PDA

Bekijk Volledige Versie : DA gameserver plugin



hostingpower
18/02/06, 21:23
Is er al een gameserver plugin voor direct admin?

Zo nee, is het dan geen leuk idee om met meerdere mensen zo'n module te gaan schrijven? Ik denk dat je er een hoop mensen blij mee maakt (Zat dus te denken aan Freeware:D)!

The_cobra666
18/02/06, 21:41
Ik heb er nog geen enkele voor gezien. Toch lijkt mij dit iets dat wel zou aanslaan :)

blaaat
18/02/06, 22:02
Ben gister begonnen met DirectAdmin plugins schrijven, en lijkt me wel leuk om een GameServer plugin te maken.. (Maar als Freeware? evt als er flink gedoneerd wordt ;)).

Ben zelf geen GameHost en zou dus wel beetje ondersteuning nodig hebben over de technische aanroeping van de gameservers.. (Heb 1x een BF2 Gameserver gerund, en dit moet met da plugins wel te doen zijn).
Kan je je ideën even PB-en?

Edit: Shoutcast server plugin ook interresant? (of bestaan er al genoeg varianten, buiten DA?)

hostingpower
18/02/06, 23:02
Ben gister begonnen met DirectAdmin plugins schrijven, en lijkt me wel leuk om een GameServer plugin te maken.. (Maar als Freeware? evt als er flink gedoneerd wordt ;)).

Ben zelf geen GameHost en zou dus wel beetje ondersteuning nodig hebben over de technische aanroeping van de gameservers.. (Heb 1x een BF2 Gameserver gerund, en dit moet met da plugins wel te doen zijn).
Kan je je ideën even PB-en?

Edit: Shoutcast server plugin ook interresant? (of bestaan er al genoeg varianten, buiten DA?)
Naja je zou inderdaad een kleine eenmalige vergoeding kunnen vragen.
Maar shoutcast, teamspeak ed zou ik ook bij de plugin willen bouwen.

Ik was al bezig met alles bij elkaar te zoeken om zoiets te gaan bouwen.
Iedereen die intresse heeft kan mij pben..

blaaat
18/02/06, 23:06
Wat wou je precies maken?

alleen STOP & PLAY voor meerdere games?
of ook dat men instellingen (max players etc) kan veranderen.
Server messages etc blabla.?

HostServe
19/02/06, 00:25
Wat wou je precies maken?

alleen STOP & PLAY voor meerdere games?
of ook dat men instellingen (max players etc) kan veranderen.
Server messages etc blabla.?

Config aanpassen :)

hostingpower
19/02/06, 05:37
Config aanpassen :)
idd, stop and start en config aanpassen voor de gebruiker
Voor de admin zou het leuk zijn als hij auto een game installeerd, statstieken kan opvragen en hij moet de aantal players kunnne instellen etc. Misschien voor later nog een idee om de shoutcast module toe te voegen. Moet aleen nog even een gedeelte uitzoeken hoe het te realiseren is.

blaaat
19/02/06, 11:41
Hoe wou je de config laten aanpassen? mbv een groot textarea veld? of allemaal aparte veldjes? volgens mij kunne ze met die config file namelijk ook bijvoorbeeld Max Players & Public/Private instellen? of kan je een aparte config file gebruiken die men mag wijzigen en in de oude geinclude wordt ofzo?

hostingpower
19/02/06, 15:04
Hoe wou je de config laten aanpassen? mbv een groot textarea veld? of allemaal aparte veldjes? volgens mij kunne ze met die config file namelijk ook bijvoorbeeld Max Players & Public/Private instellen? of kan je een aparte config file gebruiken die men mag wijzigen en in de oude geinclude wordt ofzo?
gewoon een groot text area field. Ik zou het gewoon lekker simpel houden, je zou het eventueel later kunnen uibreiden.

DaRkDrEw
19/02/06, 17:57
Nog een goede functie:

- De DirectAdmin hoeft niet de machine te zijn waar de gameservers op draaien

ju5t
19/02/06, 19:30
Dat is meteen ook de belangrijkste functie.
Aangezien je geen webserver en andere onnodige zaken gaat draaien op een gameserver.

Mikej0h
19/02/06, 19:42
Functies die ik me zou kunnen voorstellen:

Aantal slots
Public ja/nee (wachtwoord)
Welke maps laden
MOTD
En natuurlijk Start/Stop

EDIT: eventueel een lijstje met IP's die je kan bannen?

Randy
19/02/06, 21:12
SHoutcast is ook welkom. Heb een controlpanel hiervoor geschreven, maar nog niet omgezet naar DA. Ook ons streamping platform (10+ servers) is uitgerust zonder controlpanel. Dus configuratie via rsync/nfs zou wenselijk zijn.

uiteraard is een redelijke vergoeding geen probleem. Voorwaarden zijn wel dat de code ten alle tijden aan te passen moet zijn. Per definitie hoeft dit geen open-source te zijn, een (gecodeerde) engine met API mag ook. Flexibiliteit is echter een must!

ja3
20/02/06, 18:17
Een game controlpanel voor directadmin lijkt mij niet echt handig aangezien DA voor webhosting is en het over het algemeen niet zo goed is om webhosting en gamehosting te combineren.

blaaat
20/02/06, 18:51
Een game controlpanel voor directadmin lijkt mij niet echt handig aangezien DA voor webhosting is en het over het algemeen niet zo goed is om webhosting en gamehosting te combineren.
Het is wel handig als je huurders een klein stukje webruimte (niet erg serverbelastend wil geven.. bijvoorbeeld html pagina etc..) of gewoon voor email adressen etc van een huurder.

Rowan
20/02/06, 22:44
Is deze plugin nu ergens te downloaden ?
Of nog niet klaar..

EWS
21/02/06, 12:52
Zoals je kunt lezen zijn ze nog maar in de ontwerpfase ;).

Viperium
23/02/06, 23:31
Ik wacht met smacht op de uitkomst hiervan voor meer ideën voor de plugin kijk ff op game-panel.com