PDA

Bekijk Volledige Versie : webhosters...Graag jullie mening



prma
20/02/06, 13:46
Ik had graag geweten of het volgende een kans van slagen heeft. Het gaat nog alleen om een plan en niet om een bedrijf! Ik wil daar graag een bedrijf van maken maar aan de andere kant is er het risico van een zelfstandige.

Ik heb het over een internetmarketingplan die volledig door mijzelf bedacht werd en dus uniek is (is een hobby sinds enkele jaren). Het resultaat is bovendien binnen 24 uur te zien.

Hoe werkt het?
Ik heb en kan aan heel veel bezoekers komen. Jammer genoeg ken ik de interesse van deze personen niet omdat ze van algemene bronnen komen. Echter kan ik deze bezoekers wel nuttig gebruiken door alsnog gerichte bezoekers te bekomen voor allerlei markten, zoals webhosting.

Hoe doe ik dat?
Ik richt mij op de vele en vele lijsten die op het internet staan. Met lijsten bedoel ik toplijsten, exchangescripts, bannerruilsystemen,...dus alles wat bezoekers oplevert. Dit kan alleen nationale of alleen internationale of beide zijn.
Om bezoekers te bekomen van deze bronnen gebruik ik de bezoekers die ik reeds heb, en waarvan ik niet de interesse ken. Van de nieuwe bezoekers zal ik de interesse echter wel kennen daar ik in mijn reclame duidelijk vermeld wat het onderwerp is van de te bezoeken website. Dus bezoekers die op "webhosting" klikken zijn dus geïnteresseerd in webhosting...zij die klikken op "computeronderdelen" hebben interesse in.... Dit kan ik dus met verschillende onderwerpen doen.

Welke kans heb ik om succes te hebben bij kleine en middelgrote bedrijven? En voor welke soort concurrentie moet ik uitkijken?

Technotop
20/02/06, 14:02
Geen kans lijkt mij.
Geen zin in onderbouwing maar banners of toplijsten? Maak je daar je bedrijf dan niet een beetje amateuristisch mee?

Norman
20/02/06, 14:20
Wat ik niet helemaal begrijp, is waarom je zelf websites beheert, waar mensen op terechtkomen via andere bronnen (google?) en deze vervolgens indexeerd op interessegebied, om ze te verkopen als doelgroeplijsten.

Waarom zou ik als bedrijf dan niet gewoon bij de bron gaan zitten en bijvoorbeeld adwords gebruiken. De mensen die daar op klikken hebben ook duidelijk interesse in mijn zoekwoorden en ik betaal alleen voor klikjes.

Als het je gaat om het verkopen van 'echte' persoonsgegevens (naam, postadres e.d., dan zul je een hele kluif krijgen om bedrijven ervan te overtuigen dat je gegevens betrouwbaar en 'schoon' zijn (geen verhuizingen, geen willekeurige klikken, geen mensen die inmiddels hebben wat ze zochten).

Dit is waarom marketingbureaus hun bronnen voortdurend vernieuwen en verifieren. Maar misschien heb ik een subtiel detail gemist, ik vond het verhaal in ieder geval nog niet erg duidelijk. (Als mensen over niet nader genoemde 'bronnen' praten, denk ik altijd meteen aan spam, maar dat doet niet terzake).

In ieder geval succes

prma
20/02/06, 15:07
Geen kans lijkt mij.
Geen zin in onderbouwing maar banners of toplijsten? Maak je daar je bedrijf dan niet een beetje amateuristisch mee?
Als ik een website maak over een bepaalde onderwerp hoeft niemand te weten dat er een bedrijf achter zit. De website is dan alleen bedoelt om bezoekers op te vangen.

Een voorbeeld.... http://www.leejoo.nl/ is ook een privé project en deze kan voort dankzij allerlei lijsten. Zo krijgt deze ook bezoekers van http://www.webmeesteres.nl/ dat zo'n lijst heeft (zie linkerkant) en deze is dan weer een bedrijf waar webmasters komen.
Leejo heeft niet zo'n goede positie in al die lijsten, maar niemand vindt het raar dat er op de website links staan naar bedrijven.

prma
20/02/06, 15:40
Wat ik niet helemaal begrijp, is waarom je zelf websites beheert, waar mensen op terechtkomen via andere bronnen (google?) en deze vervolgens indexeerd op interessegebied, om ze te verkopen als doelgroeplijsten.

Waarom zou ik als bedrijf dan niet gewoon bij de bron gaan zitten en bijvoorbeeld adwords gebruiken. De mensen die daar op klikken hebben ook duidelijk interesse in mijn zoekwoorden en ik betaal alleen voor klikjes.


Mijn bezoekers zijn mensen die een nieuwsbrief ontvangen, afkomstig zijn van Google,...en het heeft niets te maken met wat een bedrijf zou aanbieden. Zij zoeken bv gratis zaken. Deze mensen hebben weinig waarde voor een bedrijf omdat men niet weet wat ze eigenlijk willen. Voor mij hebben ze wel waarde omdat ze op links klikken, en eender welke site onder mijn beheer zichtbaar houden op allerlei lijsten. Daarmee krijg ik dan, in mijn ogen, waardevolle bezoekers waarvan ik de interesse wel weet (zie eerste post).

Adwords heeft weinig waarde omdat het geen deel uitmaakt van de zoekresultaten. Wie met Adwords adverteert krijgt een rekening, krijgt kliks van jaloerse concurrenten zodat het budget snel gaat slinken, krijgt kliks van webmasters die zo geld willen verdienen,...Mijn bedoeling is niet om per klik te laten betalen, maar per periode. Een voorbeeld: Ik heb een test gedaan met een datingsite. Het resultaat was +- 20.000 bezoekers per maand en het begon al van dag 1, omdat deze zichtbaar stond op tal van lijsten. Hoeveel zou je dan betalen bij Google voor dit aantal?



Als het je gaat om het verkopen van 'echte' persoonsgegevens (naam, postadres e.d., dan zul je een hele kluif krijgen om bedrijven ervan te overtuigen dat je gegevens betrouwbaar en 'schoon' zijn (geen verhuizingen, geen willekeurige klikken, geen mensen die inmiddels hebben wat ze zochten).


Ik werk niet met persoonsgegevens omdat dit bezoekers afschrikt. De bedrijven kunnen wel live volgen hoe hun onderwerp het doet. Lijsten zijn openbaar...
Iemand die niet op zoek is naar webhosting gaat ook niet klikken op een link die webhosting bespreekt/vergelijkt/...



Dit is waarom marketingbureaus hun bronnen voortdurend vernieuwen en verifieren. Maar misschien heb ik een subtiel detail gemist, ik vond het verhaal in ieder geval nog niet erg duidelijk. (Als mensen over niet nader genoemde 'bronnen' praten, denk ik altijd meteen aan spam, maar dat doet niet terzake).

In ieder geval succes

V2D
22/02/06, 00:03
altijd proberen waard toch ??

Mark17
22/02/06, 00:07
Ik zou zeggen probeer het gewoon en maak in eerste instantie gebruik van de verschillende affiliatie systemen, zodra blijkt dat het goed werkt komen de bedrijven op een gegeven moment naar jou toe ipv dat jij naar hun toe moet komen. Werk eventueel op basis van verkopen en je zult nog meer partijen vinden die met jou in zee willen gaan.

WebsiteNL
22/02/06, 10:34
Adwords heeft weinig waarde omdat het geen deel uitmaakt van de zoekresultaten. Wie met Adwords adverteert krijgt een rekening, krijgt kliks van jaloerse concurrenten zodat het budget snel gaat slinken, krijgt kliks van webmasters die zo geld willen verdienen,...

Verdiep je eens iets meer in Google, het systeem werkt echt niet zo naief als je nu weergeeft, integendeel zelfs.

prma
22/02/06, 13:06
Ik zou zeggen probeer het gewoon en maak in eerste instantie gebruik van de verschillende affiliatie systemen, zodra blijkt dat het goed werkt komen de bedrijven op een gegeven moment naar jou toe ipv dat jij naar hun toe moet komen. Werk eventueel op basis van verkopen en je zult nog meer partijen vinden die met jou in zee willen gaan.

Ik heb geen tests gedaan met affiliateprogramma's, maar wel met micropayments. Ik heb een deal afgesloten met een webmaster die een datingsite bezit, en dit voor een aantal maanden. Ik heb bewust voor dat onderwerp gekozen omdat het hot is in NL en BE. Zelf een datingsite opstarten en beheren zou te lang duren.
Omdat ik geen bedrijf ben kwam ik overeen dat hij alleen de gebruike bandbreedte zou betalen.

Resultaat: Het laagste percent/aantal bezoekers/per dag dat een betaling deed is 1.46% en het hoogste 5.25%. Het record aantal betalingen op 1 dag lag op 40. verder klikten de bezoekers ook door met een aantal tussen 80-170 per dag (afhankelijk van het aantal bezoekers).
De deal heb ik ondertussen stopgezet, omdat ik genoeg statistieken heb om door te gaan met testen.

prma
22/02/06, 13:27
Verdiep je eens iets meer in Google, het systeem werkt echt niet zo naief als je nu weergeeft, integendeel zelfs.
Een deel van de bezoekers zijn geen échte bezoekers.

Stel dat u in Google op zoek gaat naar "webhosting" en u ziet dan de reclame van uw concurrenten. U weet dat ze per klik betalen...U bent niet de enige concurrent die op de advertenties stoot...

Stel u bent een webmaster en u krijgt van Google per klik betaald door de Adsensebanner op uw website te plaatsen...Ik ken heel wat webmasters en die klikken elke dag zelf en laten ook vrienden hetzelfde doen.

http://www.webwereld.nl/articles/38752/

WebsiteNL
22/02/06, 14:36
Ben ik het niet mee eens.

Google filtert zowieso de IP's waarop ingelogt word op adsense ertussenuit als daar overmatig veel mee geklikt word en dan word je gelijk afgesloten van adsense als het even mee zit.

Vrienden kunnen inderdaad klikken maar wat heeft het voor zin die paar klikjes.. Als bedrijven er 10.000 per dag bestellen bij google zeuren ze echt niet om een stel mannetjes die 50 keer klikken.

En toch denk ik dat google ook die vorm van misbruik (op den duur) zou tegengaan.