PDA

Bekijk Volledige Versie : Minimale VOIP met VOIP-Buster



HostServe
19/02/06, 12:24
Thuis heb ik nog een server liggen die 24 uur draait hier.
Ook heb ik een account bij VoipBuster, met een eigen telefoon nummer.

Op mijn server wil ik VOIP-software installeren en een VOIP-telefoon kopen om er mee te kunnen bellen.

Nu heb ik gehoord dat ik daar een ISDN-kaart voor nodig heb, maar ik begrijp niet waarom ik een kaart nodig heb. Dat is toch alleen voor centrales?

Wat ik gewoon wil is kunnen bellen en gebelt kunnen worden dmv VoipBuster en mijn server.
Dus zonder een menu en alle poespas.

Wat heb ik precies nodig ?
1. Een server (Linux, dat wil ik ook zo houden)
2. VoipBuster account (die is er)
3. Voip-telefoon (die ga ik aanschaffen)
4. Software om te laten communiceren met Voip-Buster (welke raden jullie aan, Asterisk?)
5. Mis ik nog iets?

Dillard
19/02/06, 16:58
ISDN kaart heb je nodig wanneer je ook zelf een gateway wilt maken naar het publieke netwerk. Anders heb je niet eens een server nodig, je kunt vanaf je workstation toch een directe connectie maken met VOIP-Buster?

Wil je er een PBX (centrale) tussen zetten, kun je kijken naar Astrisk (op je Linux-doos) of Axon (Windows)

HostServe
20/02/06, 00:30
ISDN kaart heb je nodig wanneer je ook zelf een gateway wilt maken naar het publieke netwerk. Anders heb je niet eens een server nodig, je kunt vanaf je workstation toch een directe connectie maken met VOIP-Buster?

Wil je er een PBX (centrale) tussen zetten, kun je kijken naar Astrisk (op je Linux-doos) of Axon (Windows)

Ik wil inderdaad alleen kunnen bellen en gebelt worden wat nu dus ookal kan vanaf mijn workstation, maar VOIP-buster wordt officieel nog niet ondersteund door linux (zover ik weet).

Iemand enig idee?

Dillard
20/02/06, 01:26
Als je werkstation ook Linux is, dan gaat Voip-Buster niet werken, nee.

Je zou een VMware kunnen proberen, maar netter is een Voip-Buster aan een Astrisk-PBX te knopen met een hardwarematige VOIP-telefoon.

Er zijn al topics over Astrisks icm Voip-buster en op de Astrisks site is vast te vinden welke VOIP-telefoons (SIP :) ) ze ondersteunen, dus in theorie moet het allemaal lukken ... :)

HostServe
20/02/06, 12:33
Als je werkstation ook Linux is, dan gaat Voip-Buster niet werken, nee.

Je zou een VMware kunnen proberen, maar netter is een Voip-Buster aan een Astrisk-PBX te knopen met een hardwarematige VOIP-telefoon.

Er zijn al topics over Astrisks icm Voip-buster en op de Astrisks site is vast te vinden welke VOIP-telefoons (SIP :) ) ze ondersteunen, dus in theorie moet het allemaal lukken ... :)

Mijn workstation is windows, maar mijn server waar ik mijn telefoon aan wil koppelen is linux.
Aangezien Voip-Buster enkel windows ondersteund gaat het met de software van Voip-Buster zelf niet werken.
Mijn vraag is daarom, met welke software op linux zal het wel werken. Asterisk is meer voor een centrale als ik me niet vergis ? Wat ik wil is alleen kunnen bellen en gebelt worden, zonder doorschakeling of een menu en alle poespas.

DaRkDrEw
20/02/06, 23:39
Mijn workstation is windows, maar mijn server waar ik mijn telefoon aan wil koppelen is linux.
Aangezien Voip-Buster enkel windows ondersteund gaat het met de software van Voip-Buster zelf niet werken.
Mijn vraag is daarom, met welke software op linux zal het wel werken. Asterisk is meer voor een centrale als ik me niet vergis ? Wat ik wil is alleen kunnen bellen en gebelt worden, zonder doorschakeling of een menu en alle poespas.

Dit kan met een software voip telefoon zoals Zultys Lipz4 op Linux.
Ik zou het je zeker aanraden om een hardware telefoon aan te schaffen, dat is nog altijd het fijnste ;)

HostServe
21/02/06, 00:06
Dit kan met een software voip telefoon zoals Zultys Lipz4 op Linux.
Ik zou het je zeker aanraden om een hardware telefoon aan te schaffen, dat is nog altijd het fijnste ;)

Ik wil inderdaad een hardware telefoon aanschaffen, maar heb ik eerder nooit gedaan, geen ervaring mee dus. Aanraders?

En kan je misschien iets meer over Zultys Lipz4 vertellen ?

Xoppa Hosting
21/02/06, 11:36
is dit niet voor je?
http://www.e-tech.nu/Product_Detail.php?prodtitle=&SET_ID=1261&GET_LANG=N&LANG=N&SUB=Multimedia
Dit kastje zet je naast je router, je kan op dat kastje je normale telefoon aansluiten en je belt dan via voip. Als je gebeld word gaat je normale telefoon.
Ik zal alleen even wachten tot linksys met hun apparaatje op de Nederlandse markt komt, deze kan je programmeren, zodat als je een 06 nummer belt dit standaard via kpn gaat ipv via voip wat duurder is.
Dit kastje kost bij een klant van me 73 euro (www.hardwareconcurrent.nl)

justin
21/02/06, 11:44
is dit niet voor je?
http://www.e-tech.nu/Product_Detail.php?prodtitle=&SET_ID=1261&GET_LANG=N&LANG=N&SUB=Multimedia
Dit kastje zet je naast je router, je kan op dat kastje je normale telefoon aansluiten en je belt dan via voip. Als je gebeld word gaat je normale telefoon.
Ik zal alleen even wachten tot linksys met hun apparaatje op de Nederlandse markt komt, deze kan je programmeren, zodat als je een 06 nummer belt dit standaard via kpn gaat ipv via voip wat duurder is.
Dit kastje kost bij een klant van me 73 euro (www.hardwareconcurrent.nl)
Bij www.citypc.nl heb je een vergelijkbaar iets voor 39 ;)
Edit//
Iets te snel gekeken bij deze moet je pc wel altijd aan staan!

maartenb
23/02/06, 20:06
(zelfs wanneer uw computer is uitgeschakeld)
Dit zie ik op de website staan bij http://www.citypc.nl/productinfo.html?product=9141&zoek=272

DaRkDrEw
24/02/06, 00:52
Ik heb gewoon een VoIP Telefoon gekocht van E-tech bij www.lapwing.nl (groothandel). Werkt perfect, niet te klagen en er zit een makkelijke cd-rom bij om je telefoon in te stellen :)

andreathome
04/03/06, 18:49
vor linux is er wel wat:
http://www.voip-info.org/wiki-Linux