PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat ik nu toch vind



SebastiaanStok
18/02/06, 12:14
Me moeder was gistern naar de piekfijn geweest wat ze bijna altijd elke vrijdag doet :)

Maar nu vertelden ze mij vandaag sochtends dat ze daar ook een soort metalen kast hebben met een deur met gaten van metaal ;) ik had al zoon vermoeden dus was ik al ardig opgewonden dus zijn we naar de winkel toegegaan.

Ik dacht dat het niet meer had :eek: EEN DELL SERVER CABINET helemaal compleet nooit gebruikt!!! voor 100 euro :D :w: ongeveer zoon 24U dus ik heb hem gelijk gekocht :p en nu ben ik heel blij :p

Fotos komen nog hij staat momenteel nog in de auto omdat we even moeten wachten op hulp om het er uit te tillen ;)


Nou wat is julie reactie :D (Jaloers? :p )

justin
18/02/06, 12:20
(Jaloers? :p )
Wel een beetje:cool:

Basic-it
18/02/06, 12:40
Leuk prijsje maar waar ga je hem neerzetten;)

timmeh
18/02/06, 13:12
Goede koop hoor :)

Maar wtf is de piekfijn, mijn collega's snappen het ook niet :S

blaaat
18/02/06, 13:24
hehe wel cool.. ** jaloer mode **

Piekfijn is waarschijlijk een winkel timmeh? Hebben ze er meer?
Je kan er 2 boven op elkaar in datacenter zetten? :)

Wido
18/02/06, 13:30
Dit topic is waardeloos zonder pics?

SebastiaanStok
18/02/06, 13:32
Hij komt in me kantoor ;)

Piekfijn is een rommel winkel met de twede hands dingen :) Me moeder is dol op country & western dus kooopt ze daar nog wel is wat en me zus koopt er kooien voor vogels&hamsters die ze dan weer door verkoopt voor duurder :p

Nee ze hadden er niet meer helaas, deze kwam van een bedrijf of zo die deze had vervangen voor een 49U maar hebben deze nog nooit gebruikt.
Alles zit er nog bij hij staat zelf nog op zijn pallet ik zal straks even met die tag kijken hoe duur hij werkelijk was ;)

Ik kan hem toch niet helemaal vol doen wand dan knald de stoppenkast er compleet uit :D

Edit: @Wido die komen nog ;)

http://www.piekfijn.nu/

Wido
18/02/06, 13:37
Ok, dan zie ik de pics wel verschijnen :)

izdesign
18/02/06, 15:07
Mazzelaar :p

SebastiaanStok
18/02/06, 16:21
Oke iets meer informatie :)

De kast is inderderdaat 24U en komt uit 2004
Informatie van de servicetag: PowerEdge Rack Chassis 4210 waar van de prijs niet kan vinden :(

WI-Hosting
18/02/06, 16:26
ziet er netjes uit :) feli

zeker jaloers hier..

mss ook eens even langs de piekfijn gaan :x

SebastiaanStok
18/02/06, 16:32
:D Dit was de laaste je kan er wel nog een oude desktop PIII 800Mhz kopen voor 45 eurie :p

Maar weet iemand duur deze was ik heb niet terug vinden :(

Neo123
18/02/06, 16:48
en piekfijn bezorgt alleen in rotterdam. Helaas voor moi

_arno_
18/02/06, 16:50
wat ga je ermee doen als ik vragen mag?

Ik zou het onpraktisch vinden, je gaat geen dikke cluster meuk in je huis opbergen lijkt mij.
Maar in een datacentrum plaatsen lijkt me ook niet echt praktisch, een 48u lijkt me daarbij logischer.

WI-Hosting
18/02/06, 17:08
wat ga je ermee doen als ik vragen mag?

Ik zou het onpraktisch vinden, je gaat geen dikke cluster meuk in je huis opbergen lijkt mij.
Maar in een datacentrum plaatsen lijkt me ook niet echt praktisch, een 48u lijkt me daarbij logischer.

je kan er nog eentje bijkopen en opstapelen, dan secured cabinets verkopen..
die verkopen wel goed aangezien niet al teveel bedrijven secured 1/2 racks aanbieden

tvm
18/02/06, 17:28
Op zich is zo een rack toch handig. Aangezien mijn netwerk hier thuis zoals hub, router 19" is overgekocht van in de firma van mijn vader. Het staat hier momenteel te slingeren op de grond.

Het is dan toch handig dat je alles daar in kan gaan plaatsen en eenoude dektop als testserver. Stel dat je later groots wordt kan je het heel handig gaan gebruiken voor in je kantoor alle centrale's afgeschermd weg te steken.

Remigius
18/02/06, 18:35
Het zijn zeker handige kasten. Ik heb hier op kantoor zo'n 14u hoog rack staat van HP (die Johandatanetwerken een tijdje geleden aanbood). Ik vind het ideal, er draait nu een 5u backup server in, 2 switches, en zo nu en dan een server die ik moet installeren.

Het bepaard gewoon een hoop rommel, ziet er netjes uit en past mooi in de hoek :)

WilloW
18/02/06, 18:57
erg leuk zo'n kast voor thuis, Helaas heb je in het datacenter er weinig aan aangezien er maar weinig datacenters zijn waar je zomaar een kast neer mag zetten.

blaaat
18/02/06, 18:59
erg leuk zo'n kast voor thuis, Helaas heb je in het datacenter er weinig aan aangezien er maar weinig datacenters zijn waar je zomaar een kast neer mag zetten.
Er zijn toch aardig wat leveranciers die losse footprints leveren?

WilloW
18/02/06, 19:21
Er zijn toch aardig wat leveranciers die losse footprints leveren?


Jawel maar volgens mij moet je dan als nog een kast bij de leverancier van die footprint kopen. Dit om alles beetje gelijk te hebben zodat het netter eruit ziet in de serverruimte. Anders zou iedereen verschillende kasten neerkwakken

Ik kan het ook wel mis hebben

blaaat
18/02/06, 19:52
Jawel maar volgens mij moet je dan als nog een kast bij de leverancier van die footprint kopen. Dit om alles beetje gelijk te hebben zodat het netter eruit ziet in de serverruimte. Anders zou iedereen verschillende kasten neerkwakken

Ik kan het ook wel mis hebben
zou wel kunnen ja, zie vrij weinig ruimtes waar verschillende racks in staan.

SebastiaanStok
18/02/06, 19:58
Oke ik geef het toe ik kan er weinig mee aangezien ik nog aan die verdiepings platten moet zien te komen maar het zo gaaf om zo iets thuis te hebben voor zo weinig geld :D

VisualWeb
20/02/06, 10:33
zou wel kunnen ja, zie vrij weinig ruimtes waar verschillende racks in staan.
Moet je eens in DCA van Linkup kijken :D, Dell, Compaq, Rittal.

Easyracks
20/02/06, 10:38
zou wel kunnen ja, zie vrij weinig ruimtes waar verschillende racks in staan.Nog nooit op shared floor van Redbus 2E geweest zeker ;)

blaaat
20/02/06, 15:36
Moet je eens in DCA van Linkup kijken :D, Dell, Compaq, Rittal.

Sinds waneer is linkup een datacenter te noemen?
Toen ik er stond was alles nog redelijk het zelfde trouwens



Nog nooit op shared floor van Redbus 2E geweest zeker


Dat zal wel niet dan ;)