PDA

Bekijk Volledige Versie : Top hosts van Nederland



bonnie72
17/02/06, 13:11
Zijn er hosts in Nederland die in z'n algemeenheid als 'de top' worden gezien als het gaat om betrouwbaarheid, snelheid van het netwerk en service? Welke host zou voor deze status in aanmerking kunnen komen (behalve jezelf :D)?

Marco

dreamhost_nl
17/02/06, 13:26
Ik denk niet dat dat zeer gemakkelijk te beantwoorden is.
Zoiets hangt vooral af van je eisen en wensen...

AlexanderOnline
17/02/06, 14:04
Bijvoorbeeld True wordt toch wel als top van netwerken beschouwd. En providers als is.nl worden ook wel als redelijk goed beschouwd. maar dat verschilt per ervaringen.

CharlieRoot
17/02/06, 14:34
Bijvoorbeeld True wordt toch wel als top van netwerken beschouwd. En providers als is.nl worden ook wel als redelijk goed beschouwd. maar dat verschilt per ervaringen.

ik zie ze neit als top, ik zou iemand anders als top zien. Dat zijn meningen, voorkeur van de persoon.. geen feiten.

phreak
17/02/06, 14:39
Een "top" netwerk kun je zo 1 2 3 niet in een hokje stoppen, denk bijvoorbeeld aan verschillende prijsklasses en doelgroepen.

Technotop
17/02/06, 19:06
Zijn er niet denk ik, ieder netwerk/host is weer ergens goed in. Er zijn altijd minpunten. True en Proserve erg duur maar weer zeer betrouwbaar. Mja het is maar net wat je wil.

maar deze topics komen steeds weer terug antwoord blijft: Eigen mening kan je niet zeggen.

bonnie72
17/02/06, 20:24
Ik hier al min of meer een top ontstaan:

- True
- Proserve
- IS

Is dit zo'n beetje 'top notch' qua betrouwbaarheid, snelheid en service?

bonnie72
17/02/06, 21:57
Ik *zie* hier... excuses voor de typo in mijn vorige bericht.

Wouter K
17/02/06, 22:03
Dan zijn er een hoop "tops" als jij uitgaat van één mening van iemand in deze thread.

Een tophost is van meerdere factoren afhankelijk, maar voornamelijk persoonlijke wensen ;). Wat de één een tophost vindt, vindt een ander juist weer niet.

Swiftway-UK
17/02/06, 22:12
Dit is deels waar. True en Proserve hebben echter hun reputatie opgebouwd over de jaren dat ze actief zijn. Vergeet niet dat ze in de dure prijsklasse vallen en daardoor meer service kunnen verlenen aan hun klanten. Dit geeft al snel het gevoel dat zij beter zijn.

Leaseweb heeft bijvoorbeeld naar mijn mening een netwerk dat prima met True kan concurreren, Proserve blijft (naar mijn bescheiden mening) qua harde specificaties achter bij deze grotere netwerken.

Aan de andere kant kun je de netwerken ook vergelijken in uptime, doordat Leaseweb een andere doelgroep bediend en relatief veel klanten op haar netwerk heeft, is de kans op een DDOS aanval groter. Omdat zij op meer sites actief zijn is kans op uitval ook weer groter.

Alles is dus relatief, maar er zijn naar mijn mening meerdere topnetwerken in Nederland die prima kunnen meekomen met bijvoorbeeld Proserve qua capaciteit en kennis van personeel.

True en Leaseweb opereren echter veruit de netwerken met de grootste capaciteit in Nederland.

Triloxigen
17/02/06, 22:25
Aan de andere kant kun je de netwerken ook vergelijken in uptime, doordat Leaseweb een andere doelgroep bediend en relatief veel klanten op haar netwerk heeft, is de kans op een DDOS aanval groter. Omdat zij op meer sites actief zijn is kans op uitval ook weer groter.

Niet helemaal waar.
Want de capaciteit is vele malen groter en het netwerk is groter waardoor de kans dat het gehele netwerk onbereikbaar word ook niet echt reeel is.

Swiftway-UK
17/02/06, 22:37
True en Leaseweb hebben qua capaciteit een aardig vergelijkbaar netwerk. Buiten dat heeft Leaseweb meerdere sites en meerdere distributie punten plus een interne ring met een onbekende (voor mij) capaciteit.

Wido
17/02/06, 22:43
Nu worden hier alleen hosts genoemd die hier veel op dit forum voorbij komen.

Maar ik denk dat Versatel en KPN ook wel in dit lijstje mogen.

Twee toko's met toch aardig goede netwerken.

Swiftway-UK
17/02/06, 23:00
Versatel is tegenwoordig Tele2, zij hebben naar mijn mening geen spectaculair netwerk. KPN Eurorings daarentegen is een toplevel tier2 carrier, zij hebben een sterk Internationaal netwerk.

Het nadeel is dat dit soort partijen IP transit verkopen aan access en hosting providers, daarom peeren zij zo weinig mogelijk met mogelijke klanten, dat heeft als gevolg dat zij lokaal niet zo goed presteren als Providers met een meer open peering policy zoals Proserve, True, Leaseweb (om de partijen die eerder genoemd waren weer te noemen) etc.

Althans dit is hoe ik het zie.

timmeh
18/02/06, 11:54
Word We-Dare hier niet een beetje vergeten, ik vind dat dit toch ook wel een heel sterke speler is en in het lijstje thuis behoort.

http://www.wedare.nl/network.php

ProServe
18/02/06, 12:33
Leaseweb heeft bijvoorbeeld naar mijn mening een netwerk dat prima met True kan concurreren, Proserve blijft (naar mijn bescheiden mening) qua harde specificaties achter bij deze grotere netwerken.

Ik denk dat je qua netwerk belasting ook een aardig verschil kan zien, waardoor de capaciteiten die andere netwerken wel hebben, bij ons op dit moment niet nodig zijn.

XF-RICK
18/02/06, 12:42
Ik denk dat je qua netwerk belasting ook een aardig verschil kan zien, waardoor de capaciteiten die andere netwerken wel hebben, bij ons op dit moment niet nodig zijn.

Ja/nee, ik weet niet in hoeverre jullie fiber (GE) uplinks uitdelen? 100 Mbits links kunnen dan dicht gaan zitten. Verder geef ik je wel gelijk dat je niet overdreven veel capaciteit beschikbaar moet hebben, brengt ook weer onnodige kosten met zich mee.

ProServe
18/02/06, 12:49
Als iemand het nodig heeft (dus 70/80% belasting van een 100Mbit link) wel ja. We hebben voor het huidige traffic verbruik, genoeg uplink capaciteit liggen (nu over de 6G, en binnenkort 8G), en we upgraden als dat nodig is.

Swiftway-UK
18/02/06, 12:53
Dit is zeker een goed punt, alles is inderdaad weer afhankelijk van het huidige belasting en piekbelasting.

Uiteindelijk is het dus simpelweg moeilijk te zeggen wat de topnetwerken zijn in Nederland. Nederland heeft simpelweg een groep goede netwerken met ieder eigen sterke en zwakke punten.

Dillard
18/02/06, 13:15
Volgens mij focussed de discussie hier zich nu erg op het netwerk, maar ik denk dat de TS meer de Webhosting-providers bedoeld (waarbij het netwerk uiteraard een onlosmakelijk component is).

Uiteraard zal de TS hier geen objectief antwoord krijgen op die vraag. Ik weet dat onze klanten erg tevreden zijn over onze shared hosting diensten, waarbij we bijzonder weinig downtime hebben. Maar daar zijn onze prijzen ook naar. Onze goedkoopste pakketje begint bij 4,50 euro in de maand. Daarmee bedienen we dus voornamelijk bedrijven en veeleisende particulieren en daardoor zijn we in staat meer te investeren in hardware, service en bereikbaarheid (denk aan telefonische support etc.).

Maar een bedrijf of particulier die zelf prima weet hoe hij zijn Outlook moet instellen en het misschien minder bezwaarlijk vindt als zijn hosting soms iets minder functioneert (bv. omdat iemand de server overbelast) en telefonische support soms iets minder snel bereikbaar is) zal ons gewoonweg te duur vinden en prima tevreden zijn met een HP (hostingprovider) die actief is in het budget-segment.

Sommige klanten willen graag zaken doen met WideXS/XS4all/BIT/Tiscali/IS omdat het grotere partijen zijn, andere stellen de persoonlijke aandacht en flexibiliteit (lees: minder bureaucratie) van een kleinere of midden-grote aanbieder meer op prijs.

Om de vraag dus te beantwoorden moet je je dus ook afvragen welke eisen iemand stelt. En ik denk dat daarvoor de Referentie-sites prima werk leveren (webselect.nl / webhosters.nl / hostvisie.nl en hostwise.nl etc.)

Wido
18/02/06, 13:28
Het is allemaal subjectief.

Als ik bij partij X sta en die heeft "maar" 2G aan verbindingen met de buitenwereld maar doet op top 500Mbit, dan is dat voor die host genoeg.

Vervolgens heeft deze host gewoon 2 goede routers staan en perfecte uptimes.

Daarnaast hebben ze zeg minder dan 100 klanten, maar zijn daarbij erg flexibel en staan ze altijd voor me klaar.

Dan is dat mijn top host!

Grootte van de host zegt niet alles, evenals de prijs of de capaciteit van het netwerk.

Het is een mix van meerdere dingen en daar moet je achterkomen met trial & error denk ik.

Domenico
18/02/06, 14:26
En waar staan de servers van het ministerie van defensie en lucht en landmacht en dat soort instanties? Het serverpark van de belasting?

Wat is een tophost? De hoster waarover de klanten het meest tevreden zijn!

MikeN
18/02/06, 15:56
En waar staan de servers van het ministerie van defensie en lucht en landmacht en dat soort instanties? Het serverpark van de belasting?
Eigen netwerk ;) (transit via Versatel en Eurorings)

bonnie72
18/02/06, 17:56
Inderdaad bedoelde ik de webhosts, niet zozeer de netwerken.


Wat is een tophost? De hoster waarover de klanten het meest tevreden zijn!

OK, van welke hosts weten jullie dat ze een grote schare tevreden klanten hebben dan?

MikeN
18/02/06, 18:30
Zoals gezegd zijn er zoveel hosts waarvan veel klanten tevreden zijn, het hangt helemaal van je eigen wensen af. Wil je pure kwaliteit en service, of liever een wat lagere prijs en neem je iets minder service voor lief? Het hangt helemaal van je eigen situatie af.

Bij ieder budget zijn wel hosts te vinden waar tevreden mensen bij zitten. Van Euroaccess tot Wedare en van Leaseweb tot ProServe, allemaal hebben ze flinke aantallen tevreden klanten, ondanks dat ze alemaal toch weer andere diensten/service leveren voor een verschillend prijskaartje.

Dit geldt ook voor zoveel webhosters trouwens ;)

bonnie72
18/02/06, 19:32
Ik heb het niet over een prijs gehad, dus zullen we die even buiten beschouwing laten. Wat ik bedoel is: je hebt tevreden rijders van Lada, terwijl het grote publiek dat toch geen topmerk vindt. Mercedes wordt wel algemeen gezien als een topmerk. Welke Nederlandse webhosts worden gezien als Mercedes-klasse?

Netbyte
03/03/06, 09:30
Het is allemaal subjectief.

Als ik bij partij X sta en die heeft "maar" 2G aan verbindingen met de buitenwereld maar doet op top 500Mbit, dan is dat voor die host genoeg.

Vervolgens heeft deze host gewoon 2 goede routers staan en perfecte uptimes.

Daarnaast hebben ze zeg minder dan 100 klanten, maar zijn daarbij erg flexibel en staan ze altijd voor me klaar.

Dan is dat mijn top host!

Grootte van de host zegt niet alles, evenals de prijs of de capaciteit van het netwerk.

Het is een mix van meerdere dingen en daar moet je achterkomen met trial & error denk ik.

Ik ben het hier volledig mee eens.

almar
03/03/06, 09:56
Idem.

En nog wat tekst voor het minimum aantal karakters.

Dennie-DeTi
03/03/06, 10:29
Ik denk dat Wido gelijk heeft. Het lijkt me ook niet mogelijk dit te bepalen middels een enorme enquete ofzo. Immers, het grootste bedrijf heeft de meeste klanten die ervaring met dat bedrijf hebben, en zullen dus ook de meeste stemmen krijgen.

- Dennie

AlphaXS
03/03/06, 11:17
Jah... maar dat wil niet zeggen dat die ook altijd positief zullen zijn.
Kijk bijvoorbeeld een active24.. ik denk dat dat toch weer een host is, die niet in aanmerking zal komen voor een "warme douche" :P

Dennie-DeTi
03/03/06, 12:23
Jah... maar dat wil niet zeggen dat die ook altijd positief zullen zijn.
Kijk bijvoorbeeld een active24.. ik denk dat dat toch weer een host is, die niet in aanmerking zal komen voor een "warme douche" :P
Dat is inderdaad waar. Echter zullen ze vast ook wel klanten hebben die nergens last van hebben en dus wel tevreden zijn.

Kortom, er valt gewoon geen duidelijk objectief beeld te vormen :)

- Dennie

Invader Zim
06/03/06, 11:04
Wij hebben enige ervaring met wedare. Ondanks dat je ten alle tijde de colo in kan en de mensen nooit (overdag) te beroerd zijn (of waren) om je machine ff te powercyclen was de prestatie van het netwerk en de aanleg van de electrica afschuwelijk. Vaak stroomuitval gehad en als de stroom dan weer eindelijk terugkwam dan ging 'ie meteen weer uit omdat in 1x alle machines weer stroom wilden hebben.

We zijn toen ook weggegaan en onderkomen gezocht bij NovaXS en nu, naar alle tevredenheid staan we in een rek bij Leaseweb in Schuberg-Philis.

timmeh
06/03/06, 11:39
Dat zal wel in het verleden geweest zijn, de afgelopen 2 jaar heb ik totaal niets kwa downtime/uitval gehad.

Invader Zim
06/03/06, 16:15
Wij gelukkig ook niet :-) Het heeft even geduurd voordat we onze huidige locatie hadden gevonden. Ik had al ervaring met Leaseweb bij een voormalige werkgever en hun service is altijd uitstekend.

We Dare
06/03/06, 16:36
Wij hebben enige ervaring met wedare. Ondanks dat je ten alle tijde de colo in kan en de mensen nooit (overdag) te beroerd zijn (of waren) om je machine ff te powercyclen was de prestatie van het netwerk en de aanleg van de electrica afschuwelijk. Vaak stroomuitval gehad en als de stroom dan weer eindelijk terugkwam dan ging 'ie meteen weer uit omdat in 1x alle machines weer stroom wilden hebben.

We zijn toen ook weggegaan en onderkomen gezocht bij NovaXS en nu, naar alle tevredenheid staan we in een rek bij Leaseweb in Schuberg-Philis.

Als ik je zo hoor stond je bij Grafix, die hebben een volledig eigen suite + netwerk en dus niets met ons netwerk te maken.

Invader Zim
07/03/06, 13:46
Daar stonden we ook. Van wedare naar de cage van grafix en weer terug.

Toon
11/03/06, 17:18
Als ik je zo hoor stond je bij Grafix, die hebben een volledig eigen suite + netwerk en dus niets met ons netwerk te maken.

Ik kan me anders herinneren dat jullie de electra voor die suite hebben aangelegd, je vriendin was er immers zelf bij.

Je weet zelf ook, hoe lager in het gebouw, hoe slechter de stroomvoorziening.

Anyways, gelukkig voor GrafiX heeft GrafiX het nu wel goed voor elkaar in Capelle a/d IJssel, en zijn ze niet afhankelijk voor stroomkasten van derden.

ErikKosters
11/03/06, 19:14
Zijn er hosts in Nederland die in z'n algemeenheid als 'de top' worden gezien als het gaat om betrouwbaarheid, snelheid van het netwerk en service? Welke host zou voor deze status in aanmerking kunnen komen (behalve jezelf :D)?

Marco

denk dat dit toch echt wel een domme vraag is. Elk bedrijf heeft voor en nadelen, en zo dus ook de grotere en kleinere.

bonnie72
13/03/06, 14:54
Zucht.

Dan maar de vraag anders formuleren. Als je een Nederlandse host moest kiezen en geld zou geen enkele rol spelen, welke host zou dan je voorkeur krijgen?

Toon
13/03/06, 16:36
Dan zou ik zelf gaan hosten als geld geen rol speelt :D

bonnie72
13/03/06, 18:20
Daarom ook:

"Als je een Nederlandse host MOEST kiezen"

;)

Mark17
13/03/06, 19:50
Zucht.

Dan maar de vraag anders formuleren. Als je een Nederlandse host moest kiezen en geld zou geen enkele rol spelen, welke host zou dan je voorkeur krijgen?

Zou ik bij mezelf gaan hosten maar dat terzijde. Een objectief antwoord zul je hier niet krijgen door alle hosting partijen die hier aanwezig zijn.

NWO
13/03/06, 23:52
Klopt volledig, en daarbij is de hosting wereld groot.

Zelf ben ik in de gamehosting / dedi en webhosting actief.
Daarbij zijn overal andere partijen die groot zijn. :-)

Helaas zijn wij bij alle drie niet in de top 5 te vinden :P
Maargoed zo heb je wel weer extra tijd voor je klanten, wat je eveneens een TOP host kan maken.