PDA

Bekijk Volledige Versie : MySQL charset fix



Sander-
16/02/06, 14:56
Hallo,

Ik zet hier zojuist de website van een klant over van de ene (dev) server naar de ander (productie) server.

Na dit overzetten is de hele encoding fucked. Het lijkt alsof er in het overzetten van de mySQL database iets mis is gegaan met de charsets, want daar kreeg ik ook een error op bij het inserten van de SQL.

Iemand enig idee hoe ik dit nu goed ga krijgen en wat ik in de toekomst moet doen om dit te voorkomen?

CharlieRoot
16/02/06, 15:20
Probeer eens via de commandline te dumpen en inserten? En vergelijk de versies eens.

Sander-
16/02/06, 15:33
Ik krijg zoiezo ook errors zodra ik de .sql dump importeer op de nieuwe server:


Error in SQL syntax balblabla near:
DEFAULT CHARSET='latin1'


En als ik dat verwijder en dan insert doet ie het wel, maar krijg ik het reeds bekende probleem.

GlobalServe
16/02/06, 15:41
Ik heb dat ook voor gehad..

Je developed waarschijnlijk op een nieuwere versie van MySQL.

Je moet die db exporteren naar de laagste versie. En dan importeren in de nieuwe db...

Je kan wel voorhebben in de tekst dat er beplaalde caracters inees raar worden weer gegeven....

Sander-
16/02/06, 15:47
Origineel geplaatst door GlobalServe
Ik heb dat ook voor gehad..

Je developed waarschijnlijk op een nieuwere versie van MySQL.

Je moet die db exporteren naar de laagste versie. En dan importeren in de nieuwe db...

Je kan wel voorhebben in de tekst dat er beplaalde caracters inees raar worden weer gegeven....

Die characters is nou juist het probleem, en dat heeft dus te maken met de encoding die ingesteld staat op de mysql db.

Ik ben nu dus op zoek naar een methode om die encoding terug te zetten.

Stratos
18/02/06, 23:26
ik heb dit ook gehad, een oplossing is de sql file door te werken en de encoding weg te halen, maar dit zorgt voor lelijke namen bij bepaalde tekens.

als iemand hier een oplossing voor weet die effectiever is dan hoor ik die graag :)