PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk en backup (al dan niet met 4PSA Total Backup)



Silverback
21/02/06, 14:41
1). De backupfunctie van Plesk werkt alleen per domein volgens mij. Klopt dit, of zie ik iets over het hoofd? Ik had gehoopt dat ik een lijst met alle clients/domains voor m'n neus kon krijgen en dat ik daar kon aanvinken van wie ik een backup zou kunnen maken en klaar.

2). De module 4PSA Total Backup, waarvan maakt die precies een backup?
Van alle klanten ineens? (niet echt handig voor mij)...
Of ook inclusief het OS? (ook niet echt handig, want OS backup dat doet m'n provider al)...
En hoe zet je de backup van 4PSA Total Backup weer terug? Ik zie nergens een restore...

Bramm
21/02/06, 15:11
Je hebt van Plesk zelf een commandline backup tool... maar die is niet echt geweldig...

Ber|Art
21/02/06, 16:02
4PSA Total Backup maakt een Backup van alle klanten in één keer, 4PSA Client Backup maakt backups per klant (maar dit moeten ze dan zelf doen)

Silverback
21/02/06, 16:12
4PSA Total Backup maakt een Backup van alle klanten in één keer, 4PSA Client Backup maakt backups per klant (maar dit moeten ze dan zelf doen)

Aha, okee bedankt. En stel dat er eens een keer iets mis gaat, hoe zet je de backup dan terug? Of heb je daar dan weer een ander 4PSA programma voor nodig?

Wat ik net ontdekte en dat ook nog een optie is via Plesk zelf: gewoon per domein dat je wilt backuppen een backup schedule instellen. Dat kan natuurlijk ook nog. Dat is dus slechts 1x iets instellen per domein dus dat valt dan nog mee.

Ber|Art
21/02/06, 16:19
Het restore script kan je bij 4PSA opvragen, hier kan je de manual lezen: http://4psa.com/docs/tbackup_guide7x_reloaded.pdf

Ber|Art
21/02/06, 16:21
Of het script staat al hier: /usr/local/tbackup/tbrestore

Silverback
21/02/06, 16:29
Dank je! -

Ber|Art
21/02/06, 16:31
Graag gedaan! Suc6 :)

Dennie-DeTi
21/02/06, 16:36
Wij hebben reeds ondervonden dat de commandline backup tool van Plesk niet zo heel betrouwbaar is.
Hoe is dit met de 4PSA backup tool? Iemand hier al wel eens problemen mee gehad? Of in ieder geval betere ervaringen dan met de commandline tool?

- Dennie

Ber|Art
21/02/06, 16:41
Ik gebruik 4PSA Total Backup al meer als twee jaar, ik heb twee keer iets voor klanten terug gezet en één keer de backup gebruikt tijdens een migratie naar een anders server. Dit is drie keer heel goed gegaan. Verder hoop ik dat ik deze tool nooit nodig heb. Overigens is het wel aan te bevelen om de backup naar een externe backup server te schrijven. Lokaal kan je altijd de eerste incremental backup laten staan ;)

Silverback
21/02/06, 18:07
... ik heb twee keer iets voor klanten terug gezet ...

Hoe kan je nou uit die onwijze files iets specifieks terugzetten voor een klant? Want alles moet met de commandline toch, t'is niet even klik en klaar toch? Ben even te lui om de manual te lezen hoor :)

Ber|Art
21/02/06, 18:18
Klopt, je moet dit vanaf de promt doen :) is idd ff wat zoek werk.

nopzolder
23/02/06, 12:13
Is het ook mogelijk om domeinen te excluden van Total Backup?

M.a.w. ik wil wel graag mijn hele plesk configuratie backuppen (clients, domains, settings), maar niet alle domein data.

Of is hier een andere oplossing voor?

De meeste van mijn klanten backuppen zelf hun domeindata, dus dat hoef ik in principe niet meer te doen.

Mvg,
Jan-Jacob

Ber|Art
23/02/06, 12:26
4PSA Total Backup Settings:

Ber|Art
23/02/06, 12:28
De meeste van mijn klanten backuppen zelf hun domeindata, dus dat hoef ik in principe niet meer te doen.Niet? Dus als je systeem crached laat je de klanten alles zelf terug zetten? Maken je klanten dagelijkse backups?

nopzolder
23/02/06, 12:30
Ik vraag niet zozeer commentaar, ik ben alleen aan het kijken wat een fatsoenlijke manier van backuppen is, en wat de (uitgebreidere?) mogelijkheden van 4PSA Total Backup zijn...

Dus is Total echt alles, of zijn er excludes mogelijk.

Uiteraard backup ik alle data, alleen heb ik er ook een aantal grote demo sites op staan, en die hoeven niet mee.

Ber|Art
23/02/06, 12:32
:) dat is niet mogelijk met Total Backup, mss iets voor een volgende versie.

nopzolder
23/02/06, 13:13
Grappig:

Kreeg nog een reply van 4PSA:

Hello,

It backups the entire server (and of course ALL Plesk information also).

It's possible to exclude domains and even files.

Best regards,
Elena Tasu - Senior Account Manager
www.4PSA.com
Providing Custom Solutions

Weer wat geleerd dus :)

Ber|Art
23/02/06, 13:35
It's possible to exclude domains and even files.Dit zal je dan handmatig in de config file moeten doen, want het is geen optie in de settings, maar idd weer wat geleerd :)