PDA

Bekijk Volledige Versie : Reclame actie



BlackHorse
20/02/06, 14:15
Ik heb haast geen hits op mijn site nu wil ik graag een goede reclame actie gaan uitvoeren. Heeft iemand een idee.

Blizt
20/02/06, 14:18
http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/87502-reclame.html ?
Ik denk dat V. Kleijnendors daar best een paar goede tips geeft..

BlackHorse
20/02/06, 14:59
Ik denk in dit geval meer aan een persoonlijke actie iets in de trent van een folder of een direct mail of e-mail.

BlackHorse
12/04/06, 12:16
http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/87502-reclame.html ?
Ik denk dat V. Kleijnendors daar best een paar goede tips geeft..

Ik heb me aangemeld bij diverse website's maar heb nog steeds geen hits bestaan er ook nog andere manieren van reclame maken????

Danger
12/04/06, 17:04
Black Horse Software

E: supportgroep@hotmail.com
W: www.HorseRunners.nl

dit is ook al reclame ;)

HostServe
12/04/06, 17:12
Wat dacht je van strooifolders.
Lekker een weekend langs gaan bij iedere deur met een gleuf =)

Of een aantal flyers en neerleggen bij winkels.
Een leuke advertentie plaatsen in de lokale krant.

Je kan zoveel kanten op als het om reclame gaat.

Domenico
12/04/06, 17:31
Ik heb me aangemeld bij diverse website's maar heb nog steeds geen hits bestaan er ook nog andere manieren van reclame maken????

Wat dacht je van adverteren om zo je naamsbekendheid op te bouwen?
HINT -> http://webhostingtalk.nl/sendmessage.php?subject=2 :X

WebXtra
12/04/06, 18:23
Binnenkort rijd er in nijmegen en omstreken een Web://Xtra stadsbus rond. :D

Wij zullen de respons daarvan wel even raporteren... ;)

veenman
12/04/06, 18:36
Zelf zou ik op viral-marketing of buzzmarketing inzetten. Het makkelijkste is dan om iets enigzins schockerends te doen, of iets anders dat mensen met elkaar willen delen. Al moet ik je daarbij opmerken dat het een vak apart is om het goed te doen.

lifeforms
12/04/06, 19:14
Groenestraat 294

Humor, wist niet dat je daar zat! Mijn vriendin heeft jaren aan de Pegasusplaats gewoond bij station Heyendaal, ik heb er heel wat heen geforensd, volgens mij is dat een paar honderd meter verderop :)

Ontopic: ja ja het is me weer wat.

VvS
12/04/06, 19:54
Binnenkort rijd er in nijmegen en omstreken een Web://Xtra stadsbus rond. :D

Wij zullen de respons daarvan wel even raporteren... ;)
Daar wil ik een foto van! :P

WebXtra
12/04/06, 20:10
Daar wil ik een foto van! :P

Wij ook! Die posten we dan ook hier! :D

WebsiteNL
12/04/06, 21:04
Ik heb haast geen hits op mijn site nu wil ik graag een goede reclame actie gaan uitvoeren. Heeft iemand een idee.

De manier van adverteren is natuurlijk afhankelijk van de doelgroep van je site.

*Ik kan me voorstellen dat je jongeren via sms en internet goed bereikt.
*Zakelijke gebruikers kan je waarschijnlijk beter via een gerelateerd blad/ site bereiken.
*Ouderen (65+) bereik je vooral door bijvoorbeeld te adverteren op een stadsbus :D ;)

Kortom is helemaal afhankelijk van wat je wilt. Proberen en bij succes meer budget ervoor vrij maken lijkt me het verstandigst.

Goldeneye
12/04/06, 21:19
Binnenkort rijd er in nijmegen en omstreken een Web://Xtra stadsbus rond. :D

Wij zullen de respons daarvan wel even raporteren... ;)

Ben wel benieuwd naar de respons, reclame acties als dit hebben vaak een hoog waste gehalte.

Domenico
12/04/06, 21:36
Ben wel benieuwd naar de respons, reclame acties als dit hebben vaak een hoog waste gehalte.

Inderdaad, een hoge click through rate zul je er niet mee halen. ;)
Ooit van 'branding' gehoord? Of naamsbekenheid?

WebXtra
12/04/06, 23:20
Het is een begin van iets.
Wat precies ga ik niet verklapen.

Maar zoals Walter Hop al opmerkte dat wij in Nijmegen gevestigd zijn, daar willen we betere naamsbekendheid krijgen.
En dan mensen strax zullen zeggen als ze meer van ons horen... "oh, ik heb jullie logo op een bus zien staan!"

We pakken het groots aan.
Als die bus eenmaal rijd... dan zijn jullie een van de eerste die het horen...

Horatio
13/04/06, 00:38
Het is een begin van iets.
Wat precies ga ik niet verklapen.

Maar zoals Walter Hop al opmerkte dat wij in Nijmegen gevestigd zijn, daar willen we betere naamsbekendheid krijgen.
En dan mensen strax zullen zeggen als ze meer van ons horen... "oh, ik heb jullie logo op een bus zien staan!"

We pakken het groots aan.
Als die bus eenmaal rijd... dan zijn jullie een van de eerste die het horen...

Hiero pegasusplaats 216
maar dat is voor de muntweg.. haha, bij de appie een eindje verderop doe ik booschappen.. nog mensen nodig?

WebXtra
13/04/06, 00:50
Nou... wie weet...
Wat kun je?

Maar omdat je hier "rondzwerft" en bij kvk staat: spoedig...
Wil je zelf ook een hostingbedrijf beginnen?

Mikey
13/04/06, 00:59
station Heyendaal

dé bouwput van nijmegen :)

WebXtra
13/04/06, 01:01
dé bouwput van nijmegen :)

Wat je zegt ja...
Maar we kunnen al bijna een nieuw topic genaamd "Nijmegen" openen geloof ik.

Maar ff ontopic: Iemand nog goede reclame tips ;)

Chill Creations
13/04/06, 01:11
http://www.google.nl/sprout1

http://www.google.nl/kamerkrant3

Alsjeblieft.

veenman
13/04/06, 01:12
http://www.google.nl/mt4

Phu
13/04/06, 03:23
je zou ook door middel van sponsoring naams bekendheid krijgen

ik host bijvoorbeeld een forum van 10.000 = 12 klanten voor mij
niet veel maar wel hits

of grote klanten die een pakket afnemen korting geven in ruil voor een niet irritante link/banner

mailings vind ik persoonlijk niets

krijg nog steeds van bedrijven af en toe per post een mailing
domeinregistraties voor 7.95 bijvoorbeeld

terwijl je even bij sidn kan kijken of ik wel of geen lid ben :)

Horatio
13/04/06, 09:57
@webxtra: kvk -- ja spoedig, maar dat is voor webdesign.. Wat ik kan? Webdesign (HTML, CSS, veel verstand van veel os cms'en, basis PHP, etc.) en organiseren/regelen.. Studeer momenteel nog Business Administration op de RU.

Nu men het onderwerp sponsoring aansnijdt, en ik weet hoe gevoelig clans daarbij zijn.. De clan waar ik de leiding in heb heeft sinds een week een wedstrijd gestart gekoppeld aan haar hlstatsx (de server-statistieken). Daarbij krijgt de persoon met de hoogste score op een bepaalde statistiek (wapen ofzo) om de twee weken een prijs uitgedeeld, deze keer een logitech g5. Binnen 1 week hebben we het aantal unique hits per dag zien stijgen van 60 naar 700. En we hebben maar 1 public server draaien en nog niet eens 1 prijs weggegeven. Onze toekomstige hoofdsponsor gaat straks meedoen en dan verloten we grotere prijzen... Stel je voor hoeveel publiciteit dat trekt..

Trouwens voor hosting is mond-op-mond reclame toch wel heel erg sterk; zorg dat je klanten tevreden zijn en je krijgt er nieuwe bij. Inmiddels heb ik mijn eigen host aan al 4 anderen aanbevolen; welke ze ook gekozen hebben.

vjeeke
14/04/06, 02:35
Wat zijn jullie ervaringen met Adwords van Google? Heb me net opgegeven voor is te proberen, maar heeft het echt een verschil gemaakt bij jullie verkoop?

Euro-Servers
14/04/06, 09:38
Over het algemeen hebben wij er wel wat klanten mee bijgekregen, maar om over een spectaculaire groei te spreken, neen. Misschien dat het bij andere bedrijven wel zo is?

BlackHorse
14/04/06, 10:51
Adverteren er ook mensen anders dan op internet en hoe is daar de respons dan van???

frvge
14/04/06, 12:23
Je kan via tradedoubler en netdirect adverteren. Kom je in banners boven een bepaald type site (kan je zelf kiezen denk ik).

BlackHorse
14/04/06, 12:53
Je kan via tradedoubler en netdirect adverteren. Kom je in banners boven een bepaald type site (kan je zelf kiezen denk ik).

Ik bedoel hoe adverteer je zonder internet.

HostServe
14/04/06, 13:22
Ik bedoel hoe adverteer je zonder internet.

Waarom neem je geen contact op met de lokale reklame bureau, zij kunnen je vast wel verder helpen.

Best4U
14/04/06, 18:31
Wij (ver)huren o.a bushokjes (abri). Sponsoring van (lokale) evenementen, verenigingen enz. Veel netwerken (in onze branche is het vaak ook meer een kwestie van "gunnen" dan prijs).
Als je al een database hebt opgebouwd met (tevreden) klanten, houd ze dan op de hoogte over de laatste stand van zaken dmv (persoonlijke) brieven of gooi er een keer een telefoontje tegenaan.
Geef die goede klant/relatie eens een keer testaccount van een nieuw product.
Er bestaat geen betere reclame dan mond tot mond reclame.

Ook zien we dat sms-markting echt begint aan te slaan. Mensen moeten een smsje eerst nou eenmaal eerst lezen voordat ze hem kunnen weggooien. Een interessant bericht of aanbieding zal zeker de aandacht trekken van je klant.

Belangrijk is wel dat je personal advertising niet opdringt aan mensen, anders is de kans groot dat je een averechts effect oproept.

vjeeke
15/04/06, 14:44
Wat je ook kan doen, is registreren op verschillende hostingfora zoals webhostingtalk.nl en natuurlijk meepraten dat het niet puur adverteren is en dan in je signature uw url zetten. Wat je ook kan doen is veel bezochte sites sponsoren doormiddel van hosting aan te bieden.

InByte
16/04/06, 14:06
Google Adsense werkt ook goed, is enorm doelgericht.
Wat zoekmachine optimalisatie is ook wel eens handig, laatst nog een site naar een goede webhosting term op #1 geholpen.
Of adverteer op WHT ;-) http://webhostingtalk.nl/sendmessage.php?subject=2.

VantilborgICT
21/05/06, 02:10
http://www.google.nl/sprout1

http://www.google.nl/kamerkrant3

Alsjeblieft.

Kan je me dit uitleggen? Op ebay e.d. vragen ze geld voor die vouchers en ze zijn nergens te vinden. Hoe kom je aan die links?

Zeer nuttig in ieder geval :)

Hjalmar
21/05/06, 12:39
@ VantilborgICT

Bij de kamerkrant van de Kamer van Koophandel beland bij mij altijd een gratis voucher met daarop de link.

knippin
22/05/06, 01:02
@ VantilborgICT

Bij de kamerkrant van de Kamer van Koophandel beland bij mij altijd een gratis voucher met daarop de link.
hebben wij 2 maanden geleden al gehad en van mangement team

echter niks meer van gehoord na het in vullen :huh: