PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies nodig nieuwe server



blerry
21/02/06, 16:23
Ik heb momenteel een XP3200 draaien in een chieftec kast hiermee heb ik geen problemen of wat dan ook gehad, nu krijg ik steeds meer klanten en wil dezelfde continuïteit blijven garanderen , dus wil ik een nieuwe server gaan aanschafen.

Nu zat ik te denk aan de volgende twee opties:

1: DELL PowerEdgeTM SC1425

2: Zelfbouw met A merk onderdelen (tyan).

Op deze server komt DA te draaien, de richt prijs zal rond de 800 euro inc. komen te liggen.

Wat raden jullie aan, of hebben jullie eventueel andere suggesties voor servers in deze prijsklasse.

Alvast bedankt

Sander-
21/02/06, 17:24
Nou zou ik daar graag een optie aan toe willen voegen:

Kijk eens bij ahead-it.be of bij rackserver.nl. Die hebben hele goeie spullen en daar kan je voor 800 euro ook aardig slagen.

CharlieRoot
21/02/06, 17:24
Supermicro P4 3.0 Ghz, 1 GB ram, 2x 80 GB schijf. Qua prijs exact in jouw klasse.

blaaat
21/02/06, 17:38
Dell PE doen ... heb hier 3 van die systemen draaien lopen allemaal lekker.. (najah 1ntje moest moederbord & hd vervanging, zo dell support getest welke goed is,maarja jammr dat die spullen toch kapot waren).

ErikKosters
25/02/06, 23:48
mss amd64 ?

FransVanNispen
01/03/06, 01:33
In die prijsklasse inderdaad een Pentium IV 630, 1Gb RAM of een AMD opteron 146 met 1Gb RAM

DaRkDrEw
01/03/06, 02:30
In die prijsklasse inderdaad een Pentium IV 630, 1Gb RAM of een AMD opteron 146 met 1Gb RAM

AMD Athlon64 kan ook? :)

FransVanNispen
01/03/06, 03:39
Niet in de meeste merk apparaten ;) De Athlon64 is gemaakt voor desktop computers, de Opteron is voor servers bedoeld.

Deltaned
01/03/06, 22:41
Kies je voor dell i.c.m Directadmin / AWstats (elk uur updated) dan kan ik je 2gb RAM I.P.V 1 gb RAM ten sterkste aanraden.
Wij hebben nu 2 Dell servers waarvan 1 met 1 en 1 met 2 GB ram en je merkt duidelijke verschillen.
Overigens is voor ons Dell weer uit ons assortiment.
Ahead-it levert mooie servers en (zeer) goede servers voor niet veel geld.

jantje.vlaam
01/03/06, 23:36
Niet in de meeste merk apparaten ;) De Athlon64 is gemaakt voor desktop computers, de Opteron is voor servers bedoeld.

De PIV is ook gemaakt voor desktops. Dell levert zelfs Celerons in hun servers.

De Athlon64 wordt op dezelfde basis als de Opteron gebouwd. Fysiek hebben ze dezelfde core.


[ontopic]

je server zal waarschijnlijk 3-5 jaar meegaan. Als je nu bij een provider zit die je nog geen apparte stroomrekening geeft zal dat in de nabije toekomst wel gaan gebeuren. Met een AMD oplossing heb je in ieder geval een energie efficiente server. Wij kunnen zelfs servers leveren die slechts 31watt verbruiken.

ErikKosters
02/03/06, 00:34
Niet in de meeste merk apparaten ;) De Athlon64 is gemaakt voor desktop computers, de Opteron is voor servers bedoeld.

AMD64 3800+ draait perfect hoor..

Gomer
02/03/06, 11:26
De Athlon64 wordt op dezelfde basis als de Opteron gebouwd. Fysiek hebben ze dezelfde core.


Opteron wordt in betere wafer gecreerd dan AMD64, en gaat dan wat langer mee...dat is enig verschil in de core. En dan is er nog dubbele cache en DDR registered support (behalve in 939 socketversie).

Naar mijn eigen ervaring, vind ik het beste gaan voor een Opteron dan voor AMD64 of pentium4 series processors.

Het is goud in z'n eigen gewicht waard.