval het huis moeten verkopen.

Qua servers ook gedacht aan back-ups? En je vakantie? Als je op vakantie bent.. en hij ook... Wie rijdt er dan naar een server als die down is?

Denk er maar even over na...
Het is Resseller he..
Onder waar ik het acount heb daar word dagelijks een backup gemaakt..

Edit//
Maar ik kan toch ook eerst webhosting aanbieden aan vrienden ?

Sander-
21/02/06, 23:38
Het is Resseller he..
Onder waar ik het acount heb daar word dagelijks een backup gemaakt..

Edit//
Maar ik kan toch ook eerst webhosting aanbieden aan vrienden ?

Ja, en je laat je vrienden je zeker in bier betalen? en als je vrienden geen zin hebben om te betalen dan heb je geen contract of wat en kan jij mooi op je centen gaan wachten.

Je kunt in mijn ogen 2 dingen doen:
1: Je regelt het GOED en zet op papier hoe je denkt je geld te gaan verdienen en waarom je denkt dat mensen bij jou komen hosten en niet bij een ander. Je gaat naar de KVK en start een VOF en regelt een BTW nummer. Opent een zakelijke rekening en gaat van start. En sluit dan echt contracten af met mensen die wat bij je afnemen waardoor je veel beter bent ingedekt.

2: Je blijft aan modderen met het risico dat je geen geld ziet van je klanten omdat je geen poot hebt om op te staan. Maar je loopt dan ook geen financieel risico, hoewel dat zoiezo al klein is in jou geval.

Ik denk maar zo: Wat kost het nou om gewoon het eaa goed te regelen? Als je een beetje serieus aan de slag gaat heb je dat er zo weer uit...

Imho is de hosting markt echter een markt die wel zo ontiegelijk uitgemolken wordt dat je daarin als kleine starter niet eens WIL beginnen... maar das een ander verhaal.

Pinvert
22/02/06, 00:04
Dus wij willen beginnen met max 15-20 klanten...
Hmmm... maal 1 euro per maand.... Haagsche Trambel (teeeeeerrriiing) da's zomaar 240 euro per jaar omzet!!
Als ik jou was zou ik het maar lekker als hobby houden ;)

DaRkDrEw
22/02/06, 00:06
In de webhosting is tegenwoordig zoiezo geen geld meer te verdienen (of je moet een paar leuke bedrijven strikken)

Mijn tip: Begin er niet aan, wacht ermee

V2D
22/02/06, 00:10
je bent nog jong geniet van je leven geld verdienen komt later maak eerst maar je school af :) is mijn mening dan

t.bloo
22/02/06, 00:13
begin er niet aan, of doe het hooguit voor jezelf en wat vrienden. je komt echt niet uit de kosten en de problemen met 15 budget klanten...

XBL
22/02/06, 07:31
In de webhosting is tegenwoordig zoiezo geen geld meer te verdienen (of je moet een paar leuke bedrijven strikken)Dat is wel erg pessimistisch. Misschien het budget gedeelte, maar ik weet zeker dat je als professionele hoster nog aardig wat bedrijven als klant kan krijgen. Je kan immers ook klanten overnemen van bestaande webhosters (en voordeel is is dat er behoorlijk wat klanten ontvreden zijn, als jij die tevreden kan stellen: $$$).

Voor de TS: ga inderdaad eens langs de KvK. Of pluis gewoon kvk.nl (http://kvk.nl) helemaal uit. Zelfde geld voor de belasting site (of neem iemand in de arm die jouw administratie gaat doen, nog beter).

Maak een business plan nadat je die twee sites hebt door gekeken (met name het starters gedeelte op kvk.nl is interessant). Tijdens het business plan maken kom je er vanzelf wel achter of je het écht wil. Ga vervolgens met dat plan naar iemand met verstand van dit soort zaken, bijvoorbeeld een ondernemer die al in deze markt zit (desnoods naar mij) en laat hem/haar dat plan doornemen en opmerkingen erbij maken.

Als je het om het geld doet, raad ik je aan te gaan vakken vullen (of nog beter: een ochtenwijk nemen... verdient een stuk meer). Zeker met maar een paar klantjes verdien je er geen hol aan (kost het alleen maar). Als je het echter meteen goed opzet (controle paneel, debiteuren administratie, etc) en durft te investeren kom je al een stuk verder en kan het best lucratief zijn (zeker voor een 15 jarige). Maar goed, of jij het geld hebt om een zooi servers aan te schaffen en al je vrije tijd in je onderneming te stoppen (met als gevolg dat je school minder gaat, indien je daar niet de slimste van de klas bent).

Denk er dus goed over na! Het is een leuk beroep, maar weet wel dat het een moeilijke markt is om iets leuks in te doen.

Jochem

AlfaHosting
22/02/06, 08:08
@blackdragon ...

Ik ben wel even geschrokken door het aantal negatieve berichten. Sommige TS zijn blijkbaar vergeten dat ze ooit zelf begonnen zijn. Natuurlijk bevatten een aantal antwoorden pertinente waarheden maar als dit is wat je echt wilt mag je je hier niet laten door weerhouden. Als je dergelijke vraag post moet je er natuurlijk rekening mee houden dat jij een mogelijke concurrent zal worden en zijn sommige antwoorden daar ook op gebaseerd.

Je zou inderdaad kunnen starten met het hosten van een aantal vrienden op een reselleraccount en kijken hoe het loopt, hoeveel werk er in kruipt en of je het daadwerkelijk aankan. Je kan dan best starten met een reselleraccount zodanig dat het beheer van de server enz. niet in jouw handen ligt. Start ook bij een hoster waar je op alle uren terecht kan met je vragen.

Als het lukt en je vindt je plek op de markt wat niet eenvoudig meer is door de concurrentie en je wil ook hosting gaan aanbieden aan anderen moet je jezelf volledig in orde stellen met de KVK enz ... je klanten gaan immers een factuur vragen. Hou dus vanaf de beginfase rekening met alle bijkomende kosten. Best ga je voor al je vragen eens langs bij een boekhouder. Die kan je alles grondig uitleggen. Zo een eerste gesprek kost meestal geen geld.

Wat betreft het failliet gaan en schulden. Als je start met een reselleraccount loop je toch een zeer beperkt risico en kunnen er geen torenhoge schulden zijn.

Denk er wel aan dat als je de zoveelste 0.50 cent voor 500 MB MB hoster wil worden je erg sterk in je schoenen zal moeten staan om het te halen. XBL heeft gelijk dat je met andere zaken sneller een mooi zakcentje zal verdienen. Maar als dit is wat je wilt mag je je daar niet laten door tegenhouden.

De markt is moeilijk, maar zeker niet onmogelijk.

eMiz0r
22/02/06, 09:46
Zou de webhostingbranche echt zo verzadigd zijn? Ik heb het idee dat het juist aantrekt en de markt enorm booming is op dit moment. Moet je echt vechten om die paar klanten? Hoe groot is het marktaandeel wat je bijvoorbeeld hebt in de .nl domeinen (dat is redelijk goed te schatten, het aantal .nl domeinen staat op sidn.nl). Als je naar dat marktaandeel kijkt is er toch nog enorm terrein te winnen?

En om aan te sluiten bij XBL, hoeveel klanten zijn nu ontevreden bij hun huidige hoster? Die zullen vrijwel allemaal willen gaan overstappen.

_Leitz
22/02/06, 10:12
Ik vind het ook best meevallen. De markt is nog lang niet verzadigd.

AlfaHosting
22/02/06, 10:54
Ze is niet verzadigt, daarom vondt ik het vreemd dat er dergelijke negatieve reacties kwamen. Wat wel zo is, is dat het moeilijker starten is denk ik vanwege de grote hoeveelheid nieuwe startende hosters.

En mogelijk zijn bepaalde markten wel stilaan aan het verzadigen. Het is dan ook aan de starter te kiezen voor de juiste doelgroep.

t.bloo
22/02/06, 11:16
het is misschien niet zo moeilijk om te starten, maar TS is 15 jaar oud en dat maakt de zaak wat moeilijker. school enzo. geen startkapitaal en geen noodkapitaal, al is dat hopelijk niet nodig bij een reseller. niet zomaar bij de kvk in te schrijven. die reacties over failliet enzo zijn een beetje overdreven, maar een paar waarschuwende woorden over dat het makkelijk lijkt maar moeilijk draaiend te houden kunnen denk ik geen kwaad.

blackdragon
22/02/06, 11:48
het is misschien niet zo moeilijk om te starten, maar TS is 15 jaar oud en dat maakt de zaak wat moeilijker. school enzo. geen startkapitaal en geen noodkapitaal, al is dat hopelijk niet nodig bij een reseller. niet zomaar bij de kvk in te schrijven. die reacties over failliet enzo zijn een beetje overdreven, maar een paar waarschuwende woorden over dat het makkelijk lijkt maar moeilijk draaiend te houden kunnen denk ik geen kwaad.
Dat begrijp ik volkomen.
Wij willen ook niet meteen "groot" wat wij verstaan onder 100 acounts beginnen
Gewoon rustig beginnen met max 15-20 acounts..we hebben al berekend dat we daarmee de kosten al terug winnen dus...

jouwnaam
22/02/06, 11:51
Misschien heeft TS hier (http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/76338-en-weereens-een-dagboek.html?highlight=dagboek) (=link alleen zie je dat amper) iets aan. Om even een idee te geven wat je als starter allemaal tegen zult gaan komen en moet regelen. Dit is een soort-van dagboekje dat ik ooit ben begonnen (en uit het oog ben verloren :p) toen ik zelf ging starten met mijn eigen bedrijf.

blackdragon
22/02/06, 12:13
Misschien heeft TS hier (http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/76338-en-weereens-een-dagboek.html?highlight=dagboek) (=link alleen zie je dat amper) iets aan. Om even een idee te geven wat je als starter allemaal tegen zult gaan komen en moet regelen. Dit is een soort-van dagboekje dat ik ooit ben begonnen (en uit het oog ben verloren :p) toen ik zelf ging starten met mijn eigen bedrijf.
Oh jammer dat je het niet meer kan vinden.. zou wel handig zijn geweest :D

Blizt
22/02/06, 12:18
Volgens mij had ie het wel gevonden hoor? ;) Zoals al gezegd was het een link: http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/76338-en-weereens-een-dagboek.html :)

jouwnaam
22/02/06, 12:44
:D Stil nou! Als ik het per ongeluk weer vind verwacht men dat ik het weer bij ga houden ;)

blackdragon
22/02/06, 12:55
:D Stil nou! Als ik het per ongeluk weer vindt verwacht men dat ik het weer bij ga houden ;)
Wahahaha :P

blackdragon
22/02/06, 18:14
Oke ik heb het reselleracount binnen..over paar dagen word het domein geregistreerd..
Maar nu komt het..
Je moet belasting betalen..
Hoe kan ik daar het beste aan beginnen..wie moet ik benaderen ? daarvoor..
Mvg,
Luuk

AlfaHosting
22/02/06, 18:21
Oke ik heb het reselleracount binnen..over paar dagen word het domein geregistreerd..
Maar nu komt het..
Je moet belasting betalen..
Hoe kan ik daar het beste aan beginnen..wie moet ik benaderen ? daarvoor..
Mvg,
Luuk

Een accountant of boekhouder lijkt me het eenvoudigst ...
Wat bedoel je eigenlijk met 'belasting betalen' ?

blackdragon
22/02/06, 18:58
Een accountant of boekhouder lijkt me het eenvoudigst ...
Wat bedoel je eigenlijk met 'belasting betalen' ?
Er gaat toch 19% van je inkomsten naar de belasting..
Maar aangezien ik 15 ben en mn vriend ook..
Kan ik dan gewoon een acountant of boekhouder vragen ?

AlfaHosting
22/02/06, 19:00
Er gaat toch 19% van je inkomsten naar de belasting..
Maar aangezien ik 15 ben en mn vriend ook..
Kan ik dan gewoon een acountant of boekhouder vragen ?

Je slaat een aantal zaken door elkaar vrees ik.
De 19% is BTW (belasting op toegevoegde waarde).
Daarnaast betaal je ook nog is inkomensbelasting.

blackdragon
22/02/06, 19:06
Je slaat een aantal zaken door elkaar vrees ik.
De 19% is BTW (belasting op toegevoegde waarde).
Daarnaast betaal je ook nog is inkomensbelasting.

Dus eigenlijk 2x 19%

tvm
22/02/06, 19:08
Hoi,

moest ik van jouw zijn zou ik het volgende doen.
- Een licht resellerpakket afnemen
- Kijken bij kennissen en vrienden wie webhosting nodig heeft
- Laat hen iets betalen zodat jij niet alles hoeft te betalen (een resellerpakketje kan je al hebben voor € 7 /maand)
- Expirementeer wat, bouw je website waarmee je hosting aanbied, test hoe je de administratie zal doen. Leer desnoods zelf iets bouwen.
- Na enkele jaren zal je ook weten als je het wel of niet wil doen. Zoja maak dan een lijstje en evalueer even hoe je te werk bent gegaan. Zoek een mooie strategie, en start dan mar officieel van zodra je denkt het aan te kunnen.

Geloof me, 90% van de enemanszaken is begonnen met vrienden en kennisen te hosten zonder btw nummer.

groeten,

Tim

AlfaHosting
22/02/06, 19:11
Dus eigenlijk 2x 19%

Neen, inkomstenbelasting is iets gecompliceerder. hangt af van een heleboel zaken (inkomsten, vennootschapsvorm, enz ...).

Chill Creations
22/02/06, 19:16
Dus eigenlijk 2x 19%

Nee, die 19% is BTW, die betaal je niet aan de belasting, die draag je af aan de belasting. Je ontvangt namelijk BTW van jou klanten en betaalt BTW aan jou leveranciers. Het verschil hiervan betaal jij aan de belasting of bij een negatief saldo krijg je van de belasting terug.

Daarnaast heb je "inkomen uit winst van onderneming" of "inkomen uit overige werkzaamheden" waarop het schijven/boxen stelsel van toepassing is.

Maar aangezien je dit op school nog niet gehad hebt (had ik op mijn 15de i.i.g. niet) zou ik er even informatie over inwinnen bij een boekhouder.

XBL
22/02/06, 19:26
Euh, die 19% draag je wel aan de belastingdienst af maar zijn geen kosten ofzo. Je rekent als ondernemer altijd ex btw (ik zag niet dat er een 3e pagina was, excusez-moi). Daarnaast betaal je inkomsten belasting, hoeveel die is, hangt af van je inkomen (je leert toch nog wel iets op school?).

Maar blijkbaar neem je mijn advies (en dat van anderen) niet aan: ga eens die kvk en belastingdienst site uit pluizen! Al die vragen die je over het administratieve gedeelte hebt, worden daar beantwoord.

En je kan natuurlijk ook gewoon naar iemand gaan die er verstand van heeft en alles aan hem overlaten, zodat jij je met je zaken kan bemoeien. Dan zijn 15-20 klanten alleen niet genoeg, vrees ik (voor zover het natuurlijk al genoeg was).

Jochem

Chill Creations
22/02/06, 19:42
Nee, besteed inderdaad je tijd er niet aan als het niet voldoende oplevert.

tvm
22/02/06, 19:47
Nee, besteed inderdaad je tijd er niet aan als het niet voldoende oplevert.

Waarom niet?
Als de ts gemotiveerd genoeg is om voldoende zelfstudie te gaan doen en doorzettingsvermogen heeft ben ik er zeker van dat die tijd dat je nu niets oplevert later nog veel kan opbrengen.

Wat het meest zal opleveren is:
- Ofwel besef je dat je zoiets niet wil gaan doen maar ben je blij het toch geprobeerd te hebben. Zo ben je je eeuwige vraag kwijt van was ik nu maar begonnen of toch niet
- Ofwel besef je dat je het een fantastische job vind en je bouwt een succes op.

blackdragon
22/02/06, 20:31
Hoi,

moest ik van jouw zijn zou ik het volgende doen.
- Een licht resellerpakket afnemen
- Kijken bij kennissen en vrienden wie webhosting nodig heeft
- Laat hen iets betalen zodat jij niet alles hoeft te betalen (een resellerpakketje kan je al hebben voor € 7 /maand)
- Expirementeer wat, bouw je website waarmee je hosting aanbied, test hoe je de administratie zal doen. Leer desnoods zelf iets bouwen.
- Na enkele jaren zal je ook weten als je het wel of niet wil doen. Zoja maak dan een lijstje en evalueer even hoe je te werk bent gegaan. Zoek een mooie strategie, en start dan mar officieel van zodra je denkt het aan te kunnen.

Geloof me, 90% van de enemanszaken is begonnen met vrienden en kennisen te hosten zonder btw nummer.

groeten,

Tim
Kijk jij snapt het..daarmee wil ik idd mee beginnen..
Vrienden/kennisen met paar onbekenden gemixt..
daarom houd ik nu ook een acount limiet van 15 aan en een contract duur van 2 maand dus :)

Remigius
22/02/06, 21:02
Nog een tip, haal om te beginnen voor 23,50 de starters cd bij de kamer van koophandel. Hier staan veel documenten op welke je kosteloos kan gebruiken. De algemene voorwaarden e.d. zijn niet echt bedoeld voor hosting, maar dan heb je iig wat :) Succes!

P.s. onder welke naam wilde je je diensten gaan aanbieden? www.blackdragon.nl is helaas voor jou al sinds 2001 in mijn bezit. ;)

blackdragon
22/02/06, 21:03
Nog een tip, haal om te beginnen voor 23,50 de starters cd bij de kamer van koophandel. Hier staan veel documenten op welke je kosteloos kan gebruiken. De algemene voorwaarden e.d. zijn niet echt bedoeld voor hosting, maar dan heb je iig wat :) Succes!

P.s. onder welke naam wilde je je diensten gaan aanbieden? www.blackdragon.nl is helaas voor jou al sinds 2001 in mijn bezit. ;)
******* is inmiddels al besteld...ik doe het namelijk samen met een vriend.
Ik heet van de voornaam Luuk en hij Gydo vandaar ******* :)

Remigius
22/02/06, 21:14
******* > is inmiddels al besteld...ik doe het namelijk samen met een vriend.
Ik heet van de voornaam Luuk en hij Gydo vandaar lghosting :)Ok dan, in ieder geval succes met jullie bedrijfje!

t.bloo
22/02/06, 21:17
die is nog vrij inderdaad :-)

tip nummer 2: post nooit een domeinnaam voordat die geregistreerd is

Remigius
22/02/06, 21:24
die is nog vrij inderdaad :-)

tip nummer 2: post nooit een domeinnaam voordat die geregistreerd is
Dit is inderdaad een goede tip om te onthouden :) Blackdragon, ik heb je een PM gestuurd.

blackdragon
23/02/06, 00:25
zou dan een modje mijn post nr #39 willen aanpassen ?
De domeinamen eruit halen ? :$
Want ik zie geen mogelijkheid om mn post te editen

pureurban
23/02/06, 09:32
Sjezus mán... Je wilt een webhosting bedrijf beginnen maar je weet niet eens wat BTW is. Ik zou zeggen maak eerst lekker je school af, heb je ook geen hoofdpijn.

blackdragon
23/02/06, 11:46
Sjezus mán... Je wilt een webhosting bedrijf beginnen maar je weet niet eens wat BTW is. Ik zou zeggen maak eerst lekker je school af, heb je ook geen hoofdpijn.
OMFG reageer dan niet...!!!!!!
Ga ergens anders huilen

blackdragon
23/02/06, 17:23
Ik heb mezelf voorgenomen dat het webhosten 1 maart gaat beginnen...beetje voor vrienden en onbekenden...ik hou daarom ook een minimale contractduur van 2 maand aan..stel dat er wat mag gebeuren..
Bedankt iedereen..nog voor de hulpvolle tips waar ik veel aan heb gehad..

Chill Creations
23/02/06, 17:34
Ik heb mezelf voorgenomen dat het webhosten 1 maart gaat beginnen...beetje voor vrienden en onbekenden...ik hou daarom ook een minimale contractduur van 2 maand aan..stel dat er wat mag gebeuren..
Bedankt iedereen..nog voor de hulpvolle tips waar ik veel aan heb gehad..

Houdt ons op de hoogte

blackdragon
23/02/06, 17:38
Zal ik zeker doen..
En tips zijn altijd welkom!

ErikKosters
23/02/06, 18:15
om eerlijk te zijn is een bedrijf starten met reseller niet echt slim, mischien budget server ofzo halen en die colocaten..

ErikKosters
23/02/06, 18:16
Ik heb mezelf voorgenomen dat het webhosten 1 maart gaat beginnen...beetje voor vrienden en onbekenden...ik hou daarom ook een minimale contractduur van 2 maand aan..stel dat er wat mag gebeuren..
Bedankt iedereen..nog voor de hulpvolle tips waar ik veel aan heb gehad..

lol @ minimale... dat lijkt mij verkeerd.. hehe

blackdragon
23/02/06, 18:48
lol @ minimale... dat lijkt mij verkeerd.. hehe
Maximaal bedoel ik :P

hanzeman
23/02/06, 19:58
om eerlijk te zijn is een bedrijf starten met reseller niet echt slim, mischien budget server ofzo halen en die colocaten..

Verklaar je nader...

Hans

WebsiteNL
23/02/06, 20:18
om eerlijk te zijn is een bedrijf starten met reseller niet echt slim, mischien budget server ofzo halen en die colocaten..

Ik denk dat je beter een resellerpakket kan hebben hoor.. Zitten veel minder verplichtingen aan en op kleine schaal ook zeker minder kosten. Als je bij een betrouwbare partij een resellerpakket afneemt ben je als onervaren 15 jarige echt veel beter af als wanneer je een server colocate. Als hij dan op school zit kan je er vanuit gaan dat het bedrijf de eventuele problemen weer oplost. Komt bij dat bij een resellerpakket geen/weinig kennis nodig is en bij het colocaten wel. Managed dedicated is in dit geval waarschijnlijk ook niet rendabel.

Dit zijn nu de typische voorbeeld waarvoor een resellerpakket eigenlijk bedoeld is. Hosten van vrienden,kennissen en eigen sites.

Chill Creations
23/02/06, 20:28
Precies, regel trouwens met je reseller dat hij je gegevens op een externe server back upt. Is heel makkelijk met Direct Admin.

Probeer al het evt. support via mail te verwerken, en niet al te snel telefonisch. Dat scheelt echt tijd.

Leer je klanten met het ticket systeem omgaan. Leg ze ook af en toe uit waarom DA geweldig is, dan werken ze er graag mee. Wijs ze op de Site Helper sites van DA.

Waar ga je je domeinnamen afnemen? Trans ip? Goedkoper is niet altijd beter, een goed systeem waarin je je domeinnamen snel kan zoekemn en beheren kan heel veel werk schelen.

Geef je klanten geen DNS als dat niet nodig is.

Houdt even in een Exel sheet alles bij. Inkomende facturen, uitgaande facturen, betalingstermijn, wat wel en niet betaald is. Welk pakket iemand heeft. Als je later groter wordt kun je die anders aan gaan pakken.

Bewaar al je documenten netjes, dat kan je later werk schelen.

Lees wat op de KvK en Belastingsdienst websites. Ga ook naar gratis bijeenkomsten van de KvK, dat is gewoon handig om te weten vaak.

Stuur een e-mailtje naar kennissen etc. zodat echt iedereen het van je weet. Praat met leraren op school! Weet wanneer er een web gerelateerd project komt, dan kun je scholieren strikken. Biedt ze een special en goedkoper pakket aan.

Enzovoort.

blackdragon
23/02/06, 21:19
Ik heb nu de uitgaande/inkomende facturen netjes in een excel sheet gezet..:)..
En zal op school het ook bekend gaan maken :)

Technotop
23/02/06, 21:30
Ik denk dat het met blackdragon wel goed komt. Eerst rustig beginnen met reseller en zodra het beter gaat wat groter uitpakken, denk dan aan Co-locatie of misschien beter een Managed Webserver. Je laat dan alles weer over aan het bedrijf en zelf hoe je eigenlijk weinig te doen.

Voordeel dat je al met DirectAdmin werkt met je eigen website dus dat zit wel goed.

Wij houden een oogje in het zeil.

Diewy
23/02/06, 22:09
Blackdragon,

Ikzelf ben ook 15jaar, en ben sinds een maand webhosting aan het verkopen. Ik doe dit ook met een vriend! Hij regelt administratie, ik regel alles technisch en onderhoud de website. Of dit 100% legaal is weet ik niet, maar we gaan in september waarschijnlijk starten met een cursus Bedrijfsbeheer. Hierdoor kunnen we vanaf ons 18 onmiddelijk een eigen zaak startten.

Wij huren een dedicated server, een goedkoop model. Maar zeker zwaar genoeg voor het aantal site's dat we draaien. We zijn aangesloten op een apc, en hebben een DirectAdmin licensie. Wij tellen daar iets minder dan 1000euro/jaar voor neer. Uit deze kosten zullen we op termijn wel geraken, maar je moet in het begin al onmiddelijk genoeg kunnen voorschieten! Dat was ons grootste probleem , maar mijn vriend heeft al zijn spaarcenten opgeoffert en zijn ouders hebben wat voorgeschoten.

Wij zijn nu bezig met het bekijken van de algemene voorwaarden, dit gebeurd samen met een kennis van mij. Die kennis heeft een eigen bedrijf, en verhuurt al enkele jaren flipperkasten. Hij geeft om ons tips om in te dekken voor eventuele problemen dat we kunnen krijgen door eventuele illegale inhoud dat bepaalde klanten op de server zetten. Zoals ik al zei zijn we daar mee bezig, de klanten die we nu webhosting bij ons huren hebben al een formulier ondertekent waarin staat dat zei verantwoordelijk zijn.

Ik ben zelf ook bezig met het maken van een administratie paneel, MyHost. Hierdoor zal er een grote last van mijn vriend zijn schouders vallen, want het werd al zeer snel duidelijk dat je de zaak zeer goed moet opvolgen qua betalingen! Ook al heb je is wat meer huiswerk, of zit je in de problemen met je lief ;)
Ik heb door hiermee te beginnen heel wat minder gedaan voor school, en dat is te zien aan mijn resultaten ook! Deze week heb ik mij al goed kunnen herpakken, maar verantwoordelijk zijn voor iemands anders hosting blijft een grote last op je schouders!

Als je nog vragen hebt hoe wij bepaalde zaken aanpakken, mag je me altijd pm'n! Je vindt ons ook op www.uberweb.be, er is mij trouwens aangeraden om geen prijzen te zetten op de website te zetten. Zou dat echt kwaad kunnen? want het is wel vervelend.

grtz,
Diewy

blackdragon
23/02/06, 22:29
Heey,,

Mijn maat is afgehaakt..omdat hij toch vrijwel niks kan gaan doen..hij heeft bijna nergens kennis ergens van..
Dus...
Maar dat is mooi..iemand die ook 15 is en webhosting heeft :)

AlfaHosting
23/02/06, 22:48
Blackdragon,

Ikzelf ben ook 15jaar, en ben sinds een maand webhosting aan het verkopen. Ik doe dit ook met een vriend! Hij regelt administratie, ik regel alles technisch en onderhoud de website. Of dit 100% legaal is weet ik niet, maar we gaan in september waarschijnlijk starten met een cursus Bedrijfsbeheer. Hierdoor kunnen we vanaf ons 18 onmiddelijk een eigen zaak startten.

Als je nog vragen hebt hoe wij bepaalde zaken aanpakken, mag je me altijd pm'n! Je vindt ons ook op www.uberweb.be, er is mij trouwens aangeraden om geen prijzen te zetten op de website te zetten. Zou dat echt kwaad kunnen? want het is wel vervelend.

grtz,
Diewy

Hoi Diewy,

Even wat advies, vreemd dat je ouders daar niks over gezegd hebben. Wat je doet is 100% illegaal. De wetgeving rond bedrijfjes en dergelijke is in Belgie een stuk strenger dan in Nederland. Als je prijzen op je site zet verkoop je een dienst/produkt en moet je toch aan een aantal regels voldoen. Bovendien ga je voor eventuele klanten toch een faktuur moeten kunnen leveren, begrijp niet goed hoe jullie dat gaan aanpakken. Als er een klacht ingedient wordt bij de economische inspectie kan je bovendien aardig in de problemen komen. Een goed bedoelt advies is dan ook om een beetje op te letten.

blackdragon
23/02/06, 22:52
Hoi Diewy,

Even wat advies, vreemd dat je ouders daar niks over gezegd hebben. Wat je doet is 100% illegaal. De wetgeving rond bedrijfjes en dergelijke is in Belgie een stuk strenger dan in Nederland. Als je prijzen op je site zet verkoop je een dienst/produkt en moet je toch aan een aantal regels voldoen. Bovendien ga je voor eventuele klanten toch een faktuur moeten kunnen leveren, begrijp niet goed hoe jullie dat gaan aanpakken. Als er een klacht ingedient wordt bij de economische inspectie kan je bovendien aardig in de problemen komen. Een goed bedoelt advies is dan ook om een beetje op te letten.
Hmm..
Mag ik wel facturen opsturen ? via mail dan ?

Technotop
23/02/06, 22:54
Hmm..
Mag ik wel facturen opsturen ? via mail dan ?

Je algemenevoorwaarden goed opstellen ;)

Bijvoorbeeld: Bij betaling ga je automatisch akkoord met de algemenevoorwaarden. Zal kan je facturen altijd per E-mail opsturen ;)

blackdragon
23/02/06, 22:57
Je algemenevoorwaarden goed opstellen ;)

Bijvoorbeeld: Bij betaling ga je automatisch akkoord met de algemenevoorwaarden. Zal kan je facturen altijd per E-mail opsturen ;)
Ja de Algemene voorwaarden..
Daar moet ik nog ff over tobben..want ik weet niet echt hoe ik zo iets moet opstellen...
Marja..ik heb wel iets..maar dat is zo mager..5 punten maar

AlfaHosting
23/02/06, 22:58
Hmm..
Mag ik wel facturen opsturen ? via mail dan ?

Ben je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel ? Dan wel.

blackdragon
23/02/06, 23:01
Ben je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel ? Dan wel.
Nopz...
Maar hoe moet je dan het laten zien....wat ze moeten betalen:P

UX-Wouter
23/02/06, 23:55
Je kunt ook gewoon in een mailtje zetten wat ze moeten betalen,
dat hoeft niet direct een factuur te zijn dacht ik? Correct me if I'm wrong.

Technotop
24/02/06, 08:59
Je kunt ook gewoon in een mailtje zetten wat ze moeten betalen,
dat hoeft niet direct een factuur te zijn dacht ik? Correct me if I'm wrong.

Dat is dan de factuur ;) Maar wil je beetje betrouwbaar overkomen willen ze vaak een document als factuur, zodat ze het zelf mooi kunnen uitprinten en tussen de boekhouding kunnen proppen ;--)

XBL
24/02/06, 09:07
Je mag helemaal niets verkopen totdat je ingeschreven bent bij de KvK en van de belastingdienst een BTW-nummertje hebt gehad (of in ieder geval voldoet aan de wetten hier omheen).

Dus regel dat eerst, voordat je daadwerkelijk hosting gaat aanbieden. Zorgt ervoor dat je een stukje professioneler over komt en anders ben je gewoon illegaal bezig (misschien zitten aan dat laaste nog wat mitsen, maar of je daar aan voldoet: lijkt me sterk).

Jochem

blackdragon
24/02/06, 12:31
Je mag helemaal niets verkopen totdat je ingeschreven bent bij de KvK en van de belastingdienst een BTW-nummertje hebt gehad (of in ieder geval voldoet aan de wetten hier omheen).

Dus regel dat eerst, voordat je daadwerkelijk hosting gaat aanbieden. Zorgt ervoor dat je een stukje professioneler over komt en anders ben je gewoon illegaal bezig (misschien zitten aan dat laaste nog wat mitsen, maar of je daar aan voldoet: lijkt me sterk).

Jochem
Dit weet ik..maar ik ga eerst hosting aanbieden aan vrienden/kennisen etc..

BsHosting
24/02/06, 16:30
je bied het aan dus moet je soweiso die dingen al geregeld hebben of het nu vrienden kennissen etc zijn die willen ook een factuur zien.

verdiep je zelf eerst wat meer en ga dan beginnen

tvm
24/02/06, 16:53
als ik een boormachien heb en mijn vrienden willen die gebruiken mogen die ook. Willen die er iets voor geven mag dat ook, is dat illigaal? Voor zover ik weet niet hoor.
Perfect te vergelijken als je een resellerpakket hebt.

Diewy
24/02/06, 18:09
Hoi Diewy,

Even wat advies, vreemd dat je ouders daar niks over gezegd hebben. Wat je doet is 100% illegaal. De wetgeving rond bedrijfjes en dergelijke is in Belgie een stuk strenger dan in Nederland. Als je prijzen op je site zet verkoop je een dienst/produkt en moet je toch aan een aantal regels voldoen. Bovendien ga je voor eventuele klanten toch een faktuur moeten kunnen leveren, begrijp niet goed hoe jullie dat gaan aanpakken. Als er een klacht ingedient wordt bij de economische inspectie kan je bovendien aardig in de problemen komen. Een goed bedoelt advies is dan ook om een beetje op te letten.

Mario,

We zullen dan ook geen prijzen op website vermelden.
Het facturen probleem valt wel op te lossen, en opletten doen we zeker! =)

Remigius
24/02/06, 19:23
Ja de Algemene voorwaarden..
Daar moet ik nog ff over tobben..want ik weet niet echt hoe ik zo iets moet opstellen...
Marja..ik heb wel iets..maar dat is zo mager..5 punten maar
Haal anders voor 23,50 (geloof ik) een cd'tje bij de kamer van koophandel. Hier staan allerlei documenten op (waaronder AV's) die je kosteloos mag gebruiken en pas deze aan naar je eigen wensen. Die AV's zijn namelijk niet echt voor webhosting bedoeld ;)

blackdragon
25/02/06, 17:12
Het domein is aktief: www.lghosting.nl Algemene voorwaarden moet nog komen een een fatsoenelijk mail script..maar dat word moeilijk aangezien mijn pagina's html zijn..en zelf geen kennis heb van php.....

AlfaHosting
25/02/06, 21:06
"1 Maart is lghosting gelanceerd..
Wij zijn een startend hosting bedrijf..die probeerd de klanten het beste te behandelen.
Deze webhost draait op een Pentium 4 met een clock snelheid van 3GHZ en heeft 2 x 1024MB geheugen. Wat dus totaal neerkomt op 2048MB Geheugen. 2x 200GB SATA voor de data. Met linux Centos als besturingsysteem voor de beste stabiliteit!
Ook word elke nacht een backup van uw data gemaakt zodat uw data veilig is..
De servers zijn geconnected via deze uplinks:"

Werk nog wat aan je tekst ... en doe wat aan die voorwaarden.

blackdragon
25/02/06, 21:19
"1 Maart is lghosting gelanceerd..
Wij zijn een startend hosting bedrijf..die probeerd de klanten het beste te behandelen.
Deze webhost draait op een Pentium 4 met een clock snelheid van 3GHZ en heeft 2 x 1024MB geheugen. Wat dus totaal neerkomt op 2048MB Geheugen. 2x 200GB SATA voor de data. Met linux Centos als besturingsysteem voor de beste stabiliteit!
Ook word elke nacht een backup van uw data gemaakt zodat uw data veilig is..
De servers zijn geconnected via deze uplinks:"

Werk nog wat aan je tekst ... en doe wat aan die voorwaarden.

Ja oke, Bedankt voor de tip..maar dat had ik al vermeld dat ik nog wat aan die voorwaarden moest doen

t.bloo
26/02/06, 20:08
1.3 Lghosting is niet verantwoordelijk voor downtimes/packetloss of dat uw data ontoegankelijk is
LOL, vergeet je niet dat je een hoster bent? Stel je eens een slager voor die niet verantwoordelijk is voor de versheid van zijn vlees...

blackdragon
26/02/06, 20:33
LOL, vergeet je niet dat je een hoster bent? Stel je eens een slager voor die niet verantwoordelijk is voor de versheid van zijn vlees...
hehe oja:P..

M-BahZ
26/02/06, 20:58
Ja oke, Bedankt voor de tip..maar dat had ik al vermeld dat ik nog wat aan die voorwaarden moest doen
Nog een tip. Probeer eens stam+t. ;)

Aecius
01/03/06, 13:48
Algemene voorwaarden van 5 artikelen is echt te weinig. Ik zou daar zeker meer aandacht aan besteden. Kijk eerst eens wat de concurrenten en collega's hebben. Hier kan je veel inspiratie uit opdoen.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Luuc
01/03/06, 14:08
Ik zou persoonlijk wat aan je teksten doen.


Wij zijn een startend hosting bedrijf..die probeerd de klanten het beste te behandelen.
Deze webhost draait op een Pentium 4 met een clock snelheid van 3GHZ en heeft 2 x 1024MB geheugen. Wat dus totaal neerkomt op 2048MB Geheugen. 2x 200GB SATA voor de data. Met linux Centos als besturingsysteem voor de beste stabiliteit! Ook word elke nacht een backup van uw data gemaakt zodat uw data veilig is..

bijvoorbeeld:

Wij zijn een startend hosting bedrijf dat ernaar streeft haar klanten op de beste manier te behandelen.
Om u te laten profiteren van onze snelle netwerk verbindingen maken wij gebruik van een krachtige webserver, een Pentium 4 met 3GHZ clock snelheid. Verder heeft deze server in totaal 2048 MB RAM geheugen waardoor uw (dynamische) website razendsnel op uw beeldscherm verschijnt.

Ook maken wij iedere nacht een back-up van uw data zodat uw data gegarandeerd veilig is.

blackdragon
01/03/06, 15:00
Ik zou persoonlijk wat aan je teksten doen.



bijvoorbeeld:
Kijk dat is mooi omschreven..
Tja mijn nederlands is nog niet echt super..terwijl ik wel een nederlander ben :)

HooGLaNDeR
01/03/06, 16:31
<knip> Ook maken wij iedere nacht een back-up van uw data zodat uw data gegarandeerd veilig is.


Ik zou voorzichtig zijn met een garantie ;)

Technotop
01/03/06, 16:43
Ik zou voorzichtig zijn met een garantie ;)

Inderdaad, zou dat zelf nooit op mijn website zetten. Tip of gebruik de info die op de website van je reseller staat ;)



Onze topservers zijn allen uitgerust met pentium 4 processors en zijn daarom uitstekend geschikt om uw website overal ter wereld snel te vertonen. Onze servers staan centraal gelegen in Amsterdam en beschikken allen over 2x 1000Mbps up- en download verbindingen. Iedere webserver is verbonden met onze backupservers via 1000Mbit verbindingen! Uw website zal dan elke dag 3 x worden opgeslagen! 1 x Realtime intern, 2 x 24 uurs extern! Veiliger kan haast niet!


Pak ik gelijk even het laatste zinnetje er uit:



Veiliger kan haast niet!


Wat is nou eigenlijk veilig.. laten we het zo zeggen geen back-up is helemaal niet veilig... back-up (extern) is ook niet echt veilig maar maakt het wel veiliger. Denk dat er zo veel factoren meespelen. Teerste kan het zijn dat je veel data bent verloren na een crash. De back-up is "maar" om de dag dus stel jij hebt ontiegelijk veel werk gestoken in een website en die zelfde dag crashed de server. Ja dan ben je alles kwijt.

Laten we het er dan maar op houden dat het een "stukje" veiliger is dan zonder back-ups.

Geef je gelijk een tip, vraag eerst even aan mij welke info nog juist is aangezien wij in een ander datacenter staan die "nu nog" op de website staat.

Luuc
01/03/06, 16:45
Ja oké, was ook maar een voorbeeld ;)

Technotop
01/03/06, 16:48
Ja oké, was ook maar een voorbeeld ;)

Daarom, maar je moet toch ergens beginnen. ;)